Täällä spekuloimme loppukauden mestaruustaistoa

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mitä ihmeen tekemistä toistensa kanssa on kaluston kestävyydellä ja henkilön kykenevyydellä kantaa 1. kuljettajan viitta harteillaan? :nope:
Jos kuljettaja ei vastoinkäymisten vuoksi kykene keräämään tallikaveriaan enemmän pisteitä, ei vaikuta järkevältä käyttää tallimääräyksiä sen eduksi. Vai oletko eri mieltä?
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Jos kuljettaja ei vastoinkäymisten vuoksi kykene keräämään tallikaveriaan enemmän pisteitä, ei vaikuta järkevältä käyttää tallimääräyksiä sen eduksi. Vai oletko eri mieltä?
Jos kyseinen henkilö on kiistatta nopea mutta häntä on vaivannut epäonni niin en näe mitään estettä antaa hänelle 1. kuljettajan asemaa jos se pelitilanne huomioon ottaen on järkevää ellei päätöksen tekijällä satu olemaan kristallipalloa, josta näkee että epäonni tulee jatkumaan. En tosin ole mikään tallimääräysten fani enkä näe kyllä mitään järkeä enään Korean jälkeen Vetteliä suosia mutta periaatteessa näin.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jos kyseinen henkilö on kiistatta nopea mutta häntä on vaivannut epäonni niin en näe mitään estettä antaa hänelle 1. kuljettajan asemaa jos se pelitilanne huomioon ottaen on järkevää ellei päätöksen tekijällä satu olemaan kristallipalloa, josta näkee että epäonni tulee jatkumaan. En tosin ole mikään tallimääräysten fani enkä näe kyllä mitään järkeä enään Korean jälkeen Vetteliä suosia mutta periaatteessa näin.
Njoo, olisihan se vähän hassua, että Webberistä olisi tehty ykköskuljettaja silloin, kun hän alkoi siitä kauden puolivälissä ruikuttamaan Vettelin painiessa autonsa luotettavuuden kanssa. Ainakin siinä mielessä näyttäisi hassulta, että kakkoskuljettaja päästäisi lähes jokaisessa kilpailussa etenkin kisanopeudeltaan hitaamman ykköskuljettajan ohitseen, ja sitten vaan odotellaan, että milloin se kakkoskuljettajan auto poksahtaa ja toivotaan ykköskuljettajan ajavan hyville pisteille. No, on sitä kai kummempiakin metodeja ykkösissä nähty.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kyllä aivan unelma tilanne olisi että Abu Dhabin viimeisellä kierroksella Hannu Hanhen onni loppuisi johtoasemassa - matkalla mestaruuteen - Ferrarin moottorin räjähtäessä ja tarjotessa katsojille upean ilotulituksen. Savun takaa mestaruuteen ajaisi Sebastian Vettel. Oh, yeah! :ahem:
Kyllä minä soisin vaikean kauden ajaneelle Michael Schumacherille voiton päätöskilpailusta. Matkasta mestaruuteen en tiedä, voihan se noste ensi kauteen alkaakin Abu Dhabista. ;)
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Mitä ihmeen tekemistä toistensa kanssa on kaluston kestävyydellä ja henkilön kykenevyydellä kantaa 1. kuljettajan viitta harteillaan? :nope:
Eikös 1. kuljettajan asema ole hieman halveksuttu tällä foorumilla ;) Näin Alonsosta nähtyjen keskustelujen perusteella
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Milloin Massan kannattaa jattaytya Alonson taakse?

Laskeskelin tuossa uuden pistesysteemin vaikutusta tiimikaverin auttamiseen.

Arvelin etta Webber tulee olemaan Vettelin edella, Hamilton tulee olemaan Buttonin edella ja Massa Alonson edella. Naista lahtoasemista sitten katsoin miten kay Alonson WDC-kaulan Massan tiputtautuessa Alonson taakse!

Alonson WDC-kaula kasvaa aina Massan tiputtautuessa, paitsi seuraavan ehdon tayttyessa:
Massa johtaa ja hanen ja Alonson valissa on yksi tai useampi WDC-jahdissa yha oleva kuski!

Nain ollen Ferrarin ei kannata komentaa Massaa tiputtautumaan Alonson taakse, mikali Massa johtaa ja Alonso on kolmantena tai kauempana. Muissa tapauksissa kylla kannattaa!

Eikohan ne Ferrarin pojat ole naita skenaarioita laskeneet myos :) Uusilla saannoilla kun ero ekan ja tokan sijan valilla on seitseman pojoa.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Eikös 1. kuljettajan asema ole hieman halveksuttu tällä foorumilla ;) Näin Alonsosta nähtyjen keskustelujen perusteella
Henkilökohtaisesti en pidä ns. 1. kuskeja - siis sellaisia jotka saavat lähtökohtaisesti paremman kohtelun kuin tallikaverinsa - juuri minään ja kuten tuolla hieman ylempänä totesin niin en ole mikään tallimääräysten fani mutta Alonson saama asema Ferrarilla jo kuukausia sitten ja RB:n mahdollinen taktikointi viimeisissä kahdessa tai vain yhdessä kisassa ovat melko kaukana toisistaan. Tyhmä ei pidä olla tietenkään.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Henkilökohtaisesti en pidä ns. 1. kuskeja - siis sellaisia jotka saavat lähtökohtaisesti paremman kohtelun kuin tallikaverinsa - juuri minään ja kuten tuolla hieman ylempänä totesin niin en ole mikään tallimääräysten fani mutta Alonson saama asema Ferrarilla jo kuukausia sitten ja RB:n mahdollinen taktikointi viimeisissä kahdessa tai vain yhdessä kisassa ovat melko kaukana toisistaan. Tyhmä ei pidä olla tietenkään.
En tiedä mitä ihmettä Red Bullilla oikeen pelleillään, kuvittelevatko tosiaan, että heillä on pelivaraa pelleillä pisteiden kanssa ja olla kiltti molemmille, munatonta johtamista. Tyhmiä kyllä ovat jos Brasiliassa tuovat esim. kaksoisvoiton kotiin järjestyksellä 1. Vettel - 2. Webber, ja olettaen Alonson seuraavien joukossa maaliin. Ilmeisesti rakastavat niin paljon Vetteliä, että edes Webberille ei suoda mestaruutta. :jaska:
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tyhmiä kyllä ovat jos Brasiliassa tuovat esim. kaksoisvoiton kotiin järjestyksellä 1. Vettel - 2. Webber, ja olettaen Alonson seuraavien joukossa maaliin. Ilmeisesti rakastavat niin paljon Vetteliä, että edes Webberille ei suoda mestaruutta. :jaska:
Joo, ainoastaan Alonson ollessa viimeisellä kierroksella jämäsijoilla voi olla riskin arvoista antaa Vettelin voittaa.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Mitä tuli autosportilt luettua juttuu redbullin kuskipolitiikast nii kävi ainaki selväks että ne tarjoilee alonsolle mm tittelin kultavadilla ... tosiaa alkaa herätä ajatuksia et mitä jos vettel....
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Minkä takia nyt ne 90% forumilaisista ovat tallimääräysten kannalla (Red Bull), kun olette kauden puolesta välistä asti niitä vastaan olleet. Muistakaa että Vettelillä on mahdollisuudet vielä voittaa MM. Itseasiassa Vettelin mestaruus on nyt todennäköisempi, kuin mitä se Massan kohdalla oli Saksassa.

Oma veikkauksenihan on, että Alonso juhlii kauden lopuksi mestaruutta. Aivan oikein Red Bullille; mitäs tuhlaavat tilaisuuksiaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Minkä takia nyt ne 90% forumilaisista ovat tallimääräysten kannalla (Red Bull), kun olette kauden puolesta välistä asti niitä vastaan olleet. Muistakaa että Vettelillä on mahdollisuudet vielä voittaa MM. Itseasiassa Vettelin mestaruus on nyt todennäköisempi, kuin mitä se Massan kohdalla oli Saksassa.

Oma veikkauksenihan on, että Alonso juhlii kauden lopuksi mestaruutta. Aivan oikein Red Bullille; mitäs tuhlaavat tilaisuuksiaan.
On hieman eri asia puhua nyt mahdollisista tallijärjestelyistä kuskien sijoitusten suhteen, kun sijoitus merkitsee mahdollisesti suoraan mm-tittelin menetystä jommalle kummalle kuskille ellei sitten menetys olekin jo tapahtunut ( ainakin käytännössä ). Siksihän RB on myös melko varovainen edelleen tallimääräyspolitiikassaan, koska kummallakin on mahdollisuudet mestaruuteen. Ja tässä vaiheessakaan talli ei halua syödä motivaatiota/luonnetta/uskoa ja unelmaa kummaltakaan kuskilta. Suoraselkäistä ja inhimillistä ja siksi kunnioitettavaa. Tottakai talli myös valmistautuu eri asetelmiin joissa toinen kuski on menettämässä käytännön maldollisuuksiaan mestaruuteen mutta voisi sijoitusjärjestelyilla auttaa toista kuskia ja talliaan. Päätökset ovat kuitenkin ennenaikaisia koska edellyttävät tietoa sijoituksista radalla ja suhteessa Alonson sijoitukseen. Kaikelle kukkuraksi mahdollisuus mustaan korttiin, eli keskeytykseen - joten eihän talli tiedä onko toinen kuski heidän valttikorttinsa. Eihän sitä tiedä Ferrarikaan - tietääpähän vain, ettei Alonso pysty keskittymään mestaruustaistoon jos tallikaveri on myös ahdistelemassa häntä. Yhtä hyvin voidaan kuvitella Massa mukaan mestaruustaistoon jos hänen menestys on ollutkin kiinni renkaiden ohessa henkisestä tasapainosta ja itsetunnosta - niin kuin monesti on aiemmin näyttänyt olevan.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Tuli tässä mieleen, että kummankohan Vettel tahtoisi mieluummin voittavan, Webberin vai Alonson. Vuonna 2008 olin Brasiliassa Hamiltonin puolella vain siksi, etten tahtonut Kimin tallikaveriksi maailmanmestaria. Vettelinkin olisi ehkä helpompi nähdä Alonson voittavan kolmantensa edellisten jatkoksi kuin tallikaverin saavuttuvan ensimmäisensä ennen häntä.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Mikael: Kyllähän Massa on ollut MM-taistosta pihalla jo kauden alun jälkeen. Syitä en ala erittelemään, mutta Saksa taitaa olla ainut kisa, missä Massa on ollut lähelläkään Alonson kisavauhtia.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
Vanhalla pistesysteemillä kärkinelikon erot sinnepäin suunnilleen:
1. Alonso
2. Webber -4p
3. Hamilton -8p
4. Vettel -10p
:)
Ei tylsältä ainakaan vielä 2 kisaa jäljellä ollessa näytä. Suzukan downforce-radan aika-ajossa Macci oli Hamiltonin käsissä Ferraria nopeampi.
 

Kimika_

Well-known member
Liittynyt
23.10.2006
Viestit
1028
Sijainti
Larkwater
Laskeskelin erään yön pimeydessä vähän kaikenlaisia mahdollisia tuloksia (jännää).. Olisipa aika kutkuttava tilanne Abu Dhabiin lähdettäessä jos Interlagosilla pisteet menisi seuraavasti
Hamilton +25
Vettel +18
Webber +15
Alonso +4

Alonso 235
Webber 235
Hamilton 235
Vettel 224
 

Racer

Well-known member
Liittynyt
9.6.2010
Viestit
49
Laskeskelin erään yön pimeydessä vähän kaikenlaisia mahdollisia tuloksia (jännää).. Olisipa aika kutkuttava tilanne Abu Dhabiin lähdettäessä jos Interlagosilla pisteet menisi seuraavasti
Hamilton +25
Vettel +18
Webber +15
Alonso +4

Alonso 235
Webber 235
Hamilton 235
Vettel 224
Itsekin olen tuossa pohtinut noita mahdollisia skenaarioita ja mielstäni on olemassa vielä jännempi tilanne kuin tuo.

Eli, jos Interlagosilla pisteet menevät näin:

Vettel + 25
Hamilton + 18
Webber + 10
Alonso +- 0

On tilanne mm-sarjassa

Alonso 231
Webber 231
Vettel 231
Hamilton 228

Tällöin viimeisen kisan voittamalla vietäisiin mm-titteli, oli kyseessä sitten kuka tahansa tästä nelikosta. Olisihan siinä kunnon elokuva ainesta, jäisi drivenkin jälkeen :alppu:
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Aika-ajojen tulokset Brasiliassa luo kyllä huikeat asetelmat jälleen kerran mestaruustaistoon. Lonso starttaa kauempaa, kun RBR:t ja Hami edeltä. Saapa nähdä minkälaiseksi tilanne kääntyy kisan aikana.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Spekuloidaanpas. Hulkin vauhti ei riitä, ja hän tulee lopulta viidenneksi. Vettel saa likaiselta puolelta huonon startin/RBR tallimääräys. Webber voittaa. Hamilton kolmas, Alonso neljäs. Pistetilanne olisi:
Webber 245
Alonso 243
Hamilton 225
Vettel 224

Jos taas RBR:t vaihtavat sijoja, niin
Alonso 243
Webber 238
Vettel 231
Hamilton 225

Webberin ja Alonson välillä olisi alle seitsemän pistettä, eli Webber voisi voittaa mestaruuden ihan omin avuin, eikä tarvitsisi ketään hänen ja Alonson väliin Abu Dhabissa - RBR ei siis "tarvitse" tallimääräystä välttämättä vieläkään.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Villi veikkaukseni on, että kaudelle saadaan skandaalinkäryinen päätös Vettelin johtaessa Abu Dhabin kisaa alusta alkaen, Webberin ajaessa perässä ja Alonso kolmantena. Vettel odottaa viimeiselle kierrokselle asti Alonson mahdollista keskeytystä ja, kun sitä ei tapahdu, päästää viime hetkillä näyttävästi Webberin ohitseen ja maailmanmestariksi.. Ja uusi tallimääräyskohu on valmis.. : P
 
Viimeksi muokattu:
Ylös