Kesäharjoittelutopic 2010

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Toi KIC:in uusi profiili (vuoden alusta) on aika paha oppia ekalla kerralla.
Pito vaihtelee paljon eri mutkissa ja vuoroin ali- yliohjaa. Lisäksi alussa tuntui olevan monta eri vaihtoehtoja ajolinjoille.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Juuh, hienosti ajoit. Näki että tunsit rataprofiiliakin hyvin, mulla taas meni ihan hanskaan ton uuden kanssa :dunno:
Hieno se takaosan syherö, mutta ekaan jarruun ja pariinmuutamaan mutkaan en vaan osannut hakea linjaa.

Autot oli kylmät, ei oltu paljon ajettu päivän aikana jotenka wilzkun aika olis voinut olla parempikin :)
Juuh, kyllähän sen itsekin huomasi että aiemmasta kerrasta oli hyötyä/apua (pakko muuten sanoa edelleen että tuo rataprofiili on mun mielestä kiva). Mutta siltikään en olisi ikinä voinut uskoa että pääsen alle sekunnin päähän sinusta.

Äärimmäisen tyytyväinen olen. :ahem:
Wilzkun ajosta näki että linjat alkaa oleen hallussa kyllä jo :ahem:
Eihän niitä olekaan haettu kuin vasta vuosi.. :rolleyes:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Ajolinjoista vielä niin on hämmästyttävää kuinka suoraa,lyhyttä linjaa KIC:lla pitää ajaa. Tuohon oli itsellä totuttelemista. Jos ois enemmän tehoa mutkista ulos niin vois ajaa luonnollisemmilla linjoilla
 

Örfil

Guest
Ajolinjoista vielä niin on hämmästyttävää kuinka suoraa,lyhyttä linjaa KIC:lla pitää ajaa. Tuohon oli itsellä totuttelemista. Jos ois enemmän tehoa mutkista ulos niin vois ajaa luonnollisemmilla linjoilla
"Turkumainen" paikka ratana, imho.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Täältäkin peukut pystyyn wilskulle! Selvästi uusi into on löytynyt ajamiseen ja tulokset paranevat ajo ajolta. Jälleen näkee sen että mitä enemmän harjoittelee sitä paremmin menee. Wilskuhan on suht paljon päässyt treenailemaan.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Täältäkin peukut pystyyn wilskulle! Selvästi uusi into on löytynyt ajamiseen ja tulokset paranevat ajo ajolta. Jälleen näkee sen että mitä enemmän harjoittelee sitä paremmin menee. Wilskuhan on suht paljon päässyt treenailemaan.
Totta, mutta mä en suostu ottamaan kaikkea kunniaa pelkästään itselleni tulosten paranemisesta. Niin kuin osa täältä tietääkin, niin Nasty on vähän opastanut mua. :) Toki siinä on sitten ollut se seikka, että miten hyvin on pystynyt omaksumaan asiat..
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Niin kuin osa täältä tietääkin, niin Nasty on vähän opastanut mua. :) Toki siinä on sitten ollut se seikka, että miten hyvin on pystynyt omaksumaan asiat..
Veikkaan että hyvin. Nastyn tapa kertoa asioista on selkeää, ja parin eka kerran jälkeen Mylliksessä näkyi selvä "piikki" sun ajoissa.
Ilm. kuullun ymmärtäminen hyppäs ihan uudelle tasolle :ahem:
 

Örfil

Guest
Sellainen oma mielipide että muiden ohjeista kannattaa ottaa ne "parhaat päältä" eikä koittaa sovittaa omaa ajotyyliään väkisin johonkin muottin, jolla aika ei parane. On kuitenkin monta tapaa ajaa rata läpi liki samalla ajalla ja se oma tyyli per rata onkin se hankala paikka. Eli kokeilemalla oppii.

Vai olenko ihan väärässä?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sellainen oma mielipide että muiden ohjeista kannattaa ottaa ne "parhaat päältä" eikä koittaa sovittaa omaa ajotyyliään väkisin johonkin muottin, jolla aika ei parane. On kuitenkin monta tapaa ajaa rata läpi liki samalla ajalla ja se oma tyyli per rata onkin se hankala paikka. Eli kokeilemalla oppii.

Vai olenko ihan väärässä?
Juu ihan oikeassa olet.
Tosin KiC:n esimerkissä puuttui neuvot täysin, ja ratakin oli tyhjä Wilzkua lukuunottamatta jotenka treenaus meni itsellä kyllä ihan metsiin :D
Noh, profiilihan on hieno, tykkäsin kyllä. Ainoo mistä en tykänny oli ettei siihen päässyt heti "sinuiksi" :D

Mutta juu, ei kannata uskoa kuin kivimuuriin joitakin neuvoja, vaan soveltaa omaan ajotyyliin tietty.

edit. ompa muuten paskamaisesti se kierroajan näyttö nykyään tuolla. aina näin vain Wilzkun ajan kun
siinä suhasin, ihmettelinkin hieman miksei perstuntuma ja kello kohtaa :D
Vaihtuu mokoma niin myöhään ettei kerkee näkemään aikaansa ilman että menee pilalle se eka oikea...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sellainen oma mielipide että muiden ohjeista kannattaa ottaa ne "parhaat päältä" eikä koittaa sovittaa omaa ajotyyliään väkisin johonkin muottin, jolla aika ei parane. On kuitenkin monta tapaa ajaa rata läpi liki samalla ajalla ja se oma tyyli per rata onkin se hankala paikka. Eli kokeilemalla oppii.

Vai olenko ihan väärässä?
Joo, näin itsekin sovelsin sulta ja follolta tulleita ohjeita Myllypuroon.. Huomasin, että teiltä tuli vähän erilaisia vinkkejä, joten harjoituksissa kokeilin vähän kaikkia vinkkejä ja yhdistin niitä siihen omaan aiemmin oppimaani ajotyyliin. Uskoisin sen olleen myös suurimpana syynä nopeuteeni siellä..
 

Örfil

Guest
Sellaisen ihmeen kun joku Suomessa vielä esittelisi että saisi vuokra-autossa kierros- ja jopa peräti väliaikoja kuskille näkyviin!

Toijalassa oli yritystä, mutta ei ne kellot toimineet oikein koskaan. Näytti välillä mitä sattui.

Omalta osalta uskoisin että paras oppi olisi kun pääsisi näkemään ajaessa kierros/väliaikoja samantien kellosta, niin voisi heti vetää johtopäätöksiä siinä ratissa että miksi joku kierros meni hyvin/huonosti. Ei niitä jälkikäteen enää muista :nope:

Ja tästä tuleekin heti mieleen että mitähän sellaiset pelit maksaa, ulkoradoilla lienee joku systeemi tuohon? Jos ostais ittelleen sellaisen näytön?

Vai onko ne ihan ufo-hinnoissa?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ja tästä tuleekin heti mieleen että mitähän sellaiset pelit maksaa, ulkoradoilla lienee joku systeemi tuohon? Jos ostais ittelleen sellaisen näytön?
No siis transponderin autoon, mittalaitteen/laitteet radan varteen ja sitten jokin läppäri tmv. jossa se softa pyörii
Näin muistaakseni yhden kerhon ratapäivillä on toimittu.
Sitten jos sen haluaa autoon vielä näkymään niin pitäs olla tietty jonkinlainen systeemi ratissa kiinni (näitähän myydäänkin kartteihin kyllä)
ja sen pitää synkata olemassa olevien systeemeiden kanssa.

Ongelmat:
- Epäilen että yks vastaanottolaite ei toimi jokaisella vuokraradalla, sen verran varmasti eroja niissä systeemeissä on.
- Puhumattakaan siitä että pitäs ko. näyttölaite virittää aina jokaisen ajamas auton rattiin kiinni yms
- Tarvinnee myös lähettimen sieltä lukevasta päästä (pc yms) joka lähettää tiedon rattiin
(onko moisia, miten toimii sisätiloissa ja jos ei ole niin saako edes asentaa?)

Mutta tarkemmin en osaa sanoa, osaisko joku jolla on oma kartti ollut/olemassa?
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sellaisen ihmeen kun joku Suomessa vielä esittelisi että saisi vuokra-autossa kierros- ja jopa peräti väliaikoja kuskille näkyviin!

Toijalassa oli yritystä, mutta ei ne kellot toimineet oikein koskaan. Näytti välillä mitä sattui.

Omalta osalta uskoisin että paras oppi olisi kun pääsisi näkemään ajaessa kierros/väliaikoja samantien kellosta, niin voisi heti vetää johtopäätöksiä siinä ratissa että miksi joku kierros meni hyvin/huonosti. Ei niitä jälkikäteen enää muista :nope:

Ja tästä tuleekin heti mieleen että mitähän sellaiset pelit maksaa, ulkoradoilla lienee joku systeemi tuohon? Jos ostais ittelleen sellaisen näytön?

Vai onko ne ihan ufo-hinnoissa?
Oisko ihan vaan samanlainen systeemi kuin erityisesti ennen vanhaan Formula ykkösissä? Eli jokaisella tiimillä olisi tiimin edustaja kyltin kanssa radan varressa näyttämässä viimeisintä kierrosaikaa, sijoitusta kilpailussa jne. :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oisko ihan vaan samanlainen systeemi kuin erityisesti ennen vanhaan Formula ykkösissä? Eli jokaisella tiimillä olisi tiimin edustaja kyltin kanssa radan varressa näyttämässä viimeisintä kierrosaikaa, sijoitusta kilpailussa jne. :ahem:
lol :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Niin ja siis KiC:llähän homma on muuten hyvin, mutta se taulu sais olla hieman eri kohdassa, esim siinä ekan oik & vas. yhdistelmän jälkeisessä pitkässä vasurissa jossa kerkeis katsomaan aikansa...
Nyt tosiaan vaihtuu niin myöhään lukema ettei kerkee katsomaan kunnolla.

Monelta radaltahan puuttuu kokonaan tuo näyttö, että siinä mielessä tuokin on jo paljon :)
(ja selkeästi toteutettu kuitenkin KiC:llä)

Ulkoradoilla voikin olla hankalampaa sitten...
 

Örfil

Guest
Suzussa kerran ruinasin, kun olin yksin ajamassa, että laittavat kierrosaikanäytön siihen pääsuoran telkkariin ja "isolla fontilla".
Toimi sen kerran ihan hyvin! VMKC:ssä näkee kanssa just ja just ajat ja samoin KIC:ssä, tosin onko tuokin muuttunut Follon kokeman perusteella?

Ja jakkuesin ideasta: kun ajelin Thaimaassa Hua Hinin radalla, radan omistaja näytti "tussi + A4" -metodilla mulle kierrosaikoja. Etenkin kun ajoin siellä silloin radan pohjat sille vuodelle ja kyseli että mistäs maasta se heppu on kotoisin ajon jälkeen :thumbup:

Minä kyllä kaipaan kovasti sitä kierrosaikanäyttöä: saisi paljon paremmin ajon kontrolliin ja kehityttyä sillä saralla. Nyt homma etenee ihan mutu-tuntumalla.
 
Ylös