ettelbruck
Well-known member
ihan reunamerkintänä että Mojave Airport on KaliforniassaMojaven lentokentällä, Utahin osavaltiossa, Yhdysvalloissa
ihan reunamerkintänä että Mojave Airport on KaliforniassaMojaven lentokentällä, Utahin osavaltiossa, Yhdysvalloissa
Undergroundin Gallardo metsään Teksasissa... Kuljettaja selvisi rytäkästä.
Tiedä sitten johtuuko huomattavasti korkeammasta huippunopeudesta, minne auto on suunniteltu vai mistä.
Minusta taasen tuntui että jarruvarjo kevensi jarrutuksen painonsiirtymän lisäksi perää entisestään ja siitä se sitten lähti.Kyllä tossa aika selvästi näyttäs siltä että ton jarruvarjon aukeaminen epävakauttaa auton. Tuskin on Gallardoa, tai muutakaan "normaalia" autoa, suunniteltu käyttämään jarruvarjoa 300-400 nopeudessa. Todennäköisesti jarruvarjon aukeaminen keventää auton etupäätä, kun taas normaalissa jarrutuksessa paino siirtyy lähes kokonaan eteen. Etupäästä kun lähtee pito jarrutuksessa niin kukkuu ja kuski on matkustaja.
Nyt kun uusi Guinness-kirja on taas julkaistu, niin otetaanpa esille oikein virallinen ilmoitus nopeusennätyksestä:Tämä Veyron Maiden D) vaati lähes tuplatehon mennäkseen jonkin verran lujempaa:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Autot/bugatti-veyron-164-super-sports-on-maailman-nopein
On se nopee. Tossa linkissä sanottiin, että Veyron SS:ssä 900kW, mutta tossa kuvan tehomittarissa puhaltaa 1200 PS eli 1200hv, mut 900kW on paljon enemmän:doubtful:?Nyt kun uusi Guinness-kirja on taas julkaistu, niin otetaanpa esille oikein virallinen ilmoitus nopeusennätyksestä:
http://www.guinnessworldrecords.com/Search/Details/Fastest-production-car/121474.htm
Google sanoo että 900 kilowatts = 1 206.91988 hp.On se nopee. Tossa linkissä sanottiin, että Veyron SS:ssä 900kW, mutta tossa kuvan tehomittarissa puhaltaa 1200 PS eli 1200hv, mut 900kW on paljon enemmän:doubtful:?