Suorastaan hämmästyttävä aika-ajo tällä kertaa...:eek!:. Kaiken lisäksi paalun ottaa Hülkenberg eikä Barrichello niin se vain lisää mielenkiintoa eteenpäin. Testikielto varmasti estää paljon nuorten lahjakkuuksien esiintuloa ja vasta nyt Nico alkaa osoittaa potentiaaliaan. Tällainen paukku on verrattavissa kauden 94 Jordanin Span vastaavaan temppuun. Kerran kyllä Williams oli tulosvedossa kolmantena, mutta pieleen meni. Se oli oman veikkaukseni arvioitu tämän kauden maksimitulos kyseiselle tiimille. Frankin kannattaa ruveta pistäämään sopimusta kokoon.:thumbup: Williamsilla säädöt menivät kohdalleen ja siipien ja downforcen nostatus ja vaihdevälien korkeaksi säätö tuotti tulosta. Lisäksi riskejä ei ollut toisin kuin mestaruusmiehillä. Williamsissa oli joidenkin lähteiden mukaan myös enemmän polttoainetta, mutta tehot ilmeisesti revittiin äärimmilleen ja yhdessä kaiken edellä mainitun kanssa se tuotti tuloksen. Rellulla oli vähemmän polttoainetta kierrokselle mutta downforcea ei tullut tarpeeksi ja F-putki ja siivet olivat matalemmalla ja vaihdeväli oli myös matalampi ja rata ei vielä ollut täysin kuiva. Muussa tapauksessa Kubica olisi saattanut itse olla paalulla tässä aika-ajossa.
Polttoainetta rata kuluttaa vähintään 180 litraa ja äärimmäinen maksimimäärä mikä kuluu jos rataa ajettaisiin jatkuvasti täydellä teholla kuivalla kelillä on niinkin hulppea kuin 231 litraa. Kilomäärissä tämä oli 135-177,5 kilon tietämissä. Kuivalla kelillä ajettaessa varikkokäyntejä on odotettavissa pehmeiden renkaiden osalta kierroksille 18-20 ja kovilla aloittaville kierroksen 54 jälkeen. Näin ainakin ennen vanhaan D ja B-seoksilla oli aikoinaan. Tämä rata on viimeinen tällä kaudella jolla voidaan verrata vanhoja renkaita nykyisiin ja se on mielenkiintoinen seikka.
Vanhat renkaat ovat tämän kauden vertailuissa poislukien Japanin ja Kanadan renkaat selvästi tappiolle verrattuna uusiin renkaisiin. Ainakin kovien renkaiden suhteen. Pehmeiden renkaiden erot ovat enimmäkseen olleet tasaisia puolin ja toisin. Ensi kaudeksi Pirelli suunnittelee renkaiden heikentämistä merkittävästi jolloin nähtäisiin jopa kaksi varikkokäyntiä per kilpailu. Tällaista yritettiin toki kausilla 92 ja 93, mutta renkaat huolimatta heikentymisestä pysyivät kuitenkin keskimääräisesti yhtä vahvoina kuin edeltävät renkaat. Vasta kaudella 94 välitankkaukset aiheuttivat uusjaon renkaiden kestävyydessä. Märällä kelillä bensankulutus on vähäisempi ja maksimimäärä liikkuu tuolloin täystankissa eli 213-14 litrassa jolloin bensaa ei paljoa tarvitse ottaa enempää.
Lähdöstä tulee mielenkiintoinen ja niin myös alkukisasta. Williams on yleensä lähtenyt huonommin täydellä tankilla, mutta sateen sattuessa ja Nicon yllättävän paalupaikan johdosta Williams varmasti riskeeraa kevyemmällä tankilla kuin kilpailijat ja koettaa päästä karkuun. Toinen mahdollisuus on perinteinen strategia sillä Williams on toiminut myös täydellä tankilla kilpailun kuluessa, mutta ratkaisevasti se on huonontunut vasta kevyemmällä autolla kilpailun loppuvaiheessa. Joka tapauksessa jännittävä kilpailu Interlagosin hornankattilassa on tänä iltana luvassa!:alppu: