Rata-SM 2011

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Ja nyt jos olis järkevää toimintaa niin yhdistettäis porschet ja nez gt.
 

Kimi1000

Member
Liittynyt
6.4.2010
Viestit
18
Rata-SM elää loistokasta nousun edeltävää aikaa. Vielä ei ole pohja vastassa, joten Mara voi vielä vähän skarpata.
Pole-position on onnistunut ajamaan Rata-SM:n sellaiseen tilaan, että tänä vuonna ei ajeta kuin yksi SM-luokka, joka sekin on Junior SM, ja sekin säälistä, pitäisi olla sääntöjen mukaan 10 kilpailijaa, jotta olisi virallinen SM luokka. Koskakohan AKK myöntää että tämä promoottorijärjestely on täysi floppi.

Huomattava määrä kilpailijoita jättää kisat väliin, koska eivät kestä tuota pompottamista ja sanktiouhkien määrä, jotka säännöt on pullollaan.
Tässä hauskimmat

Osallistuminen Rata-SM -sarjan kilpailuihin tapahtuu osallistujan omalla vastuulla. FIA, AKK-Motorsport ry, Pole Position Oy, ratayhtiöt, järjestävät seurat, sarjan ja kilpailujen johto ja toimitsijat sanoutuvat irti kaikesta vastuusta kilpailujen ja niihin liittyvien harjoitusten aikana tapahtuviin vahinkoihin, onnettomuuksiin ja vastaaviin.

Mikäli kilpailija jättää ilman pätevää syytä osallistumatta SM-sarjan johonkin osakilpailuun, voi Pole Position langettaa siitä vähintään kilpailun ilmoittautumismaksun suuruisen sakkorangaistuksen.

Kilpailunumeroita ja mainoksia ei saa millään muotoa käsitellä.
Pole Positionilla on oikeus määrätä kilpailijalle 1 000 euron sakko, jos
kilpailija laiminlyö sarjamainoksia sekä kilpailunumeroita koskevia sääntöjä

Passien väärinkäytöstä Pole Position voi langettaa 500 euron sakon ja väärinkäyttäjän tiimi menettää lisäksi oikeutensa vieraspasseihin seuraavissa kisoissa.

Tiimit saavat tyhjentää ja purkaa oman varikkopaikkansa vasta kilpailutapahtuman päättymisen jälkeen (viimeisen palkintojenjaon jälkeen). Ennenaikaisesta purkamisesta seuraa sanktio, joka on 300 euroa

Kilpailijan on pyydettäessä sallittava ns. sisäisen tv-kameran asentaminen autoonsa (paino noin 3 kg). (HALOO, Tästä pitäisi maksaa kilpailijalle).

Kilpailijan ja teamin henkilökunnan vaatetuksen tulee olla siisti ja pääasiallisesti yhteneväinen. (Ihan oikeesti, tässä vaiheessa oli pakko
varmistaa ettei kyseessä ole pilasaitti, ihme ettei tiimiläisiltä vaadita
FIA leimaisia varikko-asuja ).

Viime vuonna kisat kutistettiin perjantai harjoituksiin ja lauantain yhden päivän kisaan, jotta saadaan kustannuksia alas. Tosin rata-sm sarjamaksut nousivat vuodelta 2009, jotta voidaan tarjota laadukasta palvelua ja oheistoimintaa. Saatiin lisää aikaa VIP-tapahtumiin. Tänä vuonna palataan kaksipäiväisiin kilapilailuihin, joten oli perusteltua nostaa taas kustannuksia. VIP-tilojen tarjoilijat eivät ole ilmaisia sunnuntaina.
Lisäksi pitää FAT Pipe Gridgirlin palkinnot maksettua, voittajalle muheet 1500 eur palkinnnot. Taitaa olla ainoa kilpailu jossa laatua. GridGirlille Mannekiiniliitto myöntää SM-arvon.

Jos esim. Legendsit ajais ihan issekseen, ilman elätettävää promoottoria, olisi kisakustannukset noin 200 eur*5 =1000, lisäksi voisivat neuvotella itselleen televisiointisopimuksen, josta saisi rahaa, eikä kuten tämä promoottori on tehnyt, otetaan kilpailijoilta mediamaksu!

Ei Vi**u, tämä on kaikkien aikojen floppi, ennen ensi vuoden kisoja.

Formuloita oli kiva katsoa, nyt ei ole edes niitä.

Kysyn vaan että minkalaiset olisi kisat ilman promoottoria, joka lämää kustannuksia kilpailijoille.

Jos vaikka annettaisiin promoottorille kenkää ja kerhoille järjestelyvastuu ja omaan kisaansa vapaat kädet. AKK tulis omalla velvollisuudellaan paikalle tekemään omat hommansa, tämä osuus kustannettaisiin noista lisenssimaksuista.

http://www.youtube.com/watch?v=oBQgUTPc0VU

Pidetään hiljainen minuutti, Rata-SM:ien muistoksi.


/Kimi
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
"Tiimit saavat tyhjentää ja purkaa oman varikkopaikkansa vasta kilpailutapahtuman päättymisen jälkeen (viimeisen palkintojenjaon jälkeen). Ennenaikaisesta purkamisesta seuraa sanktio, joka on 300 euroa"

-Tätä sääntöä ilmeisesti perustellaan "turvallisuudella", mutta käytännössä aiheuttaa hankaluuksia kauampaa tulleille tiimeille, jotka joutuvat tämän vuoksi ajamaan yöllä kotiin, sekä varikkohenkilökunnalle, joiden työpäivä venyy varikon tyhjenemistä odotellessa iltamyöhään. Promoottorithan pääsevät lähtemään kotiin silloin, kun siltä tuntuu, ei ole telttoja purettavana :rolleyes:

"Kilpailijan ja teamin henkilökunnan vaatetuksen tulee olla siisti ja pääasiallisesti yhteneväinen. "
-Tämä on kyllä suoraan Spede showsta :nope:


"Jos esim. Legendsit ajais ihan issekseen, ilman elätettävää promoottoria, olisi kisakustannukset noin 200 eur*5 =1000, lisäksi voisivat neuvotella itselleen televisiointisopimuksen, josta saisi rahaa, eikä kuten tämä promoottori on tehnyt, otetaan kilpailijoilta mediamaksu!"
-Legends -porukoiden on turha valittaa. Viime syksynä nössöilivät,eivätkä uskaltaneet irtautua Rata-puulaakista, vaikka suuriosa olisi ollut valmis vaihtamaan sarjaorganisaatiota. Mihinkäs ensi vuonna? Onko ottajia?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Niin, kyllähän tämmöinen normikatsoja väkisinkin ihmettelee, kun kilpailukalenterissa rallin ja rallicrossin SM-osakilpailujen kohdalla lukee järjestäjänä jokin seura, mutta rata-SM:n kohdalla lukee jonkin konkurssikypsän firman nimi...

Muistelen viime kauden Alastaron kisan jälkeen naureskelleeni tuota varikontyhjennyssäännön noudattamista, kun viimeisen lähdön loputtua varikolla ei ollut teltan telttaa, vaikka oli monta kertaa kuulutettu ko. säännöstä. Tuskin kukaan joutui hengenvaaraan sen takia, että telttoja purettiin viimeisen lähdön aikana eikä palkintojenjaon jälkeen.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Kilpailijan ja teamin henkilökunnan vaatetuksen tulee olla siisti ja pääasiallisesti yhteneväinen. (Ihan oikeesti, tässä vaiheessa oli pakko
varmistaa ettei kyseessä ole pilasaitti, ihme ettei tiimiläisiltä vaadita
FIA leimaisia varikko-asuja ).
Tuohonkin on ratkaisu: tulee yksin kisoihin, ja laittaa pälle rippipuvun (joka siis lähtöjen ajaksi vahdetaan FIA vetimiin). Näin on koko varikkohenkilökunnalla koko ajan YHTENÄINEN asustus :thumbup:

Ylipäätään tällainen pakkoasenne on perseestä. Ensin hommasta pitää tulla ammattimaista. Sen jälkeen kaikki muu tulee automattisesti, ei siksi, että siihen pakotetaan.

Legendseistä: juuri noin, mitä ihmettä itkevät. Täksi kaudeksi olisivat voineet irtautua, mutta pupu tuli pöksyyn. Vai käytiinkö Maran ja sisäpiiriläisten kanssa salaisia hallitusneuvotteluita, jonka jälkeen muut puhuttiin mukaan...
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Katsotaan nyt kun kausi on käyty onko Camarot saanu nostettua rata-sm profiilia kunnolla niin että yleisöä kiinnostaa.
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Katsotaan nyt kun kausi on käyty onko Camarot saanu nostettua rata-sm profiilia kunnolla niin että yleisöä kiinnostaa.
Kysyhän kuule naapurin Penalta et mitä tykkää niistä Camaroista, taitaa olla vastaus et "mistä helvetin Camaroista"

Jos mainonta on ennen ollu surkeeta ni nyt se on kyllä olematonta, ihan kummassakin sarjassa.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
...ja kuulinpa tässä sellaistakin juttua juuri, ettei näitä Camaroja nyt kuitenkaan ole ainakaan ensimmäiseen kilpailuun kovin montaa tulossa... alle 10? :thumbfh:
 

kohokas

Member
Liittynyt
9.8.2010
Viestit
18
Lopun alkua?

:wall:Viikonloppuna Alastarolla puhuttiin, että polep:llä on viimevuotiset kisat vielä piikissä ja jos ei hilloja näy niin ajot kaput?
Ruotsin camaroille pitäisi maksaa jotta tulisivat Suomeen ja pp:llä ei hilloo!!!
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
:wall:Viikonloppuna Alastarolla puhuttiin, että polep:llä on viimevuotiset kisat vielä piikissä ja jos ei hilloja näy niin ajot kaput?
Ruotsin camaroille pitäisi maksaa jotta tulisivat Suomeen ja pp:llä ei hilloo!!!
Onko tämä taloumatematiikka vaikeaa.
Viime vuonna PP ilmeisesti pääsi juuri ja juuri kuiville jaloille, muutenhan peli olisi jo vihelletty poikki. Tälle vuodelle:

1. osallistujamäärä väheni
2. pääluokan osallistumismaksut pienenivät huomattavasti
3. yhden apuluokan (V1600) maksut pienenivät nekin selvästi
4. ilmeisesti muiden luokkien (jossa osallistujia suht vähän) hiukan nousivat
5. PP:n kiinteät kulut (palkat, vuokrat, ratamaksut jne) todennäköisesti pysyivät suht samana
6. markkinoinnista (jota siis viime vuonnakin oli suht vähän) on supistettu lisää

Miten tuolla matematiikalla PP voisi selvitä?
Vastaus: ei mitenkään :yuck:

Sinällään hupaisaa, että Suomalaisten pitää maksaa, että saavat ajaa, Ruotsalaisille maksetaan, että ajavat. Eilisen perusteella saisivat ainakin tuoda tutit tullessaan...:thumbup:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ruotsin camaroille pitäisi maksaa jotta tulisivat Suomeen ja pp:llä ei hilloo!!!
Ja vaikka olisi, niin miksi maksaisivat? Eikös Camaro Cupin "promoottori" ole Team Söderman / Reima? Pole Position taas yrittää kaapata potentiaaliset Camaro Cuppilaiset omaan Possu Cuppiinsa.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Ai, että kun kuulostaa taas hienolta. Oliskin ihme jos joku menis joskus hyvin... Ahveniston kisaviikonloppuna varmaan vielä sataa ja on todella kylmä. Se olisi vain normaalia.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
:wall:Viikonloppuna Alastarolla puhuttiin, että polep:llä on viimevuotiset kisat vielä piikissä ja jos ei hilloja näy niin ajot kaput?
Ruotsin camaroille pitäisi maksaa jotta tulisivat Suomeen ja pp:llä ei hilloo!!!
Se on hyvä, että tuo tieto on nyt vasta sinne etelään löytänyt...

Ei tosin, toivottavasti vaikeuksista selvitään, mutta pelätään pahinta. Hienon lehden olivat taas pykänneet ja oikein ammattimainen turvatiimi on kisoissa mukana... Juu-u. :alppu: Hyvä homma, mutta noinkohan Suomen markkinat pystyy moista pitämään pystyssä, kun raha on järjestäjillä tiukassa?
 

kohokas

Member
Liittynyt
9.8.2010
Viestit
18
Se on hyvä, että tuo tieto on nyt vasta sinne etelään löytänyt...

Ei tosin, toivottavasti vaikeuksista selvitään, mutta pelätään pahinta. Hienon lehden olivat taas pykänneet ja oikein ammattimainen turvatiimi on kisoissa mukana... Juu-u. :alppu: Hyvä homma, mutta noinkohan Suomen markkinat pystyy moista pitämään pystyssä, kun raha on järjestäjillä tiukassa?
Täytyykö kerätä ylimääräinen kolehti kilpailijoilta, että saa pojat ajaa??
Ja sitten seuraavassa kisassa sama homma. (kuiskujen mukaan on sarjamaksut huvenneet viimevuotisten velkojen lyhentelyyn).
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Eikö olen jotenkin masentavaa?
Tässä toikissa pitäisi keskustella, miten kuskin xx uusin hankinta mahtaa istua Alastaron syheröön, onko yy saanut vihdoinkin koneeseen uudet männät, että haastaa kärkeä? Ei. Ainoa jännitystä tuottava aihe on se, milloin Maran putiikki kaatuu :wall:
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Eikö olen jotenkin masentavaa?
Tässä toikissa pitäisi keskustella, miten kuskin xx uusin hankinta mahtaa istua Alastaron syheröön, onko yy saanut vihdoinkin koneeseen uudet männät, että haastaa kärkeä? Ei. Ainoa jännitystä tuottava aihe on se, milloin Maran putiikki kaatuu :wall:
Hih. :wall: Niinpä. No ainakin Camaro Cup luokkaa on kyllä markkinoitu ihan kivasti. Luokan autoja on ollut esillä monilla messuilla. Ja olihan tuon VM lehden mukana hyvä lehti mukana sarjasta. En mä nyt tiedä sitten, että mitä muuta markkinnointia tässä tarvittais vielä. Mutta katsotaan onko ennen Hämeenlinnan kisaa mitään mainoksia missään paikallisissa lehdissä.
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
Eikö olen jotenkin masentavaa?
Tässä toikissa pitäisi keskustella, miten kuskin xx uusin hankinta mahtaa istua Alastaron syheröön, onko yy saanut vihdoinkin koneeseen uudet männät, että haastaa kärkeä? Ei. Ainoa jännitystä tuottava aihe on se, milloin Maran putiikki kaatuu :wall:
Juuri näin. On tainnut unohtua, että AKK on kuitenkin sitten siellä taustalla, jos joku promoottorifirma kaatuu tms. Ei ole yhdestä Oy:stä kiinni radalla kisailut.

Mutta onhan se jännää, jos jonkun firman tai yksittäisin henkilön talous on huonossa jamassa. Ainakin jonkun mielestä. Jotkut ovat kiinnostuneet enemmän siitä ajamisesta tai sen sen seuraamisesta..
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Juuri näin. On tainnut unohtua, että AKK on kuitenkin sitten siellä taustalla, jos joku promoottorifirma kaatuu tms.
¨

On se sen verran jännää et siellä on kuitenki kilpailijoiden rahaa sen 150t€ sisällä et olis hauska tietää mihin ne fyrkat on menny? Ja jos ratavuokrat on jääny saamatta niin jostain sen järjestäjän ja AKK:nkin pitäis ne rahat saada jos halutaan kilpaa ajaa. Eli kerätäänkö kilpailijoilta uus kolehti ratavuokraan ja muihin kuluihin, hiljasta saattaa olla ;)

Ihan hauska olis tietää sellanenki asia että paljohan Pole Position OY on maksanu työntekijöilleen palkkaa täs viimevuosina :rolleyes:
 

Sergei

Well-known member
Liittynyt
1.3.2008
Viestit
95
¨

On se sen verran jännää et siellä on kuitenki kilpailijoiden rahaa sen 150t€ sisällä et olis hauska tietää mihin ne fyrkat on menny? Ja jos ratavuokrat on jääny saamatta niin jostain sen järjestäjän ja AKK:nkin pitäis ne rahat saada jos halutaan kilpaa ajaa. Eli kerätäänkö kilpailijoilta uus kolehti ratavuokraan ja muihin kuluihin, hiljasta saattaa olla ;)

Ihan hauska olis tietää sellanenki asia että paljohan Pole Position OY on maksanu työntekijöilleen palkkaa täs viimevuosina :rolleyes:
Ottaisitko yhteyttä AKK:n suuntaan ja kysyisit, mitä tapahtuu, jos vaikka konkurssi tulee tms. ? Eli seisooko AKK kisojen takana siinä tapauksessa vai ei? Ja sitten vaikka raportoisit täällä vastauksen..
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Ottaisitko yhteyttä AKK:n suuntaan ja kysyisit, mitä tapahtuu, jos vaikka konkurssi tulee tms. ? Eli seisooko AKK kisojen takana siinä tapauksessa vai ei? Ja sitten vaikka raportoisit täällä vastauksen..
Eiköhän tuo oo parempi ku en ite soita. Jos asia kiinnostais niinkun oikeen paljon ni eiköhän tuo olis tullu selviteltyä jo.
 
Ylös