Lueskelin tuossa Matti Vanhasen kirjaa Flat out jossa hän tuo tätä sm-sarjan lama tilaa myös esille. 80-luvulla on jouduttu suorittamaan karsintaa jotta on saatu osallistuja määrät pidettyä kurissa nyt pitää suorittaa karsintaa luokissa jotta saadaan tarpeeks osallistujia samaan luokkaan. Pitkä tie on edessä jotta ralli saadaan samalle kiinnostavuuden tasolle jolla se joskus oli. Tulevina vuosina voi olla tiedossa köyhät ajat mm-sarjassa, mitä tulee suomalais edustukseen. Pari maailman mestaruutta vois jeesata kummasti.Rallin SM sarjan kiinnostavuudesta kertoo osaltaan myös tämän topicin viestien määrä.
Hesari on ainakin 30v johdonmukaisesti ollut mahdollisimman hiljaa kansallisesta ralliautoilusta.Helsingin Sanomien .
Taisipa se rallaaminen olla joltisenkin verran halvempaa hupia 80-luvulla, eritoten SM-tasolla. Käsittääkseni F-luokan kisoissa on osanottajia ihan kiitettävästi vielä tänäkin pänä. Jotain samaahan tässä on kuin ratapuolen SM-sarjoissa. Legendseissä riittää osanottajia, mutta mahtipirssiluokissa on tilaa vaikka kuinka. Porukat ajaisivat mielellään kilpaa, vaikka SM-tasolla, mutta jos se maksaa perikunnan tulevaisuuden verran, kummasti tavoitetaso realisoituu jollekin siedettävälle tasolle. Ja silti on kallista!Lueskelin tuossa Matti Vanhasen kirjaa Flat out jossa hän tuo tätä sm-sarjan lama tilaa myös esille. 80-luvulla on jouduttu suorittamaan karsintaa jotta on saatu osallistuja määrät pidettyä kurissa nyt pitää suorittaa karsintaa luokissa jotta saadaan tarpeeks osallistujia samaan luokkaan. Pitkä tie on edessä jotta ralli saadaan samalle kiinnostavuuden tasolle jolla se joskus oli. Tulevina vuosina voi olla tiedossa köyhät ajat mm-sarjassa, mitä tulee suomalais edustukseen. Pari maailman mestaruutta vois jeesata kummasti.
"Helppo sieltä takaa on huudella".
Lienee kuitenkin kyseessä Erkki Vanhanen. Se sutinaama, joka on enemmänkin touhunnut moottoriurheilun parissa ja yhdessä Lasse Erolan kanssa julkaissut pari kirjaakin....Lueskelin tuossa Matti Vanhasen kirjaa Flat out
No jos intter.nettiä osaa käyttää niin SM-sarjaa sentään jossain mainostetaankin ja kärkikuljettajilta ilmestyy tiedotteita kisoista. Näitä löytyy mm. ralli.netin etusivulla..Kyllä sitä kiinnostavuutta syö reilusti seuraamisen vaikeus.
Onhan siellä nyt kiinnostavia nimiä kuten Salo, Lindroos, Nikara ynm. mutta ei vaan aika/kiinnostus riitä etsiä aina infoa ynm. kun on niin hankalaksi tehty eikä missään mainosteta kun esim. Maxillakin joskus jotain tulee.
Vaikka olenkin Hesarin on/off-lukija, niin kyllä sieltä on silmiin osunut juttuja muistakin kuin pelkästään MM-rallista. Esim. viime vuonna SM-kauden viimeisestä rallista oli sivun reppari - tai ainakin sivun pääjuttu. Yleensä Hesarin rallijutut ovat olleet myös hyviä; harvemmin lajista kirjoittavat, kun näkevät asioita hieman eritavalla kuin pelkästään tulosurheiluna.Hesari on ainakin 30v johdonmukaisesti ollut mahdollisimman hiljaa kansallisesta ralliautoilusta.
Tiedän kyllä, kävin sielläkin esim aiemmin lukemassa.No jos intter.nettiä osaa käyttää niin SM-sarjaa sentään jossain mainostetaankin ja kärkikuljettajilta ilmestyy tiedotteita kisoista. Näitä löytyy mm. ralli.netin etusivulla..
Samaa mieltä, tosin silloin kun Jussi Välimäki ja Kosti Katajamäki kiersivät sarjaa katselin niin aktiivisesti kuin vain pystyin.Kyllä sitä kiinnostavuutta syö reilusti seuraamisen vaikeus.
Onnea vaan Salolle ja nyt toivoisinkin että mies lähtisi kiertämään koko Aasia-Tyynenmeren ralli sarjan. Tänä vuonna ei siellä käynyt, mutta muutamana aikaisempana vuotena kylläkin.Mitä itse tapahtumiin tulee, niin onnea vaan Salolle - taas.
No, yleensä SM-rallia voi tulospalvelujen kautta seurata ihan siinä missä WRC:täkin. Ralliradio taitaa kuulua vaan Mikkelin kisassa ja sieltä on ollut livekuvaakin netissä tarjolla, mutta ihan kaikkee ei voi kaikilta järjestäjiltä vaatia. Youtubeen tulee kattavammat incar-koosteet kun MAXilta MM-rallista. Sille on tietysti vaikea voida mitään, että niitä "varikkohuhuja" on paljon vähemmän sillon kun autoo turataan tallissa siskonmiehen ja serkun kanssa yötä myöten.Tiedän kyllä, kävin sielläkin esim aiemmin lukemassa.
Mutta se mitä tarkoitin itse oli sarjan aktiivinen seuraaminen, esim telkkarista kisat ja huhut/ uutistilanteen tarkka seuraaminen niinkuin wrcn ja ircn osalta.
Ja tämä mieluusti mahdollisimman pienellä viiveellä.
Nyt sen seuraaminen on omalta osalta tasoa kun vahingossa sattuu telkasta tulemaan tai sattuu tekemään mieli nähdä se vaiva ja etsiä tulokset ja raportit ynm.
Tosin pakkohan se on reaaliteetit myöntää ja ymmärtää ettei sm-taso ole tällä hetkellä sitä kaikkein kuuminta kamaa niin ei ole ihme kun ei ihan hirveästi ole esillä.
Kaikessa noloudessaan täytyy tunnustaa että todellakaan en tarkoittanut ex pääministeriä, hänen moottoriurheilu tietämykseensä sen enempää kantaa ottamatta, vaan nimenomaan moottoriurheilu toimittamisen grand old mania Ekiä.Lienee kuitenkin kyseessä Erkki Vanhanen. Se sutinaama, joka on enemmänkin touhunnut moottoriurheilun parissa ja yhdessä Lasse Erolan kanssa julkaissut pari kirjaakin....
Tää voi kuulostaa tyhmältä tai laiskalta, mutta onko linkkiä/tai onko niitä koosteita ylipäätään esim youtubessa?No, yleensä SM-rallia voi tulospalvelujen kautta seurata ihan siinä missä WRC:täkin. Ralliradio taitaa kuulua vaan Mikkelin kisassa ja sieltä on ollut livekuvaakin netissä tarjolla, mutta ihan kaikkee ei voi kaikilta järjestäjiltä vaatia. Youtubeen tulee kattavammat incar-koosteet kun MAXilta MM-rallista. Sille on tietysti vaikea voida mitään, että niitä "varikkohuhuja" on paljon vähemmän sillon kun autoo turataan tallissa siskonmiehen ja serkun kanssa yötä myöten.
Tuota puhetta SM-sarjan "viilentyneestä" tasosta en kyllä ymmärrä. Okei, siellä ei oo MM-tähdet vapaa-aikanaan ajelemassa niinkun 70-luvulla, mutta noin muutoinhan vauhti on suorastaan hurjaa. Kaksivetoisten kolmen kärjen ulkopuolelta käydään voittamassa kisoja Britannian sarjassa (Korhonen, Kumpumäki, Pajunen) eikä nelivetoisten kärkeäkään (Salo, Lindroos, Rantanen, Nikara) voi hitaaksi haukkua, vaikka miten yrittäis. Se on toki selvää, että kärki on nelikoissa kapeahko.