GP2 2011

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Dallara on kyllä kunnostautunut susirumien formuloiden muotoilussa. Sen nykyisen IRL-tekeleen ja HRT:n F1:n vielä ymmärtää jotenkin, kun ovat kuitenkin syntyneet sääntöjen sisällä puuhastellen...

GP3 ja tää uus GP2 taas ei selity oikien millään. Yksityyppiluokkaan kun voi tehdä juuri sen näköisen auton kuin haluaa.

Voihan se toki olla, että GP2 on nimen omaan tahtonut auton muistuttavan mahd. paljon fykköstä, ja Dallaran visio sellaisesta on tuo.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
:yuck:

Taidan jättää GP2:t katsomatta ensi vuonna jos autot ovat noin rumia ja kisat yhtä tylsiä kuin nykyisellä kalustolla (tai jos autot ovat lähempänä F1 aeroa, niin varmaan vielä tylsempiä).
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Arden on onnistunut aika hyvin häivyttämään tuon ruman selkäevän värityksellään... vielä parempi lienee iSport. Pitäisi nähdä sekin suoraan sivulta.

ART:n Lotus-väritys taas on kauhea yhtenäisine keltaisine palkkeineen, joka suorastaan korostaa tuota karmeutta.

Mä oon vähän pettynyt, kun CARTer ei yhtään ilkkunut Air Asialle. Fernandesin tiimi halusi tehdä historiaa ja olla ensimmäisenä radalla uudella autolla. Cecotto meni varikon portille odottelemaan valon vaihtumista jo 10 minuuttia etuajassa, mutta sammutti auton yrittäessään liikkeelle. Ensimmäisenä rataa pääsi kiertämään Damsin Grosjean.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kalenteri 2011

06/05 TUR Istanbul Park
20/05 ESP Catalunya
26/05 MCO Monaco
25/06 ESP Valencia Ricardo Tormo
08/07 GBR Silverstone
22/07 DEU Nürburgring
29/07 HUN Hungaroring
26/08 BEL Spa-Francorchamps
10/09 ITA Monza

GP2, GP3 ja Porsche Supercup ajavat siis Chestessä Ricardo Tormon radalla samana viikonloppuna kun Euroopan GP ajetaan vähän matkan päässä Valencian katuradalla. Mikähän tässä mahtaa olla taustalla?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Supporting Porsche Supercup?
Tä? Nyt en tajunnut, mutta ei se mitään.

Mun mielestä on outoa, ettei tästä ole juttua missään. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä, että GP2/GP3 kisaa F1-kalenterin ulkopuolella (tänä vuonna piti kai ajaa Portimaossa, mutta kisa peruuntui), mutta laittaa nyt kisat samalla päivälle ykkösten kanssa 30 kilsan päähän toisistaan.

Oon jo pariin kertaan vakuuttanut itteni siitä, että oon lukenut ne päivät väärin. Mutta niin se nyt vain näyttää olevan riippumatta siitä monestiko asian tarkistan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tä? Nyt en tajunnut, mutta ei se mitään.
Wikipedia.
Mun mielestä on outoa, ettei tästä ole juttua missään. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä, että GP2/GP3 kisaa F1-kalenterin ulkopuolella (tänä vuonna piti kai ajaa Portimaossa, mutta kisa peruuntui), mutta laittaa nyt kisat samalla päivälle ykkösten kanssa 30 kilsan päähän toisistaan.

Oon jo pariin kertaan vakuuttanut itteni siitä, että oon lukenut ne päivät väärin. Mutta niin se nyt vain näyttää olevan riippumatta siitä monestiko asian tarkistan.
Kieltämättä kuulostaa jokseenkin järjettömältä ratkaisulta. Ja mitäs lisäluokkia ykkösten kanssa sitten ajaa?

-Edit- Italialainen stopandgo.tv näyttää asian noteeranneen (Google-käännettynä):

The only real news about the appointment of Valencia, scheduled for June 26: While the F1 scene on the city tour will be set up in the harbor area, the GP2 and other support disciplines (GP3 and Porsche Supercup) will move this Once the circuit Ricardo Tormo, located nearly 40 miles away. For the first time in automotive history, perhaps, a city will host more international championships in two different locations ...
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Stopandgo.tv tyytyy vain toteamaan asian pohtimatta syitä ja seurauksia mitenkään. Tylsää.

Oon muuten eri mieltä kahdesta kohdasta: etäisyyttä ei ole ainakaan mun kartan mukaan 40 mailia, vaan alle puolet tästä, ja toisekseen Ricardo Tormo ei sijaitse Valencian kaupungin mailla, vaan Chesten kunnassa (joka sijaitsee Valencian itsehallintoalueella, Valencian maakunnassa).
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
GP2series.com julkisti tänään virallisen kalenterinsa. Ricardo Tormo lienee ollut jonkun väärinkäsitys.
http://gp2series.com/GP2-Series-2011-season-Calendar.html

Artikkelin tekstistä:
"After a break, the action will return to Valencia Street circuit at the end of June."

5-6 April Silverstone, Great Britain Test
19-20 April Barcelona, Spain Test

7-8 May Istanbul Turkey
21-22 May Barcelona, Spain
27-28 May Monte Carlo, Monaco
25-26 June Valencia, Spain
9-10 July Silverstone, Great Britain
23-24 July Nurburgring, Germany
30-31 July Budapest, Hungary
27-28 August Spa-Francorchamps, Belgium
10-11 September Monza, Italy

Samaten julkistettiin tiimit ja numerot:

1, 2 Rapax (ITA)
3, 4 Barwa Addax Team (ESP)
5, 6 Lotus ART (FRA)
7, 8 Racing Engineering (ESP)
9, 10 iSport International (GBR)
11, 12 DAMS (FRA)
14, 15 Arden International (GBR)
16, 17 Super Nova Racing (GBR)
18, 19 Scuderia Coloni (ITA)
20, 21 Trident Racing (ITA)
22, 23 Ocean Racing Technology (POR)
24, 25 Carlin (GBR)
26, 27 Team Air Asia (MAS)
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Samaten julkistettiin tiimit ja numerot:

1, 2 Rapax (ITA)
3, 4 Barwa Addax Team (ESP)
5, 6 Lotus ART (FRA)
7, 8 Racing Engineering (ESP)
9, 10 iSport International (GBR)
11, 12 DAMS (FRA)
14, 15 Arden International (GBR)
16, 17 Super Nova Racing (GBR)
18, 19 Scuderia Coloni (ITA)
20, 21 Trident Racing (ITA)
22, 23 Ocean Racing Technology (POR)
24, 25 Carlin (GBR)
26, 27 Team Air Asia (MAS)
Heh. Siinä sitä britannian autourheilun vaalimista oikeen urakalla. :thumbup:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mohamed Fairuz Fauzysta tuli tänään Renault'n varakuljettaja fykkösiin ja samalla hänen kerrottiin kilpailevan kaudella 2011 GP2-sarjassa. Tallia ei kerrottu ja tilanne onkin mielenkiintoinen: Group Lotus, joka sponsoroi Renault GP -F1-tallia, on tukee GP2-sarjassa ART Grand Prix -tallia. Ranskalaistallin kumpikin paikka on kuitenkin jo viety (Bianchi, Gutierrez). Liekö Fairuzin tiimi sitten DAMS, johon Reanult GP:n tallipäällikkö Eric Boullierilla on läheiset suhteet?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mahtavuutta. Meillä on siis Lotus ART, joka käyttää samoja värejä kuin Team Lotus, mutta jota sponsoroi Group Lotus. Team Lotus puolestaan ajattaa autoja myös GP2:ssa, mutta AirAsian nimellä ja väreissä. Lisäksi GP2-sarjaa ajaa Group Lotuksen sponsoroima Lotus Renault GP:n varakuljettaja SuperNovan autolla. Ja sen F1-kuvionko piti muka olla sekava?
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3167
Sijainti
Lahti
Juupas eipäs vaarinhousut, siltähän se alkaa kuulostaa. Minä luovuin jo ajat sitten yrityksestä tietää kuka nyt sitten oikein on kekä, ja kenelle ne Lotus-haalarit lopulta saa istuttaa, puhumattakaan autojen merkeistä ja väreistä. Hoopoja ovat he. Ketkä? No ne Team Lotuksen....eiku siis Group Lotuksen...vai oliko se Lotus Renaultin....ainakin tämä....vai mikä se oli?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14184
Tästä tuli sitten oikein sotkuinen soppa.:thumbfh:
 
Ylös