Teoderik
Banned
- Liittynyt
- 14.12.2008
- Viestit
- 1032
Eli siis sinä et ymmärtänyt. Katso uudestaan, josko ymmärtäisit sitten.No selitätkö mitä mielestäsi tapahtui
Eli siis sinä et ymmärtänyt. Katso uudestaan, josko ymmärtäisit sitten.No selitätkö mitä mielestäsi tapahtui
Tiedät itsekin ettei näin ole. Turha jarnata. Vastaan vain jotta ei tule käsitystä että en huomannut viestiä tai osaisi vastata "loistavaan" kommenttiisi.Niin otti Schumi, Berger, Hakkinen, Raikkonen, Massa, Hill sun muut.
Väärä vastaus. Hetken jo luulin...Eli siis sinä et ymmärtänyt. Katso uudestaan, josko ymmärtäisit sitten.
Kuten sanoin, se ei oikeastaan olisi rangaistus kuljettajille, jos tulokset 'palautettaisiin' oikeaksi.. Jos sitä ei tehtäisi, niin päätös olisi rangaistus Massalle, koska hänellehän tuo voitto olisi kuulunut.Onhan se sinänsä rangaistus kuskille jos menettää sijoituksen ja siitä saatavat pisteet. Talli teki väärin, ei kuljettajat, siksi talli on ainoa rangaistava.
Niinhän siitä tuleekin, mutta se pitää pystyä pitävästi todistamaan. Pelkkä tietäminen ei riitä, koska Ferrari valittaisi asiasta ja sitten päätöstä tehtäisiin kuitenkin faktojen perusteella. Ei siis sen perusteella mitä me oletamme (tiedämme) sen radioviestin tarkoittaneen.Valehtelusta pitäis tulla automaattisesti bannia.
:jaska::jaska:
Ehkä. Toisaalta ehkä siellä oltiin onnellisia että talli oli vielä ylipäätään olemassa, eikä kuopattu kuten olisi käynyt jos pikku kepposistaan olisivat saaneet asianmukaiset rangaistukset, eli sen verran pitkän kilpailukiellon että kaikki sponsorit ja työntekijät olisivat häipyneet.Näinköhän muuten McLarenilla kauden jälkeen yhtään laskeskelivat, että painopisteen vaihtaminen kuskista toiseen kesken kauden (siltä se ainakin vaikutti, että vaihtui) maksoi todennäköisesti kuljettajien maailmanmestaruuden? Kun sekä Alonso että Hamilton jäivät Räikkösestä vaivaisen yhden pisteen päähän.
Mihin Ferrari valittaisi jos FIA syyttäisi sitä lajin maineen vahingoittamisesta - lajin jonka säännöt on kirjoittanut FIA?Niinhän siitä tuleekin, mutta se pitää pystyä pitävästi todistamaan. Pelkkä tietäminen ei riitä, koska Ferrari valittaisi asiasta ja sitten päätöstä tehtäisiin kuitenkin faktojen perusteella. Ei siis sen perusteella mitä me oletamme (tiedämme) sen radioviestin tarkoittaneen.
Tämä pitää myös paikkaansa. Valehtelusta on aiemminkin tullut diskausta (Hamiltonille) sekä ehdollista ajokieltoa. Joten linja pitää säilyttää nytkin, mikäli saadaan todistettua tuo valehtelu..Nyt kyllä tulee niin isoa sontaa teeveestä. Massa valehtelee, että ei ollut mitään määräystä, mutta hänellä oli renkaiden kanssa ongelmia. Samalla Alonso valehtelee, ettei ollut mitään tallimääräystä jne jne.
Valehtelusta pitäis tulla automaattisesti bannia.
:jaska::jaska:
Tämä keskustelu tuntuu menevän siihen suuntaan, että taidan hakea sipsit valmiiksi.
Kyllä se oikeastaan on, koska mitenkään ei voida enää palata siihen tilanteeseen takaisin missä tallimääräys tapahtui. Alonso olisi varmasti yrittänyt ohitusta ilman määräystä, joten ei ole selvää että Massa olisi voittanut. Ei tässä oikein hyviä ratkaisuja ole, paitsi ehkä koko tallin tulosten hylkääminen tältä kisalta.Kuten sanoin, se ei oikeastaan olisi rangaistus kuljettajille, jos tulokset 'palautettaisiin' oikeaksi.. Jos sitä ei tehtäisi, niin päätös olisi rangaistus Massalle, koska hänellehän tuo voitto olisi kuulunut.
Nää on hei vaan mielipiteitä. Eri näkökulmista vain.Mustakari selittää taas jotain ihan sontaa Extrassa. "Viikonlopun onnistuja: Ferrari."
"Kaikki jotka ymmärtävät moottoriurheilun päälle, tajusivat että Ferrari teki oikein."
Painu sinä Eki jonnekin missä pippuri ei kasva äläkä ikinä tule takaisin.
Nimenomaan. Noissahan toinen kuski tiesi jo ETUKÄTEEN olevansa ulkona mestaruustaistosta ja oli jo asennoitunut auttamaan tallikaveriaan, todennäköisesti jopa täysin vapaaehtoisesti. Uskon sekä Massan että Räikkösen olevan sen verran fiksun että auttaa tallikaveriaan toisen tallin kuskeja vastaan kun omat mahkut ovat menneet, eli mitään tallimääräyksiä ei edes tarvittu. Nyt tehtiin selvä tallimääräys tilanteessa jossa molemmilla kuskeilla oli edelleen mahdollisuus mestaruuteen, ja tuskinpa oli Massa ennen kisaa ajatellut että autanpa nyt Alonsoa jos voin, kuten varmasti oli ennen Brasiliaa 2007. Lisäksi, Brasiliassa 2007 Kimi ajoi kyllä varikkostrategialla edelle, ei tarvittu senkään puolesta mitään tallimääräyksiä. Mun mielestä on aika uskomatonta että jotkut pitävät kyseisen kisan tapahtumia tallimääräyksenä. No, he tekevät niin luultavasti siksi, että saisivat siitä kivan keppihevosen, eli mukamas vasta-argumentin, joka ei kuitenkaan ole edes validi.Tuskin kukaan voi myöskään kiistä Ferrarin olleen eniten fair play tiimi silloinkun Kimi oli siellä. Ei ollut ykkös ja kakkoskuskeja tai muutakan epäselvää vilunkia kuten Schumin ja Alonson aikaan. Brasilia 07 ja Kiina 08 ovat ihan eri tapauksia.
Tässä tapauksessa asia on niin päivänselvä, että uskoisin langettavaan päätökseen jopa oikeassa tuomioistuimessa telemetrian ja radioviestinnän perusteella. Eikä WMSC sitä paitsi ole mikään oikea tuomioistuin. Tuomio riippunee lähinnä siitä, halutaanko Ferraria rangaista.Rangaistuksiin en usko, koska suoraa näyttöä ei ole, vaikka toisaalta päivänselvä asia onkin.
Kysymys ei ole vain siitä yhdestä radioviestistä, vaan myös siitä viestistä joka sanottiin hieman ennen Massan hiljentämistä sekä siitä, että Massalta pyydettiin anteeksi Alonson ohituksen jälkeen. Se, että Massan insinööri sanoi kysymyksessä olleen vaihteidenvaihtovirhe, Massa itse sanoo kärsineensä rengasongelmista ja Colojanni sanoo kuljettajien itse tehneen päätöksen siitä, missä järjestyksessä tullaan maaliin todistaa jo, että joku valehtelee. Kaikki ko. lausunnot on dokumentoitu mediassa ja lisäksi on vielä loput kuljettajien ja tiimin välisestä radiokeskustelusta, joka siis jatkui vielä tv:ssä kuullun osuuden jälkeen. Kun tuohon lisätään auton telemetria ja Bridgestonen raportti Massan renkaista, niin valehtelun osoittavat todisteet ovat kasassa.Niinhän siitä tuleekin, mutta se pitää pystyä pitävästi todistamaan. Pelkkä tietäminen ei riitä, koska Ferrari valittaisi asiasta ja sitten päätöstä tehtäisiin kuitenkin faktojen perusteella. Ei siis sen perusteella mitä me oletamme (tiedämme) sen radioviestin tarkoittaneen.
Harmittelet ensin sitä, ettei kuljettajia saisi rangaista, mutta sitten kuitenkin mielestäsi paras olisi hylätä molemmat?Kyllä se oikeastaan on, koska mitenkään ei voida enää palata siihen tilanteeseen takaisin missä tallimääräys tapahtui. Alonso olisi varmasti yrittänyt ohitusta ilman määräystä, joten ei ole selvää että Massa olisi voittanut. Ei tässä oikein hyviä ratkaisuja ole, paitsi ehkä koko tallin tulosten hylkääminen tältä kisalta.
No, tiimihän olisi saanut saman määrän pisteitä vaikka Massa olisikin voittanut. Ei pitäisi olla tiimin asia järjestellä kuskien mestaruustaistoa. Siihen kun on sääntökin olemassa.Samaa mieltä. Katsojat saakoon ymmärtää TIIMIENKIN siellä kilpailevan. Y
HäTiedät itsekin ettei näin ole. Turha jarnata. Vastaan vain jotta ei tule käsitystä että en huomannut viestiä tai osaisi vastata "loistavaan" kommenttiisi.