Ghost_Glove
Jääkausi
Kauneus on katsojan silmässä vai mitä.Se oli hidas, luotettavan siitä olisi varmasti saanut, mutta ei nopeaa
Minusta asia oli toisin päin.
Kauneus on katsojan silmässä vai mitä.Se oli hidas, luotettavan siitä olisi varmasti saanut, mutta ei nopeaa
:thumbup: sieltä se lähtee!Team Lotus @ facebook sanoi:Green light and we're back up and running. Jarno's straight out on track with a 1.23.216
Ja aika synty 12 kiekkaa pitkän vedon alkuun.Schumacher kärkeen ajalla 1:20.352. Mersu taitaa sittenkin olla kilpailukykyinen.
No eipä noista kierrosajoista voi nyt kauheasti johtopäätöksiä tehdä. Nykyautoihin menee niin paljon bensaa että erot voivat olla todella suuria. Eikä tuolla kauhean pitkiä stinttejä ole ajettu. Ainoastaan Schumi ja Webber ovat ajaneet 20 kierroksen stinttejä. Testiohjelmatkin voivat olla aivan erilaisia. Siellä joku voi ajaa 200kilon bensalastilla kovilla renkailla kuusi kierrosta ja joku voi ajaa pienellä bensakuormalla pehmeillä renkailla 10 kierroksen stinttejä. Tietysti vielä on se että kaikilla talleilla ei ole vielä uusimpia kehitysosia ja suuri osa talleista ajaa viellä viimevuoden etusiivillä. Bahrainin testeissä sitten voi tehdä jonkunlaista vertailua kierrosaikojen perusteella.Kierrosaikoja kun vertailee niin kyllähän Ferrari näyttää pelottavan vahvalta. Toro Rossolla myös kovin tasaiset kierrosajat joka todennäköisesti selittyy kuitenkin pienellä bensakuormalla. Petrovin käsissä Renault taas näyttää erittäin huonolta. Kierrosajat ovat kaukana tasaisista. Team Lotus taas tasaisen hidas.
Ja kierrosaikojahan voi vertailla: http://f1tests.mine.nu/2011_1eng.php
Olisko nyt käynyt niin, että auto on suunniteltu Schumille sopivaksi, ja Pirellitkin mieluisat? Rosberg vaikutti kovin tyytymättömältä, mutta tuo näyttää ihan hyvältä Ferrarin kärkiaikoihin verrattuna.Schumacher kärkeen ajalla 1:20.352. Mersu taitaa sittenkin olla kilpailukykyinen.
Bensoissa on tietysti eroja, mutta tuskin kukaan ajaa joka päivä tankki täynnä aamusta iltaan. Mut pari sekunttia tietysti tulee helposti jo siitä, että lähteekö kevyempään vetoon uusilla vai kuluneilla renkailla. Tai ajeleeko höyryillä.No eipä noista kierrosajoista voi nyt kauheasti johtopäätöksiä tehdä. Nykyautoihin menee niin paljon bensaa että erot voivat olla todella suuria. Eikä tuolla kauhean pitkiä stinttejä ole ajettu. Ainoastaan Schumi ja Webber ovat ajaneet 20 kierroksen stinttejä. Testiohjelmatkin voivat olla aivan erilaisia. Siellä joku voi ajaa 200kilon bensalastilla kovilla renkailla kuusi kierrosta ja joku voi ajaa pienellä bensakuormalla pehmeillä renkailla 10 kierroksen stinttejä. Tietysti vielä on se että kaikilla talleilla ei ole vielä uusimpia kehitysosia ja suuri osa talleista ajaa viellä viimevuoden etusiivillä. Bahrainin testeissä sitten voi tehdä jonkunlaista vertailua kierrosaikojen perusteella.
Huvittava knoppi: Räikkönen keskeytti kolme kertaa MP4-19B:llä tekniseen vikaan - joka kerran kierroksella 13.Luotettavaahan siitä ei saanut millään. MP4-18A:sta kehitettiin MP4-19, joka sekään ei ollut luotettava. Vasta MP4-19B oli luotettava, mutta enää ei voida puhua samasta autosta.
Ja päivän nopeusjärjestys:11/02/11 Runplan
0900 - 0902: Run 1, Installation lap
0901 - 0944: Cockpit adjustments / general system checks / bleed brakes
0944 - 0950: Run 2, 3 laps
0950 - 1008: Session red flagged
1008 - 1032: Run 3, 12 laps
1032 - 1058: Rear camber change
1058 - 1116: Run 4, 12 laps
1116 - 1221: Baseline setup change
1221 - 1232: Run 5, 7 laps
1216 - 1259: 2nd rear camber change
1259 - 1305: Run 6, 5 laps
1313 - 1700: Mechanical fault ends session - spare parts to rectify issue arrive from factory 11/02
JARNO TRULLI: "The morning went well for us. We managed to do a decent number of laps and put in a couple of quite long runs but then we had to stop with a mechanical issue which could not be fixed in time for me to go out again today. I would have liked to have had more running today but this is all part of testing a brand new car - we need to iron out the problems now so when the races start we have ironed out all the problems. Hopefully Heikki can put in some decent mileage over the next couple of days and really start to push the development of the car."
DIETER GASS, SPORTING DIRECTOR: "We had a promising start to the day. We found some interesting results from the setup work we did and have continued to learn more about the Pirelli tyres and how to maximise their grip levels on the car. Overnight we were able to fix the issues we had yesterday but unfortunately we had a mechnical problem at the front of the car that we were not able to fix in time today, but the spare parts we need are arriving from the factory tonight so we will be in good shape for Heikki to get into the car tomorrow."
Mielenkiintoinen on Pirellien suorituskyky, kuskilla näyttää olevan merkitystä ja myös sillä kuinka argessiivisesti runttaa. Jos ajat liian kovaa niin taso suorastaan romahtaa kun taas 'hiljaa kiiruhtamalla' lopputulos on parempi.Tuollainen aika on nykyrenkailla helppo "lavastaa" vaikka olisikin hitusen enemmän bensaa tankissa. Schumin kierrosajat tipahtivat tuon nopeimman kierroksen jälkeen liki kaksi sekuntia, ja Webber oli pitkissä vedoissa Schumia sekunnin per kierros nopeampi.