formulastara
Well-known member
Ja Vettel kärkeen. Tää homma on paketoitu pojjaat.
Tuskin kukaan Red Bullin nopeutta etukäteenkään epäili. Akilleen kantapääksi muodostuu luotettavuus, jos jokin.Ja Vettel kärkeen. Tää homma on paketoitu pojjaat.
Mistä tää tuli?Jos se on totta, ettei Red Bull käytä KERSiä kuin starttiin, niin auton on oltavakin perusnopeudeltaan muutama kymmenys kilpailijoitaan nopeampi, muuten nämä pysyvät KERSin avulla perässä ja menevät takasiiven avulla ohi.
Tästä. Mutta alkuperäistä Neweyn kommenttia etsiessäni päädyin siihen, että alla lihavoitu kohta on vain ymmärretty väärin.Mistä tää tuli?
Nimenomaan.Tuossahan Newey korostetaan kers'in merkitystä jo pelkästään lähdön kannalta, ei siinä eliminoida sen käyttöä muuten kisan aikana.
Eiköhän se kohta alas jokaisen tiimin suusta: että kun tullaan eurooppaan ja saadan ensimmäiset päivitykset niin nähdään todelliset voimasuhteet:jaska:,Veikkauksia toki voi tehdä vaikka marraskuussa, mutta jotain tolkkua niihin saa vasta kun on nähty kaikki autot radalla (eikä aina silloinkaan, kuten menneisyydessä on nähty).
Isot säilyvät isoina, siitä ei liene epäilystä eikä kai kukaan usko niiden rämpivän KERSin kanssa uudelleen. Red Bullille KERS tosin on uusi asia, mutta koska se tulee kokemusta omaavalta toimittajalta se luultavasti toimii. Ellei Newey taas yritä pakata kaikkea liian pieneen tilaan luotettavuuden kärsiessä.
Lähinnä tässä vaiheessa innolla odotetaan onko kellään uusia innovaatioita. Renaultilta on jo nähty poikkeuksellinen pakokaasusysteemi ja ilmanotto, samoin Lotukselta ilmanotto/airbox. Neweyltä epäilemättä tulee jotain muuta kuin konservatiivista, eikä sitä voitane odottaa McLareniltakaan, varsinkin kun julkistus on muita myöhempään.
Katsotaan nyt parit testit, ei keulita.
Red Bull RB7 Sebastian Vettel (am), Mark Webber (pm)
McLaren MP4-25 (2010) Lewis Hamilton
Ferrari F150 Fernando Alonso
Mercedes W02 Nico Rosberg
Renault R31 Robert Kubica
Williams FW33 Rubens Barrichello (am), Pastor Maldonado (pm)
Force India VJM03 (2010) Paul di Resta
Sauber C30 Sergio Perez
Toro Rosso STR6 Sebastien Buemi
Lotus T128 Heikki Kovalainen
HRT F110 (2010) Narain Karthikeyan
Virgin VR-01 (2010) Timo Glock
Pikaisen haun perusteella 9,2 sekuntia (Jerezissä).Testasiko Lotus viimevuonna ollenkaan. Jos testasivat, niin mikä oli ero ensimmäisten harjoitusten jälkeen kärkiautoihin?
Onko ferrari sähkökäyttäinen jos bensaa ei tarvi? ja varsinkin sinä tiedät että tyhjä tankki. :wink:Alonso näköjään revittää tyhjällä tankilla alle Vettelin ajan... Pakko vissiin kokeilla pääseekö samoihin aikoihin millään. :wink:
Tämä ei liene yllätys sääntömuutokset huomioon ottaen.Maikkarin tekstitv:stä: Alonson mukaan Ferrari on viimevuotista hitaampi.
Se tulee kyllä olemaan erittäin mielenkiintoista. Mites yksöisdiffu, vähentääkö se ilmanvastusta?Ricardo Tormon kaltaisella syheröllä varmasti onkin hitaampi. Sen sijaan Monzassa luultavasti paukkuu aika-ajossa vanhat kierrosennätykset KERSin ja takasiiven takia. Ja siihen mennessä autot ovat muutenkin nopeutuneet sekunnin pari tämänhetkisestä.