Formula 1 - Talvikausi 2010/11

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jos Scarborough'n blogissa esitetty huhu Ferrarin jousituksesta pitää paikkansa, niin siinä on valttia ihan tarpeeksi. Sitä ei toki lasketa, koska asiaan ei liity hiilikuidun muovailua, mutta ajattelin nyt mainita.
Nyt on mennyt tämä huhu ohi. Voisitko huhuilla hieman lisää?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Nyt on mennyt tämä huhu ohi. Voisitko huhuilla hieman lisää?
One item raised by Ferrari was their innovative suspension system, not the pull rod system that many expected, as the car boasts push rods at both ends. But Ferrari were rumoured around the pit lane to have run an interconnected suspension system last year. The front and rear suspension being linked to control the cars attitude. This could either be to control pitch (the nose rising or lowering through acceleration/braking) or warp (a mix of pitch and roll). Apparently used by Toyota and Williams without success in the past, this passive system could aid aerodynamics by keeping the underfloor in the correct attitude relative the track. However the front and rear suspensions may be interlinked, the rear suspension is certainly well packaged.
http://scarbsf1.wordpress.com/2011/01/28/ferrari-f150-launch-detail-analysis/

Tuo siis pitäisi auton jatkuvasti optimaalisessa kulmassa rataan nähden.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Varmaan edellinen meinas, että kun se hajosi jokusen kerran viime vuonnakin.
Viime vuonna ohjaustehostimen hajoilut liittyivät ymmärtääkseni hydrauliikkavikoihin, jollaisesta tällä kertaa ei ollut Gascoynen mukaan kyse. Nyt vika oli puhtaasti mekaaninen. Alunperin Mike sanoi tehostimen käväisevän Englannissa korjattavana ja olevan tänään jo käytössä, mutta suunnitelma vaihtui. Liekö rikon syy selvinnyt ja pelkän ehjäyksen sijaan päädytty muuttamaan palikkaa siten, ettei se leviä uudestaan?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Viime vuonna ohjaustehostimen hajoilut liittyivät ymmärtääkseni hydrauliikkavikoihin, jollaisesta tällä kertaa ei ollut Gascoynen mukaan kyse. Nyt vika oli puhtaasti mekaaninen. Alunperin Mike sanoi tehostimen käväisevän Englannissa korjattavana ja olevan tänään jo käytössä, mutta suunnitelma vaihtui. Liekö rikon syy selvinnyt ja pelkän ehjäyksen sijaan päädytty muuttamaan palikkaa siten, ettei se leviä uudestaan?
Kovalainen sanoi Tulosruudussa eilen jotain siihen malliin, että ottivat vaan ne laakerikuulat sieltä pois vääriin paikkoihin joutumasta (Katsomosta voi tarkistaa tarkemmin mitä sanoi, jos jaksaa). Jarno pystyy vähän ajelemaan ilmankin. Mutta eipä tuo vielä ole aikakierrosta ajanut vaan pelkkiä installaatiokierroksia. Niitä kyllä sitten useampia.

-Edit- Jo 31 kierrosta, vaan ei yhtään aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Joo kiitos Bobakki, kyllähän tuo on Ferrarilta potentiaalinen yllätysetu, jos saavat sen siis toimimaan vielä merkittävästi paremmin kuin viime kaudella.

Kubica muuten aika hyvässä vauhdissa uusista autoista: 1.13,89...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kovalainen sanoi Tulosruudussa eilen jotain siihen malliin, että ottivat vaan ne laakerikuulat sieltä pois vääriin paikkoihin joutumasta (Katsomosta voi tarkistaa tarkemmin mitä sanoi, jos jaksaa). Jarno pystyy vähän ajelemaan ilmankin. Mutta eipä tuo vielä ole aikakierrosta ajanut vaan pelkkiä installaatiokierroksia. Niitä kyllä sitten useampia.

-Edit- Jo 31 kierrosta, vaan ei yhtään aikaa.
Harmillista kuitenkin, että lähtee näin tökkien nämä testit Lotuksen osalta. Ehkä oli tietysti odotettavissakin kun ihan viime tinkaan saivat auton lähes valmiiksi. Mutta nyt annetaan kyllä muille tasoitusta, kun ei päästä kunnolla testaamaan. Uskon, että autossa piilee nopeutta, kunhan se ehdittäisiin kaivamaan esiin ennen kuin kausi alkaa, tai edes kauden mittaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Harmillista kuitenkin, että lähtee näin tökkien nämä testit Lotuksen osalta. Ehkä oli tietysti odotettavissakin kun ihan viime tinkaan saivat auton lähes valmiiksi. Mutta nyt annetaan kyllä muille tasoitusta, kun ei päästä kunnolla testaamaan. Uskon, että autossa piilee nopeutta, kunhan se ehdittäisiin kaivamaan esiin ennen kuin kausi alkaa, tai edes kauden mittaan.
Toisaalta tilanne sitten käytettiin hyödyksi niihin asioihin joita voitiin tehdä. Tylsiin, mutta välttämättömiin perustarkistuksiin.

Gascoyne: "Jarno finished for the day. 38 laps without power steering is tough so well done to him, great effort

Jarno had a tough day but the engineers loved it, got all our background tests done"
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Pistetääs nuo tulokset nyt vielä.

Koodi:
1.  Robert Kubica	Renault		1:13.144	95
2.  Adrian Sutil	Force India 	1:13.201	117
3.  Jenson Button	McLaren		1:13.553	105
4.  Mark Webber		Red Bull	1:13.936	105
5.  Felipe Massa	Ferrari		1:14.017	80
6.  Timo Glock		Virgin 		1:14.207	114
7.  Pastor Maldonado	Williams	1:14.299	101
8.  Sergio Perez	Sauber		1:14.469	104
9.  Michael Schumacher	Mercedes	1:14.537	110
10. Sebastien Buemi	STR		1:14.801	73
11. Narain Karthikeyan	HRT 		1:16.535	63
12. Jarno Trulli	Lotus 		0:00.000	38
 
Viimeksi muokattu:

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Timo vetänyt Virginillä hurjaa kyytiä :eek:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Testikilometrejä viime viikolta. Lähteenä Sportti.com
Uusittua viime kauden autoaan käyttänyt Force India sai kolmessa päivässä täyteen 327 kilometriä. Ferrarin uudella autolla ajettiin 285 ja viime kauden autonsa uusttua versiota käyttänyt McLaren sai täyteen 279 kilometriä.

Red Bullin uudella autolla ajettiin 258 ja Williamsin autolla 258 kilometriä. Lotus Renaultille kilometrejä kertyi 227, Virginille 217 ja Sauberille 214.

Mercedeksellä oli uuden autonsa kanssa teknisiä murheita ja kilometrejä kertyi vain 203, mikä jäi selvästi tavoitteista. Toro Rosso suoritti Valenciassa 203, Hispania 188 ja Lotus vain 144 kilometriä.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Kolmessa päivässä parhaimmillaan täyteen yksi kisamitta? :doubtful:
 

Japapapa

Well-known member
Liittynyt
31.3.2006
Viestit
152
Jeps, kyllähän tuossa on kyse kierroksista, ei kilometrimääristä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös