GP2 2011

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ja hainevistähän saamme nauttia ensi kaudella myös prototyypeissä :jaska:

Nuo uudet GP2-kuvat eivät muuta lainkaan fiiliksiäni - susi mikä susi. Pidin aikaisempaa Dallaraa jopa varsin nättinä menopelinä.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
"Auto on kaunis kun se voittaa" Joku viisas ferrarilla aikanaan lausui, mutta ensi kaudella kun on uudet autot niin uusilla tulokkailla esim. Bottas (toden näköisesti) on vähän lottoo minkä tallin kuljettajaksi hakeutuu, mikä talli omaksuu nopeasti uuden auton säädöt jne. Jos Bottas ja tausta joukot valitsee "väärin" niin kausihan menee opetellessa. Uskoisin kuitenkin Häkkisen ja Cotonin olevan ajan hermolla.
 
Viimeksi muokattu:

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Tulee ens vuonna Hispanioille ja kumppaneille tiukkaa joillain radoilla päihittää tätä vekotinta. Aerodynamiikka kehittynyt huimasti ja diffuusori on aivan järkyttävän kokoinen! Ei tarvita mitään tupla/tripla diffu-härpäke kikkailuja vaan puhdaslinjainen iso ja toimiva.
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2603
Tulee ens vuonna Hispanioille ja kumppaneille tiukkaa joillain radoilla päihittää tätä vekotinta. Aerodynamiikka kehittynyt huimasti ja diffuusori on aivan järkyttävän kokoinen! Ei tarvita mitään tupla/tripla diffu-härpäke kikkailuja vaan puhdaslinjainen iso ja toimiva.
Ei niiden tarvitse päihittää. :rolleyes:
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Ei niiden tarvitse päihittää. :rolleyes:
Tarkoitin lähinnä kierroaika vertailua jota tälläkin kaudella on selostus-teamissa useasti harrastettu, viimeksi monzassa. Ei tainnut olla nopeimman gp2 auton ja hitaimmain f1:sen välillä eroa ollenkaan kilpailussa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tarkoitin lähinnä kierroaika vertailua jota tälläkin kaudella on selostus-teamissa useasti harrastettu, viimeksi monzassa. Ei tainnut olla nopeimman gp2 auton ja hitaimmain f1:sen välillä eroa ollenkaan kilpailussa.
No oli siinä toista sekuntia jopa aika aikaisin keskeyttäneen Sennan eduksi. Selostajat vertailivat noita kierrosaikoja ihan kisan alkuvaiheessa, jolloin bensamäärät hidastivat selkeästi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tarkoitin lähinnä kierroaika vertailua jota tälläkin kaudella on selostus-teamissa useasti harrastettu, viimeksi monzassa. Ei tainnut olla nopeimman gp2 auton ja hitaimmain f1:sen välillä eroa ollenkaan kilpailussa.
Oli toki sen verran, että GP2:n kisan nopein kierros jäi täysitankkiselle Hispanialle pari sekuntia. Toki täysitankkisella Hispanialla ei olisi GP2:n paalusta taisteltu, mutta se vertailu ei lähtökohtaisesti kovin reilu olisikaan.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tallit seuraaville kolmelle kaudelle:

Arden International NED
ART Grand Prix FRA
Barwa Addax Team ESP
Carlin GBR
Dams FRA
iSport International GBR
Ocean Racing Technology POR
Racing Engineering ESP
Rapax ITA
Scuderia Coloni ITA
Super Nova Racing GBR
Team Air Asia MAS
Trident Racing ITA

DPR ulos; Carlin ja Air Asia sisään.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ja tämä "mystinen" Air Asia on siis Lotus.
Tai siis "Lotus." :rolleyes:


Tai sitten ei "Lotus" laisinkaan. ;)

Lähinnähän tämä nimisotku vain lisää vettä myllyyn siitä kuinka Fernandezin tiimillä ei oikein ole nämä nimeämiskuviot kunnossa. WSbR:ssä Fauzyn Mofaz Racing nimettiin täksi kaudeksi Junior Lotus Racingiksi, mikä on sikäli hauskaa, ettei talli saa kuitenkaan käyttää tiimivarusteissa eikä autoissaan muuta kuin 1 Malaysian piraattilogoa, muttei Lotus-nimeä. Vaikka Fernandez saisikin kierrettyä Lotus Groupin vaateet, niin hän selvästi on louvuttanut taistelun - tai oikeastaan ei koskaan edes lähtenyt siitä vääntämään, koska tiimin nimi on jo tässä vaiheessa ensimmäistä kertaa jotain, joka on Fernandezin omaa.

Sikäli sääli, että DPR nyt poistuu kokonaan GP2:sta, kun tiimi kuitenkin oli jollain tavalla päässyt kilpailukykyisille jaloilleen varsinkin Riccin kanssa Aasian sarjassa. Sikäli saman pesuveden mukana olisi voinut uittaa ulos myös Tridentin, joka ei mielestäni ole viimeisen puolentoista vuoden aikana osoittanut kuuluvan tälle tasolle.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Vaikka Fernandez saisikin kierrettyä Lotus Groupin vaateet, niin hän selvästi on louvuttanut taistelun - tai oikeastaan ei koskaan edes lähtenyt siitä vääntämään, koska tiimin nimi on jo tässä vaiheessa ensimmäistä kertaa jotain, joka on Fernandezin omaa.
Mitäs tämä sitten indikoi? Taistelun luovuttamista vai Team Lotuksen paluuta? Edellisessä tapauksessa A Brand New Lotus Racing Experience ei tosin lieneisi paras vaihtoehto.

DPR:n lopettaminen liittynee perhe Herckiin. Loppuivatko rahat vai menivätkö kenties Kollesin tilille? :alppu:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
DPR:n ulosheittäminen oli kyllä yllätys, varsinkin kun tällä kaudella esitykset ovat parantuneet selvästi. Lieneekö isä-Herckillä kiinnostus lopahtamassa?

Carlin kuullosti kuitenkin yhdeltä vahvimmista talleista, mitä oli tarjolla, joten se ei ollut yllätys. Mitä sitten tuo Air Asia tulee tekemään. Keskittyykö Malesiaan vai yrittääkö houkutella myös muita aasialaisia kuskeja?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vasen käsi ei tiedä mitä oikea käsi tekee. :D

ART on solminut yhteistyön Protonin omistaman Lotus Group:in kanssa koskien GP2- ja GP3-luokkia, ja tulee käyttämään "Lotus-vaikutteista väritystä" (ja mahdollisesti myös nimeä jossain muodossa). Autosport.

Protonhan on myös Lotus Racingin (eli tulevan Team Lotuksen) F1-tiimin osakas, mutta ilmeisesti ei mukana Fernandesin Team Air Asia-projektissa. Mutta koska Proton/Lotus Group ei omista Team Lotus-nimeä, niin Fernandes voisi silti nimen omistajien luvalla muuttaa tiiminsä Junior Team Lotukseksi. Siinähän sitten olis kaksi Lotus-tallia Lotus-värityksin. :rolleyes:
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
"Aasian" sarja ei varmaan omaa toikkiaan ansaitse...

Hieno kalenteri julkaistu:
Feb 11-12: Abu Dhabi - Yas Marina Circuit
Feb 18-19: Bahrain - Sakhir
Mar 12-13: Bahrain - Sakhir


Tällä kertaa sarjan epäaasialaisuudelle ja lyhyydelle käytetään perusteena uuden auton toimittamista talleille.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
"Aasian" sarja ei varmaan omaa toikkiaan ansaitse...

Hieno kalenteri julkaistu:
Feb 11-12: Abu Dhabi - Yas Marina Circuit
Feb 18-19: Bahrain - Sakhir
Mar 12-13: Bahrain - Sakhir


Tällä kertaa sarjan epäaasialaisuudelle ja lyhyydelle käytetään perusteena uuden auton toimittamista talleille.
No on nuokin maat Aasiaa. Ei Aasia pelkkää kaukoitää ole.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315

Eihän tätä ilkee edes tiimien väreissä kauniiksi haukkua... :yuck:
 
Ylös