Motorcraft
BDA
Kotimaan B-ryhmäläiset
Audi Quattrolla ajaneiden kuskien lista on pitkä,vaikka autoja olikin suht runsaasti suomessa,taisi Audit olla kiertävää sorttia.Seurantaa vaikeuttaa se että autot olivat punakilpisiä.
Punakilpisyys olikin tuohon aikaan kinkkinen juttu,autolla piti olla ulkomailla nimetty omistaja ja autot oli suomessa vain vuokralla.Muistaakseni autoa piti kerran vuodessa käyttää ulkomailla jotta pykälät täyttyisivät.
Joskus ulkomaalainen omistaja oli vain nimi papereissa,ja kun tulli kiinnostui asiasta,ja omistajaa ei mistään löytynyt,saattoi kilpuri päätyä tullin häkkiin ja suomalaiselle vuokraajalle kilahtaa muhkea autovero maksettavaksi.
Ja Quattroihin takaisin.
Jouko Saarisen Quattro oli siviili pelistä rakennettu lähes vakioauto.
Jouko Puhakka ajoi B-ryhmän Cup sarjaa Kari.O.Sohlbergin Blue Rose Teamin Quattrolla.
Jämsän Matti Laaksosen Quattro oli poikkeuksellisesti suomenkilpinen(BBU-200) ja muistaakseni ex. Petteri Lindström.
Kuopion Jari Pehkosen Audi ex. Mouton ja lähti kerälijälle Sveitsiin.
Muita Quattro kuskeja.
Jari Niemi,Matti Rastas,Pekka Rantakari,Erkki Heikkurinen(Mänttä 200 Ajon voitto 1987) ja salanimellä "Jorma Kovanen" ajellut Martti Kangas.
Harri Tikkisen ja Ari Eklundin Audi Quattrot ovat replica versioita,joten niitä ei ehkä voi pitää B-ryhmäläisinä,vaikka hienoja vehkeitä ovatkin ja hatun nosto että ovat rakentaneet upeat autot.:thumbup:
Audi Quattrolla ajaneiden kuskien lista on pitkä,vaikka autoja olikin suht runsaasti suomessa,taisi Audit olla kiertävää sorttia.Seurantaa vaikeuttaa se että autot olivat punakilpisiä.
Punakilpisyys olikin tuohon aikaan kinkkinen juttu,autolla piti olla ulkomailla nimetty omistaja ja autot oli suomessa vain vuokralla.Muistaakseni autoa piti kerran vuodessa käyttää ulkomailla jotta pykälät täyttyisivät.
Joskus ulkomaalainen omistaja oli vain nimi papereissa,ja kun tulli kiinnostui asiasta,ja omistajaa ei mistään löytynyt,saattoi kilpuri päätyä tullin häkkiin ja suomalaiselle vuokraajalle kilahtaa muhkea autovero maksettavaksi.
Ja Quattroihin takaisin.
Jouko Saarisen Quattro oli siviili pelistä rakennettu lähes vakioauto.
Jouko Puhakka ajoi B-ryhmän Cup sarjaa Kari.O.Sohlbergin Blue Rose Teamin Quattrolla.
Jämsän Matti Laaksosen Quattro oli poikkeuksellisesti suomenkilpinen(BBU-200) ja muistaakseni ex. Petteri Lindström.
Kuopion Jari Pehkosen Audi ex. Mouton ja lähti kerälijälle Sveitsiin.
Muita Quattro kuskeja.
Jari Niemi,Matti Rastas,Pekka Rantakari,Erkki Heikkurinen(Mänttä 200 Ajon voitto 1987) ja salanimellä "Jorma Kovanen" ajellut Martti Kangas.
Harri Tikkisen ja Ari Eklundin Audi Quattrot ovat replica versioita,joten niitä ei ehkä voi pitää B-ryhmäläisinä,vaikka hienoja vehkeitä ovatkin ja hatun nosto että ovat rakentaneet upeat autot.:thumbup:
Viimeksi muokattu: