Ovatko sääntömuutokset tehneet kisasta jännittävämpää kuin ennen?

Miten on?


  • Äänestäjiä yhteensä
    64

diffukimi

Member
Liittynyt
14.3.2010
Viestit
24
Sijainti
finland
tän kisan perusteel toki tylsemmän .. mut nää uudet radat on aina ollu tylsii kisoi tääl .... ku mennää melbournee ni kyl kisa on huomattavasti jännittävämpi ku näil yli turvallisil mitä näit nyt on bahrain/shanghai/malesia ...

mut väli tankkausen poisto tuo vanhan ajan racing henkee takas joten kun ajetaa paremmil radoilla niin kisat on mielenkiintosii...
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Ehkä kuitenkin pitäisi odottaa vielä muutama kisa, mutta olihan tämä kisa ainakin täyttä sontaa. En tiä pitäiskö tässä jo nostaa käsiä pystyyn. Kaikki muutokset mitä tehdään niin tuntuu vain vähentävän kilpailua radalla. Aika toivotonta meininkiä.


Offtopic, mutta tuosta sun nikistä tulee mm. entinen tyttöystävä mieleen.
:D:D:D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei minusta ollut juuri vaikutusta.

Vähän noita renkaita ihmettelin myös, saisivat olla selkeästi pehmeämmät. Auttaisi ohittamisessa ja lisäisi automaattisesti varikkokäyntien määrää, kun niitä nyt kerran joidenkin mielestä pitäisi lisää saada.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vähän noita renkaita ihmettelin myös, saisivat olla selkeästi pehmeämmät. Auttaisi ohittamisessa ja lisäisi automaattisesti varikkokäyntien määrää, kun niitä nyt kerran joidenkin mielestä pitäisi lisää saada.
Sehän se auttaisi. Liuzzin lyhyempikin stintti kesti 20 kierrosta, joten varsin hyvin kesti renkaat. Kärkikaarti veti kaikki varsin konservatiivisesti samanlaisella strategialla, joten rengaseroja ei nähty.

Ei Bridgestone taida viimeisellä kaudellaan lähteä uusia seoksia paljon kehittämään, joten näillä mennään. Toki niitä voisi valita sieltä pehmeämmästä päästä. No, kunhan joillain talleilla alkaa olla tarve saada edelläolevia kiinni, niin ehkä riskinottoakin nähdään.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tässähän odottaa kautta 2011 jo melkoisella innolla; sääntömuutosten idean tuhonneista megadiffuusoreista päästään eroon ja rengasvalmistajan vaihtuminen aiheuttaa hyvinkin todennäköisesti epävarmuutta kumien suhteen.

Tämän kauden suhteen tekisin kuten Prost näkyy toivoneen, eli poistaisin vaatimuksen kahden seoksen käytöstä kuitenkin niin, että Q3:n rengasvaatimus pysyy voimassa. Tällöin joku urhea yrittäisi ennemmin tai myöhemmin ajaa kisan läpi pysähdyksittä, minkä lisäksi rengasrulettiin tulisi ihan oikeaa mielenkiintoa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tässähän odottaa kautta 2011 jo melkoisella innolla; sääntömuutosten idean tuhonneista megadiffuusoreista päästään eroon ja rengasvalmistajan vaihtuminen aiheuttaa hyvinkin todennäköisesti epävarmuutta kumien suhteen.
Harmillista, että ensimmäisen kisan jälkeen aletaan jo odottaa seuraavaa kautta. ;)

No, kuten sääntöuudistusten yhteydessä aina, uuden kauden alku kiinnostaa, ja sitten totuus lyö silmille, että kisan tai kahden jälkeen kaikki olennainen on jo tiedossa, ja mennään taas varsin tuttuja kaavoja.
Tämän kauden suhteen tekisin kuten Prost näkyy toivoneen, eli poistaisin vaatimuksen kahden seoksen käytöstä kuitenkin niin, että Q3:n rengasvaatimus pysyy voimassa. Tällöin joku urhea yrittäisi ennemmin tai myöhemmin ajaa kisan läpi pysähdyksittä, minkä lisäksi rengasrulettiin tulisi ihan oikeaa mielenkiintoa.
Riskinotto koskisi lähinnä muita kuin kärkitalleja. Toki sekin kiinnostaa, mutta kärkitallit ymmärtävät/laskevat varsin nopeasti optimitaktiikan. Siitä lipeäminen vaatii jo melkoista rohkeutta, eli sellaista harvoin nähtäisiin. Jämäpisteistä taistelu sen sijaan voisi olla mielenkiintoista.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Bahrainin rata nykymuodossaan ei suosi ohituksia ykkösillä (eikä tuolla hirvittäviä ohitus/tapahtumakarkeloita ole nähty ennenkään). KERS:in puuttumisen voisi myös väittää tehneen hallaa Sakhirin kaltaisilla radoilla, koska välitankkausten poistumisen jälkeen siitä olisi oikeasti apua kunnon taisteluja muodostamaan.

Olen vakaasti sitä mieltä, että välitankkausten poisto tulee yhdessä muiden tulevien muutosten kanssa olemaan erinomaisen loistava asia Formula ykkösten kiinnostavuuden kannalta.

Eli

+ KERS takaisin
+ Bobakin jo edellä mainitsemat megadiffuusorit pois ja mahdollisuus ajaa kisa läpi yhdellä rengassarjalla.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ei nyt vaikuta kisan jännittävyyteen mitenkään tämä, mutta onpaha kuitenkin sääntömuutos tämäkin.

F1-kuljettajat järjestivät erikoisen protestin

F1-kuljettajat protestoivat ennen Bahrainin GP:n alkua Bernie Ecclestonen päätöstä vastaan.

Ecclestone ei halunnut myöntää kuljettajien fysioterapeuteille pääsyä lähtösuoralle, jossa pyörii F1-pomon mielestä jo liikaa väkeä.

Näin ollen suuri osa kuljettajista ei ollut kisan alla normaaliin tapaan kutsuvieraiden seassa lähtösuoralla, vaan ajettuaan autonsa lähtöruudukkoon he palasivat varikkopilttuuseensa fysioterapeuttiensa luokse valmistautumaan starttiin.

Autosport.comin mukaan kuljettajilta on luvassa lisää samanlaisia protesteja, mikäli Ecclestonen kanta kulkulupiin ei muutu.

MTV3 - Jani Merimaa
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ei nyt vaikuta kisan jännittävyyteen mitenkään tämä, mutta onpaha kuitenkin sääntömuutos tämäkin.
Mielenkiintoista että pääsyä rajoitetaan juuri työntekijöiden osalta, kun turhanpäiväisiä julkkiksia on suora täynnä. Myös eräs harmaatukkainen ja valkopaitainen myyrä voitaisiin sulkea suoralta :D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En tiedä jännemmän mutta ainakin progressio on parempi. Vähemmän menee kisoja pilalle, kun varikolta tulee vain nopeita autoja ulos, ja ohittaminen on varikolta ulostulleen vastuulla.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Enemmän Bahrainissa ohitettiin tänä vuonna, kuin viime vuonna. Ainakin tämän mukaan.
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Mutta jos laskee pois ne ohitukset mitä Kubica&Sutil&Hulkki yms. teki noista uusista talleista niin ei taida hirveästi jäädä kärkipäähän ohituksia.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Osaltaan väitän Bahrainin tylsyyden johtuneen erittäin huonon TV-ohjauksen vuoksi. Parempi ohjaaja olisi poiminut taistelut, ajovirheet ja herkutellut niillä pitkään onboard-uusinnoilla yms. Missä olivat muuten kahden kuljettajan linjavertailut? Ruutuinfoissakin on vielä paljon parantamisen varaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mutta jos laskee pois ne ohitukset mitä Kubica&Sutil&Hulkki yms. teki noista uusista talleista niin ei taida hirveästi jäädä kärkipäähän ohituksia.
Ei niitä pidä pois laskea, kun ei niitä muissakaan kisoissa ole pois laskettu. Kärkipäässä ei hirveästi ole ohitettu viimeiseen 15 vuoteen. Nyt sentään nähtiin johtopaikan vaihtuminen radalla, vaikkakin teknisen vian takia. Sitä ei ole taidettu jonain vuosina nähdä ollenkaan.

-Edit- Tilaston 19 ohituksesta 10 on mainittujen kolmen kuskin ohituksia uusien tallien kuskeista.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös