On menny F;ykkösten meno jo hassuksi nykyään kun ei voi märällä radalla ajella ilman turva-autoa.V***u mitä paskaa, veikkaan että tunnin verran aurataan rataa SC:n perässä ennen kuin kisa alkaa :thumbfh:
BBC:n tyyppien mukaan kello lähtee käyntiin turva-auton poistuttua radalta.Lähteekö se kisan 2h aikaraja juoksemaan siitä hetkestä kun kisan piti startata, vai siitä hetkestä kun se oikeasti starttaa?
Luulisi, että lähtee siitä hetkestä kun lähdetään turva-auton perään, koska kierroksetkin alkavat vähentyä heti ensimmäisestä kierroksesta lähtien.BBC:n tyyppien mukaan kello lähtee käyntiin turva-auton poistuttua radalta.
Lähtö kunnolla ja sitten välittömästi punainen lippu?On surullista jos yritetään tehdä turva-auton perässä körötellen ajolinja. Lähtö kunnolla ja sitten välittömästi pois.
Sehän tässä on kumminta että moottoriurheilun kuninkuusluokassa nykyään "ei saa enää ajaa vesi sateella" kuin monissa muissa sarjoissa saa paahtaa kyseisellä säällä tukka putkella.Lopetetaan saman tien sateella ajaminen kokonaan. Alan ihan vilpittämästi harkitsemaan tämän lajin fanituksen lopettamista.Ei tämä ole sitä mihin skidinä rakastuin.
Eiku lähtösuora ajetaan SC:n perässä ja sitten SC varikon ulostulosta heti sisään.Lähtö kunnolla ja sitten välittömästi punainen lippu?
Tein tuohon pienen tarkennuksen, eli tuo siinä tapauksessa, jos turva-auto poistuu lämmittelykierroksen päätteeksi.Luulisi, että lähtee siitä hetkestä kun lähdetään turva-auton perään, koska kierroksetkin alkavat vähentyä heti ensimmäisestä kierroksesta lähtien.
JepJep, olisko ollu 2007 Fujissa ku Ferrari kuskit lähti välikelinrenkailla ja penaltyähän siitä tuli...Autosportin mukaan SC-startti tarkoittaa samalla sitä, että kaikilla pitää olla full wetit (jos ei jo valmiiksi ollut).