Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Saiskohan jostain näkyville viimeisen 30 minuutin aikoja. Kisasäädöillä ajettaessa ero kärkeen taisi olla 2-3s luokkaa, joka oli aivan odotettavaa. Näillä vauhdeilla taistellaan hyvin keskikastissa jos vain vehkeet kestää. Kauhea itku kauden ekojen harkkojen jälkeen. Silmä pois pyllystä niin näkee kokonaiskuvan paremmin :thumbup:
Tässä kaikkien kierrosten ajat:
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/aus-session1-times.pdf
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/aus-session2-times.pdf
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Puhuin palturia. Oli Chandhokin autossakin tuo uusi keulapala. Joten taitaapi olla käytetty tuota uutta vain nyt harkoissa.
 

Flying Finn

Well-known member
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
720
Sijainti
Bliss
Omaan silmään tänään on ajettu molemmilla keulapala versioilla. Ainakin kuvissa näkee molempia.


Tässä ainakin näyttäis olevan vanha.
Myös Chandhokin autossa oli uusi nokka (edestä päin hyvin samannäköinen) mutta onneksi romuttunut etusiipi oli sentään vanhaa mallia.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Kyllä Lotus on enemmän sekuntien kuin kymmenysten päässä keskikastista.

Heikkikään ei paljon Tulosruudussa jaksanut selitellä vaikka ennen kauden alkua luuli pääsevänsä kahden sekunnin päähän kärjestä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Äh. Sekoilin. Siis Australiassa on käytetty vain uutta keulaa, mikä on tietysti ihan ok, kunhan tuolla palalla nyt sitten mennään koko kausi. Testeissä saa tietysti käyttää ihan mitä paloja vain.

En silti oikein ymmärrä mitä järkeä on tuoda vasta ensimmäiseen kisaan sellainen osa, jota ei ole testattu, kun mahdollisuutta vaihtaa takaisin vanhaan ei ole.
FIA:n säännöistä en ainakaan minä kykene löytämään kohtaa, jossa vuodeksi luokiteltavat osat eriteltäisiin. Tällainen sääntö on kuitenkin olemassa juurikin törmäystestejä vaativille osille, ja Craig Scarborough on blogissaan luokittelua sivunnut moneenkin otteeseen. Hänen mukaansa keula kyllä kuuluu luokiteltuihin osiin, mutta tiimit voivat tehdä osaan pieniä muutoksia "päällystämällä" varsinainen törmäysrakenne Formula Ford -vertauksesi tavoin, mistä tässäkin lienee siis kyse.

Mitä Lotuksen vauhtiin tulee, niin nopeimpien kierrosten ajaminen ilman siivenkäyttöä, melko vähäinen kierrosmäärä ja rengasongelmat kyllä tarkoittavat, että potentiaalia parempaan on. Jos talli pääsee edes jyvälle huomenna, alkaa ero kolmosella.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Tuoreita Twitter-viestejä Mike Gascoynelta ja Heikki Kovalaiselta:
Info from Pirelli clearly showing we were struggling to get heat into the tyres yesterday and were outside the operating window
Interesting meetings with engineers this morning, identified clearly an issue with tyre temps, need to get them working on different range
Toivottavasti Lotus saa renkaat toimimaan aika-ajoon mennessä.
 

Flying Finn

Well-known member
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
720
Sijainti
Bliss
T128 ei näköjään yhdessäkään vapaassa harjoitussessiossa alittanut nopeinta T127:llä viime vuonna samassa sessiossa ajettua kierrosaikaa.

Molempien kuljettajien parhaat sektoriajat yhdistämällä paras aika olisi FP3:ssa ollut about 1.29.4, kymmenyksen alle T127:n viimevuotisen FP3-ajan.

Team Lotus Twitterissä FP3:n jälkeen:

Couple of issues that we can fix before quali but we need to get heat into tyres...
 
Viimeksi muokattu:

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Joo ei tämä romu mene minnekään. Nyt ollaan takana vieläkin enemmän edelliseen vuoteen verrattuna. Voisivat poistua sarjasta saman tien. Varikset nauraa tälle.
Totta puhut. Itsekkin tässä taivastelin että minne se "ennen-kautta" oleva "vauhti" kadonnut.
Tästä olen jo vuosia puhunut jotan kissa pöydälle taas: Mike Gascoyne on KEHNOIN autonsuunnittelija F1-sarjassa. Ainoa inssi joka vuodesta toiseen tekee entistä hitaampia autoja edellisvuoteen verrattuna.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jos Lotus ei lämmitä renkaita tarpeeksi, niin kuluvatko ne vähemmän?

Vai onko nuo nyt niin kylmät että kuluvat enemmän?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4338
Käsittämätöntä ettei Lotus saa renkaitten lämpötilaa nostettua optimaaliselle tasolle, ilmeisesti väärät kaasuseokset renkaissaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos Lotus ei lämmitä renkaita tarpeeksi, niin kuluvatko ne vähemmän?

Vai onko nuo nyt niin kylmät että kuluvat enemmän?
Todennäköisesti kuluvat enemmän, tosin jos renkaat tahtovat ylikuumeta pitkään ajettaessa, kompensoi Lotuksen ongelma sitä. Rengas on suunniteltu toimimaan tietyssä lämpötilassa ja yleensä sen kuluminen on melko arvaamatonta tuon ikkunan ulkopuolella, Bridgestoneissa liian kylmä toimintalämpötila aiheutti erityisesti kumin rullautumista.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Heikin Clio ei taida sen kummemmin kulkea tänäkään vuonna. Taitaa urakehitys olla aikalailla seis kohta, mallia Mika Salo.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Toivotaan, että Lotuskin saa lämpöä renkaisiin kisan aikana. Malesiassa pitäisi olla helle ja kuuma radan pinta, joten katsotaan siellä aika-ajoissa uudestaan onko Gascoynen ohjauksessa väsätty auto oikeasti sellainen etana kuin Australian aika-ajon perusteella näyttää.

Heikki päihitti kuitenkin tallikaverinsa, vaikka antoi puoli sekuntia tasoitusta, kun säädettävä takasiipi ei toiminut.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Lotukset hitaampia kuin viime vuonna... keskikastiin, yeah right.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Eihän tuo hyvältä näytä, mutta jospa nuo rengasmurheet saataisiin selvitettyä Malesiaan mennessä. Ei tässä kannata kuitenkaan panikoida vielä: jos auto on pannukakku niin sitten tehdään McLarenit ja tekaistaan uusi. :ahem: :wink:
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Aika helvetin pahoja rengasongelmia pitää olla jos tosissaan sillä viime vuotisella kenkälaatikolla pääsi kovempaa kuin tän vuotisella autolla :eek:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös