Formula 1 - 2010 - Bahrain: Kilpailu ja jälkipuinti

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Mersu kiinnostaa erityisesti, mitenkä paapan käpy kestää puolta nuorempien seassa ja mahdollisesti nopeampien autojen kolkutellessa kannoilla, vai juottaako karvasta kalkkia muille heti avauskisassa. Ja jospa se Nico Lentäjänpoika onnistuisi nyt kisassakin, podiumpaikkaa vaikkapa. Muuten sitten aika lailla sama miten kärki menee.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
kiitoksia tankkaus infosta.

webslavin mainitsemia kohtia kun seurailee niin pitäisi irrota mukavaa seurattavaa lähetyksistä

eniten itseä odottuttaa mites noi kaikki autot meinaa taipua tohon ekaan mutkaan:D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
eniten itseä odottuttaa mites noi kaikki autot meinaa taipua tohon ekaan mutkaan:D
Helpomminhan ne nyt sinne mahtuu, kun samassa nipussa on vain 18 autoa viimevuotisen 20 sijaan. Loput kuusihan tulevat sata metriä perässä, elleivät ole jääneet lähtöruutuun tai varikolle. ;)
 

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1593
Helpomminhan ne nyt sinne mahtuu, kun samassa nipussa on vain 18 autoa viimevuotisen 20 sijaan. Loput kuusihan tulevat sata metriä perässä, elleivät ole jääneet lähtöruutuun tai varikolle. ;)
Kokikset tuli nenästä, väärään kurkkuun ja näppäimistölle vähä, ei kyl ilmesesti menny rikki, kyl tää toimii lol :D

Eli siis totaalinen repeäminen ...

:alppu:
 

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Vähän ihmetytti suuret erot top10, jotain omituista tässä nyt on. Taitaa olla mercedes ja mclaren säädetty suurelle kuormalle. Mielenkiintoista nähdä miten Ferrari ja Redbull toimii suuremalla kuormalla. Brawn vanha kettu osaa kyllä taktikoinnin, joten veikkaan että kaikkia kortteja ei ole vielä näytetty.
 
Viimeksi muokattu:

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Talvitesteistä ei ole jäänyt itselleni käteen oikein mitään joten voisiko joku kertoa, että mahtaako Ferrari olla Red Bullia parempi pidemmissä vedoissa vaiko toisinpäin ?
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Vähän ihmetytti suuret erot top10, jotain omituista tässä nyt on. Taitaa olla mercedes ja mclaren säädetty suurelle kuormalle. Mielenkiintoista nähdä miten Ferrari ja Redbull toimii suuremalla kuormalla. Brawn vanha kettu osaa kyllä taktikoinnin, joten veikkaan että kaikkia kortteja ei ole vielä näytetty.
Muistaakseni JJ sanoi jotain, että osassa autoja oli maavara säädetty täydelle tankille sen takia ajat oli huonompia, kuin Q2. Osalla talleista taas on hänen mukaansa mahdollista säätää maavaraa varikkokäynnillä, jolloin se ilmeisesti onnistuu ennen kisan alkua.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Muistaakseni JJ sanoi jotain, että osassa autoja oli maavara säädetty täydelle tankille sen takia ajat oli huonompia, kuin Q2. Osalla talleista taas on hänen mukaansa mahdollista säätää maavaraa varikkokäynnillä, jolloin se ilmeisesti onnistuu ennen kisan alkua.
En ihan tavoittanut, mitä JJ yritti sanoa, mutta maavaraan ei saa kajota ennen kisan alkua jos yhtään olen parc ferme -sääntöjä oikein tulkinnut. Varikkokäynnillä säätämisestä olisi toki joka tapauksessa se etu, että tällöin maavaraa voi laskea kisan aikana auton kevettyä renkaanvaihdon yhteydessä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En ihan tavoittanut, mitä JJ yritti sanoa, mutta maavaraan ei saa kajota ennen kisan alkua jos yhtään olen parc ferme -sääntöjä oikein tulkinnut. Varikkokäynnillä säätämisestä olisi toki joka tapauksessa se etu, että tällöin maavaraa voi laskea kisan aikana auton kevettyä renkaanvaihdon yhteydessä.
Asiasta en mitään tiedä, mutta ehkäpä korkeiksi säädettyjä pystytään laskemaan kisan kuluessa, mutta toiset (aika-ajossa hyvin pärjänneet?) ottaa takkiin kisan alussa ajellessaan liian matalalla?

Jännää.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Mielenkiintoinen kapina odotettavissa.

Ensimmäisessä mutkassa tulee varmasti ahdasta, joten ilmaisia paikkoja ei ole tarjolla. Mikä talli on kärjessä kun tullaan mutkasta ulos? Ferrari, Red Bull vai McLaren?

Massa vs. Alonso, Hamilton vs. Button, Schumacher vs. Rosberg, Vettel vs. Webber.

Kestävätkö laitteet Bahrainin kuumuuden? Sählätäänkö varikkokäynneillä ja miten nopeasti renkaat kisatilanteessa lopulta vaihdetaan? Joutuvatko tietyt autot bensansäästöön ja loppuuko keneltäkään polttoaine ennen maaliviivaa?

Heikin suoritusta Lotuksen ratissa on myös syytä seurata mielenkiinnolla. Onko Kovalainen kisavauhdissa Trullin edellä vai viekö italialainen viikonlopun nimiinsä?
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Jotenkin tuntuu sitläl, että on Massa tai Vettel voitto. Tai toivotaan niin.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Onko kukaan katsonut mitään lisäluokkia ja tietäisi kuinka likainen tuo sisäpuoli on? Aika hyvät puhdistuskoneet pitäisi löytyä, mutta en tiedä sitten..
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Nähdäänpä vihdoin, kuinka endurancea tuo tankkauskiellon myötä sitten on. Toivon parasta, odotan pahinta. Romua tuskin liiaksi nähdään asfalttimeren vuoksi, mutta häntäpään Minardit, Pacificit ja rookiet tuovat mielenkiintoa.

Onhan se huvittavaa, että vuodesta toiseen sija 11 on parempi kuin pari edellä olevaa. Ennen syynä oli polttoaine, nyt renkaat.
On se endurancea enemmän kuin viime vuosina. Aika moni on varmaan tälläkin palstalla seurannut kisoja ennen välitankkausta ja kyllähän se välitankkaus siihen toi sellaisen jännitysaspektin (strategia) jota ei nyt samalla tavalla ole.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Massalla uusi kone

InsideFerrari: Not the best start of the day. We are going to replace Felipe's engine but just for precaution. The engine can be used again in FP sessions.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Aika moni on varmaan tälläkin palstalla seurannut kisoja ennen välitankkausta (...)
Autot ja koko F1 on nykyään niin erilainen kuin silloin, että mitään johtopäätöksiä ei voida tehdä. Viime vuonnakin puhuttiin historian suurimmista muutoksista, mutta sadekisoja, aika-ajoja ja tuloksia lukuun ottamatta F1 oli pelkkää tympeää unilääkettä.

Avauskisoissa tapahtuu aina, ja kiinnostavia tekijöitä on tänään pelissä enemmän kuin aikoihin. Eiköhän tuosta kiintoisa mittelö saada.


InsideFerrari: Not the best start of the day. We are going to replace Felipe's engine but just for precaution. The engine can be used again in FP sessions.
Lähtöruuturangaistus?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Harmi vaan, että se lienee Heikin Lotus joka ekana piiputtaa. :D
Juu, katsotaan kuumeneeko kabiini liikaa jo ekalla puoliskolla kuten harjoituksissa kävi.

Jotenkin jo perjantaina, kun Heikki puheli että auto on hyvän tuntuinen jne. niin arvasin, että lauantaina käy huonosti. Yleensä kun rata muuttuu lauantaiksi ja se auto joka on hyvä perjantaina ei välttämättä enää olekaan tästä syystä hyvä lauantaina. Muutoksilla tilanne olisi voitu pelastaa, mutta niin ei nyt käynyt, varmaankin tallikin on vielä sen verran "vihreä" (heh, sopiva väri tallilla) että nopeat muutokset eivät ihan helposti onnistu. Toivottavasti auto on kuitenkin nyt hyvä sunnuntaina kun vedetään sitä pitkää vetoa.

Kärjessä uskon että tulee kova kamppailu. Vettel voisi olla pulassa jos Ferrarit ajaisivat kurinalaisesti vain tallinsa etua ajatellen, mutta uskon Massan ja Alonson kyttäilevän kisan voittoakin enemmän toisiaan, ja siinä on Vettelin mahdollisuus pitää sijansa ja ajaa voittoon. Uskon että Ferrarilla on kyllä paras auto tähän kisaviikonloppuun ja ainoastaan Vettelin suurempi lahjakkuus ja taito esti Ferrarin eturivin ja täydellisen dominoinnin. Onneksi kuitenkin avausviikonloppu ei läheskään aina kerro todellisia voimasuhteita, joten toivotaan että Ferrari ei oikeasti ole niin hyvä ja että McLaren ja Mersu tulevat ainakin lähemmäksi ja mieluummin ohi. Voihan näin käydä vielä kisassakin, jopa tänään, mutta ei se todennäköiseltä juuri nyt vaikuta.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
toivotaan että herra Massa löylyttää allekirjoittaneen nimimerkin ja saadaan viihdettä jo ekan kilpailun jälkeen sekä kulmikselta että espanjalaiselta lehdistöltä:alppu:
Niinpä! Jo aika-ajot taisivat kiristää tunnelmia, niin tallissa kuin varsinkin lehdistössä.
 
Ylös