WRC: Jordania 2010

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Jossain oli heitto että tänään kuvion olisi aloittanut Citikka, eli Ogier olisi aamulla jättäytynyt ensiksi Latvalan ja Petterin taakse.
Jep, näin se vissiin meni. Ensin Citikka määräsi Ogierin Latvalan ja Solbergin taakse. Sen jälkeen Ford Määräsi Hirvosen Latvalan eteen. Ja tämän jälkeen Citikka määräsi Ogierin kärkeen.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
kakkoskuskin voittaessa
No tämä asia nyt korjataan jo reippaasti ennen maalia, ei tällaista lapsusta enää tämän päivän MM-sarjassa tapahdu. Paitsi Fordilla, vahingossa.
 

tpt

Active member
Liittynyt
15.8.2006
Viestit
41
Sijainti
Vaajakoski
No tämä asia nyt korjataan jo reippaasti ennen maalia, ei tällaista lapsusta enää tämän päivän MM-sarjassa tapahdu. Paitsi Fordilla, vahingossa.
Totta tuokin mutta jos tollanen virhe pääsis käymään niin kai sen voi
vielä maaliintulon jälkeenkin korjata...
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Sanktiot on säännöissä määrättynä, ennakkominuuteista tulee AT:ta 1 minuutti jokaista aikaisessa tultua minuuttia kohden ja myöhistä taas 10sec minuuttia kohden.

Äkkiseltään ei mieleen tule mitään sääntöä jolla autokunta pystyttäisiin sulkemaan kilpailusta väärällä minuutilla menemisen takia. Ja päivän alussa kun olet valitsemasti paikan ottanut ja saanut määrätyn sanktion, voit loppupäivän ajella siinä paikalla ilman lisäsanktioita.

Näin on toimittu myös kansallisissa ralleissa, hiukan vain eri syistä
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Niinpä siinä tosiaan on käynyt että se eilinen Ogierin nukahdus taktikoinnissa oli se mistä tämä sirkus lähti käyntiin, Citikan leirissä virheen tekeminen taktikoinnissa oli ilmeisesti niin kova paikka että sitä oli pakko lähteä korjailemaan tiputtamalla Ogier ekaksi alaspäin, ja sitten Fordin vastavedon jälkeen kärkeen. Jos Todt ja kumppanit meinaa tehdä tästä vielä jotenkuten uskottavan sarjan niin tuo lähtöjärjestyssääntö olisi sellainen akuutti kohta josta sen työn voisi aloittaa. Vai onko sekin sitten sellainen sääntö jota ei voi kesken kauden muuttaa ellei molemmat merkit siihen suostu.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Jotain tarttis tehrä tuolle lähtöjärjestyssäännölle. :thumbfh:

Loeb menee taas menojaan. Kimi on ajanut hyvin ja toivottavasti Henning pysyy takana.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Rallin kiinnostus on luokkaa nolla siihen asti, että autonvalmistajia saadaan sen verran lisää, ettei taktikointi ole mahdollista. Ongelma ei olisi yhtä paha, jos sama valmistaja saisi käyttää valtaa vain yhdessä tallissa ja satelliittitallit tekisivät ratkaisunsa itsenäisesti. Rahaa tarpeeksi monen satelliittitallin pyörittämiseen ei kuitenkaan löydy ja näin ollen kaikki pelataan yhden kortin varaan.

Ihmettelen kovasti, jos Räikkönen ei vedä tästä jotain johtopäätöksiä. Hälytyskellojen pitäisi soida Ogierin kohtelun jälkeen. Ihan samalla tavalla niitä käskyjä tulee Räikkösellekin tarvittaessa. Toki ei mitään väliä, mitä kärjessä tapahtuu, jos on itse ensimmäisestä päivästä lähtien minuuttitolkulla jäljessä. Tuskin se kuitenkaan on Räikkösen tavoite.
 

jleinonen

Well-known member
Liittynyt
6.3.2003
Viestit
684
Sijainti
Grandriver
Niinpä siinä tosiaan on käynyt että se eilinen Ogierin nukahdus taktikoinnissa oli se mistä tämä sirkus lähti käyntiin, Citikan leirissä virheen tekeminen taktikoinnissa oli ilmeisesti niin kova paikka että sitä oli pakko lähteä korjailemaan tiputtamalla Ogier ekaksi alaspäin, ja sitten Fordin vastavedon jälkeen kärkeen. Jos Todt ja kumppanit meinaa tehdä tästä vielä jotenkuten uskottavan sarjan niin tuo lähtöjärjestyssääntö olisi sellainen akuutti kohta josta sen työn voisi aloittaa. Vai onko sekin sitten sellainen sääntö jota ei voi kesken kauden muuttaa ellei molemmat merkit siihen suostu.
No ilmeisesti. Citikkahan on aina ollut kovempi taktikoimaan kuin Ford. On ajatettu sentää joka vuosi Loebille pisteitä joka kisassa missä se on mahdollista. Se että mennään toisten (ogier) kisa pilaamaan täysin sillä että Loebille tulee edes vähän parempi lähtöpaikka on kyllä jotain mitä ei voi käsittää. Olisi ollut hieno nähdä tuleeko oikeasti kisaa Latvalan ja Loebin välille jos lähtöpaikat olisivat olleet ne mitä perjantain perusteella piti.
 

tpt

Active member
Liittynyt
15.8.2006
Viestit
41
Sijainti
Vaajakoski
Millähän ihmeen aikahyppysysteemillä on saatu aikaiseksi tilanne
jossa ogier on ensin myöhästymisen takia sijoitettu latvalan taakse
lähtöjärjestyksessä ja heti kohta onkin ollut liian aikaisin lähdössä.
Ei pysty ainakaan meillä töistä ensin myöhästymään ja sitten saapumaankin
vielä ajoissa saman aamun aikana...
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Täydellistä amatöörien puuhastelua koko ralli - varsinkin FIA:n puolelta.

Ketä tuo pelleily oikeasti kiinnostaa?
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ketä tuo pelleily oikeasti kiinnostaa?
Minua. Onhan tuo nyt sentään urheilua ykkösiin verrattuna, jossa ylivoimaisesti ratkaisevin tuloksiin vaikuttava tekijä on auto. Rallissa kuskin merkitys on paljon suurempi. Se on siis urheilua. Ykköset on viihdettä.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Kyllähän tuo pelleily kiinnostaa moniakin, siitä esim tämä topikki ja siihen kirjoittajat on hyvä todiste.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Paikalliset lapset oli kivittänyt Kimin autoa,mutta onneksi tuulilasi ei mennyt rikki.Mitä helvettiä siellä oikein tapahtuu? WRC kaivaa kuoppaa itselleen tällä taktikonti pelleilyllä ja naurattaa Loebin eilinen haastattelu Anetelle siitä,että ei halua voittaa taktikoimalla.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Rallin kiinnostus on luokkaa nolla siihen asti, että autonvalmistajia saadaan sen verran lisää, ettei taktikointi ole mahdollista.
Muuten hyvä teoria, mutta Fordhan veti jo vuosia sitten kuljettajia ulos podium sijoilta vain auttaakseen Suomalaisen tähtikuljettajansa jämäpisteille. Tässä touhussa ei asiaan vaikuttanut millän lailla olipa siinä välissä sitten Subarua, Skoodaa tai vaikka Citroenin kalustoa.

Sittemmin kyllä Citroenkin sortunut samaan törkeilyyn yhden kerran, mutta puolustukseksi totean, että Citroen oli sitä ennen vaatinut FIA:lta tallimääräysten kieltämistä ja Ford oli tätä ehdotusta vastustanut. :thumbdown
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Muuten hyvä teoria, mutta Fordhan veti jo vuosia sitten kuljettajia ulos podium sijoilta vain auttaakseen Suomalaisen tähtikuljettajansa jämäpisteille. Tässä touhussa ei asiaan vaikuttanut millän lailla olipa siinä välissä sitten Subarua, Skoodaa tai vaikka Citroenin kalustoa.

Sittemmin kyllä Citroenkin sortunut samaan törkeilyyn yhden kerran, mutta puolustukseksi totean, että Citroen oli sitä ennen vaatinut FIA:lta tallimääräysten kieltämistä ja Ford oli tätä ehdotusta vastustanut. :thumbdown
Millasta kamaa sä oikein polttelet? Näyttäs ainakin toimivan. Citroen on aivan yhtä paljon harrastanut tota hommaa kuten Fordi ja viime kaudella vieläkin enemmän.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Paikalliset lapset oli kivittänyt Kimin autoa,mutta onneksi tuulilasi ei mennyt rikki.Mitä helvettiä siellä oikein tapahtuu? WRC kaivaa kuoppaa itselleen tällä taktikonti pelleilyllä ja naurattaa Loebin eilinen haastattelu Anetelle siitä,että ei halua voittaa taktikoimalla.
Niin, Loebin tarkoitus oli kuitenkin että ovat Latvalan kanssa peräkkäin, jolloin sillä ei olisi ollut niin väliä. Citikalla kuitenkin mokattiin, Ogierille ei saatu tietoa taktiikkaohjeista ennen kuin 3 sekuntia maaliintulon jälkeen. Eli Loeb hurskasteli sillä, että hän ei taktikoi mutta Ogierin oli tarkoitus taktikoida hänen puolesta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Muuten hyvä teoria, mutta Fordhan veti jo vuosia sitten kuljettajia ulos podium sijoilta vain auttaakseen Suomalaisen tähtikuljettajansa jämäpisteille. Tässä touhussa ei asiaan vaikuttanut millän lailla olipa siinä välissä sitten Subarua, Skoodaa tai vaikka Citroenin kalustoa.

Sittemmin kyllä Citroenkin sortunut samaan törkeilyyn yhden kerran, mutta puolustukseksi totean, että Citroen oli sitä ennen vaatinut FIA:lta tallimääräysten kieltämistä ja Ford oli tätä ehdotusta vastustanut. :thumbdown
Seuraatko rallia ollenkaan, ajatko kenties Citroenilla vai mistä on kysymys? Citroenhan se aloitti likaisen pelin ja nimenomaan tekaisi moottoririkkojakin kakkostiimin kuljettajille...
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Millasta kamaa sä oikein polttelet? Näyttäs ainakin toimivan. Citroen on aivan yhtä paljon harrastanut tota hommaa kuten Fordi ja viime kaudella vieläkin enemmän.
Taitaa olla joku muu joka polttelee. Citroen on toki hyödyntänyt "aura-autoja" siinä missä Fordkin ja pudottanut kuljettajia tuloksissa Loebin taaksi, jos ovat sattuneet olemaan peräkkäisillä sijoilla.

Ford puolestaan teki tästä tuloslistan manipuloinnista taidetta nostamalla jopa pisteiden ulkopuolella olleiden kuljettajien sijoituksia käskemällä muiden kuljettajiensa jopa pysähtyä kärjen tuntumasta!



Edittiä: Ja en aja Citroenilla enkä myöskään muilla rapeilla ranskalaisilla, mutta koska en ole sattunut Fordin suomalaisia kuljettajia fanittamaan, niin minulla ei ole ongelmaa niellä näitä suomalaisittain ikäviä tosiasioita.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Taitaa olla joku muu joka polttelee. Citroen on toki hyödyntänyt "aura-autoja" siinä missä Fordkin ja pudottanut kuljettajia tuloksissa Loebin taaksi, jos ovat sattuneet olemaan peräkkäisillä sijoilla.

Ford puolestaan teki tästä tuloslistan manipuloinnista taidetta nostamalla jopa pisteiden ulkopuolella olleiden kuljettajien sijoituksia käskemällä muiden kuljettajiensa jopa pysähtyä kärjen tuntumasta!



Edittiä: Ja en aja Citroenilla enkä myöskään muilla rapeilla ranskalaisilla, mutta koska en ole sattunut Fordin suomalaisia kuljettajia fanittamaan, niin minulla ei ole ongelmaa niellä näitä suomalaisittain ikäviä tosiasioita.
Kuule on se Citorenkin ottanut muilta sijoilta pois kuin peräkkäisiltä. Eikös taannoin ollut sellainenkin tilanne, että tuli "moottoririkko" kun Loebi ajoi sijalla 9. Toinen sitikka ajoi palkintopallilla tai siinä tuntumassa.

Siinä IWE:lle vähän muistelemista : http://www.hs.fi/urheilu/artikkeli/Citroen+taktikoi+Loebille+härskisti+pisteen+–+Latvala+lahjoitti+toisen/1135247256366

Mitäs sanot? En muista Fordilta näin härskiä taktiikkaa koskaan. KOLME Citroenia otetaan kisasta pois, jotta saadaan Loebille YKSI piste.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös