KKWCS pistetilanne

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jos autosta katoaa jarrut tm vaarallista touhua A-finaalissa, niin pitää hampaat irvessä ajella maaliin tai menettää pisteet:alppu:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos autosta katoaa jarrut tm vaarallista touhua A-finaalissa, niin pitää hampaat irvessä ajella maaliin tai menettää pisteet:alppu:
no jos tolla tavalla ajattelee niin voi miettiä omaakin suhtautumista asioiden tärkeysjärjestyksiin hieman :thumbdown
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Voisi kyllä saada ihailua ja glooriaa jos sopivasti hengenvaarallisemmaksi liu´utetaan tätä hommaa :thumbup:
50 vuotta sitten F1-kuskitkin tiesivät suuren riskit :alppu:

Noh leikki leikkinä, omat ajatukseni ylempänä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
no jos tolla tavalla ajattelee niin voi miettiä omaakin suhtautumista asioiden tärkeysjärjestyksiin hieman :thumbdown
Jos joku hullu (kova jätkä) tulee Joensuusta asti usein kisailemaan, olisin itsekin noin hullu :alppu: ja :thumbup:
Järkkärit/sääntönikkarit älkööt kokeilko liikaa tärkeysjärjestyksiä. Melkein kaikki muutumme merkittävästi kun kypärä vedetään päähän :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos joku hullu (kova jätkä) tulee Joensuusta asti usein kisailemaan, olisin itsekin noin hullu :alppu: ja :thumbup:
Järkkärit/sääntönikkarit älkööt kokeilko liikaa tärkeysjärjestyksiä. Melkein kaikki muutumme merkittävästi kun kypärä vedetään päähän :ahem:
jos ehdoin tahdoin vääntää ilman jarruja kisaa eteenpäin, niin siinä kohtaa tulee banaania jo meidänkin puolesta.
oli kypärän sisällä joensuulainen, turkulainen tahi tamperelainen niin sillä ei ole merkitystä.
kuitenkin siellä ajatellaan myös muiden turvallisuutta.

Dickin toimintahan oli esimerkillistä Kaanaassa, siinä ei mitään ihmeempää.

edit mutta juu, tarkennetaan sääntöä hieman tämän osalta ennen Hyvinkäätä kuitenkin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Jos vielä puolikkaankin pisteen menetän tulemalla ensin sen viisi tuntia kisaamaan, niin miulta ei kannata tulla kysymään urheilukysymyksiä:D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos vielä puolikkaankin pisteen menetän tulemalla ensin sen viisi tuntia kisaamaan, niin miulta ei kannata tulla kysymään urheilukysymyksiä:D
no selkeet säännöthän on pääasia, kuitenkin se on pahin että tulee säätöä kisapaikalla.
ei tietenkään väännetä asioita pahemmaksi tahallaan, mutta tarkennus tuohon täytyy katsoa, ja mallia otetaan vastaavanlaisista sarjoista.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
jos ehdoin tahdoin vääntää ilman jarruja kisaa eteenpäin, niin siinä kohtaa tulee banaania jo meidänkin puolesta.
Olisi aika sama mulle jo jos mansenherrat jotain päättää. "En huomannut vikaa tykkäsin vaan ajella eri tyylillä"... Vanhaan malliin siis järkevämpää. Emme keksikään tässä nyt, mitä kaikkia vikoja autossa voi peitellä radastakin riippuen. Mylliksessä jarrujenkin puuttumisen.
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
No mites finaalissa laskettiin pisteet? Kun en sivuilta muuta pistelaskua löytänyt:confused:
Kolme kisaa ja kertoimilla.

F1 1.00
F2 1.25
F3 1.50

Ekan kisa voittajalle siis 100p, toka sija 95p, 90p jne.., toka kisa 125 voittajalle, tokalle 118,75 ja siit alaspäin, ja vika kisa 150p mulle :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Dickin toimintahan oli esimerkillistä Kaanaassa, siinä ei mitään ihmeempää.

edit mutta juu, tarkennetaan sääntöä hieman tämän osalta ennen Hyvinkäätä kuitenkin.
Mitään tappelua minäpäs-minäpäs oikeassa en nyt jaksa.
Racerin toiminta Kaanaassa ´09 oli epäesimerkillistä siihen verrattuna koska Jacques oli vielä takana. Racerhan ajeli takarengas puhki useamman kierroksen yhden sijoituksen vuoksi. Niin itsekin olisin tehnyt. Siinä olisi silti suuremmassa rasituksessakin toinenkin takarengas voinut hajota, ja auto lentää pitkälle ulos ja saada enemmänkin vauriota. (joo ajoi aika hiljaa silti)

DickW:n paikalla olisin itsekin tullut noin alkuvaiheessa kisaa jarruvikaisella autolla pois, mutten enää loppuvaiheessa kisaa jos joku useita sekunteja takana. Samoin Racerin tapauksessa rengasrikkoisena kisan alkuvaiheissa vielä olisin tullut pois.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mylliksessä jarrujenkin puuttumisen. Tää oli tässä mun puolesta.
aika huono verrata Forssaa tai Hyvinkäätä Myllikseen.
Tai edes Kaanaaseen jossa sentään on samantyyppiset rungot & koneetkin.
Kuitenkin vauhdit ja mutkat jo niin erilaisia, Mylliksessä pystyy ilman jarruja sentään jonkinmoiseen aikaan (kuten mun ajat edes hieman todistaa), veikkaan että ulkoradoilla ei, tai ainakaan itse en ole Kaanaassa ilman jarrua pystynyt 2. mutkaa kunnolla meneen vauhdilla läpi.

Niinkuin sanottu, tuo katsotaan läpi ja tarkennetaan sääntöä. Se voi hyvinkin olla myös että nykyinen malli vain kirjataan selkeästi.
Mutta toki odotetaan toisenkin mielipide aiheeseen (privaa lähetetty, vaan ei vastannut vielä)

Edelleenkin, DW:n esimerkki Kaanaassa oli oikea, varikolle ja palautetta autosta heti eikä yritetä vääntää väkisin eteenpäin.
Nyt on kyse siitä miten toimitaan jos A) ei starttaa finaaliin ollenkaan (loukkaantuminen tmv. a-a:ssa) B) tulee tekninen keskeytys.
Näitä ei ole aiemmin mietitty, vain autom. merkattu oman finaalin viim. sija.
Jacqulta hyvä kysymys oli kyllä, ja hyvä että tämä tarkentuu, ja sitä varten katsotaan mallia muualtakin.
Kuten Jacq sanoi privassa, "kuuluu sarjaan hyvä tietää".

JOS tuommonen edm. sääntömuutos tulisi, ja joku vetelisi ilman jarruja väkisin niin eiköhän siitä ihan kiva sanktio keksittäisi.
Ja eiköhän sen suorituksessa huomaisi esim. Hyvinkäällä jos jarrut katoaa.

Järki päässä myös radalla vaikka kilpailuvietti kova onkin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Järki päässä myös radalla vaikka kilpailuvietti kova onkin.
Niin, sitä tässä haetaan ilman turhia kiusauksia eikä sen pitäisi vaikeaa olla edes. Tää porukka osaa kumminkin ajaa paljon siistimmin ja järkevämmin, kuin tilaisuusporukat keskimäärin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mitään tappelua minäpäs-minäpäs oikeassa en nyt jaksa.
Siis mitä ihmeen tappelua?
Jacq pyysi sääntötarkennusta, ja sellainen tulee.
Erilaisia vaihtoehtoja kaivetaan vastaavista sarjoista ja tehdän tarkennus meidän sarjan sääntöihin sen perusteella.
Tässä kohtaa ei ole kumpikaan oikeassa kun ei ole meidän sarjassa tätä kohtaa aiemmin mietitty, mutta tarkennusta siihen kaivataan ja tehdään.
Se onko tehtävä päätös oikea vai väärä, näyttää aika.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Löytyi se oikea kisojen pistelaskukin... http://www.sodiwseries.com/contenu/competition/rules/reglement_finale_sws_2010_en.pdf

Tuo jotenkin kannustaisi olemaan mukana kisoissa, kun sijasta 24 saa 66 pistettä, voittajan saadessa 100.
:mad_old:
On tää nyt v**tu ihmeellistä.
Koko talvi kysellään esimerkkejä toimivasta pistelaskutavasta, ja nyt kun sarja on jo menossa niin niitä alkaa tulemaan.

edit. Jos nyt kerrataan vielä kerran: Isot pistesummat pudotettiin pois siitä syystä ettei haluta antaa eriarvoista asemaa
jos sattuukin että johonkin kisaan tulee 15 henkeä, ja johonkin 25. Eli ettei "satuimpa olemaan oikeassa kisassa mukana"
tuurilla ole vaikutusta loppupisteisiin.
Eli kuinka motivoivaa olisi saada 66p sijasta 24 (viimenen esim. Forssassa) kun jossain Hyvinkään kisassa viimenen saattaa olla
sijalla 15. ja saada pisteitä ihan eri tahtiin ajamatta yhtään sen kummemmin?

Säännöt & laskutavat on mitä on, niillä mennään.

Nyt kyseessä oleva asia tarkennetaan siitä syystä ettei sitä ole kummoisesti/ollenkaan merkattu aiemmin.
(ja koska selvennystä oli pyydetty)
Malli siihen kaivetaan vastaavista tapahtumista, ja sovelletaan jos tarvitaan.
Tai jos ei järkevää löydy, jatketaan entisellä kaavalla mikä vain kirjoitetaan erikseen sääntöihin lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös