Niin kyllä itsekin tätä mieltä olen, minkä voit lukea esim. Schumille pyhitetystä ketjusta. Mutta täällä kun näitä ketjuja on niin satamäärin, niin ei jaksa joka ketjuun kaikkea mahdollista kirjoittaa.Kyllä Schumacherin taso oli monella tiedossakin. Monet epäilivät, ettei alkukaudesta pysty Nicon vauhtiin, jos koko kauden aikana. Itse mieltäisin niin, että katsotaan ensi kaudella, jos yleensä jatkaa F1:ssä. Tulokkailla sellainen etu Schumiin nähden, että ajotuntuma tallella pienistä sarjoista sekä kisoista.
Minulla ei ole aikaa seurata kaikkia maailman mahdollisia moottoriurheilusarjoja ja kuljettajia (hyvä että formulaa ja rallia on) että sikäli muistissa oli vain se, että intuition perusteella näkemäni otteet GP2:ssa olivat vaisuja. Jonkin verran siis kuitenkin aiemmissa sarjoissa pärjännyt. Ehkäpä taso tällä hetkellä vain on todella huono pikkuluokissa? Onko niitä jo liikaa? Ei maailmassa ole montaa kymmentä tulevaa huippukuskia yhtä aikaa. Sanoisin, että korkeintaan yksi per ikävuosiluokka. Onhan se kiva että pojat saa päristellä moottoreillaan kuitenkin jos rahaa piisaa.Jaa... Hülkenberg voitti toisen kilpailunsa isommalla formulalla (A1GP) ja oli samassa sarjassa todella huikea sateella. Samoin GP2-mestaruus debyyttikaudella on jotain ihan muuta kuin Piquet'n meriitit pikkuformuloista. Alku on ollut pettymys, mutta pidän mä käsittämättömänä, jos joku Nicon pikkuformulaesitykset Nelsinhoon rinnastaa.
Näinhän siinä jälleen kävi. Kun taivaan portit aukesivat, oli Button taas se joka luki tilanteen oikein ja pysyi radalla muiden suhatessa varikkosuoraa eestaas. Lopullinen niitti tuli Nico Rosbergin virheen maksimaalisesta hyödyntämisestä. Taktiikka näytti pettävän tuomariston järjettömään päätökseen tuoda kehiin toisen kerran turva-auto parin hiilikuidunpalasen vuoksi, mutta Buttonin hermot (ja renkaat) kestivät. McLarenilta täydellinen kisa, kun Hamilton onnistui virheidensä vastapainoksi tarjoamaan loistavia ohituksia ml. tuplaohitus Sutilista ja Vettelistä.Jos sade alkaa vasta kesken kisan, on taktiikkanero Jenson Alexander Lyons Button todella vahvoilla. Lähdössä on tällöin jopa varaa tiputtaa pari sijaa kunhan sadekarttoja osataan lukea oikein. McLaren tuntuu muutenkin ainoalta tallilta jossa ollaan kykeneväisiä tulkitsemaan ilmojen herrain merkkejä.
Olipahan vaisua menoa rehtorilta. Turva-autoa tyrkytettiin ja mahdollisuuksia oli vaikka mihin, mutta kun ei kulje niin ei kulje. Saksalainen toimi pujottelukeppinä niin muille mestareille kuin tulokaskuskeillekin. Kymmenes sija oli nöyryytys, jollaista Schumacher ei ole vähään aikaan kokenut. Tallikaveri Rosberg on jo 40 pisteen päässä.Taaempana olisi Kerpenin rehtorin kunnianpalautksen aika. Ei taida kuitenkaan latinki riittää yhtikäs mihinkään ellei edessä kolaroida kunnolla tai Ross Brawn löydä jotain spesiaalia turva-auto -taktiikkaa ja sitä kautta saa hoidettua auto nro 3 kärkeen. Vaikea uskoa. Kisan varsinainen yllättäjä löytynee maansurua potevasta Puolasta, jonka edustaja Robert Kubica on valmis voittamaan.
...Eivätkä tilastot pettäneet taaskaan. Voittaja Button starttasi viidennestä ruudusta ja eturivin miehet löytyivät kisassa sijoilta 6 ja 8. Kaiken kaikkiaan Button oli Kiinan GP:n seitsemäs eri voittaja seitsemässä kisassa Shanghaissa.Mielenkiintoinen tilastofakta muuten on se, että eturivistä ei olla vielä voitettu kisaakaan tällä kaudella. Vastaavanlaista tilastoa saa hakea kaudelta 2003, jolloin paalumiehet M. Schumacher, Alonso ja Barrichello saivat vuorollaan pettyä. Tuolloin voittajat kolmelle ensimmäiselle kisalle saatiin ruuduista 11, 7 ja 8.
Mutta 2009 Valenciassa Alonso leikkasi kanttarin yli varikolle tullessa ja siitä napsahti läpiajorangaistus. Nyt ei sitten annetakkaan mitään. No toisaalta kyllähän tämä tietysti noudattaa FIA:n asettamaa linjaa rangaistusten suhteen.Huvittavaa, kun täällä suu vaahdossa vaaditaan Hamiltonille rangaistusta, vaikka noita varikon sisääntulon valkoisia viivoja on aina leikattu. Ja luonnollisesti turva-auto otetaan radalle silloin kun radalle leviää hiilikuidun palasia, eikä sen takia, että Hamilton hyötyisi. Onnettomuuden näyttävyydellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos joku vetää 200m päässä radasta rengasmuuriin, niin silloin ei välttämättä tarvitse ottaa turva-autoa radalle.
Itse en kyllä tuollaista tapausta muista.Mutta 2009 Valenciassa Alonso leikkasi kanttarin yli varikolle tullessa ja siitä napsahti läpiajorangaistus. Nyt ei sitten annetakkaan mitään. No toisaalta kyllähän tämä tietysti noudattaa FIA:n asettamaa linjaa rangaistusten suhteen.
Toki se rangaistus olisi pitänyt antaa tänään myös Alonsolle joka ohitti Massan samallalailla.
Mielestäni tuo tapaus oli vapaissa harjoituksissa ja siitä tuli jonkunlaiset sakot.Itse en kyllä tuollaista tapausta muista.
Käsittääkseni siitä, että Vettel työnsi Hamiltonia pois varikkosuoran "nopealta linjalta". Tämä siis sen jälkeen kun molemmat olivat tehneet pysähdyksensä.Minkähän helvetin takia Vetteli sai varoituksen? Siksi kun hän oli olemassa?
Hamilton on hyvä kuski mutta jotain rajaa päänsilittelyyn. :jaska:
Tämä lainaamani osa on kyllä täyttä ROSKAA. Kannattaa jättää loppukauden kisat suosiolla väliin, jos ei tämän päivän kisa kelvannut. Siellä ajettiin nyt perkele kilpaa ja koko rahan edestä sai todellakin nauttia ja vielä enemmänkin. Ohituksia oli pari kappaletta, hehheh, sitten olet katsonut jotain aivan muuta kisaa.Itse kisa oli alkua lukuun ottamatta taas pettymys. Siis pettymys sadekisaksi, kai siellä pari ohitusta oli muutenkin kuin ylivoimaisten autojen vuoksi. Menin nukkumaan 5 kierrosta ennen loppua.
Sen takia, ettei jättänyt Hamiltonille yhtään tilaa varikkosuoralla.Minkähän helvetin takia Vetteli sai varoituksen? Siksi kun hän oli olemassa?
Juu, tuon kisan aikaan olin intissä. No tällaisen ennakkotapauksen perusteella Hamilton pitäisi vähintään sulkea seuraavasta kisasta.Mielestäni tuo tapaus oli vapaissa harjoituksissa ja siitä tuli jonkunlaiset sakot.
tarkistettuna juurikin noin, mutta tapaus oli vuodelta 2008:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/arkisto.shtml/arkistot/f1/2008/08/691185?Eurooppa_2008_F1A
Sitten BBC:llä sekoiltiin sillä he väittivät kisan aikana että Alonso teki tuon kisassa 09. Mutta noinhan se tosiaan olikin. Joka tapauksessa sisääntuloviivan ylittäminen on siis yhtä väärin kuin ulostulolinjan ylityskin, josta rangaistaan aina.Mielestäni tuo tapaus oli vapaissa harjoituksissa ja siitä tuli jonkunlaiset sakot.
tarkistettuna juurikin noin, mutta tapaus oli vuodelta 2008:
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/arkisto.shtml/arkistot/f1/2008/08/691185?Eurooppa_2008_F1A