Eivät rukkaa, auton säätöjä ei saa muuttaa aika-ajon jälkeen.Varmasti rukkaavat kisaan pienemmät siiven säädöt suoranopeuksien takia, mutta mihin se riittää?
Eivät rukkaa, auton säätöjä ei saa muuttaa aika-ajon jälkeen.Varmasti rukkaavat kisaan pienemmät siiven säädöt suoranopeuksien takia, mutta mihin se riittää?
Jos joku Massa tai Webber ehtii lähdössä eteen hidastelemaan, on Button varmaan helpohkosti ohitettavissa. Mut muuten helppo kisa Alonson peesissä kakkoseksi. Alonsolle helppo voitto, ellei mokaa lähtöä.Ei riitä, Nappi ajaa niin isolla siivellä ettei saa imustakaan riittävää nopeusetua ohitukseen, luutavasti välityksetkin on tiheämmät. Varmasti rukkaavat kisaan pienemmät siiven säädöt suoranopeuksien takia, mutta mihin se riittää?
Kisa ratkeaaa siihen,miten kauan Button pysyy radalla ennen stoppeja.Aikaisemmissa kisoissa olemme nähneet Buttonin pysyvän merkittävän paljon kauemmin radalla kuin muut kärkikuskit.Jos joku Massa tai Webber ehtii lähdössä eteen hidastelemaan, on Button varmaan helpohkosti ohitettavissa. Mut muuten helppo kisa Alonson peesissä kakkoseksi. Alonsolle helppo voitto, ellei mokaa lähtöä.
Jännä nähdä muuttuvatko voimasuhteet jotenkin kisassa, että onko Buttonin siipi kuormalla ajettaessa esim. heikompi taktiikka tai ei.
Kun säätöjen muuttaminen aika-ajojen ja kisan välillä on kielletty niin pitäätehdä kompromisseja.. McLarenilta on sanottu siellä panostetun nimenomiasesti kisavauhtiin eli vähän raskaammalla atuolla toimivuuteen..
Bensan määrän vaikutuksen eroa Buttonin ja muiden välillä en osaa arvioida. Osaako joku heittää kommenttia? Vai onko kummankaan eduksi/haitaksi suhteessa toiseen?
Hamiltonilla eivät tainneet säädöt olla muutenkaan kohdallaan, koska aika-ajojen jälkeisessä haastattelussa kertoi, että mutkissa ei ollut mitään pitoa. Toivottavasti toimii raskaalla kuormalla paremmin kuin lähes tyhjällä tankilla.Pelkkää spekulaatiota, mutta Buttonin mutkanopeudet on oltava kohdallaan mikäli häviää huipuissa 15km/h, mutta voittaa reippaasti tallikaverin.
Joo ja varmaan kaikilla muillakin on sama juttu. Meinasin vaan tuota Buttonin ja esim. Hamiltonin säätöjen eroa. Eli onko suuresta bensamäärästä eniten haittaa mutkissa, jossa Button on vahvin tuolla takasiivellä? Eli onko Button kisan alussa vielä nopeampi (kierrosajoissa siis) muihin nähen kun bensat on tankissa...Kun säätöjen muuttaminen aika-ajojen ja kisan välillä on kielletty niin pitäätehdä kompromisseja.. McLarenilta on sanottu siellä panostetun nimenomiasesti kisavauhtiin eli vähän raskaammalla atuolla toimivuuteen.
Maikkarilla (jaksa ny linkata) oli uutine jossa Lewis sanoi ajaneensa Webberin perässä viimesen vedon toivoen saavansa siitä hyötyä, mutta toisin kävi.Hamiltonilla eivät tainneet säädöt olla muutenkaan kohdallaan, koska aika-ajojen jälkeisessä haastattelussa kertoi, että mutkissa ei ollut mitään pitoa. Toivottavasti toimii raskaalla kuormalla paremmin kuin lähes tyhjällä tankilla.
En jaksa tarkistaa mitä Maikkarilla lukee, mutta oikeasti Lewis kyllä sanoi kärsineensä Webberin perässä ajamisesta, eikä todellakaan ajanut siinä tarkoituksella. Hän nimenomaan ei tarvinnut imuapua suorilla, koska huippunopeus oli muutenkin riittävä, vaan puhdasta ilmaa tuomaan lisää aeropitoa mutkissa.Maikkarilla (jaksa ny linkata) oli uutine jossa Lewis sanoi ajaneensa Webberin perässä viimesen vedon toivoen saavansa siitä hyötyä, mutta toisin kävi.
Näin. Outoahan se olisi, että suorilla nopeampi McLaren hakeutuisi aikakierroksella hitaamman Red bullin perään tarkoituksella. Hamiltonhan mielestäni hidasti toiseksi viimeisellä yrityksellään tehdäkseen eroa edellä ajavaan autoon.En jaksa tarkistaa mitä Maikkarilla lukee, mutta oikeasti Lewis kyllä sanoi kärsineensä Webberin perässä ajamisesta, eikä todellakaan ajanut siinä tarkoituksella. Hän nimenomaan ei tarvinnut imuapua suorilla, koska huippunopeus oli muutenkin riittävä, vaan puhdasta ilmaa tuomaan lisää aeropitoa mutkissa.
Tai McLarenilta pikemminkin, voisin kuvitella, että sijainti radalla jätetään tiimin huoleksi.Edit: MTV:n ja Whitmarshin sanomisten perusteella melko erikoinen ratkaisu Hamiltonilta.
Tuota siis tarkoitin. Tuli tehtyä lisäys turhan hätäisesti.Tai McLarenilta pikemminkin, voisin kuvitella, että sijainti radalla jätetään tiimin huoleksi.
Red bullien lähdöt eivät kuitenkaan ole olleet sieltä parhaasta päästä. Viimeksi Webberillä oli ongelmia kytkimen kanssa, josta seurasi sijoituksen putoaminen. Vettelkin on monesti menettänyt kärkipaikkansa lähdössä. Voi toki yllättää, mutta aiemmin nähdyn perusteella uskon ennemmin sijoitusmenetyksiin kuin huimiin nousuihin.Hmm... mielenkiintoinen kisa tulossa huomiseksi. Vettel saattaa tehdä Arnouxin tyyliin tykinlaukauslähdön ja nousta jopa kärkeen, mutta kolarin riski tuolta paikalta on kovin suuri ja Vettelillä on viime aikoina ollut mokaherkkyyttä.