hippi
Well-known member
- Liittynyt
- 13.4.2009
- Viestit
- 2695
Team Lotus on pukannut ilmoille uuden podcast-äänitallenteen ennen Monacon osakilpailua. Äänessä ovat Jarno Trulli, Heikki Kovalainen, Ricardo Teixeira ja Mike Gascoyne. Kirjasin haastateltavien pääpointit vapaana suomennoksena.
Jarno:
Autossa on Monacossa lisää päivityksiä, jotka toivottavasti toimivat, joten on syytä olla optimistinen. Kanadan osalta on vaikeaa ennustaa Team Lotuksen kilpailukykyä. Kanadassa autossa täytyisi olla hyvä suoranopeus sekä myös mekaanista pitoa, jotta autoa voi ajaa reunakivien yli. Lotuksella on kuitenkin tänä vuonna viimevuotista parempi ja kilpailukykyisempi auto, joka on lähempänä keskikastia ja näiden päivitysten myötä voimme jopa olla mukana keskikastissa.
Heikki:
Päivityspaketin kanssa täytyy vielä tehdä lisää työtä ja siitä saadaan kyllä vielä lisää vauhtia, mutta olemme jo löytäneet parannusta kovissa nopeuksissa, mikä on rohkaisevaa. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen edistykseemme kauden tässä vaiheessa. Olen samaa mieltä Miken kanssa, että päivityksiä täytyy käyttää heti, vaikka niitä ei saataisikaan välittömästi optimoiduksi. Täytyy yrittää päästä kisoissa maaliin asti, kerätä mahdollisimman paljon dataa ja parantaa viikosta toiseen. Barcelonan onnistunut aika-ajo ei välttämättä toistu kaikissa kilpailuissa, mutta Monacossa kaikki on aina mahdollista. Autoon pitää kuitenkin saada vielä lisää suorituskykyä, että toiseen osioon pääsisi säännöllisesti.
Gascoyne:
Heikki ajoi ulos kaarteessa 4 tehtyään pienen ajovirheen. Heikin kisa oli kuitenkin jo silloin mennyt vähän pieleen, kun Heikillä oli alussa kontaktia toisen auton kanssa, jolloin Heikin etusiipeen tuli pientä vauriota ja hän putosi Jarnon taakse. Myöhemmin Heikillä oli edessään ruuhkaa. Ehkä otimme hänet ensimmäisellä stintillä varikolle kierroksen liian myöhään, mutta tietysti yritimme venyttää renkailla ajettavaa kierrosmäärää pitääksemme varikkokäyntien määrän minimissä. Molemmissa autoissa pakoputkistoon tuli kisan aikana murtumia, mikä ei ollut varsinaisesti yllätys, koska ajoimme ensimmäistä kertaa tämän uuden lattian ja pakoputkiston muotoilun kanssa. Itse asiassa olimme helpottuneita, kun Jarno selvisi maaliin asti ilman että auto syttyi palamaan. Vauhtiin tämä ongelma ei vaikuttanut isommin. Päivityspakettia täytyi kuitenkin käyttää, että saisimme kerättyä siitä mahdollisimman paljon dataa ja koska tällaiset viat voi löytää vain maksimaalisessa rasituksessa. Perjantaiharjoituksissa tämä ei ole mahdollista. Williams, Force India ja Virgin eivät käyttäneet päivityksiään itse kisassa, mutta me uskomme päivitysten testaamisen kisassa olevan nopein tapa kehittää autoa -- silläkin uhalla, että autot eivät pääse maaliin asti.
Jarno:
Autossa on Monacossa lisää päivityksiä, jotka toivottavasti toimivat, joten on syytä olla optimistinen. Kanadan osalta on vaikeaa ennustaa Team Lotuksen kilpailukykyä. Kanadassa autossa täytyisi olla hyvä suoranopeus sekä myös mekaanista pitoa, jotta autoa voi ajaa reunakivien yli. Lotuksella on kuitenkin tänä vuonna viimevuotista parempi ja kilpailukykyisempi auto, joka on lähempänä keskikastia ja näiden päivitysten myötä voimme jopa olla mukana keskikastissa.
Heikki:
Päivityspaketin kanssa täytyy vielä tehdä lisää työtä ja siitä saadaan kyllä vielä lisää vauhtia, mutta olemme jo löytäneet parannusta kovissa nopeuksissa, mikä on rohkaisevaa. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen edistykseemme kauden tässä vaiheessa. Olen samaa mieltä Miken kanssa, että päivityksiä täytyy käyttää heti, vaikka niitä ei saataisikaan välittömästi optimoiduksi. Täytyy yrittää päästä kisoissa maaliin asti, kerätä mahdollisimman paljon dataa ja parantaa viikosta toiseen. Barcelonan onnistunut aika-ajo ei välttämättä toistu kaikissa kilpailuissa, mutta Monacossa kaikki on aina mahdollista. Autoon pitää kuitenkin saada vielä lisää suorituskykyä, että toiseen osioon pääsisi säännöllisesti.
Gascoyne:
Heikki ajoi ulos kaarteessa 4 tehtyään pienen ajovirheen. Heikin kisa oli kuitenkin jo silloin mennyt vähän pieleen, kun Heikillä oli alussa kontaktia toisen auton kanssa, jolloin Heikin etusiipeen tuli pientä vauriota ja hän putosi Jarnon taakse. Myöhemmin Heikillä oli edessään ruuhkaa. Ehkä otimme hänet ensimmäisellä stintillä varikolle kierroksen liian myöhään, mutta tietysti yritimme venyttää renkailla ajettavaa kierrosmäärää pitääksemme varikkokäyntien määrän minimissä. Molemmissa autoissa pakoputkistoon tuli kisan aikana murtumia, mikä ei ollut varsinaisesti yllätys, koska ajoimme ensimmäistä kertaa tämän uuden lattian ja pakoputkiston muotoilun kanssa. Itse asiassa olimme helpottuneita, kun Jarno selvisi maaliin asti ilman että auto syttyi palamaan. Vauhtiin tämä ongelma ei vaikuttanut isommin. Päivityspakettia täytyi kuitenkin käyttää, että saisimme kerättyä siitä mahdollisimman paljon dataa ja koska tällaiset viat voi löytää vain maksimaalisessa rasituksessa. Perjantaiharjoituksissa tämä ei ole mahdollista. Williams, Force India ja Virgin eivät käyttäneet päivityksiään itse kisassa, mutta me uskomme päivitysten testaamisen kisassa olevan nopein tapa kehittää autoa -- silläkin uhalla, että autot eivät pääse maaliin asti.