Heh, vuoden väite!
En tiedä mitä sarjaa olet seurannut, mutta tämä kausihan on ollut vallan hyvä ohitusten puolesta.
edit: voi jopa olla, että joudutaan mennä aikaan edellisen kerran ilman välitankkauksia, että päästään samoihin lukemiin.
Täytyy myöntää että olen hiukan jäävi kommentoimaan tämän kauden tapahtumia, tuli kaksi ekaa kisaa seurattua. Ensinmäinen maxilta ja olin nukahtaa eka tunti ajelua peräkkäin, kooste lähetystä nyt jaksoi katsoa. Vuodesta 93 olen tainut lähes joka kisan katsoa, olin silloin 8vuotias että jonkin laista devalvaatiota on laji ilmeisesti kokenut minun osalta
Viime kausihan oli aika tapahtumarikas jo ensinmäisissä harjoituksissa näki että nyt autoilla voi ajaa todella lähekkäin.
Mielestäni maailman "nopeiman" autoluokan kisoissa pitäisi säännöt olla myös nopeat. Kevyet autot välitankkauksilla niin matka käsittääkseni sujuu nopeammin. Myös renkaita pitäisi voida käyttää siten mitkä parhaiten sopii tilanteeseen. Radoilla valitettavasti ei ole kuin yksi linja jossa on nopeaa ajaa, kuminpalasista ym johtuen. Radat ovat ihan hyviä mutta spoorissa on hyvä ajella.. Mikä tekee ohittamisesta riskipeliä, katkenneita siipiä. Välitankkaus myös mahdollistaisi alun mokien jälkeen nousun hyvällä strategialla, mikä lisäisi mielestäni yrittämistä. Renkaat menisivät siinä 10sekunnissa varmaan myös paremmin paikkaan, aika monta vaaratilannetta tällä kaudella? Piste laskuun näin pitkät perinteet omaavassa lajissa ei alunperinkään olisi pitänyt puuttua.
Fakta myös on se että eurooppalainen rata-autoilu on aina tylsää, herrojen huvia varotaan ettei satu mitään...
Ja vielä tuosta tilanteesta. Ketään ei näissä ohitus tilanteissa ilmeisesti mieti jos sieltä varikolta olisi auto tullut eteen ja bom? Ei mitään kunnioitusta sitäkään viiva sääntöä kohtaan barichello ilman schumin kiilaamista olisi nimittäin ollut ohi ennen kuin viiva tulee eteen. Ei olisi ainakaan ihan nurmikolta joutunut koukkaamaan. Ja mitkä tuomarit, ei saatu videota ajoissa??? Mitä kanavaa mahtavat katsoa ja missä kaasuissa.