Rata-SM elää loistokasta nousun edeltävää aikaa. Vielä ei ole pohja vastassa, joten Mara voi vielä vähän skarpata.
Pole-position on onnistunut ajamaan Rata-SM:n sellaiseen tilaan, että tänä vuonna ei ajeta kuin yksi SM-luokka, joka sekin on Junior SM, ja sekin säälistä, pitäisi olla sääntöjen mukaan 10 kilpailijaa, jotta olisi virallinen SM luokka. Koskakohan AKK myöntää että tämä promoottorijärjestely on täysi floppi.
Huomattava määrä kilpailijoita jättää kisat väliin, koska eivät kestä tuota pompottamista ja sanktiouhkien määrä, jotka säännöt on pullollaan.
Tässä hauskimmat
Osallistuminen Rata-SM -sarjan kilpailuihin tapahtuu osallistujan omalla vastuulla. FIA, AKK-Motorsport ry, Pole Position Oy, ratayhtiöt, järjestävät seurat, sarjan ja kilpailujen johto ja toimitsijat sanoutuvat irti kaikesta vastuusta kilpailujen ja niihin liittyvien harjoitusten aikana tapahtuviin vahinkoihin, onnettomuuksiin ja vastaaviin.
Mikäli kilpailija jättää ilman pätevää syytä osallistumatta SM-sarjan johonkin osakilpailuun, voi Pole Position langettaa siitä vähintään kilpailun ilmoittautumismaksun suuruisen sakkorangaistuksen.
Kilpailunumeroita ja mainoksia ei saa millään muotoa käsitellä.
Pole Positionilla on oikeus määrätä kilpailijalle 1 000 euron sakko, jos
kilpailija laiminlyö sarjamainoksia sekä kilpailunumeroita koskevia sääntöjä
Passien väärinkäytöstä Pole Position voi langettaa 500 euron sakon ja väärinkäyttäjän tiimi menettää lisäksi oikeutensa vieraspasseihin seuraavissa kisoissa.
Tiimit saavat tyhjentää ja purkaa oman varikkopaikkansa vasta kilpailutapahtuman päättymisen jälkeen (viimeisen palkintojenjaon jälkeen). Ennenaikaisesta purkamisesta seuraa sanktio, joka on 300 euroa
Kilpailijan on pyydettäessä sallittava ns. sisäisen tv-kameran asentaminen autoonsa (paino noin 3 kg). (HALOO, Tästä pitäisi maksaa kilpailijalle).
Kilpailijan ja teamin henkilökunnan vaatetuksen tulee olla siisti ja pääasiallisesti yhteneväinen. (Ihan oikeesti, tässä vaiheessa oli pakko
varmistaa ettei kyseessä ole pilasaitti, ihme ettei tiimiläisiltä vaadita
FIA leimaisia varikko-asuja ).
Viime vuonna kisat kutistettiin perjantai harjoituksiin ja lauantain yhden päivän kisaan, jotta saadaan kustannuksia alas. Tosin rata-sm sarjamaksut nousivat vuodelta 2009, jotta voidaan tarjota laadukasta palvelua ja oheistoimintaa. Saatiin lisää aikaa VIP-tapahtumiin. Tänä vuonna palataan kaksipäiväisiin kilapilailuihin, joten oli perusteltua nostaa taas kustannuksia. VIP-tilojen tarjoilijat eivät ole ilmaisia sunnuntaina.
Lisäksi pitää FAT Pipe Gridgirlin palkinnot maksettua, voittajalle muheet 1500 eur palkinnnot. Taitaa olla ainoa kilpailu jossa laatua. GridGirlille Mannekiiniliitto myöntää SM-arvon.
Jos esim. Legendsit ajais ihan issekseen, ilman elätettävää promoottoria, olisi kisakustannukset noin 200 eur*5 =1000, lisäksi voisivat neuvotella itselleen televisiointisopimuksen, josta saisi rahaa, eikä kuten tämä promoottori on tehnyt, otetaan kilpailijoilta mediamaksu!
Ei Vi**u, tämä on kaikkien aikojen floppi, ennen ensi vuoden kisoja.
Formuloita oli kiva katsoa, nyt ei ole edes niitä.
Kysyn vaan että minkalaiset olisi kisat ilman promoottoria, joka lämää kustannuksia kilpailijoille.
Jos vaikka annettaisiin promoottorille kenkää ja kerhoille järjestelyvastuu ja omaan kisaansa vapaat kädet. AKK tulis omalla velvollisuudellaan paikalle tekemään omat hommansa, tämä osuus kustannettaisiin noista lisenssimaksuista.
http://www.youtube.com/watch?v=oBQgUTPc0VU
Pidetään hiljainen minuutti, Rata-SM:ien muistoksi.
/Kimi