Bruttotulot kasvaa ja eläke nousee!Verovapaa tulo vähenee ja autokauppa piristyy. Loistavaa.
Niin olikin, mut mitä väliä.Nuo kilometrikorvauksethan oli jo hallitusohjelmassa(?) tai joka tapauskessa alusta asti tiedossa. Lienee väärin sanottu toi päätetyt, kun pitäisi olla sovitut.
Kyllähän tuo harmittaisi varmaan itseänikin, kun ei jää käteen enää niin paljon ylimääräistä fyffee auton kulujen maksun jälkeen.http://www.talouselama.fi/uutiset/kilometrikorvaus++ihan+kuin+kreikkalaista+verotusta+ja+siksi+niin+ihanaa/a2138735
Ku onhan se väärin, jottei metro kulje sivukylillä.
Saako enemmän ruosteenestokorvausta jos on Ooppeli? Pitäis saada.Ehkä tuosta kilometrikorvauksesta voisi poistaa ruosteeneston ja säilytyksen osuuden
Itte saan vaikka miten laskisi, niin 27c/km. Tosin ikää 18v..Ehkä tuosta kilometrikorvauksesta voisi poistaa ruosteeneston ja säilytyksen osuuden Nämä tosiaan sisältyy laskelmaan. Haluaisin kyllä nähdä sen laskelman kun 20c riittää kilometrikustannukseksi keskihintaisella autolla alle 20tkm matkalla. Takaisin päin laskennalla sain omalle ex 10v autolle noin 39c/km hinnaksi.
Omalla autolla yli 20tkm/v työajoa ajavat on aika marginaalinen osuus, joten tätä varten turha kaikkia rangaista.
Tuo on aika ontuva peruste. Mikäli asiakkaalta veloitetaan kilometrikorvaukset, niin se on ihan normaalisti laskutettavaa ja siihen lisätään alv päälle. Asiakkaalta laskutettava km-korvaus taas ei ole mitenkään sidoksissa verottomaan km-korvaukseen. Useat lafkat käyttävät laskutettavista kilometreistä jotain ihan muuta summaa kuin 0,45/km, ihan tavallisia on noin 1,-/km.Siis km-korvaukset alentaminen olisi melkoinen isku monelle pienyrittäjille. Sehän tiedetään, että heille ne ovat osa tuloa - ei pelkkää kulukorvausta auton käytöstä. Kun vielä tiedetään, että ko. joukko on usein hyvin pienituloista eikä kuulu yhteiskunnan sos.turvajärjestelmien piiriin, niin korvausten leikkaaminen olisi raskasta.
Näinpä juuri. Itsellä työajoja tulee paljon sillain että matka on kaupungin sisällä joidenkin kilsojen siirtymiä, esim laitteiden kuskausta huoltoon välillä.* Tämä kuitenkin pätee vain jos ajat pitkää matkaa. Lyhyessä ajossa esim. kaupungissa kulutus & auton kuluminen nousee. Meneekö se kuitenkaan täysin 1-1:n korvauksen kanssa
Suomessa on käsittääkseni vaikkapa Ruotsiin verrattuna aika paljon työntekoon liittyviä kuluja sälytetty valtion kontolle. Ruotsissa niitä makselee enämpi työnantaja, joka on mielestäni oikeampi tapa ja vähentää mahd. vinoutumia, kuten tässä tapauksessa.Ei kai valtion ole tarkoitus säästää siten että työntekoon liittyvät kulut siirtyvät työntekijälle
Työttömyyshän moisesta räjähtää, kun liian suuret kulut työntekijöistä. Näkeehän sen vaikka Ruotsista!Suomessa on käsittääkseni vaikkapa Ruotsiin verrattuna aika paljon työntekoon liittyviä kuluja sälytetty valtion kontolle. Ruotsissa niitä makselee enämpi työnantaja, joka on mielestäni oikeampi tapa ja vähentää mahd. vinoutumia, kuten tässä tapauksessa.
Tuosta olisi kiva saada jotain esimerkkejä.Suomessa on käsittääkseni vaikkapa Ruotsiin verrattuna aika paljon työntekoon liittyviä kuluja sälytetty valtion kontolle. Ruotsissa niitä makselee enämpi työnantaja, joka on mielestäni oikeampi tapa ja vähentää mahd. vinoutumia, kuten tässä tapauksessa.