Tallit 2011

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mä sitten taas liputan Virginin (Manor) puolesta. En tiiä miksi, mutta jotenkin tuntuu niin symppistallilta. Eipä taida hetkeen olla tullutkaan uutta tallia joka olisi ottanut vastaavanlaisen askeleen pikkuformuloista kohti kuninkuusluokkaa.
Kyllähän Campos periaatteessa oli tekemässä samaa, mutta se lento kapsahti katajaan jo lähtökiidossa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Hylätty Villeneuve tähtää nyt Hispanian ostoon

Odotetusti FIA:n maailmanneuvosto tyrmäsi keskiviikkona ne harvat anomukset, joita oli esitetty uudeksi F1-talliksi ensi kaudeksi.

Lähimmäs pääsivät Epsilon Euskadi ja Durango yhdessä Jacques Villeneuven kanssa.

Vaarana on, että tämän vuoden talleista Hispanin taru päättyy tämän kauden jälkeen, jolloin ensi vuonna mukana olisi vain 11 tiimiä.

Vuoden 1997 maailmanmestari Villeneuve ehti jo FIA-tuomion kuultuaan ilmoittaa, että hieroo nyt kauppoja nykyisen F1-tiimin ostamiseksi. Ei ole vaikea arvata, että kohde on Hispania. Villeneuven tavoite on tallin omistamisen lisäksi myös ajaa itse kilpaa.

Turun Sanomat 8.9 2010 23:01:10
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Pakko nostaa hattua Villeneuvelle. Hieno mies ja sinnikäs sissi, joka ei suostu taipumaan FIA:n oikkujen alle. On kyllä täysin käsittämätöntä, miten mikään tallihakemus ei täyttänyt "kriteerejä" (eli tuonut Bernielle tarpeeksi massia), mutta sitten edelleen soramonttuna jököttävälle Korean projektille on jokainen Ecclestonen ja FIA:n hyvävelisymbioosissa antanut siunauksensa. Mutta varakkailla samsung-sedillä onkin syvemmät taskut kuin lajia syvästi rakastavalla herrasmiehellä ja maailmanmestarilla.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Kyllähän tuota Jacquesin menoa ihan mielellään vielä tuolla muiden mukana katsoisi. Vaikka miehellä alkaa ikää jo olla, niin eihän sitä tiedä jos tuo ajaisi ihan hyviäkin tuloksia vielä.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Onkos siitä kuulunut mitään että onko Toro Rosso edelleen myynnissä?
Luulisi olevan paljon järkevämpi veto ostaa vakiintunut keskikastin talli kuin konkurssin partaalla palloileva sotku?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mun mielestä päätös jättää täyttämättä 13. tallin paikka on omituinen. Tottakai hakijoilla täytyy olla edellytykset toimintaan, mutta tämä hakukäytäntö on tolkuton. Hakijat käyttävät useita miljoonia pohjatöihin, mutta sitten paikka jätetään täyttämättä. Tottakai kilpatallin, niin kuin mihin tahansa muuhun yritystoimintaan liittyy riskejä, mutta tämä valittu käytäntö kasvattaa niitä tolkuttomasti.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Onkos siitä kuulunut mitään että onko Toro Rosso edelleen myynnissä?
Luulisi olevan paljon järkevämpi veto ostaa vakiintunut keskikastin talli kuin konkurssin partaalla palloileva sotku?
Se konkurssikypsä vaan voi olla houkuttelevissa määrin halvempi. Ja tarpeeksi suuruudenhullu jos on, niin sitähän uskoo nostavansa vaikka Karting-tallin vuodessa F1 mestariksi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Toro Rosson arvo tosiaan on nyt noussut sen verran, että mieluummin talousvaikeustiimi kuin se. Ostomielessä siis. Oikeastaan vaikka Hispania on talousvaikeuksissa niin ei se enää konkurssin uhan alla ole toisin kuin aiemmin kaudesta Monacossa. Ilmeisesti se on saanut lisärahoitusta sen verran, että pystyy kauden sinnittelemään loppuun asti. Lisäksi myös sponsorirahat tuovat lohtua.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
No, miten on; oliko 13. tallin valitsematta jättäminen Todtien junailema salaliitto?

ART:han haki alunperin paikkaa, mutta veti sitten hakemuksensa pois, kun pakettia ei saatu ajoissa kasaan. Nyttemmin Group Lotus lähtenyt ART:n tukijaksi GP3- ja GP2-sarjoissa ja muutenkin viritellyt assosiaatioita yrityksen ja formula-autoilun välille Exos Type 125 -ratapäiväautollaan.

Oliko Epsilon Euskadin (sekä Durangon ja Stefan GP:n ;)) hylkääminen vain tapa varmistaa, että sarjassa on tilaa ART:n ajattamalle Lotus Cars - Toyotalle kaudeksi 2012?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ilmeisesti se on saanut lisärahoitusta sen verran, että pystyy kauden sinnittelemään loppuun asti. Lisäksi myös sponsorirahat tuovat lohtua.
Mitä sponsorirahat ovat, jos ei lisärahoitusta, vai tarkoitatko lisärahoituksella ainoastaan oman pääoman ehdoin tai lainoilla tehtyjä satsauksia?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Joo sekä että. Eli siis sponsorirahoja joita kuskit tuovat tiimiin ja lainoja joita tiimin omistajat tai tärkeimmät rahoitttajat tai pankki kuten Cruzeiro tai mikä lienekään se valkoisen värillä komeileva firma ottavat tiimin rahoitukseen. Sitten on myös henkilökohtaisia varoja tai debentuurirahoja jotka ovat sidottuja tiettyyn määrään rahaa joka tulee maksaa ajoissa. Hispania tosiaan sai jotakin rahoitusta Monacon aikoihin ja siten kykeni pelastamaan täksi kaudeksi ajonsa.

Lähde perustuu tosin Espanjalaisten median juttuihin ja Brasilian vastaaviin pikkujuttuihin valtamedian eli Alonson ja Massan juttujen seassa oleviin pieniin uutisiin. Samalla tavalla Lotuskin aikoinaan kykeni pelastamaan kauden 94 loput kilpailut Monzan jälkeen kun tiimi meni käytännössä jo konkurssiin. Tosin se vaati maksukuskeja ja hirvittäviä ennakkomaksuja ja paljon työtä ja pientä onneakin. Sääli sinällään vanhaa Lotusta siinä, että tiimillä ei ollut varaa kuin yhteen ainoaan evoluutiomallin moottoriin sillä Mugenin paja olisi voinut tuottaa enemmänkin mutta kun ei ollut rahaa niin ei ollut koneitakaan.
 
Ylös