Moto2 on erikoinen luokka. Takahashi oli hu-hukassa eka harjoituksissa, toisissa kiiti tuulispäänä. Vastaavasti Neukirchner teki melkeinpä päinvastaisen sukelluksen.
Takahashi ehti ajaa aamulla vain 4 kierrosta ennen kuin tuhosi pyöränsä. Neukirchner vastaavasti ajoi iltapäivällä pitkän 17 kierroksen stintin ja varikolla käynnin jälkeen tuhosi pyöränsä. Moto2:ssa kun ei ole varapyörää, niin on aika kohtalokasta kaatua.
Iltapäivällä tuuli oli todella voimakas, joten sessioiden ajat eivät ole kovin vertailukelpoisia.
Kalliolla taitaa olla sama vika kuin Eliaksella, eli MotoGP:ssä käytettävät renkaat eivät sovi ollenkaan ajotyylille. Sikäli hyvä, ettei päässyt Suzukilla ajamaan.
British Eurosport2:n selostajat kertoivat, että Elias käytti viime kaudella Moto2:ssa aina muita pehmeämpiä seoksia. MotoGP:ssä on viime kaudet käytetty pelkästään todella kovia seoksia. Eliaksella on myös erittäin omintakeinen tyyli ja haluaa pyörän säätöjen muistuttavan H-D:a, eli keula korkealla. Tämän tyyliset säädöt eivät ilmeisesti ole mahdollisia Hondan nykyisellä MotoGP-pyörällä.
Toisaalta Yamahalla Spies ja Edwards ovat sanoneet, että uudemmilla malleilla (-10 ja -11) ajettaessa renkaat tuntuu paljon pehmeämmiltä. Joten ilmeisesti Yamahalla Elias ja Kallio voisivat menestyä.