Formula 1 - Talvikausi 2010/11

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ja Vettel kärkeen. Tää homma on paketoitu pojjaat.
Tuskin kukaan Red Bullin nopeutta etukäteenkään epäili. Akilleen kantapääksi muodostuu luotettavuus, jos jokin.

-Edit- Jos se on totta, ettei Red Bull käytä KERSiä kuin starttiin, niin auton on oltavakin perusnopeudeltaan muutama kymmenys kilpailijoitaan nopeampi, muuten nämä pysyvät KERSin avulla perässä ja menevät takasiiven avulla ohi.

-Edit2- Jaa, taitaapi olla väärinymmärrys/käännöskukkanen tuo KERSin käyttöjuttu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jos se on totta, ettei Red Bull käytä KERSiä kuin starttiin, niin auton on oltavakin perusnopeudeltaan muutama kymmenys kilpailijoitaan nopeampi, muuten nämä pysyvät KERSin avulla perässä ja menevät takasiiven avulla ohi.
Mistä tää tuli?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mistä tää tuli?
Tästä. Mutta alkuperäistä Neweyn kommenttia etsiessäni päädyin siihen, että alla lihavoitu kohta on vain ymmärretty väärin.

Newey: "Fortunately the team that we were battling with, which was Brawn that year, also didn't have KERS so neither had an advantage over the other in that sense, so this year I think no doubt with McLaren and Ferrari and Mercedes having KERS and being extremely competitive, then we need to get it to work if for no other reason than simply performance off the line." Autosport
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tuossahan Newey korostetaan kers'in merkitystä jo pelkästään lähdön kannalta, ei siinä eliminoida sen käyttöä muuten kisan aikana.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jep, tokihan KERSsi on käytössä koko ajan, kun sellanen on. Mutta lähtöjen takia se on mukaan otettu RB:lle.

Kun ei muka kukaan muu oo vielä päivän antia laittanu näkösälle, niin pakko se on ite sit tehdä:

1. Sebastian Vettel Red Bull 01:13.769 93
2. Nico Hulkenberg Force India F1 01:13.938 71
3. Gary Paffett McLaren 01:14.292 91
4. Paul di Resta Force India F1 01:14.461 28
5. Fernando Alonso Ferrari 01:14.553 97
6. Kamui Kobayashi Sauber 01:15.621 68
7. Jerome d` Ambrosio Virgin Racing 01:16.003 69
8. Vitaly Petrov Renault 01:16.351 28
9. Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 01:16.450 15
10. Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 01:17.214 20
11. Rubens Barrichello Williams 01:17.335 78
12. Narain Karthikeyan HRT F1 Team 01:18.020 45
13. Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 01:19.930 9

Mukavasti sai Vettel kierroksia aikaseks. Alonso jäi aika kauaks sit kuitenkin. No tämähän oli vain eka testi...
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Veikkauksia toki voi tehdä vaikka marraskuussa, mutta jotain tolkkua niihin saa vasta kun on nähty kaikki autot radalla (eikä aina silloinkaan, kuten menneisyydessä on nähty).

Isot säilyvät isoina, siitä ei liene epäilystä eikä kai kukaan usko niiden rämpivän KERSin kanssa uudelleen. Red Bullille KERS tosin on uusi asia, mutta koska se tulee kokemusta omaavalta toimittajalta se luultavasti toimii. Ellei Newey taas yritä pakata kaikkea liian pieneen tilaan luotettavuuden kärsiessä.

Lähinnä tässä vaiheessa innolla odotetaan onko kellään uusia innovaatioita. Renaultilta on jo nähty poikkeuksellinen pakokaasusysteemi ja ilmanotto, samoin Lotukselta ilmanotto/airbox. Neweyltä epäilemättä tulee jotain muuta kuin konservatiivista, eikä sitä voitane odottaa McLareniltakaan, varsinkin kun julkistus on muita myöhempään.

Katsotaan nyt parit testit, ei keulita. ;)
Eiköhän se kohta alas jokaisen tiimin suusta: että kun tullaan eurooppaan ja saadan ensimmäiset päivitykset niin nähdään todelliset voimasuhteet:jaska:,

parasta aikaa kun autoja esitellään ja näkee ensimmäistä kertaa radalla. oikeastaan odottaa testien alkua/uusia autoja yhtä paljon kuin ensimmäistä kisaa
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ja taas mennään. Tänään tulessa:

Koodi:
Red Bull	RB7		Sebastian Vettel (am), Mark Webber (pm)
McLaren		MP4-25 (2010)	Lewis Hamilton
Ferrari		F150		Fernando Alonso
Mercedes	W02		Nico Rosberg
Renault		R31		Robert Kubica
Williams	FW33		Rubens Barrichello (am), Pastor Maldonado (pm)
Force India	VJM03 (2010)	Paul di Resta
Sauber		C30		Sergio Perez
Toro Rosso	STR6		Sebastien Buemi
Lotus		T128		Heikki Kovalainen
HRT		F110 (2010)	Narain Karthikeyan
Virgin		VR-01 (2010)	Timo Glock
 

rkantos

Well-known member
Liittynyt
26.3.2010
Viestit
58
Testasiko Lotus viimevuonna ollenkaan? Jos testasivat, niin mikä oli ero ensimmäisten harjoitusten jälkeen kärkiautoihin?

EDIT: .->?
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jaaha Lotuksella ongelmia vissiin jarrujen ja ohjauksen kanssa... Vain viis kierrosta ja ilman aikaa tähän mennessä...

Onkos kellään tietoa stinttien pituuksista jne.? Eli jotain oikeeta vertailudataa eri autoille...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Nicon Mese jäi taas hetki sitten radan varteen.. Paljo tuntuu olevan alkuongelmia Mersulla ainakin...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kovalainenkin ajanut lopulta ajan. 7,3 sek. kärjestä näin aluksi.

-Edit- Lotuksessa ongelmia ohjaustehostimen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Alonso näköjään revittää tyhjällä tankilla alle Vettelin ajan... Pakko vissiin kokeilla pääseekö samoihin aikoihin millään. :wink:
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Alonso näköjään revittää tyhjällä tankilla alle Vettelin ajan... Pakko vissiin kokeilla pääseekö samoihin aikoihin millään. :wink:
Onko ferrari sähkökäyttäinen jos bensaa ei tarvi? ja varsinkin sinä tiedät että tyhjä tankki. :wink:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Maikkarin tekstitv:stä: Alonson mukaan Ferrari on viimevuotista hitaampi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ricardo Tormon kaltaisella syheröllä varmasti onkin hitaampi. Sen sijaan Monzassa luultavasti paukkuu aika-ajossa vanhat kierrosennätykset KERSin ja takasiiven takia. Ja siihen mennessä autot ovat muutenkin nopeutuneet sekunnin pari tämänhetkisestä.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Ricardo Tormon kaltaisella syheröllä varmasti onkin hitaampi. Sen sijaan Monzassa luultavasti paukkuu aika-ajossa vanhat kierrosennätykset KERSin ja takasiiven takia. Ja siihen mennessä autot ovat muutenkin nopeutuneet sekunnin pari tämänhetkisestä.
Se tulee kyllä olemaan erittäin mielenkiintoista. Mites yksöisdiffu, vähentääkö se ilmanvastusta?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös