MotoGP/Moto2/125 kausi 2011

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Ruuhkatukka

ja Simo vastaa niin kuin sinne huudetaan:

Simoncelli - sitting next to Pedrosa -

"For me, we speak a lot about that incident," commented the San Carlo Honda Gresini rider. "For me, the things he and his manager say are stupid. It is better not to speak with him or his manager."

:rolleyes:
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Kaikesta huolimatta Simoncellin kannattajajoukko sen kuin kasvaa. Jopa osa Rossin kannattajista on valunut hänen leiriinsä. Kaveri on kieltämättä vauhdikas ja värikäs tapaus, sellainen rokki soi ja spagetti lentää tyyppi, josta italialaiset kovin tykkäävät. Kisasuorituksissa on tosin hitusen parantamisen varaa:D
Sahurikin pääsi mäelle kun äänestäjät eivät oikeasti tienneet, ketä äänestivät. ;)

Joo, jotain yhteistä noilla kahdella, muutakin kuin linnun luut ja laulajan lihakset ... #46 ja #58 = molemmat ajattaneet urakalla muita pihalle. Mitenkähän käy kun #58 kajauttaa #46 kylkeen. Tuleekohan vihdoin jo arestia...
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3415
Sijainti
Lahti
Viimeistään siinä vaiheessa kun Rossi ja Sideshow- Bob törmäävät toisiinsa, veljesrakkauden painoarvo punnitaan.

Simoncelli on vuosien saatossa aiheuttanut koko joukon kaatajaisia. Silmin katsottuna hyytävin sattui muistaakseni juuri Mugellossa, jossa Barbera kynti otsanahallaan pitkin pääsuoran vierustaa törmättyään Simon takapyörään. Toivoa ja odottaa sopii, että hän siitä tasaantuu muutenkin kuin katkomalla luitaan. Omia tai muiden.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3415
Sijainti
Lahti
Ay caramba! Sekä Kallio että Redding saivat pyyhkeitä tallipäälliköltään. Pitäisi kuulemma kaivaa esiin enemmän taistelutahtoa eikä marista lipoisista renkaista ja kovasta kuumuudesta. Aika paha merkki! Saa nähdä miten äijille käy. Pakko perkeleyttää.

Lorenzo oli aika ässä isoimmassa luokassa, samoin kuin Dovi ja miksei myös Stonerkin, jolla kummit kuumeni lopussa. Oli väärät rengaspaineet. Rossi tulla tuprutteli tasaisen tappavasti maaliin sijalla 5(?). Merkillepantavaa on se, että hän hävisi voittajalle enemmän kuin Kallio omassa luokassaan, ja oli silti kelpo sijoituksilla. Moto 2-luokan kyyti on siis kylmää ja taistelu tasaista.
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Mugello race

Merkille pantavaa ja huvittavaa oli selostajan sepitys ei-tahdaskuskin nöyryytys "erään" tehdaskuskin tekemänä... :nope: Hoh hoijaa... No, toinen oli jälleen ajantasalla ja kuittasi asian toisessa tilanteessa, aikuisten oikeasti näinhän se on. :idea:

#46 oli vasta 6. ja Barbera vanhalla romullaan vain 2s takana. Taisi "yleisön" odotukset olla turhan kovat? (Yritys puuttui, jälleen)

#58 kuuluvalle paikalleen (kun ei törmäile ja käytti päätään).

#27 näytti kisan jälkeen hiukan väsähtäneeltä. (Oli pettynyt, voittoa hakiessaan)

#1 erittäin tyytyväinen pyöräänsä (Kehitys kulkee edelleen, vaikka väliseinä puuttuu)

Yamackalla kesti vauhti loppuun saakka, Honukalla ei, tehdas Ducatit näkymättömiä vauhdillisesti (media näkyvyys hyvä ???)
 
Viimeksi muokattu:

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Mugello test

Kallio vaivaiset 7s kärjestä puolen päivän etapilla MotoGP -testeissä... :nope:

"Kauas on pitkä matka ja raskas on painava kantaa."
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
On se Rossi kova kaveri. Tässä lähes kokonaan uudessa pyörässä on vain takapää edellistä parempi ja etupää on edelleen yhtä huono. Rossi vaatii kovempaa työtä ja suurempia kehitysaskelia. :rolleyes:

Yamahan on ilmeisesti ottanut päinvastaisen tavan lähestyä ongelmia ja käyttävät kisa kisalta enemmän 2010-kauden osia.

Aika erikoiselta kuulostaa Marc VDS-tallipäällikön kommentit. Viime vuonna Redding oli ihan hyvässä vauhdissa, joten kuskeista se ei jää kiinni. Ei vaan taida mopopuolen tulokas ymmärtää onnistuneen avauskauden jälkeen, että Moto2-luokan pyörät ovat kehittyneet melkoisesti joka tallilla.
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Mugello

Rossi "taitaa" olla tosiaan hukassa, eipä ole kehitys kulkenut vaikka motogenius itse puikoissa.

"Every session Rossi has been 1.8sec slower than the fastest, the gap has not come down all weekend. Vale still cannot get any feel out of the front. A selection of quotes:

'We don't improve a lot."
"We don't understand the bike."
"With Jerry is better."
"I cannot push the front."

"Kauas on pitkä matka ja raskas on painava kantaa."
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3415
Sijainti
Lahti
Aika erikoiselta kuulostaa Marc VDS-tallipäällikön kommentit. Viime vuonna Redding oli ihan hyvässä vauhdissa, joten kuskeista se ei jää kiinni.
Juuri näin. Mikalla nyt saattaisi olla vielä sihti hakusessa, ehkä, mutta Reddingin vireen katoaminen olisi suurempi mysteeri. Kenties tallipäällikölläkin on eväät vähissä, ja hänen on turvautuminen siihen alkeellisimpaan menetelmään l. henkilöstön höykkyyttämiseen. Joskus saadaan tuloksia silläkin, joskin harvemmin. Kärsivällisyys taitaa pettää?

Mitenkähän kävisi, jos Ducatin tallipäällikkö tekisi samat? Sanoisi Rossille ja kumppaneille, että "nyt saa riittää tämä marmattaminen! Kivinen teki tällä pyörällä vielä hetki sitten kovaa tulosta, niin on myös teidän tehtävä!". :mad_old:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18477
Ducati tiimin Teknisen Johtajan Filippo Preziosin ja Rossin kisainssi Jeremy Burgessin välillä on hieman kitkaa ensi vuoden pyörän suunnittelusta. Rossi/Burgess kaksikon oli helpompi työskennellä Hondalla ja Yamalla, sillä siellä oli erilainen lähestystapa asioihin kuin italialaistiimissä. Nähtäväksi jää mitä Rossi tähän kommentoi ja miten kauan Prezios/Burgess välit pysyvät normaalilla asteikolla.

Ensi viikonloppuna Motogp vieraillee Sachsenringillä. Loris Capirossi lupaa tehdä kaikkensa, että hän pystyy palaamaan kylkivamman jäljiltä tositoimiin Sachsenringin kisassa. Jos Capirossi ei ehdikään kuntoutua Saksan osakilpailuun. Tällöin hänet korvaisi ranskalainen Sylvain Guintoli, joka pääsi testaamaan Ducatia alkuviikosta Mugellosta.
Capirossin pyörää Mugellossa testasi myös Moto2-luokassa kilpaileva Andrea Iannone. Iannone on suurella todennäköisyydellä seuraava uusi italialainen kuljettaja kuninkuusluokassa.

Kallio ahkeroi MotoGP-proton testeissä Mugellossa

Mugellon MotoGP-viikonlopun jälkeen Mika Kallio jatkoi töitä italialaisradalla kahden päivän ajan. Kallion edustaman Marc VDS-tallin ja Suterin yhteinen MotoGP-projekti jatkui testijaksolla, jonka ensimmäisenä päivänä radalla olivat myös nykyisten MotoGP-luokan tallien pyörät.
Kallio ajoi ensi kauden sääntöjenmukaisella pyörällä yhteensä 116 kierrosta, mutta uuden rungon ongelmat rajoittivat vauhtia. Suomalaiskuskin paras kierrosaika jäi kuusi sekuntia nykyisten huippupyörien kärkiajoista.

- Suter MVDS MotoGP -protossa kokeiltiin täysin uutta runkoa, joka ei toiminut lähellekään yhtä hyvin kuin edellinen versio. Mutkissa esiintyi koko ajan voimakasta tärinää, jota ei saatu testien aikana kuriin, Kallio kertasi.

- Tärinä oli sitä luokkaa, että renkaat olivat lähellä menettää pidon, eikä tiettyä rajaa kovempaa pystynyt ajamaan. Uusi projekti todennäköisesti tarvitsee Suterilta erilaisen rungon.

Toisena testipäivänä uutuusmallia testasi myös italialainen Andrea Iannone, jonka ajamat kierrosajat sekä palaute olivat vastaavia Kallion kanssa.

- Oli hyvä juttu, että toinenkin GP-kilpakuski testasi ja antoi arvionsa projektista sekä pyörän kilpailukyvystä. Uuden pyörän kanssa on varmasti edessä pitkä tie, kun kehittämistä on paljon, Kallio arvioi.
Belgialainen Marc VDS-talli tekee päätöksiä ensi viikolla, kuinka tuore projekti jatkuu ja mitkä ovat tallin suunnitelmat MotoGP-luokan suhteen.

Marc VDS:n tiimipäällikkö Michael Bartholemy kertoi jo Mugellon GP-viikonvaihteen alla, että hän on keskustellut alustavasti myös Hondan kanssa. (MTV3)
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Saksa ei ole paska maa (vielä). Ajon tiedote:

Ajo halkoi terävästi
tuulta Sachsenringilla

Niklas Ajo käynnisti 125-kuutioisten luokan kauden yhdeksännen MM-osakilpailuviikonvaihteen vahvassa vireessä Sachsenringin tuulisella radalla Sakassa.
Vauhtiaan päivän mittaan tuntuvasti nostanut Ajo ajoi perjantain 16. nopeimman harjoitusajan 1.29,817. Hän jäi enää 1,3 sekuntia MM-sarjaa johtavasta espanjalaiskuljettajasta Nicolas Terolista, joka takoi muille malliksi lukemat 1.28,483.
- Ihan ok päivä, vaikka ei tuo kovinkaan kierros vielä aivan nappiin mennyt. Jäin silloin toisella sektorilla kolme kymmenystä päivän parhaastani, kun missasin vaihteen. Minulla oli liian pieni vaihde päällä. No, se tuli kuitattua viimeisellä vedolla, jolloin ajoin parhaani kakkossektorille, kertoi Ajo.
Kulku jälkimmäisen harjoituksen lopulla oli kenties parasta, mitä Ajolta, 17, on toistaiseksi harjoituksissa nähty. Hän sivalsi siinä vaiheessa kuusi kierrosta putkeen 1.30 pinnassa olevia aikoja.
- Kyllä tuo parannus tuli lähinnä ajamisesta vaikean radan opettelun jäljiltä. Pääsin puskemaan kunnolla lopussa.

Pyörä vakaammaksi ja lisää
vauhtia viimeisiin mutkiin

Ajo tähdentää, että lupaavasta alusta huolimatta hänellä ja saksalaistiimi Interwettenillä riittää silti vielä paljon töitä, että kulku sekä osittain rauhaton Aprilia RSW-pyörä saadaan parhaaseen mahdolliseen terään lauantain iltapäivän aika-ajoon mennessä.
- Pyörän perä liikkui vielä liikaa. Ajamisen osalta radalla oli puolestaan pari sellaista paikkaa, joissa hävisin liian paljon aikaa, Ajo viittasi kahden viimeisen mutkan suuntaan.
Sachsenringin rataa kierrettiin aurinkoisessa, joskin siis varsin tuulisessa säässä. Lisäksi aamun harjoituksessa radan lämpötila oli ainoastaan 15 asteen luokkaa. Ajo paransi iltapäivällä aikaansa 1,5 sekunnilla aamuun verrattuna.
- Tuuli vaikutti varmasti aikoihin, eikä pitokaan ollut missään missään vaiheessa kovinkaan hyvä. Radan pinnassa oli vielä iltapäivälläkin jotain möhnää, joka likasi pyöränkin, ihmetteli Ajo.

Sachsenring, Saksa.
MotoGP-sarjan 125-kuutioisten luokan 9/17 MM-osakilpailun perjantain harjoitusten parhaat ajat (kahden harjoituksen yhdistetty tuloslista):
1. Nicolas Terol Espanja, Bankia Aspar Team Aprilia 1.28,483
2. Hector Faubel Espanja, Bankia Aspar Team Aprilia + 0,007
3. Maveric Vinales Espanja, Blusens by Paris Hilton Racing Aprilia + 0,172
4. Sergio Gadea Espanja, Blusens by Paris Hilton Racing Aprilia + 0,488
5. Sandro Cortese Saksa, Intact-Racing Team Germany Aprilia + 0,591
6. Efren Vazquez Espanja, Avant-AirAsia-Ajo Derbi + 0,618
9. Jonas Folger Saksa, Red Bull Ajo Motorsport Aprilia + 0,704 11. Johann Zarco Ranska, Avant-AirAsia-Ajo Derbi + 0,870 13. Danny Kent Iso-Britannia, Red Bull Ajo Motorsport Aprilia + 1,113 16. Niklas Ajo Suomi, TT Motion Events Racing Aprilia + 1,334 21. Zulfahmi Khairuddin Malesia, Airasia-Sic-Ajo Derbi + 1,982
Kalliokin aloitti lupaavasti ollen 10. vain 0,3 s kärjestä. Sekunnin sisällä kärjestä olikin vaatimattomasti 25 kuskia! Olisipa mukava olla katsomassa..
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3415
Sijainti
Lahti
Erikoinen rata. Vasemmalle kanttausta kuni ovaalia ajaisi! Olipa eritoten noissa kahdessa pienemmässä luokassa pieniä eroja kärkikymmenikössä ja vielä senkin ulkopuolella. Eikä MotoGP-luokassakaan suoranaisesti jättieroja revitetty. Tulossa kovat kapinat:eek:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Niklas Ajolta mahtava suoritus, 10. alle puoli minuuttia kärjestä (eli reilu sekunnin kierroksella kärkeä hitaammin).

Zarcoa lyödään espanjalaisella halolla jo ties kuin monetta kertaa, nyt muuttivat tuloksia taas Asparille mieluisaksi. Mielestäni Zarco oli linjan ylityksessä edellä, mutta lopputuloksissa Faubel pantiin edelle samalla ajalla.

-edit- Faubel nostettiin voittajaksi nopeamman kierrosajan perusteella.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3415
Sijainti
Lahti
Kisa oli maukas kuin kesän ensi mansikat. Niklas peippasi hienosti vika kurvissa kymmenenenneksi. Ajojen onni oli lähes täydellinen, aina siihen saakka kunnes sääntöpykälät oli luettu loppuun. Toisaalta, Faubel ei ole voittanut aikoihin, joten hyvä kai näinkin?
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Kallion ok aika-ajo sijoitus meni sit hukkaan kun ei päässyt edes starttaamaan pyörään tulleen vian takia ? ! Sääli
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Toisaalta, Faubel ei ole voittanut aikoihin, joten hyvä kai näinkin?
Ainakin parempi vaihtoehto kuin antaa taas voitto Terolille. Muistaako kukaan vastaavaa tilannetta, jossa voitto jaetaan nopeamman kierroksen perusteella?

Seuraavat tallit on valittu mukaan 2012 MotoGP-luokkaan. Suluissa nykyiset Moto2 kuskit.

BY QUEROSENO RACING (Hernández, Rabat, Noyes)
FORWARD RACING (Cluzel, Baldolini)
KIEFER RACING (Bradl, Krummenacher)
MARC VDS RACING TEAM (Kallio, Redding)
PADDOCK GP RACING (Lüthi)
SPEED MASTER (Iannone)

Näistä ainoastaan Iannone ja Bradl on varmoja. Tosin Bradlilla on ollut vientiä parempiin talleihin.

Toivottavasti näistä uusista Superbike moottorilla varustetuista pyöristä ei tule mitään F1:stä tuttua "uudet tallit" mutasarjaa.
 
Viimeksi muokattu:

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Herra 46

Mitä yhteistä on #46:lla ja impotentilla?

- Molemmat tietää mitä tehdä, mutta kumpikaan ei vaan pysty tekemään hommiaan.

:rolleyes:

Tämä "sijoitus" tulee jäämään taloudellisesti historiaan eräänä suurimpana munauksena ikinä.

Hyvin sanottu Kiiveriltä, että Rossihan oli itseasiassa tasan viimeinen aika-ajossa, Guintoliahan ei lasketa mukaan...

Ja kisassa vielä nöyryytystä kun suisakuskikin edellä ruutulipulla.
 
Viimeksi muokattu:

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Moto2

Kyllähän Kalliolla tuuria piisaa. Ja tallipäällikkö ei ole edes pahoillaan kuten tapana tällaisissa tapauksissa on??

Ja MotoGP kapinoihin vielä pitäisi tuossa tallissa päästä... ei hyvälle näytä :nope:
 
Ylös