Runar ja Kyllikki
Next door to Alice
On.No kuinkas monella? Onks mulla?
On.No kuinkas monella? Onks mulla?
Eiköhän tuo jo ole suuronnettomuuden kriteerit täyttävä tilanne.Ohhoh. Tossa oli kyllä suuronnettomuus ja kaikkien matkustajien hengenlähtö enemmän kuin lähellä. :eek!:
Ei se, että heittää mökillä kännissä vetensä laiturilta, tee siitä vesilentokonetta.No hyvä, ettei olla ihan pimennossa asian suhteen.
Monella forumistilla kun on oma vesilentokone.
Entä jos pyöräyttää samalla hiukan lerssikopteria?Ei se, että heittää mökillä kännissä vetensä laiturilta, tee siitä vesilentokonetta.
Saattaa kastua?Entä jos pyöräyttää samalla hiukan lerssikopteria?
Hieman crocksit saattaa haista aamulla.Saattaa kastua?
Lähestyi liian hitaasti, nopeutta lisää monta sekuntia ennen törmäystä, yritti keskeyttää 1.5 sekuntia ennen törmäystä. Aika pystyssä tuo kyllä koko matkan lähestyi. Olisko perä sakannut?Pyrstölleen näytti tulleen alas.
:doubtful: Voiko lentokoneen perä edes sakata? Eikös matkustajakoneissa ole vielä koko "takasiipi" yhtä ohjainpintaa? Eli aika äärimmäiset olosuhteet sais olla että sieltä virtaus irtoaa. Ja toisaalta jos korkeusperäsin/-vakaaja sakkaisikin, niin ei se vissiin koneen takaosaa mitenkään erityisesti tipauttaisi kun painopiste on kuitenkin siellä siiven pinta-alan ensimmäisen kolmanneksen tienoilla. Aerodynaaminen kokemukseni perustuu tosin potkurikoneeseen ja rc-liidokkeihin eli hiukan eri systeemit lie matkustajakoneissa kuitenkin ts. mutulla mennään.Olisko perä sakannut?
Ajattelin lähinnä että jos hitaassa vauhdissa keulii liikaa, jää takasiipi likaiseen ilmaan ja kone menettää ohjauskyvyn. Käsittääkseni normaalitilanteessa sotkut menee takasiiven alitse. Luulis tosin että koneet olis tasapainotettu niin että tuollaisessa tilanteessa perä pyrkii ylös. Ainakin rc-lennokit :doubtful::doubtful: Voiko lentokoneen perä edes sakata? Eikös matkustajakoneissa ole vielä koko "takasiipi" yhtä ohjainpintaa? Eli aika äärimmäiset olosuhteet sais olla että sieltä virtaus irtoaa. Ja toisaalta jos korkeusperäsin/-vakaaja sakkaisikin, niin ei se vissiin koneen takaosaa mitenkään erityisesti tipauttaisi kun painopiste on kuitenkin siellä siiven pinta-alan ensimmäisen kolmanneksen tienoilla. Aerodynaaminen kokemukseni perustuu tosin potkurikoneeseen ja rc-liidokkeihin eli hiukan eri systeemit lie matkustajakoneissa kuitenkin ts. mutulla mennään.
Kaikennäköistä pyörrettä tosiaan saattaa tuollasessa asennossa ja nopeudessa korkeusperäsimeen tulla ja sitten tuleekin vahva "earth calling" -tilanne kyllä. Rajansa ne on nykyaikaisimmillakin koneilla, että mitä niillä voi turvallisesti tehdä. Tosin tietokonesysteemien pitäisi ottaa homma haltuun hyvissä ajoin ennen rajojen löytymistä. Mene noista sanomaan. Luulis kyllä syiden selviävän suht nopeastikin kun pääsevät lentäjiäkin haastattelemaan eikä ihan tyhjältä pöydältä tartte lähteä selvittelemään.Ajattelin lähinnä että jos hitaassa vauhdissa keulii liikaa, jää takasiipi likaiseen ilmaan ja kone menettää ohjauskyvyn. Käsittääkseni normaalitilanteessa sotkut menee takasiiven alitse. Luulis tosin että koneet olis tasapainotettu niin että tuollaisessa tilanteessa perä pyrkii ylös :doubtful:
Kone oli jo säädetty laskuasuun. Siinä on niitä rajoittimia jotka estää ylösvedon tällöin.Liian hidas vauhti -> ei nostovoimaa nousuun.
Kuitenkin vedetään kahvasta taakse (yritetään nousta) -> pyrstö alas ja kone pystyyn.
Niin, onko jossain jo virallista rapoa että tultiin autopilotilla laskuun?Kone oli jo säädetty laskuasuun. Siinä on niitä rajoittimia jotka estää ylösvedon tällöin.
Homma meni ihan persiilleen...
Virallinen onnettomuusraportti tulee multa ja Andyltä.Niin, onko jossain jo virallista rapoa että tultiin autopilotilla laskuun?
Haiskahtaa kuitenkin siltä, että kaksi viidesosaa kuuluu mulle!Virallinen onnettomuusraportti tulee multa ja Andyltä.
Homma on nykyään ulkoistettu netin kautta toimivaksi ja sen toimittaa Andy & Jussi Crash Investigation Pulja eli AJCIP.
Veloitamme SATA MILJUUNAA rupiaa per keissi.
Hommassa etuna se, että analyysi tulee apaut yhdessä illassa.
Rahat jaetaan siten että Andy ei saa mitään ja mulle loput.
Kyllä, mutta lisenssimaksu on 50% per keissi.Haiskahtaa kuitenkin siltä, että kaksi viidesosaa kuuluu mulle!
Sehän tarkoittaa, että teille jää vain 10%?Kyllä, mutta lisenssimaksu on 50% per keissi.
Lopuista 2/5 on nolla.Haiskahtaa kuitenkin siltä, että kaksi viidesosaa kuuluu mulle!