Samallalailla suomalaislehdetkin suomentaneet. Harmi:thumbfh: Toivottavasti ei pidempää sairaslomaa.Rossin kisaviikonloppu ohi, mursi oikean sääriluun. Jos suomensin oikein...
Dramaattista. Kotikisa ja kaikkea. Rossi ajoi jo valmiiksi loukkaantuneena, ja siitä ei yleensä hyvä heilu.Aika pitkä putki meni poikki, sillä viimeeksi Rossi ei ole ollut GP-kisassa 1996! Hämmästyttävän hyvin on säästynyt loukkaantumisilta.
Pikkuluokassakin pari hurjannäköistä volttia. Derbit viskasivat ukkelinsa soralle, Vazquez saattoi loukkaantua. Ajo-tiimin Cortese nappasi uransa toisen paalupaikan.
Näin on. Vaikka loukkaantuminen haittaakin vähän Mikan menoa, niin siltikin Espargaro on ottanut niskalenkin suomalaisesta. Toivottavasti Ducati saadaan pian säädettyä Mikan ajotyylille, ettei tämä jää viimeiseksi MotoGP kaudeksi. Näin pessimistisenä ihmisenä hieman jo pelottaa.Kalliota käy jo vähän sääliksi. Ei taitu pyörä alla niin kuin haluaisi, ja vielä vaan tarvitaan lisää vauhtia, vaikka hartiapankkia kuinka pakottaakin. Armotonta menoa toi roudreisinki.
Onhan jonkun verran vapailla olevia kuljettajia, yksi vaihto ehto voisi olla Sete Gibernau, Makoto Tamada tai joku muu.Kukahan sitten tulisi Rossin paikalle?
Läheskään Rossin tasoisia vapaita paikkaajia ei kyllä löydy. Muista luokista voisi yrittää houkutella esim. Eliasta, de Angelista tai Toselandia. Eläkeläiset Barros ja Bayliss taitaisivat myös jonkinlaisina tuuraajina, Bayliss ei edes kovin ruosteisena.Onhan jonkun verran vapailla olevia kuljettajia, yksi vaihto ehto voisi olla Sete Gibernau, Makoto Tamada tai joku muu.
Ajo Motorsportin Cortese paalupaikalle Italiassa
Suomalaistalli Ajo Motorsportin Derbi-kaksikko, espanjalainen Marc Marquez ja saksalainen Sandro Cortese, oli hyvässä vauhdissa tänään Mugellossa ajetuissa kauden neljännen osakilpailun aika-ajoissa. Aika-ajoista muodostui jälleen todellinen jännitysnäytelmä, kun lopulliset lähtöruudut ratkesivat vasta aivan aika-ajon lopussa. Avant Mitsubishi Ajo väreissä kilpaileva Cortese ajoitti oman nopean kierroksensa hienosti aivan aika-ajon loppuun ja valloitti paalupaikan huomiseen kilpailuun. Red Bull Ajo Motorsport väreissä ajava Marquez lähtee kilpailuun ruudusta kuusi.
SANDRO CORTESE, AVANT MITSUBISHI AJO:
"Olen todella tyytyväinen paalupaikkaan tänään. Muutimme hieman moottorin säätöjä aika-ajon aikana, ja halusin jättää nopean vetoni aivan loppuun. Katsomme vielä keulan säätöjä huomista varten, mutta tällä hetkellä tuntuu että olemme valmiita kilpailuun."
MARC MARQUEZ, RED BULL AJO MOTORSPORT:
"En ole aivan tyytyväinen, vaikka kuudes ruutu onkin ihan OK, tärkeintä on olla kahdessa ensimmäisessä rivissä. Hyvä startti on joka tapauksessa tärkeä huomenna. Pyörän takajousitukseen tuli pientä tärinää, ja tutkimme asiaa. Luultavasti tärinä tuli nyt kokeilemastamme renkaasta. Kilpailuun olemme valinneet jo toisen renkaan, joten huomiseen lähdetään luottavaisin mielin."
TALLIPÄÄLLIKKÖ AKI AJO:
"Sandron pyörän moottorinsäädöt olivat ehkä alussa aavistuksen laihalla, mutta muutimme säätöjä loppua varten ja niin muutokset kuin nopean kierroksen ajoituskin onnistuivat hyvin. Olemme jo valinneet renkaat huomiseen kilpailuun, mutta Marc kokeili vielä tänään aika-ajoissa toista rengasta, ja pieni tärinä kaarteiden ulostuloissa saattaa tulla sieltä. Kilpailurenkaalla ongelmaa ei kuitenkaan pitäisi olla joten huomiseen lähdetään varsin luottavaisella mielellä.”
Onhan jonkun verran vapailla olevia kuljettajia, yksi vaihto ehto voisi olla Sete Gibernau, Makoto Tamada tai joku muu.
Itsekin aluksi veikkailin Spiesiä korvaajaksi, mutta sitten tuli puheeksi se että eikös tässä ole se sääntö että rookie-kuskin pitää ajaa kausi satelliittitallissa jos sellasia kyseisellä pyörävalmistajalla on, ennen kuin voi siirtyä tehdastalliin? Tämä sääntö taisi tulla täksi kaudeksi voimaan.
En usko, että pyörä sentään jää talliin odottamaan tohtorin paluuta. Veikkaisin Spiesiä FIAT-Jammulle ja kakkostalliin nostetaan joku WSbk:sta. Esimerkiksi Toselandilla on viimeaikaista (joskaan ei kovin menestyksekästä) MotoGP-kokemusta.
No joo no, ajoihan Mika Kalliokin viime vuonna Ducatin tehdastiimissä Stonerin tilalla vaikka oli Rookie.Itsekin aluksi veikkailin Spiesiä korvaajaksi, mutta sitten tuli puheeksi se että eikös tässä ole se sääntö että rookie-kuskin pitää ajaa kausi satelliittitallissa jos sellasia kyseisellä pyörävalmistajalla on, ennen kuin voi siirtyä tehdastalliin? Tämä sääntö taisi tulla täksi kaudeksi voimaan.
Viime vuonna ei ollut kyseistä sääntöä,joten ei verrattavissa.Spies ei pääse FIAT Yamahalle vielä tänä vuonna.No joo no, ajoihan Mika Kalliokin viime vuonna Ducatin tehdastiimissä Stonerin tilalla vaikka oli Rookie.
Edwardsiin en itse luottaisi, näytöt Rossin omana barrichellona olleet sen verran heikkoja. Mieluummin nuori ja nälkäinen kaveri kartuttamaan kokemusta, kun tallissa on jo Lorenzo ykkösajajana taistelemassa mestaruudesta ja tuomassa mestaruutta himaan. Ja eiköhän tämä nuorukainen kuittaisi sen nelos-vitossijan Lorenzon keskeyttäessä jne.Vaikka olisi vanha sääntö, niin tuskin Spies korvaisi Rossia. Parempi keskittyä rookie-kaudella perusjuttuihin.
Edwards vanhana tehdaskuljettajana on todennäköisin korvaaja. Kuka sitten ajaa toista Monster-Yamahaa on paljon mielenkiintoisempi kysymys.
Näin on, mutta hällä väliä meinigilla homma ei korjannu eli pareet olis ajaa kisat loppuun ja kerätä kilsoja/testata kisassa, kun heittää pyörä nurmikolle ja rikkoa vehkeet. *ituttaahan tuo hännillä ajo varmasti, mutta jotenkin sekin pitäis osata hyödyntää.Kalliota käy jo vähän sääliksi. Ei taitu pyörä alla niin kuin haluaisi, ja vielä vaan tarvitaan lisää vauhtia, vaikka hartiapankkia kuinka pakottaakin. Armotonta menoa toi roudreisinki.