Kausi 2010- mitä jäi käteen?

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Eipä sitten Virginkään ole "yksityistalli", kun omistajana on yksi maailman suurimpia lentoyhtiöitä.
No ei nyt ihan yksi mailman suurimpia lentoyhtiöitä sentään ole. Aika pieni lentoyhtiö loppupeleissä. Mutta itse pidän red bullia yksityistallina ja sitähän se myös on ;)
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
+ RBR
+ Loppuhuipennus
+ Kovis löi Trullin
+ Nico Rosberg
+ Barrichello
+ Etelä-Korea ajettiin
+ Aika-ajosysteemi toimii

- Schumin hitaus
- Tankkauskielto ei toiminut niin kuin olisi toivonut
- Uusien tallien hitaus
- Tallimääräyssääntö ja sen valvonta
- Massan loppukausi
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Noh heitetääs tähän omat setit:

+ uusi pistelaskujärjestelmä
+ paras mestaruustaisto pitkään aikaan
+ Heikiltä tasonnostoa suhteutettune edellisiin kausiin
+ Vettelistä maailmanmestari ärsy-alonson ja SANTANDERIN kustannuksella
+ Montrealin paluu kisakalenteriin

- tankkauskielto ei toiminut alkuunkaan, välitankkaukset takaisin kiitoksia
- bernien sääntöehdotukset (lue: oikoreitit, mitalit)
- rengassääntö aika-ajoissa turha
- renkaiden liian hyvä kestävyys läpi koko kisan

tuossa nyt nuo mitä nopeasti tuli mieleen.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
+ tasainen kausi, MM:n ratkeaminen viimeisessä kisassa useamman kuljettajan kesken
+ oman suosikkikuljettajan eli Vettelin MM ja sitä kautta vähän rahaakin vedonlyönnistä ;)
+ Alonso, Ferrari ja Santander kärsivät katkeran tappion MM-taistelussa
+ kukaan ei voittanut viittä kisaa enempää ja useampi kuski pystyi voittamaan useamman kuin yhden kisan
+ oli taas kiitettävästi sadekelin kisoja&aika-ajoja

- uudet tallit kilpailullisesti lähinnä eri sarjassa
- teknisten vikojen vähyys
- renkaat kestivät aivan liian hyvin kisoissa, pelkkiä pehmeitä pitäisi olla tarjolla
- vain kolme eri tallia pystyi voittamaan kisoja
- suomalaispanos&jännite kosmeettinen, likimain nolla
- turva-autolla ajettiin taas ihan liikaa sateella
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Nooh, jokainen näkee asiat tavallaan, mutta oletkos esim. nähnyt tätä käppyrää:
http://www.cliptheapex.com/resources/media/f1/statistics/overtaking/f1_total_passes.png
Jos tuo linkki vie taas siihen samaan iänikuiseen kaavioon, niin voi että. Johan se on tuhanteen kertaan todettu, että pääsyy ohitusten ns. kasvuun ovat olleet 3 kakkosdivarin tallia ja joka toisessa kisassa letkan hännille tippunut kärkipään kuski. Tankkauskiellolla, ohituskelvottomilla autoilla ja naurettavilla koko kisamatkan kestävillä renkailla ei ole tässä mitään merkitystä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos tuo linkki vie taas siihen samaan iänikuiseen kaavioon, niin voi että. Johan se on tuhanteen kertaan todettu, että pääsyy ohitusten ns. kasvuun ovat olleet 3 kakkosdivarin tallia ja joka toisessa kisassa letkan hännille tippunut kärkipään kuski. Tankkauskiellolla, ohituskelvottomilla autoilla ja naurettavilla koko kisamatkan kestävillä renkailla ei ole tässä mitään merkitystä.
Oletko sinä (tai joku) laskenut tämän, vai perustuuko tuo mutuun? Aineistohan löytyy ClipTheApexista, joten nuo tapaukset on helppoa (joskin työlästä) eliminoida pois. En tietenkään kiellä, etteikö nuo tapaukset nostaisi ohitusmäärää (kuten kärkikaartin tippuminen taakse aiemminkin, nyt peräpään talleja on vain enemmän), mutta nollaako niiden poistaminen nousun kokonaan?
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9335
534 ohitusta koko kaudella, ja kun siitä otetaan pois ne, missä vanhan tallin kuljettaja ohittaa uuden tallin kuljettajan, tulos on 301 jos laskin oikein. Uusien tallien keskinäiset ohitukset ovat mukana. Esimerkiksi Kovalainen ohitti kolmesti Sennan ja di Grassin, kahdesti Glockin ja kerran Trullin. Lisäksi hän joutui kerran Glockin ohittamaksi.

15,84 tulee tuolloin keskiarvoksi. Viime kaudella se oli 14,35.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Tietysti selkeästi hitaammat tallit nostavat ohituslukumäärää, oli sellaisia mukana jo 80- ja 90-luvuillakin. Osaltaan selittää myös silloisia korkeita ohitusmääriä.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
+ Onnistunut pisteuudistus
+ Ohitukset lisääntyivät
+ Useat sadekisat
+ Schumin kaikkien aikojen paskin kausi
+ Button ei jatkanut Mclarenilla siitä mihin Heikki jäi

- Liian kestävät renkaat ('startista melkeen maaliin' -renkaat perseestä)
- Tankkauskielto, rajoittaa taktiikoita
- Uudet tallit pyörimässä isojen poikien nilkoissa
- Tallimääräyskielto ja sen epäselvyys
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Autosport on kauden aikana jaellut arvosanoja kuljettajille jokaisen kisan jälkeen. Tässä Atlakselta lainattu lista keskiarvoista:

Koodi:
1. Hamilton 	8.21
2. Kubica 	8.11
3. Alonso 	8.05
4. Rosberg 	7.89
5. Vettel 	7.84
6. Webber 	7.47
7. Barrichello 	7.26
8. Kovalainen 	7.11
=. Button 	7.11
10. Senna 	6.72
11. Klien 	6.67
12. Kobayashi 	6.63
13. Chandhok 	6.60
14. Sutil 	6.58
15. De La Rosa 	6.57
16. Glock 	6.56
17. Hulkenberg 	6.53
18. Trulli 	6.47
19. Heidfeld 	6.40
20. Alguersuari 6.37
21. Di Grassi 	6.33
22. Massa 	6.32
23. Schumacher 	6.11
24. Buemi 	6.00
25. Petrov 	5.79
26. Liuzzi 	5.74
27. Yamamoto 	5.00
Muutamia omituisuuksia lukuunottamatta järjestys on aika sellainen kuin itselläkin oli mielessä. Hamiltonin loppukauden sähläilyt pudotti kyllä minun mielessä hänen sijoitustaan. Kubica ja Rosberg olivat mun mielestä ne parhaat. Kovalainen on korkealla, ja kyllähän Heikki yleensä raahasi Lotuksen sinne mihin sillä oli mahdollista päästä. Chandhok on saanut jotain sympatiapisteitä ja Senna on aivan liian korkealla miehen nopeuteen nähden. Massa ja Schumacher ovat saaneet ihan ansaitusti ruoskaa, ja Liuzzi oli todellakin noin huono kuin numerot näyttävät.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Chanhokilla tosiaan on kyllä sympatiapisteitä. Senna taas... kyllä pitäisi olla alempana tuolla sijalla ainakin 5-10 pykälää riippuen miltä kantilta asiaa katsoo. Jos ottaa kaikki kaluston ongelmat ja kaikki seikat huomioon ja myös yleisen asenteen ja keskeytykset niin voisi olla suhteessa sijaluvun 15-20:nen paikka. Sitten taas jos tuijotetaan tilastojen valossa ja kaikkein negatiivisimpaan mahdolliseen sävyyn asioita ja otetaan huomioon se että välillä Senna oli hitaampi kuin Klien (osittain kyllä auton murheiden ja osittain vain sattumanvaraisen huonon viikonlopun takia) joka ei ole paljoa ajellut niin sitten sijaluku tippuu auttamatta sijojen 20-25 tuntumaan. Sennan pitäisi kyllä päästä perältä pois vaikka se tarkoittaisi mahtavia rahojen viemisiä toiseen parempaan tiimiin. Sitten niille summille pitäisi löytyä myös katetta.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Button Kovalaisen kanssa jaetulla 8. sijalla? Tuon on oltava huono vitsi. Hallitseva maailmanmestari ei tehnyt liki yhtään virhettä koko kauden aikana, kun samaan aikaan Hamilton kolisutteli rengasvalleja kolmasti - kahdesti oman, typerän henkilökohtaisen vältettävissäolleen virheen seurauksena. Varsinkin alkukaudesta Button oli vauhdillisesti vähintään Hamiltonin kanssa tasoissa, useimmiten edellä.

HRT:n kuskeista Senna ja Klien käsittämättömän korkealla, varsinkin Senna, joka oli selvästi huonoin kaikista kahdeksasta jämätallien kisakuskista. Chandhok on minusta oikealla paikalla, kun ottaa huomioon, että hän oli kolmas (tulos)vertailussa uusien tallien kuskeista, vaikka ajoikin vain kymmenen kisaa. Kobayashin ja de la Rosan välissä on yllättävän pieni ero, vaikka japanilainen oli vaikean alkukauden jälkeen selvästi veteraanipaluumuuttajaa parempi.

Aika arvalla siellä ollaan pisteitä nakeltu per kisa. Arviointiperusteet täysin metsässä, jos aletaan jotain Heikki Kovalaista tunkemaan topkasiin ja paluukuskien (Massa, Schumi, DLR) parhaaksi nostetaan kesken kauden fudut saanut Pedro Martínez de la Rosa.
 

chuck

Active member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
28
+ Oikea mies voitti MM:n
+ Oikea talli voitti valmistajien MM:n
+ Vitali Petrovin esitys Abu Dhabissa
+ Neljän kuljettajan mestaruustaisto

- Alonson itkemiset
- Tulokastallit
- Schumin paluu
- Ferrarin rankaisematta jättäminen Hockenheimin tallimääräyksestä
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Aika arvalla siellä ollaan pisteitä nakeltu per kisa. Arviointiperusteet täysin metsässä, jos aletaan jotain Heikki Kovalaista tunkemaan topkasiin
Tai ehkä ne on sulla metsässä. Eipä kovin monta kisaa ollut, ettei Heikki ihan maksimitulosta saanut tuolla autolla, kunhan kesti kalusto maaliin. Sillä perusteella on pisteitäkin annettu. Button on varmasti tippunut listalla loppukauden vaikeuksien takia.
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Autosport on kauden aikana jaellut arvosanoja kuljettajille jokaisen kisan jälkeen. Tässä Atlakselta lainattu lista keskiarvoista:

Koodi:
1. Hamilton 	8.21
2. Kubica 	8.11
3. Alonso 	8.05
4. Rosberg 	7.89
5. Vettel 	7.84
6. Webber 	7.47
7. Barrichello 	7.26
8. Kovalainen 	7.11
=. Button 	7.11
10. Senna 	6.72
11. Klien 	6.67
12. Kobayashi 	6.63
13. Chandhok 	6.60
14. Sutil 	6.58
15. De La Rosa 	6.57
16. Glock 	6.56
17. Hulkenberg 	6.53
18. Trulli 	6.47
19. Heidfeld 	6.40
20. Alguersuari 6.37
21. Di Grassi 	6.33
22. Massa 	6.32
23. Schumacher 	6.11
24. Buemi 	6.00
25. Petrov 	5.79
26. Liuzzi 	5.74
27. Yamamoto 	5.00
Muutamia omituisuuksia lukuunottamatta järjestys on aika sellainen kuin itselläkin oli mielessä. Hamiltonin loppukauden sähläilyt pudotti kyllä minun mielessä hänen sijoitustaan. Kubica ja Rosberg olivat mun mielestä ne parhaat. Kovalainen on korkealla, ja kyllähän Heikki yleensä raahasi Lotuksen sinne mihin sillä oli mahdollista päästä. Chandhok on saanut jotain sympatiapisteitä ja Senna on aivan liian korkealla miehen nopeuteen nähden. Massa ja Schumacher ovat saaneet ihan ansaitusti ruoskaa, ja Liuzzi oli todellakin noin huono kuin numerot näyttävät.
VMP. Miten Senna voi olla esim. Kobayashin yläpuolella? Tai Chandhok Sutilin? Schumin ja Massan sijoitukselle myös :confused:
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
+Schumacherin paluu
-"Väärä" kuski voitti mestaruuden
Mitä positiivista Scumin paluussa oli ja miksi mestari oli väärä? Harvinaisen monen mielestä mestari oli tällä kaudella oikea, esim mtv3.fi/f1 mukaan 95,3% (9641) mielestä mestaruus meni oikeaan osoitteeseen.
 
Ylös