Lotus-urheiluautot

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Porsche-Mercedes 500E/E500


(Kuva isommaksi klikkaamalla)
Mercedes ei ollut tuolloin ollut sitoutunut virityspaja AMG:hen, vaan teetti taksimallistaan erikoisversion Porschella (faceliftin myötä tyyppimerkintä kääntyi toisinpäin). Tästä ei kuitenkaan tullut vastaavaa klassikkoa.

displacement, type: 4,973 cc V8 engine
valvetrain max. motive power at rpm: 32 valve 2xDOHC 240 kW (326 PS; 322 bhp)@ 5,700
max. torque at rpm: 480 N·m (354 ft·lbf)@ 3,900
0-100 km/h: 5.5 s
top speed: 260 km/h
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500E :dunno:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
miten Porsche tai M-B liittyy Lotukseen? vai omistaako Bahar Mercedeksenkin nykyään? :D
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
miten Porsche tai M-B liittyy Lotukseen? vai omistaako Bahar Mercedeksenkin nykyään? :D
Tuossa oli toinen esimerkki Lotus Omegan lisäksi tavallisen autovalmistajan ja urheiluautovalmistajan yhteistyöstä. Fiksuimmat tuon varmaan tajusivatkin. Kirjoitan sitä paitsi itse perustamaani toikkiin juuri siitä, minkä katson asiaan jotenkin liittyvän. Mutta jatketaanpa, eräs Lotuksen prototyyppejä 90-luvun alusta, Emotion:

http://www.carstyling.ru/ru/car/1991_lotus_emotion/
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tuossa oli toinen esimerkki Lotus Omegan lisäksi tavallisen autovalmistajan ja urheiluautovalmistajan yhteistyöstä. Fiksuimmat tuon varmaan tajusivatkin. Kirjoitan sitä paitsi itse perustamaani toikkiin juuri siitä, minkä katson asiaan jotenkin liittyvän. Mutta jatketaanpa, eräs Lotuksen prototyyppejä 90-luvun alusta, Emotion:

http://www.carstyling.ru/ru/car/1991_lotus_emotion/
Kyllähän ikävä tosiasia on että vaikka topikin olisitkin aloittanut, ei se saa täysin off-topikiksi mennä.
Kyseessä oli M-B:stä postaus, jos haluat tehdä vertailuja 90-luvun urheiluautoista niin neuvoisin tekemään niin topikissa jossa aihetta käsitellään avoimemmin.
Lotus-urheiluautotopikki ei oikein osu kohdalleen jos koko kirjoitus käsittelee vain Porschea ja M-B:tä.
(no, heitellään sitten report bad postia niin huomaa adminitkin tuon :p)
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Ovathan nuo tietysti siinä mielessä kunnon Lotuksia, että edustavat Chapmanin "keveydellä vauhtia"-periaatetta, mutteivat ainakaan ulkonäöllään koskaan säväyttäneet minua. Tämä Europakin on minusta jo paljon "coolempi"
Makuasioita, sanoi koira kun persettään nuoli. Minusta tuo lotuksen tämän hetkinen desing on erittäin onnistunut, autot todella näyttää kevyiltä ja ketteriltä.:)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tuosta kuvasta pääosin selviää miksi Seven on niin kevyt: Auto on ihan uskomattoman pieni kooltaankin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tänään muuten osui Tampereen ohitustiellä silmään tämmöinen kun tuli vastaan:

En tiedä oliko turbo tai yleensäkään en kerinnyt tekeen mallimerkinnästä havaintoja,
mutta vanteet, takaspoikka ja etupuskuri olivat samanlaiset kuin kuvassa olevassa, eli tod.näk. vm. osuu jonnekin 1987-1993 väliin, vanteista päätellen tod.näk. tuonne -90 hujakoille....

Oli siirtokilvillä (-tarroilla) liikenteessä, ja väri oli samanlainen punainen vaalealla sisustalla :)
Hopeisena toki toi on jo klassikko, mutta erittäin upea ilmestys tuollaisenaankin :)

:thumbup: maahantuojalle! :ahem:

edit. hauska yksityiskohta muuten tässä Stevensonin redesign Espritissä on, käyttävät Toyota Corollan takavaloja siinä :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siis Bahar ETSII isompaa autonvalmistajaa Lotuksen ostajaksi. Ketään ei odoteta, vaan sitä pikemminkin toivotaan.
Jotain järkeä nyt tuohon postailuun.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Bahar joutui pian noiden Jellinekin linkin kommenttien jälkeen julkistamaan tiedotteen, jonka mukaan mitään uutta kumppania ei etsitä, vaan Protonin tuki on mahtavaa ja mainiota ja molemmat ovat sitoutuneita yhteiseen tulevaisuuteen. Ymmärrettävästi Malesiassa ilmeisesti otettiin kommenteista hitusen lämpöä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
"Authentic" = aidompi, ei paremmasta sanottu kyllä sanallakaan. (luetaan taas ne tekstit läpi ennen kuin juostaan Bahar-lasit silmillä näppiksen ääreen)

Silti aika kovia puheita mieheltä joka myöntää itsekin että autolla ei ole ajettu vielä metriäkään ja että ekat prototyypit rullaavat testeihin vasta Marraskuussa.

Kova jätkä puhumaan mutta teot puuttuu
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
"Authentic" = aidompi, ei paremmasta sanottu kyllä sanallakaan. (luetaan taas ne tekstit läpi ennen kuin juostaan Bahar-lasit silmillä näppiksen ääreen)
Mitä eroa on mielestäsi aidolla ja hyvällä ajettavuudella?
Aito ajettavuus = raskas ohjaus, jokainen kuoppa tuntuu syvällä selkäytimessä, joka kurvissa saa tehdä töitä tosissaan (tosimiehiä varten)

Hyvä ajettavuus = prosessoriohatulla jousituksella ja tehostimilla tekemällä tehty helppo ajokokemus (neideille ja nörteille)? :doubtful:
 
Ylös