Kesäharjoittelutopic 2010

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Täytyisi kait autokunta täältä joku kerta laittaa tulemaan Hesan suuntaan ja käydä vähän kokeilemassa nyt kevään aikana. Sieltäkin oli vastaavaa heitelty vähän aikaa sitten. Kahden paikan autot ovat vähän mystisiä ajeltavia ainakin itselle. Toinen on Hyvinkää ja toinen on KIC. Olisi hyvä hakea hiukan tuntumaa:ahem:

San nyy säägi Matti jotai
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Täytyisi kait autokunta täältä joku kerta laittaa tulemaan Hesan suuntaan ja käydä vähän kokeilemassa nyt kevään aikana. Sieltäkin oli vastaavaa heitelty vähän aikaa sitten. Kahden paikan autot ovat vähän mystisiä ajeltavia ainakin itselle. Toinen on Hyvinkää ja toinen on KIC. Olisi hyvä hakea hiukan tuntumaa:ahem:

San nyy säägi Matti jotai
Joo Haikin kans oli juttuakin että tultaisiin josain vaiheessa näiden jamppojen kanssa ajamaan KIC:hen.
Mutta saattaa mennä kesään jollei toukokuun aikana kerkeä.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Ja tässä mun ja saynoto4stroke:n ajat

Ajo 1: SNT4S auto 1 30.690
Haikki auto 16 30.706


Liikaa tuli takkiin Wopelta mutta toisaalta ajettiin SNT4S:en kanssa kovaa kisaa koko setti, monta kertaa rintarinnan ekaan mutkaan, hauskaa kyllä oli! Auto 16 osoittautui kolmesta ajamistani surkeimmaksi; puskee niin vietävästi:jaska:

Ajo2: Haikki auto 10 30.323
SNT4S auto 16 30.701

Tässäkin kisailtiin mutta ajettin välillä aikaakin. Kymppi tuntui heti paremmalta ja pitoa oli selvästi enemmän.

Ajo 3 (Wope ei mukana)
Haikki auto 1 30.242
SNT4S auto 10 30.565

Tässä keskityttiin vain ajan ja ajotyylin parantamiseen. Nyt tuli hyvä auto, jopa kääntyy silloin kun rattia vääntää:) nyt tuntui että alkoi jotenkin sujua tämä rataprofiilikin.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Joo Haikin kans oli juttuakin että tultaisiin josain vaiheessa näiden jamppojen kanssa ajamaan KIC:hen.
Mutta saattaa mennä kesään jollei toukokuun aikana kerkeä.
Tulkaapa pojat kesällä ajelemaan ni laitetaan hyvät kisat pystyyn.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Turunkin ajelut menee tonne kesäkuun puolelle kun on näitä muita ajohommia:)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Eikös siellä vuokra-autot aja vain torstaisin?
Ajaa tai ei, nyt sataa räntää, eli ei taida kelien puolesta päästä. Saa nähdä onko Forssassa perjantaina samanlainen keli. Silloin olisi Nipsun viime vuoden Forssa I:seen suunnittelemat vuorilliset rukkaset kova sana
 

Örfil

Guest
Jassoo, henk.koht kisakalenteri näyttää tälle kuulle että olis viisi kisaa (Kaanaa x 2, Suzu x 1, Frs x 2) sekä tuohon sitten pari treenisessiota Kaanassa päälle. Oikein hyvä ajokuukausi :ahem: :)
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Ja tässä mun ja saynoto4stroke:n ajat

Ajo 1: SNT4S auto 1 30.690
Haikki auto 16 30.706


Liikaa tuli takkiin Wopelta mutta toisaalta ajettiin SNT4S:en kanssa kovaa kisaa koko setti, monta kertaa rintarinnan ekaan mutkaan, hauskaa kyllä oli! Auto 16 osoittautui kolmesta ajamistani surkeimmaksi; puskee niin vietävästi:jaska:

Ajo2: Haikki auto 10 30.323
SNT4S auto 16 30.701

Tässäkin kisailtiin mutta ajettin välillä aikaakin. Kymppi tuntui heti paremmalta ja pitoa oli selvästi enemmän.

Ajo 3 (Wope ei mukana)
Haikki auto 1 30.242
SNT4S auto 10 30.565

Tässä keskityttiin vain ajan ja ajotyylin parantamiseen. Nyt tuli hyvä auto, jopa kääntyy silloin kun rattia vääntää:) nyt tuntui että alkoi jotenkin sujua tämä rataprofiilikin.
Joo meikäläiseltäkin alkaa vähitellen sujua tämä rataprofiili. 10 sopi mulle
selvästi parhaiten. 1 myös todella hyvä mutta ei oikeen saanu aikaa kun skabattiin haikin kanssa.

Wopen ajasta jäin liikaa minäkin, tosin ajoa haittasi vikassa setissä nilkan kramppaaminen, täytyy tutkia mikä ihme on ajoasennossa vikana:dunno:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuli katseltua vähän tarkemmin tuota Nastyn videota KiC:ltä, ja olihan siellä pari paikkaa jotka pitäs ajaa erilailla...
Mutta huolestuttavinta se että mitään isoja juttuja sieltä ei näkynyt :(
Eli linjat suurinpiirtein on mallillaan, ja melkein 2sek eroa :thumbdown
Tiedä sit vaikuttaako noin monta "hidasta" mutkaa siinä että painon takia vaan jää sitten niin älyttömästi...
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Tiedä sit vaikuttaako noin monta "hidasta" mutkaa siinä että painon takia vaan jää sitten niin älyttömästi...
Paino vaikuttaa melko paljon varsinkin kiihdytyksissä, on tää niin monen vuoden aikana moneen kertaan todistettu=)

Kisoissakin kun painottomat ja painolliset ajaa aika-ajoissa samassa ryhmässä niin suoraerot on 2-4 autonmittaa.. Ulkoradoillahan se merkitys on vielä karvasempi radan pituuden takia. Ikävä tosiasia jonka kanssa pitää elää :)

Edit: Odotan siis innolla cmoneyn kohtaamista, kun painoero meidän välillä alkaa olemaan "realistinen" jotta voi ilman selittelyä ottaa mittaa! :) yli 10kg viime kaudella oli vielä liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Paino vaikuttaa melko paljon varsinkin kiihdytyksissä, on tää niin monen vuoden aikana moneen kertaan todistettu=)

Kisoissakin kun painottomat ja painolliset ajaa aika-ajoissa samassa ryhmässä niin suoraerot on 2-4 autonmittaa.. Ulkoradoillahan se merkitys on vielä karvasempi radan pituuden takia. Ikävä tosiasia jonka kanssa pitää elää :)
edit. juu tämä tuli mieleen nyt kun noita hitaampia mutkia on parikin jo mitkä syö vauhdin alas...

joop, noh onneks on vielä aikaa tonne KiC:n kisaan sen verran että saa tasattua alemmas painoa...
Eli mieluummin kantaa sit lyijyä autoon :D
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
edit. juu tämä tuli mieleen nyt kun noita hitaampia mutkia on parikin jo mitkä syö vauhdin alas...

joop, noh onneks on vielä aikaa tonne KiC:n kisaan sen verran että saa tasattua alemmas painoa...
Eli mieluummin kantaa sit lyijyä autoon :D
Joo, ja meille suurelle osalle lyödään kisassa sitten painot niin tasottuu, mullakin n: 15kg:sta tulee hieman autosta riippuen +0.200 +0.300 lisää aikaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo, ja meille suurelle osalle lyödään kisassa sitten painot niin tasottuu, mullakin n: 15kg:sta tulee hieman autosta riippuen +0.200 +0.300 lisää aikaa.
OK eli pitäs päästä sinne 30.5 tasolle ajamalla 90 kilolla...
Hmmm mistä löytää 1.4sek :D
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
edit. juu tämä tuli mieleen nyt kun noita hitaampia mutkia on parikin jo mitkä syö vauhdin alas...
..toisaalta myllypuron testeissä sulla oli vauhtia erittäinkin hyvin vaikka sielläkin neulansilmiä, missä vauhti kuoleentuu. Kyllä sitä eroa tulee pinistäkin seikoista ja sen huomaa parhaiten kun ajelee nastyn/wopen perässä. Karkaa nopeasti vaikka kun yrittäis ajaa samaa linjaa:mad:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
..toisaalta myllypuron testeissä sulla oli vauhtia erittäinkin hyvin vaikka sielläkin neulansilmiä, missä vauhti kuoleentuu.
Juu mutta sen luiston ansiosta saan siellä hieman erilaisen ajotyylin toimimaan niin että kello tykkää.
Samaa ei saa aikaan KiC:llä jossa on eri pinta :dunno:
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Juu mutta sen luiston ansiosta saan siellä hieman erilaisen ajotyylin toimimaan niin että kello tykkää.
Samaa ei saa aikaan KiC:llä jossa on eri pinta :dunno:
KIC:ssa pitää vaan hyökkää mutkiin, ikäänkuin sukeltaa jos sen edes jotenkin yrittää selittää suomen kielellä:) ja luottaa siihen että kitka jarruttaa sen verran ettei mene leveeks, eikä kiertää yhtään, muuta salaisuutta sinne ei ole, täytyy vaan ajaa aivan älyttömän tarkasti ja välttää pienetkin pomppimiset.

Sanotaanko näin että 10min setissä haetaan sitä yhtä tai kahta kierrosta jolla saat kaiken suht hyvin onnistumaan, harvinaista on että jokainen mutka menee täydellisesti siltikään, vaikka hyvä kierros tuleekin, kun nyt puhutaan niin äärirajoilla olevasta kierroksesta että menee aika mahdottomaks :)

Edit: Tämä on siis vain minun mielipide, ajotyylin kopioiminen omalla vastuulla :)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
KIC:ssa pitää vaan hyökkää mutkiin, ikäänkuin sukeltaa jos sen edes jotenkin yrittää selittää suomen kielellä:) ja luottaa siihen että kitka jarruttaa sen verran ettei mene leveeks, eikä kiertää yhtään, muuta salaisuutta sinne ei ole, täytyy vaan ajaa aivan älyttömän tarkasti ja välttää pienetkin pomppimiset.
Juu tätä itseasiassa yritinkin. Mutta tietty hiomista on linjoissa, ei voinut tyhjällä radalla kaikkea "hiffata" yksin...
Lisäksi käytiin siellä suht ajoissa, eli saattoi olla radan pitokin eri luokkaa eli muuttujia vielä kohtuullisesti kyllä...

Noh onneks profiili kerkee muuttumaan ennen kisaa vielä niin ei tarvi hätäillä treeninpuutteesta :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Edit: Odotan siis innolla cmoneyn kohtaamista, kun painoero meidän välillä alkaa olemaan "realistinen" jotta voi ilman selittelyä ottaa mittaa! :) yli 10kg viime kaudella oli vielä liikaa.
Kiva kuulla. Joo se että ajotamineissa paino oli 85-88 luokkaa oli kyllä niin Pågenia että! Ei silti sillä, lahjakkuudessa vastaat jokaiseen meikäläisen liikkeeseen radalla mutta kun vaan omakin ajo sujuu, odotan kunnon vääntöjä (noudatathan fysiikan lakeja?) :ahem: jos autot pienillä eroilla. Ja siinä on muutama muukin paha vastus ympärillä.
Ja tosiaan, vielä pitäisi 3,5kg saada pois ni tyytyväinen (74 paikkeilla ajokamoissa sitten). Tai sitten siinä vaiheessa hamuan lisää pudotusta :D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös