Lavinto testisessio 3.10.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No nyt kun tuli peruutuksia niin mä voisin sitten tulla kans messiin bemarin kyydillä..
Otetaan riski, että ehtii ajoissa takaisin sieltä..

Mihinkäs aikaan ja mistä lähtö?
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Mun huominen meno peruuntui, joten periaatteessa ehtisin tulla tilalle, jos Nipsu ei pääsekään. Pitäis vaan ehtiä neljäksi kotiin, mutta se varmaan onnistuu, jos pääsen bemarin kyydillä?
Halutessas saat myös mun "paikkani". Kiva olis ajaa, mutta sattumuksien summana fyrkat on vähän tiukilla pari kuukautta. (En siis peru, tulen kyllä ellei tilalleni ole halukkaita. Pidetään sarjan periaatteista kiinni.)

Edit: jahas, täällä muut jo peruu joten mukana ollaan.
 

Örfil

Guest
Laittaisiko joku ystävällisesti tuon Lavinnon katuosoitteen ja/tai myös tienumerot josta tuonne ajetaan - tänks!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Laittaisiko joku ystävällisesti tuon Lavinnon katuosoitteen ja/tai myös tienumerot josta tuonne ajetaan - tänks!
Riihimäeltä vasempaan kohti Hausjärveä, tienumero 54, käänny vasempaan Hausjärventielle (290)
Hausjärventieltä (290) kääntyminen oikealle etelästä tultaessa Puujaantielle (kartalla ei numeroa)
Puujaantietä eteenpäin muutama kilometri (n. 2km kartan mukaan), radalle käännytään vasemmalle...

Tarkemmin ei osaa selittää itse käymättä :dunno:

edit. Toimiskos tämä linkki?
Jos toimii, niin klikkaa satelliittia, tuon määränpää kohdalla näkyy valokuvassa se rata kyllä...
(outoa ettei yrittäjä muuten ole laittanut edes osotetta sivuilleen :D)
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Laittaisiko joku ystävällisesti tuon Lavinnon katuosoitteen ja/tai myös tienumerot josta tuonne ajetaan - tänks!
En tiedä tarkkaa osoitetta, mutta google-maps linkki olisi tässä.

Eli siis kolmostieltä käännytään ensin Riihimäen pohjoisliittymästä ja ajetaan 54 tietä lahden suuntaan ~10km. Sitten käännytään Turenki 23 viitan kohdalla vasemmalle. Sitä tietä pari kilometriä, kunnes tiukassa alamäkeen laskevassa mutkassa on risteys, josta käännytään oikealle Puujaan tielle.

Puujaan tietä pitkin ajetaan ~2km, ja käännytään vasemmalle hiekkatielle. Tässä risteyksessä on myös viitta FK-radalle.

edit: säälittävän hidas :jaska:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kohta pitäis lähteä takas Vekaranjärvelle, mutta tässä lyhyesti kommenttia. Rata oli tosi kiva ja autot sopivan nopeita radalle! Korkeuserot teki radasta vielä mielenkiintoisemman ja sopivan rytmin löydyttyä ajaminen oli tosi nautinnollista. Autoerot oli ehkä turhan isoja, mutta autoeroja on kaikissa muissakin paikoissa. Kannatan kisan järjestämistä Riihimäellä ensi kaudella!
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Ensimmäiseen erään radalle tänään. Takakurvi aika märkä ja alle auto #55 jossa ei sinänsä ollut muuta vikaa kun että en saanut pitoa siihen. Niinsanottujen aika-ajojen tulokset katosivat osaltani ja "minikisaan" sen kolmannesta osiosta. Ensimmäisellä kierroksella tuli pariin eri otteeseen pusu perseeseen ja se oli sitten siinä. Yksikseni ajelin mitä nyt Alpun kanssa vähän jotain pientä. Kaikki sessoit samalla autolla, joka nyt ei ollut ihan kärkiluokkaa. Järkkäreillä oli melkoisen verkkainen tahti ja jos kisaa meinaavat järjestää niin toivotaan että ote on toista luokaa. Toki leppoisissa merkeissähän tuo meni.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olin tuopin ääressä, joten en kyennyt kattelemaan. Onko kellään aikoja tai mitään ylhäällä? Ensi vuonna vissiin tulee kalenteriin, kun kehuja vaan kuulunut.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Täytyy liittyä radan kehujien joukkoon, tosi hieno ajettava. Autotkin ovat sopivan pirteitä profiilille. Omat ajot menivät kohtalaisen hyvin, taisin olla B-finaalin kolmas. Autoeroja oli kyllä täälläkin, kuten joka radalla. Järkkäreillä oli tosiaan melkoisen rauhallinen tahti ja muutenkin järjestelyt olivat aika sekavat kun kukaan ei oikein tiennyt millä ajoformaatilla mennään. Kiva tapahtuma tästä huolimatta, toivottavasti saadaan kisa ensi vuoden kalenteriin.

Aikojakin toki saatiin, joskaan ei kaikista osioista. Eivätköhän nekin kuitenkin jossain vaiheessa näkyville ilmaannu.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Harkkaerään #17. Arpoilen, mennäkö hanskoilla vai ilman. Vuokraajahäispä sanoo että ota hanskat vaan, kylmä. Varikon jälkeen eka mutka näyttää paljon loivemmalta kuin on. Kunnon piruetein hiekalle :D. Sitten kunnioittavammin eteenpäin. Aika 36,6 (lfb ehti edelle 36,5:llä). Tässä vaiheessa on jo alkanut näyttää #4n ja #84n ylivertaisuus muihin nähden. #17:lla, ekaa kertaa täällä ikinä, en oikein saa ajolinjoja natsaamaan ja auto puskee.

Aika-ajoerään #55. Nyt jätän kylmästi :)D) hanskat pois, ja ajo on paljon kontrolloidumpaa. Aika silti "vain" 36,1. Edellä tässä erässä DW (#84) ja FO (#4) 35-puolen ajoillaan. Osa porukasta sai aika-ajotuloksen harkkatuloksen mukaan koska ajanottohäikkää ilmeni. Nipsulle tämä oli varmaan siistiä kun harkassa huippuautolla 35,8. Aika-ajossa sitten heikolla päälle 37 sekunnin. Minua ainakin olisi kyrsinyt kun omalla kohdalla aika-ajokello sattui toimimaan. Katson muiden aikoja ja näen Jussin ajaneen juuri ennen minua samalla autolla 0,8s hitaammin :eek: Ei ihan hälle sopivin auto kun tuo ei meidän normiero ole. Itselläni ainakin lisäksi ongelmana aika-ajossa kaasun päälle jääminen hitaissa mutkissa. Ajon jälkeen Jussi saksii kaasuvaijerin lenkkipään lyhyemmäksi. On asennossa jossa ilmeisesti pantannut haalarini lahjetta vasten eikä siksi kaasu kokonaan palautunut.

Kisaan saan myös #55n (jolla öö ruz ja Asko jääneet juuri finaalieriensä jumboiksi). WoPelle #4 joten selkeältä peliltä näyttää etukäteen. Startissa ohitan heti Nastyn heikon auton, ja Follon #84n takasuoralla. DW:n perään. Pian Nastya mikroautolla lyönyt WoPe tulee odotetusti kohti kärkeä, eikä mun #55llä ole mitään millä vastata. WoPe menee myös DW:n ohi ja itse yritän samalla kertaa. Ajan liian korkean kanttarin päälle ja ohjattavuus häviää. Siitä DW:n kylkeen ja hän spinnaa. Vituttaa, olisi pitänyt nostaa kaasua.

Koko kisan muutoin Follo seuraa mua 10-20 m päässä. Hyvin ajaa liian "pitkällä" autolla. Polkimiin saa kurotella. Se auto muutoin vahva #84.

Harmi kun ei kierrosaikoja saatu läheskään kaikista eristä. Luulen että ajoin kisassa jo 35-puolelle, mutta WoPe 34-puolelle. Niin kovaa menee karkuun.

Itsellä silti mutu että omakin ajo hyvää kun autokaan ei tainnut olla kovin liki parasta.

Tämän harkkakisan tulokset mielestäni:
1. Follo, 2. Jussi, 3. DW, 4. Nasty, 5. WoPe (causing an avoidable collision), 6. Cmoney (same) :D
Kaikkiaan meitä oli siis 17 kisaajaa.

Niin ja, kiva rata :thumbup:
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Tämän harkkakisan tulokset mielestäni:
1. Follo, 2. Jussi, 3. DW, 4. Nasty, 5. WoPe (causing an avoidable collision), 6. Cmoney (same) :D
Kaikkiaan meitä oli siis 17 kisaajaa.
Jep, oletin että siitä pääsen sun imussa myös Nastysta ohi, ei riittäny tila + en ehtiny väistää osittain kylmien renkaiden takia, MOTORSPORTTIA!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
+ Todella hieno rata
+ Autojen määrä
+ Hinta?
+ Rento ilmapiiri
- Ilmapiiri ehkä vähän liiankin rento (kaverit välillä hävyyksissä + verkkaista touhuilua)
- Autoerot
- Tuloslistaus ongelmat

En tiedä, johtuiko vaan minusta, mutta tuntuivat ärhäkämmiltä, kuin Forssan vastaavat vehkeet.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Rata on tosiaan huippu ja autotkin just sopivia tälle radalle.. Itse tapahtuma meni osaltani plörinäksi. Harjoituksissa ajoin alussa varovaisesti rataan tutustuen ja tuntumaa hakien. Vasta lopussa aloin yrittämään vähän enemmän, mutta silloin auto rupesi täristämään.. Täristäminen johtui rikkimenneestä vetoakselista ja auto menikin korjattavaksi heti ajoni jälkeen.

Aika-ajoissa sain auton #4 ja se tuntui todella hyvältä ajaa. Sain nyt ihan erilaisen otteen rataan ja mielestäni ajoin hyviä kierroksia. Valitettavasti ajanotto kuitenkin petti eikä aikoja saatu ulos. Olen aika varma, että kyllä mä nyt follon voitin! Sen verran hyvältä ajoni tuntui. Noh, tällainen salaliitto tällä kertaa, ja harjoitusajan perusteella mut laitettiin C-finaaliin. Hirveetä säätämistä autojen kanssa ja itse halusin enää vain ajamaan. Olin valmis jo unohtamaan kilpailemisen, menihän tämä jo muutenkin reisille, mutta ehkä se oli sitten kuitenkin ihan hyvä että päästiin kisaamaankin. :)

Onneksi sain kuitenkin C-finaaliin taas auton #4, joten sain vähän kisafiilistä siitä, että oli ainakin ajettava auto. Startti oli lentävänä, ja Forssasta oppineena päätin, että nyt kiihdytän ajoissa jo pääsuoralla etten jää jälkeen. Jostain syystä Totke kuitenkin aloitti kiihdyttämisen vasta maaliviivalla, jolloin jouduin ohittamaan ekaksi ainakin öö ruzin. Erheeni tajuttuani himmasin kuitenkin takaisin ööruzin taakse, mutta takaatani lähtenyt alppu oli lähtenyt imustani kiihdyttämään ja meni sitten samalla ohi. Myöhemmin kuulin, että kolarikin oli lähellä.

Menetin siis sijani alpulle ja lähdin raivoamaan tietäni paremmille sijoille. Öö ruzin ohitin aika pienestä raosta ja hän spinnasi sen seurauksena. Tästä pahoitteluni. Seuraavaksi hyvin aloittanut alppu spinnasi neulansilmässä ja nousin taas sijoituksen. Ajoin nopeasti Nipsuhuulen kiinni ja ohitin takasuoralla. Nipsu meni vasemmalle ilmeisesti pitääkseen sisäpuolen seuraavaan kaarteeseen, mutta mulla oli niin paljon kovempi vauhti mutkan ulostulossa, että menin ulkokautta ohitse. Lopulta edessäni oli Dominic joka oli jo päästänyt Totken ihan hemmetin kauas kärkeen. Meni pari kierrosta kunnes sain tipusen kiinni. Lähelle päästyäni domppari alkoi vilkuilemaan taakseen paniikinomaisesti niinkuin kananpoika, jota kettu jahtasi. Niinhän siinä kävikin, että painostin dompparin virheeseen ja nousin kakkoseksi. Tässä vaiheessa Totke oli niin kaukana ettei mahdollisuuksia kiinnisaamiseen enää ollut. Ihan hauskaa oli kuitenkin kisailla ja nousta hänniltä kärkipäähän.

Videon perusteella parhaat aikani taisivat tulla Dompparia takaa-ajaessani ja sellaisia 36 sekunnin aikojahan sieltä tuli, ehkä vähän allekin. Tämä vaan osoituksena siitä, että luultavasti aika-ajoni olisi oikeuttanut A-finaaliin, mutta onneksi tämä ei ollut virallinen kisa.
 

Örfil

Guest
Oli varsin mielenkiintoinen ja monipuolinen ;) kisakokonaisuus. Muistaakseni toimin seuraavissa tehtävissä:
- kuskina
- autojen käynnistelijänä
- mekaanikkona
- kierrosten laskijana radan isännälle
- lippumiehenä startissa ja maalissa
- kahvia ei tarvinnut onneksi alkaa keittämään :D

Voisipa jopa sanoa että oli varsinainen "tee-se-itse" kisa :ahem:

Mutta, rata oli makee! Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Oli jopa pari paikkaa alussa että ei uskaltanut ajaa lämä pohjassa

En muista enää mikä oli treeniosuuden auto, mutta aika varsin vaatimaton 37.1.

Aika-ajo oli ihan katastrofi, vaikka aika paranikin kympin verran. Pyörin kuin puolukka jossain ja auto ei ollut hanskassa laisinkaan. Ei ollut pitoa edessä eikä takana.

Kisaan B-finaalin 5. ruudusta ja alle #4. No nyt alkoi pelittämään - kaksi ekaa ohitusta ekalla kierroksella ja varsin pian kolmas ja vikalla kierroksella vähän kyseenalaisesti ohi PbBMW:n autosta #17. Pemarin auto kun alkoi lopussa röpöttelemään ja sain siksi kiinni ja pääsin yrittämään ohitusta vielä aivan viime tingassa. Ohitus tapahtui siellä takaosan mutkassa, otin sisemmän ajolinjan seuraavaan ysikymppiseen ja kas kummaa, kun tulin mutkasta ulos, Pemari ajeli rinnalla !nurmikolla! eli oli kaiketi lentänyt ulos ja ajanut mutkan pitkin hypotenuusaa takas radalle :ahem:

Nousu A-finaaliin ja vikaan ruutuun autolla #17 (PbBMW:n kosto ;)).
En käsitä miten pemari sillä pystyi ajamaan niin lujaa B:ssä, sillä en saanut siihen pitoa juuri ollenkaan. Perä lähti koko ajan alta.

Kaksi ekaa "ohitusta" meni kätevästi kun Nasty ja Wope yrittivät saada autonsa lisääntymään ajamalla ne takamutkassa päällekkäin :doubtful:. Siitä sitten hurautin nurmikon kautta ulkokautta ohi niin että hiekka pöllysi.

Nastyn kanssa ilakoituaan, Wope sieltä sitten ilmaantuikin pian konttiin ja koska halusin välttää sama kohtalon, heilautin rukkasta Wopelle että ohi - kiitos ;)

Sitten kolmas "ohitus" liki samaan tyyliin kuin alussa eli Åbo Dick oli penkereellä ja loppu ajettiin aivan peräkanaa maaliin, aivan hilkulla oli Dickin ohitus moneen otteeseen mutta nyt oli tuuriakin pelissä ja taisin olla virallisesti sitten kaiketi 4. Epävirallisten rangaistusten jälkeen siis toinen. Hurraa, siis Manseen kaksoisvoitto!!! Siis moraalinen voitto :rolleyes:

Junnu X oli myös mukana ja oli varsin tyytyväinen kun ei ollut vika. Taakse jäi maailmanluokan kyykkyviulusti ja kartkuski QZ. Alppu jollain vilungilla meni pojasta ohi, taisi oikaista jossain tai sitten bensaa oli jatkettu Lasolilla. Hyi hyi :p

Ensi vuonna ilman muuta Riihimäelle. Järjestelyt henkilökunnan osalta siten toiminevat varmaan silloin paremmin.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Harkkoihin nelosella. Autolla oli mukavan helppoa ajaa ja sai keskittyä radan oppimiseen. Paljon jäi kuitenkin vielä opeteltavaa.

Aika-ajoihin ykkönen. Auto oli huomattavasti liukkaampi, mutta kuitenkin lieni paremmasta päästä. Muutama pyörähdys tuli ja paljon pitkäksi ajettuja mutkia, piti opetella ajamaan hieman erilailla. Sessio jäi aavistuksen kesken, kun osasin sammuttaa auton pyörähtäessäni.

Kisoihin lähdettiin lentävällä lähdöllä ja itselle osui #55. Auto oli vielä hieman liukkaampi kuin #1.

Lämmittelykierroksella Apinan auto sammui ja häntä sitten odoteltiin hieman pidempään paikallaan. Kun kaikki autot oli viimein käynnissä, saavuttiin pääsuoralle. Lippu ei kuitenkaan heilunut eli oli tarkoitus ajaa vielä yksi lämmittelykierros (varikolla olevat osasivat tämän vahvistaa).

Ekan puolikkaan toisesta lämmittelykierroksesta ajelin puolella kaasulla (kuten ilmeisesti Apinakin). Totke ja Jussi tulivat kuitenkin kovaa ohi ja sen jälkeen sitä piti itsekin alkaa ajamaan hieman hämmentyneenä. Itse lähtömerkkiä ei sitten tullut ollenkaan.

Loppukisa vähän matkan päässä Apinasta, mutten päässyt kuitenkaan tarpeeksi lähelle ohitustilanteeseen pääsemiseksi. Sekava kisa, mutta tiedäppä vaikuttiko se sijoitukseen sitten.
 
Ylös