Jos ei heillä sopimusta ole, niin onhan heillä täysi oikeus lakkoilla.
Mutta täytyy kyllä ihmetellä koko prosessia. Keväästä asti neuvoteltu ja mitään muuta ei ole saatu aikaan kuin tämä sotku. Mika Vehviläinenkin on kommenteillaan saanut itsensä aika outoon valoon. Ensin peräänkuulutti parempaa johtajuutta Hienosen jälkeen, mutta ei se hänen kommenttejensa perusteella siltä vaikuta. Ja nyt sitten pitää saada joku helkkarin brändinuudistus uusine konemaalauksineen (montahan miljoonaa maksaa...). Ehkä olisi syytä tämän jälkeen alkaa rakentaa brändiä ihan päivittäisestä toiminnasta.
Ei sillä, eihän Finnairin tilanne helppo ole. Jos rakenteet ovat jostain monopoliajalta ja kilpailijat ovat tulleet puhtaalta pöydältä, niin yhtälö on aika vaikea. Heidän kustannusrakenteeseensa ei ole mahdollista päästä, joten hintoja on pidettävä korkeammalla, jotta nenä pysyy pinnan yläpuolella. Mutta kuinka moni on valmis maksamaan korkeampaa hintaa siitä, että saa lentää Finnairilla?
Finnairin matkustamohenkilökunnan haukkuminen tuntuu olevan joskus jotain kansallisurheilua, mutta ei minulla ole ollut heistä mitään valittamista. Mutta kun viime aikoina palveluja on karsittu ja hintoja nostettu, niin minä olen alkanut siirtyä enämpi Lufthansan suuntaan, hinta-laatu suhde on vaan siellä parempi. Viimeksi korkkasin KLM:n, ihan OK, mutta Lufthansa voittaa mennen tullen ainakin Euroopan lennoilla.
Mutta täytyy kyllä ihmetellä koko prosessia. Keväästä asti neuvoteltu ja mitään muuta ei ole saatu aikaan kuin tämä sotku. Mika Vehviläinenkin on kommenteillaan saanut itsensä aika outoon valoon. Ensin peräänkuulutti parempaa johtajuutta Hienosen jälkeen, mutta ei se hänen kommenttejensa perusteella siltä vaikuta. Ja nyt sitten pitää saada joku helkkarin brändinuudistus uusine konemaalauksineen (montahan miljoonaa maksaa...). Ehkä olisi syytä tämän jälkeen alkaa rakentaa brändiä ihan päivittäisestä toiminnasta.
Ei sillä, eihän Finnairin tilanne helppo ole. Jos rakenteet ovat jostain monopoliajalta ja kilpailijat ovat tulleet puhtaalta pöydältä, niin yhtälö on aika vaikea. Heidän kustannusrakenteeseensa ei ole mahdollista päästä, joten hintoja on pidettävä korkeammalla, jotta nenä pysyy pinnan yläpuolella. Mutta kuinka moni on valmis maksamaan korkeampaa hintaa siitä, että saa lentää Finnairilla?
Finnairin matkustamohenkilökunnan haukkuminen tuntuu olevan joskus jotain kansallisurheilua, mutta ei minulla ole ollut heistä mitään valittamista. Mutta kun viime aikoina palveluja on karsittu ja hintoja nostettu, niin minä olen alkanut siirtyä enämpi Lufthansan suuntaan, hinta-laatu suhde on vaan siellä parempi. Viimeksi korkkasin KLM:n, ihan OK, mutta Lufthansa voittaa mennen tullen ainakin Euroopan lennoilla.