WRC: Jordania 2010

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Nuo mainitut tapaukset tosin eroaa tämänkertaisesta siinä että niissä oltiin kisan päätöspätkillä ja Mitsulla ja Lancialla kisan kärkisijat miehitettynä turvallisella marginaalilla muihin nähden, kun taas tässä tapauksessa oli vielä kisa täysin käynnissä. Eikä tässä varsinaisesti muokattu tulosluetteloa niinkuin noissa tallimääräyksissä, vaan korjattiin ajojärjestystä, eli Ogierin sijoituksella ja ajolla ei ollut mitään väliä. Pelättiin Latvalaa niin paljon että laitettiin Seb Junior shakkinappulaksi ennen päätöspäivää, kaipa se on sekin jonkinlainen meriitti suomalaiselle. Mahtaa maistua tämä 526. WRC-voitto ranskikselle makialle, totisen taistelun jälkeen. :ahem::nope:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Kuka muu noita Citroenin selittelyjä uskoo kuin he itse?
IWE ainakin. Naurettavaa nuo Citroenin elektroniikkaongelmat ja moottoriviat. Niin läpinäkyviä mokia, minua hävettäisi jo Citroenin tallipäällikön housuissa antaa tuommoisia selityksiä. Sanoisi suoraan, mutta ei taida olla munaa sanoa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Ja muutama vuosi sitten Mitsu määräsi Tommin antamaan tilaa Ruotsin rallissa tallikaveri Kennet Eriksonille, koska PR-osaston mielestä oli parempi että Kenkku voittaa kotikilpailunsa. Tästäkös sitten mm. Veikkaus ja Matti Kyllönen riemastuivat.

Vielä aiemmin Markku Aleni joutui pysähtymään useaksi minuutiksi EK:lle San Remo rallissa kun Lancialla haluttiin Dario Cerrato nostaa kärkeen.

Niin pitkään kun autotehtaat on hommassa mukana, niin urheilullisuus ei ole mitenkään korkean prioriteetin muuttuja tässä pelissä. Tallimestaruus on 1. prioriteetti ja sen perään kuljettajien mestaruus.
Näissä on vissi ero, että vaihdettiin vaan sijoituksia keskenään. Nämä Citroenin taktiikat perustuvat jopa 3 miehen keskeytykseen. Mahtaa Loeb olla onnellinen voittojensa jälkeen. Nyt mietittynä, onko Loeb oikeasti edes maailman paras rallikuski. Ainoastaan eniten voittoja plakkarissa, mutta niistäkin moni tullut viilunkipelillä taktiikkaa käyttäen sekä ykköskuskin asemassa jokainen voitto.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Hyvä Formula kisa takana, toisin kuin tämä Jordanian ralli.

Olipahan pettymys mitä Lööppi ja Citroen tekivät. Säälittävää pelleilyä.

Latvalalla ei kuitenkaan vauhti olis tainnut Lööpille riittää, mut nythän sitäkään ei voida varmaks tietää.

Täällä jo aiemmin ehdotettu sääntömuutos, jossa MM sarjan johtaja aloittais, joka päivä ekana on mielestäni nerokas ja rallin seurannan kannalta kaikista paras. Toivottavasti tämän sais joka Jean Boin korville niin vois alkaa tapahtuun.

Vähä offtopic, mut nyt kun ens vuoden säännötkin on tullut julki niin onkos kellään tietoa onko muita talleja tulos ens vuodelle kuin nämä kaks samaa?!
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
Citroenin taktiikkakirja taitaa olla sama kuin mikä Fordilla oli käytössä vuonna 2001. Australian ralli anyone?

Hirveä parku tempusta, jota on käytetty ennenkin. Jotenkin ymmärtäisi tämän turhan itkun, jos tämä olisi ollut ainutlaatuista. Kuten kirjoitettu, tallimääräyksiä on rallissa ollut aina, aivan kuten joka moottoriurheilulajissa. Nyt vain kohotettiin panoksia.

Ei se laji tähän kaadu, vaikka osa niin tuntuu ajattelevan... Katse vaan seuraavaan ralliin.:rolleyes:
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Citroenin taktiikkakirja taitaa olla sama kuin mikä Fordilla oli käytössä vuonna 2001. Australian ralli anyone?

Hirveä parku tempusta, jota on käytetty ennenkin. Jotenkin ymmärtäisi tämän turhan itkun, jos tämä olisi ollut ainutlaatuista. Kuten kirjoitettu, tallimääräyksiä on rallissa ollut aina, aivan kuten joka moottoriurheilulajissa. Nyt vain kohotettiin panoksia.

Ei se laji tähän kaadu, vaikka osa niin tuntuu ajattelevan... Katse vaan seuraavaan ralliin.:rolleyes:
Henk. koht. parkuni johtuu Lööpin sanoista ennen vikaa päivää ja sen jälkeinen munaton toiminta. Odotuksistahan tää homma vaan on kiinni ja odotukset pääs jopa pikkaisen lajia kohtaan nousemaan, vaikka kaks valmistajaa vaan kiertää sarjaa, nyt taas fiilis on aika matalalla.

Toinen mikä antaa oikeuden parkumiseen täällä on se, että niin parkuu jo itse kuskitkin ja se on hyvä asia!
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Hyvä Formula kisa takana, toisin kuin tämä Jordanian ralli.

Olipahan pettymys mitä Lööppi ja Citroen tekivät. Säälittävää pelleilyä.

Latvalalla ei kuitenkaan vauhti olis tainnut Lööpille riittää, mut nythän sitäkään ei voida varmaks tietää.
Älä Loebia tästä syytä, on todennut itsekin homman olevan hölmöä. Kuskit tekee mitä tallit käskee. Toisaalta turha tallejakaan on syyttää vaan tästä tilanteesta voidaan syyttää pelkästään FIAn idiootteja jotka jostain käsittämättömästä syystä ovat halunneet palata tähän systeemiin.

Loebin ja Latvalan asetelmat viimeiseen päivään sellaiset että pieni lähtöpaikkaetu oli Latvalla. Loebin jälkeen kun reitille kuitenkin starttasi. Ja nähtiin mielestäni samalla se että vauhti ei riitä Loebille tiukassa paikassa.
 
Ylös