Ei ehkä vielä!:doubtful: Mulla ei oo kuppaa :nope:. Miks toi nope-hymiö on noin surullisen näköinen, sehän on iloinen asia ettei ole kuppaa.
Ei ehkä vielä!:doubtful: Mulla ei oo kuppaa :nope:. Miks toi nope-hymiö on noin surullisen näköinen, sehän on iloinen asia ettei ole kuppaa.
:mad_old: Nyt laitat itses heti parin päivän jäähylle :ahem:.Ei ehkä vielä!
Kun katsoo noita kuvia veneestä onnettomuuden jälkeen, ei vaan tunnu oikein uskottavalta että olisi ajettu lievää ylinopeutta ja pikku töksäys olisi lennättänyt matkustajat ulos veneestä jonka jälkeen vene olisi tuhonnut täysin itsensä.Ensinnäkään kukaan ei ole ollut mittaamassa nopeutta. Hallintakahva on voinut työntyä eteen myös törmäyksen seurauksena, siitä ei voi paljoakaan päätellä. Se on kuitenkin selvää, että liukunopeutta on ajettu, kanavassa kun on pienimmillään hiukan yli puolimetriä vettä, siinä varmaankin syy vauhtiin. Onhan vaikka vetolaitteen "pohjaaminen" kohtalokkaalla hetkellä saattanut vaikuttaa tapahtumien kulkuun.
Onha tuossa vauhtia ollut, se on selvä, mutta ei tuohon välttämättä 40:tä solmua vaadita. Tuollainen vene kuitenkin painaa pottoaineineen sen 2500kg, niin kyllä sen betonimuuriin pysäyttäminen hitaammastakin vauhdista tuhoa tekee. Ei runko tuolta kyljen ja partaan seutuvilta ihan mahdottoman vahvaa laminaattia kuitenkaan ole.Kun katsoo noita kuvia veneestä onnettomuuden jälkeen, ei vaan tunnu oikein uskottavalta että olisi ajettu lievää ylinopeutta ja pikku töksäys olisi lennättänyt matkustajat ulos veneestä jonka jälkeen vene olisi tuhonnut täysin itsensä.
Sepä tuossa juurikin on kun vene ei nimenomaan pysähtynyt betonisiltaan vaan liike-energiaa oli vielä jatkaa suistolle asti ja silti toisen puolen kylki oli repeytynyt keulasta aika isolta alueelta.Onha tuossa vauhtia ollut, se on selvä, mutta ei tuohon välttämättä 40:tä solmua vaadita. Tuollainen vene kuitenkin painaa pottoaineineen sen 2500kg, niin kyllä sen betonimuuriin pysäyttäminen hitaammastakin vauhdista tuhoa tekee. Ei runko tuolta kyljen ja partaan seutuvilta ihan mahdottoman vahvaa laminaattia kuitenkaan ole.
Ja vene on kuitenkin päätynyt ilman ohjausta pitkälle kanavan suistoalueelle asti, joten osa muusta kunnosta selittyy myös sillä.
Jos kahvat on ollut eessä, niin "liike-energia" on riittänyt niin pitkään kuin propulsiota on syntynyt, mikäs sen olisi pysäyttänyt. Ja on törmäys sitten sattunut missä kulmassa tahansa, niin kanavan muoto kyllä määrää suunnan. Mihin se vene tuosta kourusta olisi muuallekkaan päässyt.Sepä tuossa juurikin on kun vene ei nimenomaan pysähtynyt betonisiltaan vaan liike-energiaa oli vielä jatkaa suistolle asti ja silti toisen puolen kylki oli repeytynyt keulasta aika isolta alueelta.
Jos taas ajatellaan, että moottori on työntänyt venettä vielä törmäyksen jälkeen, niin silloin voisi olettaa että törmäys on tapahtunut aika pienelle alalle tai pienellä kulmalla jotta veneen on yleensä mahdollista jatkaa vielä matkaa. Ja tuo pieni törmäysala/-kulma taas antaa olettaa, että alkunopeus on ollut todella kova, jotta vene on päätynyt vasemman kyljen osalta noin huonoon kuntoon.
Tämä nyt tietysti on pelkkää mutuilua ja pitää sellaisena ottaa, mutta tulee vaan mieleen että jos se onnettomuudessa kuollut olisi ohjannut, niin ei varmaan JJ olisi ruvennut keksimään jotain juttuja "kolmannesta miehestä", oli shokissa tai ei.Ja taitaa olla niin, että JJ on sitä paattia ajanut, koska ratti on oikealla ja matkustaja menehtyi. Toivottavasti kumminkin toisinpäin. Saattaa olla Jykällä muuten aika vaikea paikka.
No eipä se ole ole sanottu, että JJ on mitään ruvennutkaan keksimään. Kuten ylempänä sanon, se kolmannen miehen mahdollisuus on voinut olla ihan poliisin kyselyn tulosta. JJ kertoo seurueessa olleen aiemmin Tammisaaressa kolme miestä, mutta ei sekavuuttaan muista oliko tämä veneessä mukana vai ei. Jolloin etsitään varmuuden vuoksi.Tämä nyt tietysti on pelkkää mutuilua ja pitää sellaisena ottaa, mutta tulee vaan mieleen että jos se onnettomuudessa kuollut olisi ohjannut, niin ei varmaan JJ olisi ruvennut keksimään jotain juttuja "kolmannesta miehestä", oli shokissa tai ei.
Ilmiselvä poliitikko.En kyllä lähde tuomitsemaan ketään, mutta en lähtisi puolustelemaankaan ennen kuin tarkemmin kerrotaan...
Pietari presidentiks!Ilmiselvä poliitikko.
Voe viddu, kun meillä menee hyvin:alppu:Pietari presidentiks!
Jos rajoitus on 5 km/h, niin ei siinä silloin tarvii vetää 70 km/h, että pääsee läpi ilman pohjakosketusta. Jos vene ottaa pohjastaan kiinni, niin sillon ollaan väärällä paatilla väärässä paikassa.Ensinnäkään kukaan ei ole ollut mittaamassa nopeutta. Hallintakahva on voinut työntyä eteen myös törmäyksen seurauksena, siitä ei voi paljoakaan päätellä. Se on kuitenkin selvää, että liukunopeutta on ajettu, kanavassa kun on pienimmillään hiukan yli puolimetriä vettä, siinä varmaankin syy vauhtiin. Onhan vaikka vetolaitteen "pohjaaminen" kohtalokkaalla hetkellä saattanut vaikuttaa tapahtumien kulkuun.