Lotus-nimikiista

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nyt jos Englannin kuningatarkin jo pitää Tonyn tallia aitona Team Lotuksena ja häntä siitä syystä palkitsemisen arvoisena, niin en tiedä enää mitä tästä tragikoomisesta nimifarssista olisin mieltä.
Älä sotke asioita. Ei se arvonimi siitä tullut eikä varsinkaan tuota tarkoita.
Nämä tallien jatkuvat omistajavaihdokset, ja niistä syntyneet nimenmuutokset,moottoritoimittajien ja sponsoreiden nimikytkökset sekä niihin liittyvät mahdolliset kiistat syövät jo lajin uskottavuutta.
Eikä syö, ne ovat olleet arkipäivää koko sen 30+ vuotta mitä olen F1:tä seurannut ja lajin suosio sen kuin kasvaa. Johan Tolemanin monivaiheinen kehittyminen Lotus Renaultiksi on itsessään osoitus siitä. Takana on Sennan F1-uran huomiota herättänyt aloitus ja neljä maailmanmestaruutta kahdella eri nimellä. Ei rivifanien mielessä kuitenkaan ole mitään epäselvyyttä siitä minkä tallin nimissä mikäkin on tapahtunut.

Lotus-kiista toki on jokseenkin ainutkertainen tapaus, mutta se syö korkeintaan osallisten uskottavuutta, ei lajin. Eikä vähemmän vannoutuneita faneja (=valtaosa) juurikaan kiinnosta, ne asettuvat television ääreen vasta sitten kun kisat alkavat ja ottavat vaikutteensa selostajien puheista.

Kiinnostuneempia faneja tällainen vain sitouttaa lajiin. Ollaan tunteellisesti jomman kumman puolella ja seurataan tiiviisti miten käy. Myös kauden aikana, kun kahden tallin välillä on selvä kilpailuasetelma.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Lotus-kiista toki on jokseenkin ainutkertainen tapaus, mutta se syö korkeintaan osallisten uskottavuutta, ei lajin.
Samaa mieltä. Ei laji ole tästä kärsinyt, päinvastoin todennäköisesti kerännyt enemmän silmäpareja ja lööppitilaa tämän ansiosta kun nimestä ja osallistumisoikeudesta oikein kiistellään.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tässä on muuten hyvä esimerkki siitä kuinka yritysmaailmassa pitää toimia ja toimitaan. Eli kun käy ilmi että toinen firma aikoo käyttää tai käyttää oman yrityksen tavaramerkkiä tai muuta "intellectual propertya" niin siihen pitää puuttua eli kannetta peliin. 20 vuoden päästä olisi myöhäistä enää puuttua asiaan.

Sama Lotus-kiistassa. 20 vuotta sitten Team Lotus siirtyi Chapmanin perheeltä pois. Siinä vaiheessa olisi pitänyt myös viedä oikeudet Team Lotus nimeen. Huntin omistuksessahan Team Lotuksen nimeä käytettiin vielä neljän vuoden ajan. Nyt uusien omistajien on mielestäni turha mutista asiassa, jos edelliset omistajat ovat nimestä luopuneet.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Lotus-nimikiistaan puuhataan ilmeisesti vielä sovitteluratkaisua. Motorsport.com kertoo Protonin tiedottaneen, että Tony Fernandes vaatii 22-37 miljoonan punnan korvausta luopuakseen Team Lotus -oikeuksistaan. Protonin tarjous, josta Fernandes on kieltäytynyt, on 6 miljoonaa puntaa. Eli nyt sitten kai tingitään ja katsotaan löytyykö sopu ennen oikeudenkäyntiä.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Lotus-nimikiistaan puuhataan ilmeisesti vielä sovitteluratkaisua. Motorsport.com kertoo Protonin tiedottaneen, että Tony Fernandes vaatii 22-37 miljoonan punnan korvausta luopuakseen Team Lotus -oikeuksistaan. Protonin tarjous, josta Fernandes on kieltäytynyt, on 6 miljoonaa puntaa. Eli nyt sitten kai tingitään ja katsotaan löytyykö sopu ennen oikeudenkäyntiä.
Buu! Surkeaa jos Tony suostuu myymään nimen. Perustelen tätä sillä, että talli on jo tullut tunnetuksi Lotuksena F1:ssä, eikä tarpeettomat nimimuutokset ole suotavia. Toiseksi, kun tallin päämajakin laitettiin jo "Lotus kuosiin", josta oli oikein videotakin näytillä, olisi aika noloa näin pian ko. tapahtuman jälkeen vaihtaa kaikki taas.
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Kaikki näkyy olevan kaupan, jos rahalla muutettiin Team Lotuksen kansalaisuus malesialaiseksi, niin sillä koko talli voidaan myös lakkauttaa.
-Money talks... :dunno:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Kaikki näkyy olevan kaupan, jos rahalla muutettiin Team Lotuksen kansalaisuus malesialaiseksi, niin sillä koko talli voidaan myös lakkauttaa.
-Money talks... :dunno:
Bahar jos kuka tietää, miten rahalla luodaan "historiaa"... Ei kai kukaan ole niin hölmö, että luopuisi omaisuudestaan ilmaiseksi?
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Rahastahan tässä kiistassa on tietysti kyse. Sikäli voisi olettaa, että molemmilla osapuolilla olisi halua pyrkiä sovitteluratkaisuun. Team Lotus -nimestä luopuminen ilman mittavaa korvausta olisi iso takaisku Fernandesin tiimille, koska lovi budjetissa heikentäisi tallin kilpailukykyä. Itse en niinkään piittaa millä nimellä Fernandesin tiimi kilpailee -- kilpailukyky radalla on paljon tärkeämpää.

Fernandesin rahavaatimus on Protonin mukaan esitetty marraskuussa 2010. Protonin mukaan Fernandesin talli olisi voinut jatkaa nimellä "Lotus Racing" myös kaudella 2011, jos he olisivat korjanneet lisenssirikkomuksensa.

Tämä jälkimmäinen väite kuulostaa epäuskottavalta, koska Dany Bahar ei tiettävästi halua Group Lotuksen nimen assosioituvan häntäpäässä ajavaan talliin. Protonin uusin lausunto on kuulemma vastine Fernandesin hiljattaiseen paljastukseen, että Proton on hakenut sovittelua tarjoamalla 6 miljoonaa puntaa.

Lähde: http://star-motoring.com/News/2011/Proton-reacts-to-Lotus-name-row.aspx
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kaikki näkyy olevan kaupan, jos rahalla muutettiin Team Lotuksen kansalaisuus malesialaiseksi, niin sillä koko talli voidaan myös lakkauttaa.
-Money talks... :dunno:
Kyse on vain nimen ostamisesta, Fernandesin tiimin olemassaolo ei tuossa kaupassa lakkaisi. Fernandes kyllä pyytää tuon tiedotteen mukaan rahaa vähän muustakin (pääasiassa menetetyistä brändistä ja tuloista), mutta Proton on ilmoittanut, että maksaa - jos maksaa - pelkästään nimestä.

-Edit- Tony epäilemättä vastaa tähän tiedotteeseen. Saapa nähdä ovatko osapuolet tälläkään kertaa samaa mieltä siitä mitä on tarjottu ja mistä. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Protonin mukaan Fernandesin talli olisi voinut jatkaa nimellä "Lotus Racing" myös kaudella 2011, jos he olisivat korjanneet lisenssirikkomuksensa.

Tämä jälkimmäinen väite kuulostaa epäuskottavalta, koska Dany Bahar ei tiettävästi halua Group Lotuksen nimen assosioituvan häntäpäässä ajavaan talliin.
Niinpä, tuota en kyllä usko. Muistaakseni se meni niin että mitään "varoitusta" Tony ei saanut lisenssirikkomuksesta, vaan sopimukset vain katkaistiin kerralla. Siinä mitään "korjauksia" kysytty.

Ja on se nyt kumma kun ei tule totuutta julki, vaan aina toinen väittää tarjonneensa kuun taivaalta, ja toiselle se ei kelvannut, ja sitten kerrotaan että ei ne kuuta tarjonneetkaan, vaan pari hiekanjyvää. Enemmän uskon kuitenkin Fernandesin versiota. Groupilla, Protonilla ja Baharilla kun tuntuu tarinat ja fiilikset muuttuvan päivittäin.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Buu! Surkeaa jos Tony suostuu myymään nimen. Perustelen tätä sillä, että talli on jo tullut tunnetuksi Lotuksena F1:ssä, eikä tarpeettomat nimimuutokset ole suotavia. Toiseksi, kun tallin päämajakin laitettiin jo "Lotus kuosiin", josta oli oikein videotakin näytillä, olisi aika noloa näin pian ko. tapahtuman jälkeen vaihtaa kaikki taas.
Kyllähän Tony pettäisi tallinsa fanit luopumalla TL-nimestä, vieläpä kun ottaa huomioon GL inhottavan toiminnan TL:ää kohtaan. Mutta kun TL:ltä puuttuu Chapmanien tuki, joka GL:llä on, ja kun TLV on ollut vain TL-brändin de jure -omistaja GL:n ollessa de facto -omistaja, olisi ymmärrettävää, että TL:n ja GL:n omistaisi sama taho, aivan kuin ACBC:n aikoihin. Ja pienenä tallina TL:n täytyy myös ajatella rahallista puolta. Jos GL maksaa enemmän kuin nimenvaihdosta ja sen myöhemmistä vaikutuksista aiheutuvat kulut, nimi kannattaa vaihtaa, halusipa tai ei, muuten ei.

Silti, tämä osoittaa sen, että GL ei pidä varmana sitä, että oikeus kumoaa TL-tavaramerkit. Tai sitten GL vain haluaa välttää kahden Lotuksen tilanteen.

Anyway, LRGP:n nimestä. Autosport.comissa tein galluppia siitä pitävätkö ihmiset tallia vielä Relluna. Hivenen yli puolet pitää tallia edelleen Relluna, tosin Rellun faneista jonkin verran enemmän.

http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=143047
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Tämä jälkimmäinen väite kuulostaa epäuskottavalta, koska Dany Bahar ei tiettävästi halua Group Lotuksen nimen assosioituvan häntäpäässä ajavaan talliin.
Baharhan on julkisesti sanonut, ettei hänelle (ja sitä kautta Group Lotukselle) kaksi Lotus-tallia olisi ongelma. Viitannet kommentissasi Protonin johdon kommentteihin. Fernandesin häntäpään talli olisi kuitenkin Baharin puolesta hyvin voinut jatkaa heidän nimellään, eikä mitään ongelmia olisi syntynyt, jos Fernandes olisi alusta asti kunnioittanut Hethelin tahtoa. Fernandesilla vain oli muut aikeet mielessä projektinsa julkistustilaisuudesta lähtien.
WebSlave sanoi:
Fernandes kyllä pyytää tuon tiedotteen mukaan rahaa vähän muustakin (pääasiassa menetetyistä brändistä ja tuloista), mutta Proton on ilmoittanut, että maksaa - jos maksaa - pelkästään nimestä.
Protonin tarjous on minusta ollut enemmän kuin kohtuullinen. Fernandes sen sijaan yrittää edelleen rahastaa jollain mikä ei ole hänen. Mitä kauemmin ja tarkemmin tätä sotkua vatvotaan, sitä selkeämmäksi alkaa käydä, että Hunt omisti vain Team Lotuksen nimen, muttei mitään muuta. Lotuksen brändi on Lotuksen, tai tarkemmin Chapmanin Lotuksen, eli nykyisin Clive Chapmanin tukeman Lotuksen, joka on Group Lotus. Mikäli tämä soppa kiehuu oikeudessa, odotan siellä selviävän vielä 90-luvun alun TLI- ja TLV-järjestelyidenkin. Viimeistään siinä vaiheessa päivänvaloon tullee myös Fernandesin omien lakimiesten löytämät kyseenalaisuudet Huntin omistusoikeuksissa.

Mutta minusta Fernandesilla ei ole perusteita vaatia korvauksista menetetystä brändistä, koska 1Malaysia Racing Teamin lähdettyä vuokraamaan Lotuksen nimeä hän hyväksyi sen ettei hänen tiiminsä brändi ole hänen. Mahdollinen tulojen menetys puolestaan on suoraa jatkoa tälle hyväksytylle, joskin perin omituiselle ja jälkikäteen aivan älyttömälle käytännölle, joten siitäkään Protonia (tai Lotusta) ei voi pitää tilivelvollisena. Epämiellyttäväksi tilanteen tekevä Team Lotuksen nimi sen sijaan on asia, jonka Proton olisi halunnut hoitaa pois järjestyksestä ja hyvittää Fernandesille sen arvon takaisin, mutta ei tule yllätyksenä, että Fernandes haluaa kiristää vielä enemmän ja samalla yhä enemmän syyllistää ja loata Lotusta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Silti, tämä osoittaa sen, että GL ei pidä varmana sitä, että oikeus kumoaa TL-tavaramerkit. Tai sitten GL vain haluaa välttää kahden Lotuksen tilanteen.
Niin no, onhan Bahar sanonut useampaan kertaan, että uskoo asian ratkeavan ennen kauden alkua lakituvan ulkopuolella ja osakkeenomistajien toimesta. Tästä kaupankäynnistä lienee ollut niissä puheissa kyse.
Anyway, LRGP:n nimestä. Autosport.comissa tein galluppia siitä pitävätkö ihmiset tallia vielä Relluna. Hivenen yli puolet pitää tallia edelleen Relluna, tosin Rellun faneista jonkin verran enemmän.
No näinpä, kun auton merkki on edelleen Renault ja vain tiimin nimi ja omistus muuttuivat. Itse enempi näen sen "Enstonen tiiminä" tai "Geniin tiiminä" tai as "Team formerly known as Renault". Mutta käytännössä toki kirjoituksessa se kulkee auton mukaan kuten muutkin tallit, eli Renaultista päasiassa kirjoitan. Mutta vaikka nimi on sama en tätä F1-talli Renaultia miellä enää mitenkään autonvalmistaja-Renaultiksi. Sekavaa? Epäilemättä, mutta niin on tilannekin.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Baharhan on julkisesti sanonut, ettei hänelle (ja sitä kautta Group Lotukselle) kaksi Lotus-tallia olisi ongelma. Viitannet kommentissasi Protonin johdon kommentteihin. Fernandesin häntäpään talli olisi kuitenkin Baharin puolesta hyvin voinut jatkaa heidän nimellään, eikä mitään ongelmia olisi syntynyt, jos Fernandes olisi alusta asti kunnioittanut Hethelin tahtoa. Fernandesilla vain oli muut aikeet mielessä projektinsa julkistustilaisuudesta lähtien.
Protonin tarjous on minusta ollut enemmän kuin kohtuullinen. Fernandes sen sijaan yrittää edelleen rahastaa jollain mikä ei ole hänen. Mitä kauemmin ja tarkemmin tätä sotkua vatvotaan, sitä selkeämmäksi alkaa käydä, että Hunt omisti vain Team Lotuksen nimen, muttei mitään muuta. Lotuksen brändi on Lotuksen, tai tarkemmin Chapmanin Lotuksen, eli nykyisin Clive Chapmanin tukeman Lotuksen, joka on Group Lotus. Mikäli tämä soppa kiehuu oikeudessa, odotan siellä selviävän vielä 90-luvun alun TLI- ja TLV-järjestelyidenkin. Viimeistään siinä vaiheessa päivänvaloon tullee myös Fernandesin omien lakimiesten löytämät kyseenalaisuudet Huntin omistusoikeuksissa.

Mutta minusta Fernandesilla ei ole perusteita vaatia korvauksista menetetystä brändistä, koska 1Malaysia Racing Teamin lähdettyä vuokraamaan Lotuksen nimeä hän hyväksyi sen ettei hänen tiiminsä brändi ole hänen. Mahdollinen tulojen menetys puolestaan on suoraa jatkoa tälle hyväksytylle, joskin perin omituiselle ja jälkikäteen aivan älyttömälle käytännölle, joten siitäkään Protonia (tai Lotusta) ei voi pitää tilivelvollisena. Epämiellyttäväksi tilanteen tekevä Team Lotuksen nimi sen sijaan on asia, jonka Proton olisi halunnut hoitaa pois järjestyksestä ja hyvittää Fernandesille sen arvon takaisin, mutta ei tule yllätyksenä, että Fernandes haluaa kiristää vielä enemmän ja samalla yhä enemmän syyllistää ja loata Lotusta.
Tässä Protonin tarjouksessa näkyy 1MRT:n ja GL:n näkemysero lisenssin purkamisesta. Jos purkaminen oli laiton, tulee GL:n korvata siitä aiheutuneet kulut. GL:n mielestä se ei sitä ollut, joten he kokevat, että heidän ei tarvitse maksaa 1MRT:lle nimenvaihtokustannuksia, he vain ostaisivat nimen 1MRT:ltä, joka möisi sen vapaaehtoisesti, eikä GL:n tarvitsisi siten maksaa muusta kuin nimestä. Mutta, koska nimen vaihto maksaisi niin paljon, 1MRT:n ei kannata myydä myydä nimeä, jos myyntihinta ei kata nimen ostohinnan lisäksi nimenvaihtokuluja. Ja GL:n ei kannata maksaa niin paljoa pelkästä nimestä.

Mitä TLV:n oikeuksien kyseenalaisuuteen tulee, niin olisi hyvä tietää mitä yrityskauppojen yhteydessä on milloinkin sovittu. TL:n tavaramerkit on rekisteröity GL:n myynnin jälkeen, mitä on sovittu rekisteröintiä edeltävästä ajasta? TLI aikoi rekisteröidä CTL:n tavaramerkit, ja olisi siten omistanut vuotta '91 edeltäneet TL:n saavutukset. Oliko tästä sovittu TLI:n toimitojen siirtyessä TLL:lle? Ja mitä varten TL:llä ja GL:llä oli sopimus TL-tavaramerkkien käyttöön liittyen? Miksi GL vei TL:n ACBC-logon käytön oikeuteen vasta 1995, kun tavaramerkki oli rekisteröity vuosia aiemmin? Onko kysymys siitä, että TLV:llä on vain oikeus kieltää muita käyttämästä tavaramerkkejään, mutta GL:llä on taas oikeus kieltää TLV:tä käyttämästä TLV:kin omia tavaramerkkejä, käytännössä tarkoittaen sitä, että TLV omistaa Teamin muttei Lotusta? Ja miksi TLV ei allekirjoittanut tätä sopimusta?
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Fernandes sen sijaan yrittää edelleen rahastaa jollain mikä ei ole hänen.
No ei se kyllä Protonillekaan kuulu. Fernandes on hankkinut sen mitä on ollut myynnissä kuitenkin.

Kauan ennen Protonin ostoa Group Lotus ja Team Lotus erkanivat, ja se ei kuulunut Protonin ostamaan pakettiin ja sitä kautta ei ole koskaan kuulunut Protonille.
Eli tämmösen provon voit jättää ihan suosiolla pois.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tässä Protonin tarjouksessa näkyy 1MRT:n ja GL:n näkemysero lisenssin purkamisesta. Jos purkaminen oli laiton, tulee GL:n korvata siitä aiheutuneet kulut. GL:n mielestä se ei sitä ollut, joten he kokevat, että heidän ei tarvitse maksaa 1MRT:lle nimenvaihtokustannuksia, he vain ostaisivat nimen 1MRT:ltä, joka möisi sen vapaaehtoisesti, eikä GL:n tarvitsisi siten maksaa muusta kuin nimestä. Mutta, koska nimen vaihto maksaisi niin paljon, 1MRT:n ei kannata myydä myydä nimeä, jos myyntihinta ei kata nimen ostohinnan lisäksi nimenvaihtokuluja. Ja GL:n ei kannata maksaa niin paljoa pelkästä nimestä.
Näin juurikin, komppaan. Kysymys ei ole enää vain nimen ostamisesta (jälleen kerran, miksei Proton ostanut sitä jo Huntilta aikaa sitten jos kerran se niin tärkeä oli/on heille) vaan kaikesta häslingistä jotka aiheuttaa kuluja sen nimenvaihdon myötä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Niinpä, tuota en kyllä usko. Muistaakseni se meni niin että mitään "varoitusta" Tony ei saanut lisenssirikkomuksesta, vaan sopimukset vain katkaistiin kerralla. Siinä mitään "korjauksia" kysytty.
Tietysti on hyvä muistaa, että Protonia ja Group Lotusta syytetään parhaillaan oikeudessa lisenssin ennenaikaisesta ja yksipuolisesta katkaisemisesta eli sopimuksen rikkomisesta. Näin ollen he eivät tietenkään voi esittää julkisuudessa, etteivät olisi antaneet Lotus Racingille reilua mahdollisuutta korjata väitettyä lisenssirikkomustaan. Fernandesin mukaan heille ei koskaan annettu tällaista tilaisuutta.

Minä arvelen Protonin viimeisimmän lausunnon takana olevan toiveen, että paljastamalla Tony Fernandesin neuvottelut Team Lotuksen myymisestä Protonille saataisiin David Hunt kieltäytymään todistamasta oikeudenkäynnissä. Hunt ei ilmeisesti halua Fernandesin myyvän Team Lotusta Protonille, koska Hunt mitä ilmeisimmin haluaisi nähdä Team Lotuksen toimivana kilpatallina ja Group Lotus puolestaan on antanut ymmärtää, että he haluavat ainoastaan käyttää Team Lotuksen perintöä F1-sarjassa katuautojensa myymiseen, mutta eivät aio käyttää Team Lotus -nimeä nykyisen F1-kilpatiimin nimessä, vaikka hankkisivat siihen omistuksen. Niinpä Hunt myi oikeudet Team Lotus -nimeen Protonin sijasta Tony Fernandesille toivoen, että Team Lotus -nimeä käytettäisiin tallin nimenä.

David Hunt on puolustanut Team Lotusta useissa oikeudenkäynneissä Group Lotusta vastaan ja tuomari on nyt esittänyt toiveensa, että Team Lotus kutsuisi Huntin todistajakseen. Team Lotuksen asianajaja vaikutti vastahakoiselta noudattamaan tuomarin toivomusta. Ilmeisesti Team Lotuksen ja David Huntin välit eivät ole nykyisellään erityisen hyvät ja tämä saattaa johtua siitä, että Hunt arvelee Fernandesin olevan halukas myymään Team Lotus -oikeutensa Protonille. Jos näin on, niin Protonin viimeisintä lausuntoa voidaan pitää strategisena siirtona oikeudenkäynnissä Fernandesia vastaan.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Baharhan on julkisesti sanonut, ettei hänelle (ja sitä kautta Group Lotukselle) kaksi Lotus-tallia olisi ongelma. Viitannet kommentissasi Protonin johdon kommentteihin. Fernandesin häntäpään talli olisi kuitenkin Baharin puolesta hyvin voinut jatkaa heidän nimellään, eikä mitään ongelmia olisi syntynyt, jos Fernandes olisi alusta asti kunnioittanut Hethelin tahtoa. Fernandesilla vain oli muut aikeet mielessä projektinsa julkistustilaisuudesta lähtien.
Itse asiassa käsitykseni, ettei Bahar oikeasti halua Team Lotusta mukaan lähtöruudukkoon, perustuu Tony Fernandesin kirjoituksiin. Tonyllahan on sisäpiiritietoa siitä, miten Bahar on oikeasti suhtautunut hänen talliinsa heidän keskusteluissaan. Tonyn Twitter-kommenttien ja haastattelujen pohjalta olen aina pitänyt paskapuheena Baharin lausuntoa siitä, että Team Lotuksen mukanaolo lähtöruudukossa 2011 olisi ilmaista mainosta Group Lotukselle. Proton, Gerard Lopez ja terve järki vahvistavat Baharin lausunnon olleen puhdasta PR-potaskaa. Muistaakseni myös Dany Bahar on perääntynyt jossain myöhemmässä haastattelussaan tästä aiemmasta kommentistaan, mutta en jaksa ainakaan tänä iltana kaivella vahvistusta tälle muistikuvalleni.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös