Jonathan Royal
Well-known member
Yritetään jaksaa kattoa koko kisa,, voi olla et aamulla pitää ottaa vähän unta paaliin.
Viime vuonna yritin, kun vielä näkyi ES2:nenkin, mutta hyydyin. Nyt päätin, että saan hyytyä, ja palaan asiaan ratkaisuhetkillä.kuinka moni muu jaksaa kattoo 24h (löysin tän foorumin vasta äsken eli oon newbie täällä)
Hyvä vaan että ei ollu Sarrazin, Audi on niin monesti nähny voittajana että ei enää koskaan uudestaan sitä merkkiä ykkösenäNONIIN ja johtoautolla karkas! Go Audi Go!
EDIT: oho liian tohkeissaan katoin että kyseessä oli Sarrazin
Viime vuonna taisin nukahtaa joskus aamuviiden aikoihin. Nyt aikomuksena koittaa seurata loppuun asti, mutta saattaa olla että taas haaveeksi jää.kuinka moni muu jaksaa kattoo 24h (löysin tän foorumin vasta äsken eli oon newbie täällä)
sopii toivoa että 2011- säännöt on siinä suhteessa tasaisemmat mistä ainakin antaa toivoa Astonin ja Hondan jatkosuunnitelmat. mitään todellista tasapainoa ei kuitenkaan voi koskaan edes teoriassa olla, mikä onkin se ongelma. tosin kaipa se ACO:lle sopii että voivat päättää mikä tekniikka voittaa... C-ryhmän sääntöjen henkiin herätystä odotellessa.Toinen vaihto uudeksi luokaksi olisi LMP1:n jakaminen. Dieselit ajavat joka tapauksessa eri sarjassa.
Terveppätuloa! :thumbup:Terve, te Le Mans fanit
Pitipähän kostoks rekisteröityä tännekin ku löyty yhtä hulluja yökyöpeleitä
[--]
:alppu:
Onko näin, että bensakoneilla on sama 5,5l tilavuusraja kuin dieseleillä, mutta vapaastihengittävänä?Toivottavasti muuttaisivat sääntöjä niin, että saataisiin bensa-koneisia autoja LMP1-sarjaan. Diesel-autot kuulostavat ihan kauheilta. Pienentäsivät vaikka noiden diesel-autojen moottoreita samalle tasolle bensiini-autojen tasolle (5,5L ->4,0L).
vuosien 1982-1991 säännöt, vähän kuin F1:ssäkin oli niin oli bensan käytölle tietty raja, mutta moottorina sai käyttää mitä vaan. tarkoitin lähinnä ideaa: bensan sijasta energian käytölle raja niin sopisi nykypäivään.c ryhmän säännöt? selittäisitkö vähän?
Tossa mun antamassa linkissä ei tainnutkaan olla tilavuuksia ilmoitettu; ne taitaa ensi vuodesta alkaen olla näin: 3.7L diesel (turboilla), bensalla 3.4L vapaasti tai 2.0L turbo(i)lla. nämä on ainakin aiemmin ilmoitettu. tilavuushan ei vielä paljon kerro tasapainosta, riippuu kuristimista...Toivottavasti muuttaisivat sääntöjä niin, että saataisiin bensa-koneisia autoja LMP1-sarjaan. Diesel-autot kuulostavat ihan kauheilta. Pienentäsivät vaikka noiden diesel-autojen moottoreita samalle tasolle bensiini-autojen tasolle (5,5L ->4,0L).
Jos ei vielä tässä vaiheessa ole edes kunnon huhuja niin tuskin ensi vuodeksi ainakaan? Peugeot jatkaa, Audi jatkaa, Aston on aikonut tehdä uuden auton eli jatkanee ja HPD:tä ainakin kiinnostaa moottorintoimitus kumpaankin luokkaan - ehkä uusi yritys sitten Acuran nimissä P1:ssäkin. Tämä ensi vuonna laajentuva Intercontinental Cup on hyvä alku, täytyy olla muutakin hohtoa kuin tämä yksi viikko kesäkuussa.Silk Cut Jaguar-> mitä luulet tuleeko tulevaisuudessa LMP1 luokkaan autotehtaita mukaan, toyotaahan on huhuttu sieltä 06 asti joka vuosi mutta ei vieläkään mukana, rellu huhuissa ollu jne, BMW ei oo tulossa LMP1 autona ainakaan.
Montakohan vuotta menee kun Le mans sarja saa MM-arvon, 1992 oli viimeinen MM-arvon kausi (World Sportscar Championship), jos mm sarja tulee niin nimeksihän on huhuttu World Series Le Mans. Monta osakilpailua minimissään sit mm sarjassa pitäisi olla?.Tämä ensi vuonna laajentuva Intercontinental Cup on hyvä alku, täytyy olla muutakin hohtoa kuin tämä yksi viikko kesäkuussa.