JamesHunt
Well-known member
- Liittynyt
- 16.1.2010
- Viestit
- 260
Jotenkin tuntuu, että ihan perusmedioissa vastaanotetaan F1:en fanit heittämällä heidät suoraan sekaan lajin politiikkaan ja finansiaaliseen puoleen.
Amerikassa kuljettajat ovat tähtiä ja show on räikeämpää. Formuloissa yritetään näillä "pre-race" sätkinnöillä saada vastaavaa vaikutelmaa aikaan, mutta lopulta itse tapahtuma on kuitenkin aika kuiva.
Kuljettajat Formula Ykkösissä ovat kuitenkin pääsääntöisesti apocalyptisen tylsiä, konkreettisia sponsorilemmikkejä. Sanovat aina kohteliaasti kaiken mahdollisen mitä tiimi voisi lausuntoonsa toivoa - jotkut (Trulli esim) alentuvat myös lausumaan tiimin nimet viralliseen tyyliin, esim "the Panasonic Toyota Racing team." Säälittävää.
Missä ovat tyypit, kuten Irvine, Montoya, Kimi?
Tässäkin on sellainen asia, että koko lajin viihdyttävyyttä pitäisi parantaa. Kuskit pitäisi laittaa tilanteisiin, joissa saisivat olla vapaammin. Aina ennen kisaa tulisi järjestää näytösajoja, joissa kuljettajat tekevät temppuja autoillaan, esim donitseja yms, ja saisivat ehkä pisteitäkin onnistuessaan esim kaatamaan 10 puolikuu-kaareen asetettua tötteröä sivuluisussa. Ensin toki pitäisi jumalauta mahdollistaa se, että F1-autolla voisi tänä päivänä slaidin tehdä!
Uutisissa mennään vähän turhan raadollisesti "kuoren alle." Kun mennään vaikkapa Malesiaan, puhutaan kuinka rata tarvitsisi lisää rahaa, jotta saataisiin lisää katsojia. Mennään liikaa bisnespuoleen. Tiimeistä ja autoista puhuttaessa puhutaan vaan kuivista lakipykälistä. Jostain helevetin diffuusorien laillisuudesta jaksetaan vääntää kättä lehdissä kaksi vuotta.
Tässä menee nyt haaskaukseen: A) Paljon rahaa, B) Hienot autot, C) Taitavat ja mielenkiintoiset kuskit.
Ihan turha lajin esittää jotenkin "pro:ta" kun eivät edes pysty järjestämään kisoja, missä on ohituksia. Siihen tarvitaan vähintään sade tai Spa:n rata. Hirvein dragedia mikä lajia on kohdannut Sennan kuoleman jälkeen, on ratojen nopeimpien mutkien raiskaus shikaaneilla, tai kokonaan hyvien ratojen poistaminen kalenterista. Käsittämättömän lyhytnäköistä rahansäästöä. On ikävä sitä vanhaa mahtavaa Hockenheimia esimerkiksi!
Kyllä luulisi pystyvän parempaan noilla resursseilla. Mutta ikävä kyllä tällaisten organisaatioiden johtoon turhan usein päätyvät kyyniset omahyväiset poliittiset persoonat keillä ei oikeasti ole hauskanpidosta mitään käsitystä. Kauan se pinta ei hämää. Startitkaan eivät ole enää mielenkiintoisia! En muista nähneeni renkaiden sutivan vuosiin...
En ymmärräkään, miten joku tänä päivänä ottaa tämän lajin itsensä niin tosissaan. Meni maku itselläni, kun tässä on vuosien mittaan tehty niin naurettavia muutoksia. Sitten Kimistä valitetaan, että se on mies kuka ei ikinä hymyile tai tee mitään jännää. Olen eri mieltä. Verratkaa vaikka Heidfeldiin, tai kehen tahansa.
Amerikassa kuljettajat ovat tähtiä ja show on räikeämpää. Formuloissa yritetään näillä "pre-race" sätkinnöillä saada vastaavaa vaikutelmaa aikaan, mutta lopulta itse tapahtuma on kuitenkin aika kuiva.
Kuljettajat Formula Ykkösissä ovat kuitenkin pääsääntöisesti apocalyptisen tylsiä, konkreettisia sponsorilemmikkejä. Sanovat aina kohteliaasti kaiken mahdollisen mitä tiimi voisi lausuntoonsa toivoa - jotkut (Trulli esim) alentuvat myös lausumaan tiimin nimet viralliseen tyyliin, esim "the Panasonic Toyota Racing team." Säälittävää.
Missä ovat tyypit, kuten Irvine, Montoya, Kimi?
Tässäkin on sellainen asia, että koko lajin viihdyttävyyttä pitäisi parantaa. Kuskit pitäisi laittaa tilanteisiin, joissa saisivat olla vapaammin. Aina ennen kisaa tulisi järjestää näytösajoja, joissa kuljettajat tekevät temppuja autoillaan, esim donitseja yms, ja saisivat ehkä pisteitäkin onnistuessaan esim kaatamaan 10 puolikuu-kaareen asetettua tötteröä sivuluisussa. Ensin toki pitäisi jumalauta mahdollistaa se, että F1-autolla voisi tänä päivänä slaidin tehdä!
Uutisissa mennään vähän turhan raadollisesti "kuoren alle." Kun mennään vaikkapa Malesiaan, puhutaan kuinka rata tarvitsisi lisää rahaa, jotta saataisiin lisää katsojia. Mennään liikaa bisnespuoleen. Tiimeistä ja autoista puhuttaessa puhutaan vaan kuivista lakipykälistä. Jostain helevetin diffuusorien laillisuudesta jaksetaan vääntää kättä lehdissä kaksi vuotta.
Tässä menee nyt haaskaukseen: A) Paljon rahaa, B) Hienot autot, C) Taitavat ja mielenkiintoiset kuskit.
Ihan turha lajin esittää jotenkin "pro:ta" kun eivät edes pysty järjestämään kisoja, missä on ohituksia. Siihen tarvitaan vähintään sade tai Spa:n rata. Hirvein dragedia mikä lajia on kohdannut Sennan kuoleman jälkeen, on ratojen nopeimpien mutkien raiskaus shikaaneilla, tai kokonaan hyvien ratojen poistaminen kalenterista. Käsittämättömän lyhytnäköistä rahansäästöä. On ikävä sitä vanhaa mahtavaa Hockenheimia esimerkiksi!
Kyllä luulisi pystyvän parempaan noilla resursseilla. Mutta ikävä kyllä tällaisten organisaatioiden johtoon turhan usein päätyvät kyyniset omahyväiset poliittiset persoonat keillä ei oikeasti ole hauskanpidosta mitään käsitystä. Kauan se pinta ei hämää. Startitkaan eivät ole enää mielenkiintoisia! En muista nähneeni renkaiden sutivan vuosiin...
En ymmärräkään, miten joku tänä päivänä ottaa tämän lajin itsensä niin tosissaan. Meni maku itselläni, kun tässä on vuosien mittaan tehty niin naurettavia muutoksia. Sitten Kimistä valitetaan, että se on mies kuka ei ikinä hymyile tai tee mitään jännää. Olen eri mieltä. Verratkaa vaikka Heidfeldiin, tai kehen tahansa.