Bobakki
@f1hog
Mä taas muistaisin, että varikkokäynnit haluttiin mahdollisimman pois alta, ettei mahdollinen safety car sotkisi tilannetta. Alonson stoppia siirrettiin saman verran aikaisemmaksi kuin Hamiltonin.
Eikö tää oo jo loppuunkäsitelty juttu? Jos nyt oon perillä siitä, mitä ajat takaa, niin kauden viimeinen kilpailu verrattuna kauden puolivälissä olevaan kilpailuun on hieman eri asia. Massalla ei ollut v.2007 edes matemaattisia mahdollisuuksia maailmanmestaruuteen, joten miksi ihmeessä talli ei ois suosinu Kimiä? Sama 2008, mutta toisin päin. Nyt, Hockenheimissä, Massalla ois(on edelleen) ollu vielä täydet mahikset mestaruuteen mutta silti suositaan Alonsoa.V 2007 Sao Paolo & Ferrari. Tätähän ei Mikael ja Nicole tietenkään halua muistaa, ettei mr täydellisys vain joutuisi outoon valoon...
Ihan boksin ulkopuolelta kysyn, kun en tiedä, että onko ihan kierrosajoista todettavissa Massan hidastelu/hidastaminen Brasiliassa 2007 niin että Kimiä suosittiin, vai onko asia joidenkin mielestä vain niin selvä että Kimiä suosittiin?V 2007 Sao Paolo & Ferrari. Tätähän ei Mikael ja Nicole tietenkään halua muistaa, ettei mr täydellisys vain joutuisi outoon valoon...
Niin selvä, että jopa suurin Kimi-uskovaisten media siitä uutisoi.Ihan boksin ulkopuolelta kysyn, kun en tiedä, että onko ihan kierrosajoista todettavissa Massan hidastelu/hidastaminen Brasiliassa 2007 niin että Kimiä suosittiin, vai onko asia joidenkin mielestä vain niin selvä että Kimiä suosittiin?
Koska tallimääräykset ym sopupelit ovat kiellettyjä?Eikö tää oo jo loppuunkäsitelty juttu? Jos nyt oon perillä siitä, mitä ajat takaa, niin kauden viimeinen kilpailu verrattuna kauden puolivälissä olevaan kilpailuun on hieman eri asia. Massalla ei ollut v.2007 edes matemaattisia mahdollisuuksia maailmanmestaruuteen, joten miksi ihmeessä talli ei ois suosinu Kimiä? Sama 2008, mutta toisin päin. Nyt, Hockenheimissä, Massalla ois(on edelleen) ollu vielä täydet mahikset mestaruuteen mutta silti suositaan Alonsoa.
Pointti oli siis se, että miksi Kimiä suosittiin. Toki kiellettyjähän ne on, mutta siinä tilanteessa mikä tahansa talli ois toiminu samalla tavalla.Koska tallimääräykset ym sopupelit ovat kiellettyjä?
(Sama toisinpäin 08 ja myös tälläkin kaudella ihan sama kuka on hyötyjänä.)
Eihän sopupeli ole kiellettyä, jos kuski auttaa vapaaehtoisesti. Muistaakseni sekä Kimi että Massa sanoivat julkisesti jo ennen viimeisiä kisoja auttavansa tallikaveria, koska eivät enää itse voi voittaa.Koska tallimääräykset ym sopupelit ovat kiellettyjä?
(Sama toisinpäin 08 ja myös tälläkin kaudella ihan sama kuka on hyötyjänä.)
Mitä eroa on teoreettisella mahdollisuudella ja käytännön mahdollisuudella tässä yhteydessä? Sehän nyt on selvää, että Massan käytännön mahdollisuudet ovat jo menneet, joten tuo sama logiikka pitäisi nytkin toimia samalla tavalla.No näillä Räikkönen / Massa tapahtumilla nyt ei ole mitään tekemistä 1-2 -kuskiasetelmien kanssa. Eihän kukaan täyspäinen vie pisteitä kaverilta jos omat mahdollisuudet ovat menneet ja pystyy sijoituksellaan vaikuttamaan tallikaverin mestaruustaiston puolesta.
Toki mahdollisuudet ovat menneet koska on kakkoskuski ( jo kauden alusta ). Ja logiikkasikin pätee koska laskutaitoa ei ole riittävästi. Mutta ennen saksan kisaa oli vain noin yhden voiton pistemäärän perässä Alonsoa. Alonsolle konerikko ( näitä kun loppukaudesta esim voi tulla ) tmv vastoinkäyminen silloin kun Massa voittaa ja tasoissa olisivat.Mitä eroa on teoreettisella mahdollisuudella ja käytännön mahdollisuudella tässä yhteydessä? Sehän nyt on selvää, että Massan käytännön mahdollisuudet ovat jo menneet, joten tuo sama logiikka pitäisi nytkin toimia samalla tavalla.
Massan ero Hamiltoniin (157p!) on kyllä huomattavasti isompi kuin Alonsoon. Toisin sanoen, vaikka ei olisi kakkoskuskikaan, niin Massan mestaruusmahdollisuudet olisivat VAIN teoreettiset. Se vaatisi häneltä useita voittoja, sekä paljon epäonnea Hamiltonille, Buttonille, Vettelille, Webberille ja Alonsolle. Myös Alonson mestaruusmahdollisuudet ovat tiukoilla, mutta kyllä se ero Massaan on tässä aika tuntuva kun verrataan kärkeen.Toki mahdollisuudet ovat menneet koska on kakkoskuski ( jo kauden alusta ). Ja logiikkasikin pätee koska laskutaitoa ei ole riittävästi. Mutta ennen saksan kisaa oli vain noin yhden voiton pistemäärän perässä Alonsoa. Alonsolle konerikko ( näitä kun loppukaudesta esim voi tulla ) tmv vastoinkäyminen silloin kun Massa voittaa ja tasoissa olisivat.
Normaalisti maaliin tulleina Massalla olisi 92 pistettä ja Alonsolla 116. Ero siis vähemmän kuin mitä yhdestä voitosta saa. Ja voisi vielä muistuttaa, että Alonso sentään on torpedoinut jo parit Massan kisat.
Miksi Alonson on sitten tarvinnut kisata Massaa vastaan, jos Massa on mukamas ollut selkeä kakkoskuski kauden alusta lähtien? Kysynpä vaan!Jos Alonsoa olisi kielletty kisaamasta Massaa vastaan.
Tarkoittaako tuo jotta Massalla olisi ollut sitä toivoa edelleen?Voittonsa ansiosta Alonson mahdollisuudet parantuivat huomattavasti kun taas Massa voitollaan olisi edelleen täysin toivottomattomassa tilanteessa.
Ei ykköskuskin järjestely toisen edelle ihan niin vaivatonta ole. Kakkonen ei saisi olla näin nopea ja ykkösen pitäisi olla suoritusvarmempi ja parempi kuin nyt nähty. Kakkosen motivointikin on vaikeaa jos suitset on ihan tiukalla koko ajan - kyllä siinä tarvitaan Alonsonkin panosta kun radalla on myös muita talleja. Samaten koko mestaruustaisto oli aika vaikeissa kantimissa joten varmasti mielessä oli myös tallipisteet jos se sijoitus jää ainoaksi tavoiteltavaksi.Miksi Alonson on sitten tarvinnut kisata Massaa vastaan, jos Massa on mukamas ollut selkeä kakkoskuski kauden alusta lähtien? Kysynpä vaan!
Nyt en kyllä tätä selitystä enää edes ymmärrä.. Jos on kakkoskuski kauden alusta lähtien, niin yhtä "vaivatonta" sen järjestelyn pitäisi olla kuin se oli Hockenheimissa.Ei ykköskuskin järjestely toisen edelle ihan niin vaivatonta ole. Kakkonen ei saisi olla näin nopea ja ykkösen pitäisi olla suoritusvarmempi ja parempi kuin nyt nähty. Kakkosen motivointikin on vaikeaa jos suitset on ihan tiukalla koko ajan - kyllä siinä tarvitaan Alonsonkin panosta kun radalla on myös muita talleja. Samaten koko mestaruustaisto oli aika vaikeissa kantimissa joten varmasti mielessä oli myös tallipisteet jos se sijoitus jää ainoaksi tavoiteltavaksi.
Eli aivan kuten Ferrarilla on nyt toimittu! Kuten aiemmin sanoin, Massan käytännön mestaruusmahdollisuudet ovat jo menneet! Tiukka on tilanne Alonsollakin, mutta pienet tsäänssit vielä on.. Jos Ferrarilla olisi vain yksi tai kaksi vastustajaa, niin Massallakin olisi vielä tsäänssejä, mutta kun siellä on neljä kuljettajaa Ferrari-kuskien lisäksi niin Massalla ei ole (eikä ollut ennen Hockenheimiakaan) mitään käytännön mahdollisuuksia voittaa maailmanmestaruutta!Siksipä muut tallit katsovat pitkälle kautta jopa sinne asti, että toisen mahdollisuudet ovat menneet.
heh.. typo.. :tongue:Tarkoittaako tuo jotta Massalla olisi ollut sitä toivoa edelleen?
Itse asiassa kun mestaruudesta taistelevia kuskeja on paljon, niin hyvin onnistumalla on loppujen lopuksi helpompi saada eroa kiinni. Kuskit kun vievät toisiltaan pisteitä.Eli aivan kuten Ferrarilla on nyt toimittu! Kuten aiemmin sanoin, Massan käytännön mestaruusmahdollisuudet ovat jo menneet! Tiukka on tilanne Alonsollakin, mutta pienet tsäänssit vielä on.. Jos Ferrarilla olisi vain yksi tai kaksi vastustajaa, niin Massallakin olisi vielä tsäänssejä, mutta kun siellä on neljä kuljettajaa Ferrari-kuskien lisäksi niin Massalla ei ole (eikä ollut ennen Hockenheimiakaan) mitään käytännön mahdollisuuksia voittaa maailmanmestaruutta!