Kesäharjoittelutopic 2010

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tänään tuli vetästyä 3 settiä Kaanaassa, hyvä aurinkoinen keli oli, tosin rata oli aika liukas edelleen
ja autotkin vähän kylmän oloisia... (oltiin ekat radalla)

setti 1:
FO110K auto #1 54,79
kaveri auto #5 57,38

setti 2:
FO110K auto #5 54,59
kaveri auto #1 55,7

setti 3:
FO110K auto #1 54,51
kaveri auto #12 55,89

Eli ihan hyviä aikoja, ratakin tuntui paranevan koko ajan, kolmossetissä ohitettu nopein kaveri nimittäin ajoi seuraavassa setissä sitten jo 54,3 :)

Huomiot autoista:
#1 Suht ok, vähän laiska pieniltä kierroksilta kiihtymään ja perässä olematon pito.
Hyvä huippunopeus kuitenkin ja kääntyi sisään mutkiin hyvin, keulan pito ok.

#5 vas. etureengas ihan lopussa, puski jokaisessa oikealle kääntyvässä mutkassa paljon.
Veto vähän hukassa vrt. #1:een, mutta pito takana parempi jonka ansiosta kierrokset oli siistejä.
Varikkomiehen mukaan parhaat autot viime aikoina olleet #11, #10 ja #5, tosin myönsi että #5:n etukumi on nyt vkl aikana mennyt ihan finaaliin.
#1:stä ei tiennyt oikein, kuulemma ollut remontissa paljon niin vauhti vähän ?-merkki...

Mutta hauskaa oli ja sehän se pääasia oli :)
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Ajattelin käydä vähän salatreenailemassa Hyvinkäällä vielä keskiviikkona, onko joku muu tulossa?
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Oli hienot ajelut tänään Lahdessa. Paikalla oli myös Andy ja Powered by Bmw.
Ei sitä vain unohda kuinka upea tuolla on joka kerta ajaa:)
Minä ja Andy ajettiin autolla #7. En tiedä mikä sen moottoria vaivasi mutta satoja kierroksia näillä autoilla Lahdessa ajaneena huomasin että ei ota lähellekkään kaikkia kierroksia ja rajoitin iskee päälle liian aikaisin mutta onneksi kiihtyi kuitenkin normaalisti ja pitoakin oli todella kivasti. #4 kulki suorilla (alun jälkeen) niin kuin pitääkin ja bemarin käsissä näytti että pitoakin löytyy.

Aikoja: Andy #7: 50.4
Bmw #4: 49.3
Haikki #7: 48.2

Andyllä jäi pari minuuttia ajamatta kun auto hyytyi. Bemarilla taas auto pätki alussa mutta neljännen :D varikkokäynnin jälkeen alkoi toimimaan ja sai ajaa loput 7min niin ettei pätkinyt. Andy ja Bemari molemmat ekaa kertaa lahdessa mutta muut kuskit olivat siellä täysin vastaantulijoita mitä voi tietysti KKWCS-kuskeilta odottaakin:cool: Ajoivat todella hienosti molemmat :thumbup: Ja hienot tilanteet saatiin myös onneksi videolle!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Bemarin aika tuossa varmaankin suht´ linjassa suhun. Andy sensijaan pystyy tuota aikaansa parempaankin.

Kerran laskin että vuokra-autolla oli nopeimman kierrokseni keskituntinopeus 80 Km/h.
Vaatii aikaa 44,4sekuntia. http://www.phnet.fi/public/lahdenfk/radan_muoto.htm
Millasia vuokrapelejä siellä Lahdessa olikaan? Kun tuo on Hyvinkään keskinopeuksienkin yli. Vauhtibaana sinänsä tuntuu olevan.
Harmi kun Paimiossa (myös nopea rata) ei enää ole vissiin vuokratoimintaa.
Tuossa supermotokypäräkamerakuvaa:
http://www.youtube.com/watch?v=yrk92WTH664
Juuri ennen pääsuoraa mahdollista käyttää kahta eri ratapätkää. Molempia olen itse ajanut kartilla.
Tossa on näköjään oikealla Turku Kartinginkin ulkorataa motolla kuvattu :)
 
Viimeksi muokattu:

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Hei! Olin minäkin sielä! :mad: Nih!
Mut joo hienosti miehet ajoivat. Hauskaa oli. Pian uudestaan! :thumbup:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Bemarin aika tuossa varmaankin suht´ linjassa suhun. Andy sensijaan pystyy tuota aikaansa parempaankin.


Millasia vuokrapelejä siellä Lahdessa olikaan? Kun tuo on Hyvinkään keskinopeuksienkin yli.
Andyn ja Bemarin aikoja ei voi suoraan keskenään verrata kun #4 ja #7 olivat eri tasoisia autoja. Molemmilla varmasti vielä vauhtia reservissä. Lahdessa on Junoir A 100 kuutioinen moottori, huiput 120 km/h. Rungoista ei ole tietoa, jotain lahden fk-kerhon kalustoa kuitenkin. Tuossa #7:ssa oli upean näköinen leveä runkomalli, tuli leopard-sarjan kartit mieleen. Tuo 80 Km/h keskinopeus vaatii että radalla on hyvä pito ja niin renkaat kuin moottori pelaa todella hyvin; silloin pääsee mataliin 46:siin ja allekin. Tapahtunut kylläkin vain muutaman kerran. Tänään ei siihen ollut mitään jakoa vaikka pito olikin ihan hyvä.
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Bemarin faija on kyl tosi mukava tyyppi! Vaihdettiin jokunen sananen. Hän ajoi lahdes myös! :thumbup:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Bemarin aika tuossa varmaankin suht´ linjassa suhun. Andy sensijaan pystyy tuota aikaansa parempaankin.
Joo, rataa opetellessa. Mulla se yleensä kestää jonkin aikaa, varsinkin jos radassa on hankalia mutkia. Syheröä osuutta en saanut sujumaan vielä alkuunkaan. Ehkä aika olisi vähän tippunut jos olisin päässyt ajamaan setin loppuun. Bemarin aika on kyllä kova kun nelonen ilmeisesti heikompi auto. Pahoittelut BMW:n veljelle ettei päässyt ajamaan jos mun ajaminen vaikutti siihen että auto hajosi. Ilmeisesi kyse oli samasta rattaasta, joka hajosi PeePee:n autosta Hyvinkään treeneissä.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Itsekin olen nyt kerran käynyt Hyvinkäällä koittamassa Haaparannan autoja 13kierroksen verran. Kyllähän ne sisämikroautoihin verrattuina liikkuivat varsin mukavasti. :D Paras aika oli 51.70. Ainoa tavoite oli olla spinnaamatta ja siinä onnistuinkin..

Kyllähän sinne yksi reissu on tänä kesänä vielä tehtävä. :thumbup:
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kävin itsekseni salatreenaamassa Lavinnossa (eli Riihimäki/Hausjärvi). Rata on inasen päälle 600m ja tuolle matkalle mahtuu 8m korkeusvaihtelua. :thumbup: Vähän mikkihiiri ja aika kapea rata, mutta silti ajaminen oli aika jouheaa ja jarrupaikkoja sopivasti. Kisassa voisi tulla vähän ahdasta, toisaalta varsinkin liukkailla renkailla edelläajavan virheriski kasvaa ja avaa ohituspaikan takanatulevalle.

Ajelin 2+1 settiä, 2 Raket120:llä (samat kuin Forssassa, taisi olla rungotkin samat?) ekan ja vikan ja välissä "sain" testata 4-tahtikoneella varustettua "kädettömien mallia" ihan ilmaiseksi.

Raketilla ajelut maksoi 20e eka setti ja sen jälkeen 15e/setti lisää, setin kesto about 10min. Ajanotto ei ollut päällä yksittäisseteissä. Tuon puutteenhan voi toki korjata roikottamalla mukana Noksun gepsillistä kännykkää ilmaisella RaceChrono-ohjelmalla varustettuna, tai tehdä niinkuin minä että kellottelee sekkarilla kypäräkamerakuvaa, jos sellainen sattuu olemaan. Kisasetteihin ajanotto tulee mukaan.

Raketti (#1) oli todella pirteän tuntuinen, johtuen varmaan lyhyehköistä välityksistä. Sisäkäyttöön tarkoitetut renkaat olivat aika liukkaat, ja omilla autoilla samaan aikaan ajelevat menivät ihan eri näköistä menoa. Auto käyttäytyi suht loogisesti, joten sen suhteen ei ollut ongelmaa. Jarrut olivat meikäläisen makuun aika sopivat, suht pitkä liikerata ja silti tarpeen vaatiessa napakat. Pari kertaa onnistuin spinnaamaan kun koitin jarrua viedä edemmäs.

Videolta kun aikoja kellottelin niin meikäläisen tahti oli tuollaista 36,5s. Ihan äärimmilteen ei tullut laitteita vielä vietyä. Yksi kaveri, joka tais olla vuokraajalla hommissa tai muuten vain hangaroundina tuli omalla autollaan "härnäämään" toiseen settiin tarkoituksenaan näyttää ajolinjoja (sovitusti), mutta autojen (ja kuskien) erot oli sitä luokkaa, että kun koitin peesata edes sinnepäin linjoilla, niin metsään mentiin samoin tein. :rolleyes: Seuraavalla kerralla saapi tulla sitten kanssa liukkaalla vuokravehjaksella, niin on jotain toivoa koittaa vastaavia linjoja vedellä.

Nelitahtikoneellinen vehje oli syystäkin prototyyppi ja vielä suuremmasta syystä tarkoitettu joillekin vielä meikäläistä kädettömämmille kuskeille. Tehoa löytyi noin 9hv 270 kuutioisesta(?) koneesta. Huipuiksi veikkaan semmosta kuuttakymppiä ja suorilla meinasi nukahtaa. Raskaan koneen takia ei kääntynyt oikein mitenkään oikealle vaan puski kuin vietävä. Vasemmalle kääntyi oikein näpsästi ja tarkasti (eipä ihme kun vasen takapyörä ilmassa varmaan suorillakin :D). Viritteli kyllä tuotakin paremmin tasapainoiseksi parasta aikaa, mutta meikäläistä ei nuo nelitahtikoneet oikein muutenkaan kilpa-autossa sytytä. Voisin kuvitella että Toijalassa on vastaavilla ollut aika nihkeetä meno, vaikken mukana ole tuolloin ollutkaan.

Noin kokonaisuudessaan meno oli ihan mukavaa, tulee kyllä toistekin mentyä. Vieläkin on mietinnässä järkätä kauden ulkopuolinen kisa joku viikonloppu. Voipi kyllä olla ettei ihan halvimmasta päästä ole (n. 80e), varsinkaan ilman alennuksia.

Sen verran utelin, että yrittäjällä olisi mielenkiintoa lähteä ensi kaudella mukaan sarjaan, mikäli foorumimainokset silloin vielä pyörii.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Vaatii aikaa 44,4sekuntia.
Sitten on ollut mulla v.2005 tiedossa väärin tuo radan pituus:eek: Noh ei se kasinkympin nyt ylitys hirveen kaukana kuitenkaan. Tuolloin ajoin nopeimmaksi jääneen aikani 45.5
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Noku ei muut seurueesta tainneet kirjoittaa, niin kirjoitetaan viime keskiviikosta. Lähdettiin Kiteen radalle kera maradonan ja Dompparin. Perillä ovi säpissä. Soitto heebolle "Olen täällä Tampereella kylpylässä."... Hienoa palvelua:thumbup: Missään ei tuosta oltu ilmoitettu. Luulisi, notta Keski-Karjalan ua:ltakin löytyisi joku toinen, joka osaa kattoa autojen kuntoa ja noin muutoinkin. Mutta ei sitten. Takaisin ajettiin ja maradona osti elämänsä kalleimman sämpylän.
 
Ylös