Formula 1 - Talvikausi 2010/11

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Schumacher kärkeen ajalla 1:20.352. Mersu taitaa sittenkin olla kilpailukykyinen.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Kierrosaikoja kun vertailee niin kyllähän Ferrari näyttää pelottavan vahvalta. Toro Rossolla myös kovin tasaiset kierrosajat joka todennäköisesti selittyy kuitenkin pienellä bensakuormalla. Petrovin käsissä Renault taas näyttää erittäin huonolta. Kierrosajat ovat kaukana tasaisista. Team Lotus taas tasaisen hidas.

Ja kierrosaikojahan voi vertailla: http://f1tests.mine.nu/2011_1eng.php
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kierrosaikoja kun vertailee niin kyllähän Ferrari näyttää pelottavan vahvalta. Toro Rossolla myös kovin tasaiset kierrosajat joka todennäköisesti selittyy kuitenkin pienellä bensakuormalla. Petrovin käsissä Renault taas näyttää erittäin huonolta. Kierrosajat ovat kaukana tasaisista. Team Lotus taas tasaisen hidas.

Ja kierrosaikojahan voi vertailla: http://f1tests.mine.nu/2011_1eng.php
No eipä noista kierrosajoista voi nyt kauheasti johtopäätöksiä tehdä. Nykyautoihin menee niin paljon bensaa että erot voivat olla todella suuria. Eikä tuolla kauhean pitkiä stinttejä ole ajettu. Ainoastaan Schumi ja Webber ovat ajaneet 20 kierroksen stinttejä. Testiohjelmatkin voivat olla aivan erilaisia. Siellä joku voi ajaa 200kilon bensalastilla kovilla renkailla kuusi kierrosta ja joku voi ajaa pienellä bensakuormalla pehmeillä renkailla 10 kierroksen stinttejä. Tietysti vielä on se että kaikilla talleilla ei ole vielä uusimpia kehitysosia ja suuri osa talleista ajaa viellä viimevuoden etusiivillä. Bahrainin testeissä sitten voi tehdä jonkunlaista vertailua kierrosaikojen perusteella.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Schumacher kärkeen ajalla 1:20.352. Mersu taitaa sittenkin olla kilpailukykyinen.
Olisko nyt käynyt niin, että auto on suunniteltu Schumille sopivaksi, ja Pirellitkin mieluisat? Rosberg vaikutti kovin tyytymättömältä, mutta tuo näyttää ihan hyvältä Ferrarin kärkiaikoihin verrattuna.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No eipä noista kierrosajoista voi nyt kauheasti johtopäätöksiä tehdä. Nykyautoihin menee niin paljon bensaa että erot voivat olla todella suuria. Eikä tuolla kauhean pitkiä stinttejä ole ajettu. Ainoastaan Schumi ja Webber ovat ajaneet 20 kierroksen stinttejä. Testiohjelmatkin voivat olla aivan erilaisia. Siellä joku voi ajaa 200kilon bensalastilla kovilla renkailla kuusi kierrosta ja joku voi ajaa pienellä bensakuormalla pehmeillä renkailla 10 kierroksen stinttejä. Tietysti vielä on se että kaikilla talleilla ei ole vielä uusimpia kehitysosia ja suuri osa talleista ajaa viellä viimevuoden etusiivillä. Bahrainin testeissä sitten voi tehdä jonkunlaista vertailua kierrosaikojen perusteella.
Bensoissa on tietysti eroja, mutta tuskin kukaan ajaa joka päivä tankki täynnä aamusta iltaan. Mut pari sekunttia tietysti tulee helposti jo siitä, että lähteekö kevyempään vetoon uusilla vai kuluneilla renkailla. Tai ajeleeko höyryillä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Suoria johtopäätöksiä tallien kilpailukyvystä ei ennen Bahrainia kisaviikonloppua kannata tehdä, toki osviittaa antaa kierrosaikojen tasaisuus ja Ferrari näyttää vahvalta. Jos medialla olisi tieto siitä millä renkaalla mikäkin kierros on ajettu niin olisi helpompi spekuloida.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Aivan täyden tankin ero on usein enemmän kuin pari sekuntia. Toki vertailu tämän kauden testien osalta on helpottunut verrattuna viime kauden vastaaviin kun palattiin vaihtelevien bensamäärien testeihin. Viimeisenä välitankkausten vuonna testeissä ajettiin käytännössä samoilla bensamäärillä testejä. Eräässä Rosbergin Nicon haastattelussa Rosberg ilmoitti että bensaa oli noin 50 litraa käytössä testiajoissa ja uskoi myös sen olevan muidenkin tallien ajoissa.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Luotettavaahan siitä ei saanut millään. MP4-18A:sta kehitettiin MP4-19, joka sekään ei ollut luotettava. Vasta MP4-19B oli luotettava, mutta enää ei voida puhua samasta autosta.
Huvittava knoppi: Räikkönen keskeytti kolme kertaa MP4-19B:llä tekniseen vikaan - joka kerran kierroksella 13.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
heh jotkut vähä hätäisiä johtopäätöksiä vetelee jonku schumin vauhdista :D kisat alkaa ni sit taas selitellään sen puolesta mitä keretään
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tämän päivän raporttia Team Lotukselta. Mekaaninen vika pilasi päivän.

11/02/11 Runplan
0900 - 0902: Run 1, Installation lap
0901 - 0944: Cockpit adjustments / general system checks / bleed brakes
0944 - 0950: Run 2, 3 laps
0950 - 1008: Session red flagged
1008 - 1032: Run 3, 12 laps
1032 - 1058: Rear camber change
1058 - 1116: Run 4, 12 laps
1116 - 1221: Baseline setup change
1221 - 1232: Run 5, 7 laps
1216 - 1259: 2nd rear camber change
1259 - 1305: Run 6, 5 laps
1313 - 1700: Mechanical fault ends session - spare parts to rectify issue arrive from factory 11/02

JARNO TRULLI: "The morning went well for us. We managed to do a decent number of laps and put in a couple of quite long runs but then we had to stop with a mechanical issue which could not be fixed in time for me to go out again today. I would have liked to have had more running today but this is all part of testing a brand new car - we need to iron out the problems now so when the races start we have ironed out all the problems. Hopefully Heikki can put in some decent mileage over the next couple of days and really start to push the development of the car."

DIETER GASS, SPORTING DIRECTOR: "We had a promising start to the day. We found some interesting results from the setup work we did and have continued to learn more about the Pirelli tyres and how to maximise their grip levels on the car. Overnight we were able to fix the issues we had yesterday but unfortunately we had a mechnical problem at the front of the car that we were not able to fix in time today, but the spare parts we need are arriving from the factory tonight so we will be in good shape for Heikki to get into the car tomorrow."
Ja päivän nopeusjärjestys:
1 Schumacher Mercedes 1m20.352s
2 Massa Ferrari 1m20.413s +0.061
3 Button McLaren 1m21.009s +0.657
4 Alguersuari Toro Rosso 1m21.214s +0.862
5 Webber Red Bull 1m21.613s +1.261
6 Sutil Force India 1m21.780s +1.428
7 Perez Sauber 1m21.857s +1.505
8 Glock Virgin 1m22.208s +1.856
9 Petrov Renault 1m22.493s +2.141
10 Maldonado Williams 1m22.591s +2.239
11 Trulli Lotus 1m23.216s +2.864
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Kierrosmäärät:
1 Schumacher Mercedes 112
2 Massa Ferrari 116
3 Button McLaren 69
4 Alguersuari Toro Rosso 72
5 Webber Red Bull 113
6 Sutil Force India 73
7 Perez Sauber 56
8 Glock Virgin 57
9 Petrov Renault 65
10 Maldonado Williams 38
11 Trulli Lotus 40
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Joko voidaan laskea Rehtorin mestaruuskerroin 1,67:een ja nostaa äijä suurimmaksi mestarisuosikiksi? Olihan tuo nyt aivan järkyttävä teurastus, muilla mitään asiaa Mercedesin kyytiin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tuollainen aika on nykyrenkailla helppo "lavastaa" vaikka olisikin hitusen enemmän bensaa tankissa. Schumin kierrosajat tipahtivat tuon nopeimman kierroksen jälkeen liki kaksi sekuntia, ja Webber oli pitkissä vedoissa Schumia sekunnin per kierros nopeampi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Tuollainen aika on nykyrenkailla helppo "lavastaa" vaikka olisikin hitusen enemmän bensaa tankissa. Schumin kierrosajat tipahtivat tuon nopeimman kierroksen jälkeen liki kaksi sekuntia, ja Webber oli pitkissä vedoissa Schumia sekunnin per kierros nopeampi.
Mielenkiintoinen on Pirellien suorituskyky, kuskilla näyttää olevan merkitystä ja myös sillä kuinka argessiivisesti runttaa. Jos ajat liian kovaa niin taso suorastaan romahtaa kun taas 'hiljaa kiiruhtamalla' lopputulos on parempi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös