larzzon
Well-known member
- Liittynyt
- 29.3.2000
- Viestit
- 356
Tuohon voisi vielä lisätä sen, että Citroen on ollut resursseiltaan ihan omassa luokassaan sen jälkeen kun Pösö vetäytyi. Pösö mokasi omahyväisyyttään uuden auton kanssa, elefantin kokoisesta 307:sta yritettiin ralliautoa, ja viimeiset naulat lyötiin arkkuun kauden 2005 rengassekoilun myötä....Sitten seuraavana vuonna alkoivat Subarun vaikeudet, Michelin meni rengaskisassa menojaan, Märtin ja Sainz jäivät pois, Mitsubishi lopetti.. Jäljelle jäi oikeastaan vain Grönholm. Hänenkin paras teränsä alkoi olla 307:n myötä kadoksissa.
En haluaisi vähätellä Loebin suorituksia, mutta hän ei ole pahemmin kokenut vastoinkäymisiä urallaan ja auto on ollut ilman tallinvaihtoja aina sarjan parhaimmistoa, yleensä paras. Grönholm ja Solberg olisivat varmasti Loebilta 2000-luvulla jonkun mestaruuden vieneet, jos heillä olisi ollut samat lähtökohdat. Solbergilla ei ole ollut tarkalleen ottaen koskaan ja Grönholm otti pari mestaruuttaan silloin kun oli. Grönholmilla oli vielä ikkuna voittaa kauden 2006 ja 2007 mestaruudet. Ensimmäisen voi vielä laittaa sen piikkiin, että hän ajoi Fordilla ensimmäistä kauttaan ja jälkimmäisen osalta on peiliin katsomisen paikka - kaksi ulosajoa kauden lopussa, kun mestaruus oli omissa käsissä.
2006 ja 2007 kausia lukuunottamatta voi todeta, että Loeb oli riittävän hyvä voittamaan mestaruuden sarjan parhaalla autolla, kun varteenotettavia kilpailijoita ei joko kykyjen tai kaluston puolesta ollut. Sellaistahan autourheilu tosin usein on. edit: Kiitos FIA:n, rallin mm-sarja on ollut sellaista melko pitkään.
Viimeksi muokattu: