McLaren Mercedes kaudella 2011

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
uusia kuvia lisää, mielenkiintonen testiviritys takapäässä :D

 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kanaverkkodiffuusori... Oliko tämä se salainen ase mistä McLaren-jehut puhuivat Berliinissä?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ei näy pakoputkia.
Sitä on jotkut jo etsineet...ylläri ylläri...

Ihan tarkkaan en tiedä mikä kohta tuo nyt sit on, mutta ilmeisesti jossain Renun pakarien tienoilla kuitenkin. Näyttäs olevan kuskin alta splitteristä tämä kuva...
Renullahan on myös splitterissään koloja, mutta pakarit olikin sivuponttoonien etulaidassa...

Voisko putket olla muka kuskin persustan kohdalla? Aika mutkan saa taittaa putken päähän ettei vastatuuleen puhalla...

[
New McLaren racer: The mystery of the exhaust (google translate)


Eikös joku Mäkiltä sanonu, että eivät sit kuitenkaan Renun tyyliseen pakoputkistoon olis päätyny?

Ilmeisesti Mäkkärillä koitettiin kovastikin peitellä autoa aina varikolla, mutta kahden tunnin jälkeen nämä kaverit luulevat löytäneensä pakarit... :)
The exhaust would be so similar as far forward on the new Renault, but the design would be something different.While Renault hides the outlet opening in a bump in the side box to blow the gases under the ground, McLaren is on the tail pipe of the crash structure to start with the side pods.
Tekstissä puhuvat mun ymmärtääkseni kuitenkin sivuponttooneista...?
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Sitä on jotkut jo etsineet...ylläri ylläri...

Ihan tarkkaan en tiedä mikä kohta tuo nyt sit on, mutta ilmeisesti jossain Renun pakarien tienoilla kuitenkin. Näyttäs olevan kuskin alta splitteristä tämä kuva...
Renullahan on myös splitterissään koloja, mutta pakarit olikin sivuponttoonien etulaidassa...

Voisko putket olla muka kuskin persustan kohdalla? Aika mutkan saa taittaa putken päähän ettei vastatuuleen puhalla...

[
New McLaren racer: The mystery of the exhaust (google translate)


Eikös joku Mäkiltä sanonu, että eivät sit kuitenkaan Renun tyyliseen pakoputkistoon olis päätyny?

Ilmeisesti Mäkkärillä koitettiin kovastikin peitellä autoa aina varikolla, mutta kahden tunnin jälkeen nämä kaverit luulevat löytäneensä pakarit... :)

Tekstissä puhuvat mun ymmärtääkseni kuitenkin sivuponttooneista...?
Täähän mee ihan Sherlock Holmes touhuksi... :D

Tuo sivuponttoonin alalaidassa oleva(Vodafonen logon kohdalla) 'kanava' puolustaisi putkien olemista splitterin kohdalla. Kanavaa pitkin pakokaasut johdetaan diffun yläpinnalle... Toisaalta en ymmärrä kuinka tämä tehostaa ilmavirtausta auton alle koska pakokaasut johdetaan diffun yläpinnalle eikä auton alle joka ymmärtääkseni on se tärkein juttu downforcen kannalta?

Parempaa analyysia kuvien kera odotellessa...
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Täähän mee ihan Sherlock Holmes touhuksi... :D

Tuo sivuponttoonin alalaidassa oleva(Vodafonen logon kohdalla) 'kanava' puolustaisi putkien olemista splitterin kohdalla. Kanavaa pitkin pakokaasut johdetaan diffun yläpinnalle... Toisaalta en ymmärrä kuinka tämä tehostaa ilmavirtausta auton alle koska pakokaasut johdetaan diffun yläpinnalle eikä auton alle joka ymmärtääkseni on se tärkein juttu downforcen kannalta?

Parempaa analyysia kuvien kera odotellessa...
Näin on. Nyt sitä kytätään joka laitteen persputkia! :p

Renulla tarkoitus on ainakin ahtaa auton pohjaa edestä päin. Sitä myötenhän se vaikuttaa myös diffuun, eli sinne menee enemmän ilmaa ilmeisesti jollon sielä myös poistuu paljon ilmaa ja se vissiin meinaa daun-woorssia.

Toi mäkkärin kuva tosiaan oli siitä splitteristä, kuten arvelin. Näkyy siitä toisesta kuvasta, jonka löysin myöhemmin mukaan. Aiemminhan tääläkin juteltiin, että pakokaasujen syöttämisestä ponttoonin sivuitse ei olis paljo iloa. Verrattuna, että putket sojottais suoraa diffulle auton perässä... Eli varmaan pohjan alle ne Mäkissäkin sitten ohjataan, jos putket tuola edessä on.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Joku joka tietää niin voisiko sanoa että mitä merkitystä tuossa nokan kärjessä olevilla pienillä rei'illä on? Askarruttanut jo pitkään mutta mitään järkevää selitystä en itse ole niille keksinyt.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Joku joka tietää niin voisiko sanoa että mitä merkitystä tuossa nokan kärjessä olevilla pienillä rei'illä on? Askarruttanut jo pitkään mutta mitään järkevää selitystä en itse ole niille keksinyt.
Ne on jäähdytysreikiä. Niistä ohjataan ilmaa jarrunesteiden, jousitusten osien, kuskin yms viilentämiseen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ei tuolla kanavalla taida olla airboxin kanssa mitään tekemistä. Mitä nyt läheinen sijainti...
No perkule kun en keksiny parempaakaan nimeä. Aivan oma kanavansahan se onkin ja menee suoraa vaiheaskin päällä olevalle jäähdyttäjälle... Onko jossain määritetty, että air box olis vain moottoria varten? :)
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No perkule kun en keksiny parempaakaan nimeä. Aivan oma kanavansahan se onkin ja menee suoraa vaiheaskin päällä olevalle jäähdyttäjälle... Onko jossain määritetty, että air box olis vain moottoria varten? :)
Airbox terminä viittaa nimenomaan rakennelmaan, jolla ohjataan ilmansuodattimelle ja siitä imusarjalle. En nyt päästäni muista sopivaa suomenkielistä termiä. Kai sitä suodatinkoteloksikin kutsutaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Airbox terminä viittaa nimenomaan rakennelmaan, jolla ohjataan ilmansuodattimelle ja siitä imusarjalle. En nyt päästäni muista sopivaa suomenkielistä termiä. Kai sitä suodatinkoteloksikin kutsutaan.
Totta. Nopea tarkistus sanakirjasta ja se on IMUKOTELO.
Eli jos pilkkua siirrellään, niin pitäisi kait sit puhua airboxin ilmanotosta tms. Koska tämä airbox eli imukotelo lienee lähempänä moottoria kuin tuo kuskin päällä oleva aukko... :rolleyes:

Mutta okei okei. Airbox on silti vain moottorille. Tiedä sitten miksi tätä mäkkärin taaempaa ilmanottoa kutsuisi...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Totta. Nopea tarkistus sanakirjasta ja se on IMUKOTELO.
Eli jos pilkkua siirrellään, niin pitäisi kait sit puhua airboxin ilmanotosta tms. Koska tämä airbox eli imukotelo lienee lähempänä moottoria kuin tuo kuskin päällä oleva aukko... :rolleyes:



Siis airboxhan ylettyy aivan tuonne ylösasti, joten kyse on airboxista. Kuvassa merkitty numerolla 1.



Mutta okei okei. Airbox on silti vain moottorille. Tiedä sitten miksi tätä mäkkärin taaempaa ilmanottoa kutsuisi...
Sitä voi kutsua ihan hyvin jäähdytysaukoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
McLarenin pakoputket (merkattu nuolilla) ovat perässä. Toiset rinkulat alempana ovat vain heijastuksia.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Heijastuksesta päätellen erittäin matalalla. Mutta silti jonkun sentin pohjan yläpuolella. Varmaan vähän vastaava kuin RB:llä, näin takaapäin arvioituna.
Mitä sä horiset?
Edellä just sanottu että "alemmat on heijastuksia". Kuvan mukaan putkethan on jossain vetoakselin tienoilla. Senttejä diffun reunan yläpuolella.

Ja mikä vastaava kuin RB:llä?! RB:llä putket on tiettävästi diffun laidoilla. Nämä on melko keskellä!

-edit- voihan toi diffun yläreuna jatkua, heijastuksesta päätellen, tasasena kohti auton keulaa jonkun matkaa... mutta outu viritys jos näin. Yleensähän diffu nousee ylöspäin. Ja nykymallin mukaan pakokaasutkin on yleensä syötetty siihen ylöspäin nousevaan diffun seinään...
 
Viimeksi muokattu:
Ylös