MotoGP/Moto2/125 kausi 2011

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
On ollut todella mielenkiintoista seurata Rossin ja Ducatin taistelua. Lähes kaikkea on kokeiltu, mutta vauhti tuntuu vaan hiipuvan.

Hayden on hyvä mittatikku, viime vuonna Aragonissa kolmas, nyt 7., 25s hitaammalla ajalla kuin vuosi sitten. Hayden on samaa mieltä, että liikaa osia testailtu liian nopeassa tahdissa, jossakin mentiin metsään.

Vieläköhän Rossi nousee kärkikahinoihin meidän kaikkien iloksi?
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Ei kai tässä ketään kuriteta? Joskus tuntuu vain kohtuuttomalta läpän/karvaisan totuuden kärjistys. Itse en ole mikään suurista suurin Rossi-kannattaja, melkeinpä kallellaan toiseen suuntaan, mutta Rossi on kuitenkin moninkertainen maailmanmestari ja veti vielä hetki sitten isoa kovaa vaikka oli hartiakin risana. Tuntuu vain kohtuuttomalta Rossin arvottaminen ihan kuraksi. Kenties sinäkin vain kärjistit? Ihan tarkoituksella? Ja huviksesi?

Jokaisella on tyylinsä ja tapansa. Se myös suotakoon. Rossin kannattajajoukot buuasivat Lorentzolle kun tämä voitti Misanossa. Ei sopisi meikäläiselle yhtään. Heille tuntui sopivan.
1. Tällä kaudella on tullut se todistetuksi, että #46 on saanut useimmat mestaruutensa liian helpolla ja Hannu Hanurin tuurilla. Mikä on jäänyt todella usealta näköjään näkemättä ja paluuta ei ole sillä nopeampi tulee koko ajan.

2. Jos tehdään kirja kuten Motogenius se pitäisi tarkoittaa ihan jotain muuta kuin tämän kauden seikkailut.

3. Risana on ollut jokainen noista kuskeista.

4. Kohtuutonta..., kannattais varmaan katsella muuallekkin kuin näitä palstoja... tsekkaas vaikka crash.net.

5. Kärjistys on mediaa kuten #46:n hero worship. Mediahan on täysin vastaanasettelua... se vain on nyt kääntynyt itseään vastaan.

6. Ducati on menettänyt sen, mikä oli SE JOKIN missä oli jotain. Stoner latoi sellaiset pohjat pyörälle, ettei varmaan vähään aikaan löydy. #36 sai sen myös todeta ja valitettavasti jäi varjoon. Eipä jää MK:n suoritukset paljoakaan #46:n vastaavista ja vielä Pramac:n romulla ja tiimin ammattitaidottomuudella. Ajon talli tekisi varmasti parempaa jälkeä. Muuan Hayden sanoi, että ollaan menty kehityksessä taaksepäin... ja kuka onkaan vastuussa? ...Rossi, Rossi who?

Näkyy tuo moottoripyörällä ajo olevan samaa kuin polkupyörällä polkeminen, kun kerran oppii niin aina osaa... no, ei se taidakkaan ihan paikkaansa pitää.

Armoa, ei Siperiaan vai Armoa ei, Siperiaan. Se on joskus pienestä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Mietiskelijä

Voit lopettaa jo peiliin katselun, vastaus oletettavasti löytyikin. No, eihän kaikkea, ei edes ihan pikkuisten juttuja, voi aina ymmärtää :idea:
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
4. Kohtuutonta..., kannattais varmaan katsella muuallekkin kuin näitä palstoja... tsekkaas vaikka crash.net.
Noh noh, ethän sinä voi tietää mitä kaikkia palstoja minä seurailen tai missä kirjoittelen. Minä olen sitä paitsi enimmäkseen kanssasi samaa mieltä, en vain noin kuraistetussa muotissa. Ei minua kiinnosta vastakkainasettelu, se on jotenkin vastenmielistä ja lähes matalaotsaista. Enemmän minua kiinnostaa yrittää ymmärtää missä oikein mennään. Niin kuin nyt tämäkin tapaus.

Miten on yleensä edes mahdollista, että Rossin klaani ja Ducatin insinööriporukka on onnistunut pudottamaan pallon noin totaalisesti ja vieläpä hukkaamaan sen? Lähes koko vaihtoehtoarsenaali on käyty läpi, ja vauhti tuntuu vain hidastuvan? Mitä helkkaria? Ovatko ne oikeasti noin kädettömiä? Aiempi ratamenestys ei puhu sen puolesta. Mysterium tremendium.

Yksi ajatus olisi tietysti kärjistää ja todeta, että Stoner on Ukko Ylijumalasta heti seuraava, mutta ei hän nyt sentään ihan niin ylivoimainen ole, vaikka paras taitaa ollakin, ja että hän siksi osasi käskyttää vikuria Ducatia niin kuin ei kukaan aiemmin.

Onhan tämä merkillinen juttu! Paljon merkillisempi kuin vain todeta, että Rossi & kumppanit ovat silkkaa kuraa, russakan helpeitä.

Yhtälailla minua ihmetytti sekin, miten Kallion asiat menivät parin Ducati-kauden jälkeen niin pahasti solmuun. Löytyykö se syötti vielä? Kuvaamisen arvoiset olivat aikoinaan myös Melandrin kasvot kun hän silmät ymmyrkäisinä yritti syöttää punaista Ducatiansa ennätysvauhtiin, ja oli jatkuvasti joko otsallaan radan laidassa, tai aristeli joukon hännillä. Haydenkin totesi eka kertaa Ducatia testattuaan, että mitä tahansa he Stonerille maksavatkin Ducatilla ajamisesta, on se liian vähän.

Parahin Duke, en minä ainakaan yritä mitään henkilökohtaista hyökkäystä sinua kohtaan tehdä. Saa kai sitä ihmetellä?
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Ei mikään varsinainen yllätys että Repsol Hondat olivat taas kärjessä. Tiukassa nipussa vieläpä. Dovi taitaa ajaa puolikiukuissaan, kun ei ole vielä varmuutta sopimuksista ja kun Simoncellille on jo luvattu tehdaspyörä.

Yllättävän hyvin ajoi Hayden. Niin, ja Mika ajoi hienosti Motodossiluokassa. Kärkeen vain reilut puoli sekuntia.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/muut/265277.html
Dovizioso vaihtaa Hondan Yamahaan 2012

Turun Sanomat 10.10.2011 18:35:20

MotoGP:n MM-sarjassa kolmantena kamppaileva Italian Andrea Dovizioso joutuu vaihtamaan ensi vuodeksi tallia, kun Honda vähentää tehdasmiehistönsä kahteen kuljettajaan.

25-vuotias italialainen ajaa ensi vuonna Tech 3 Yamaha -tiimissä yhdessä Cal Crutchlow’in kanssa. Dovizioso on ajanut MotoGP-luokassa vuodesta 2008. Hänellä on nimissään yksi voitto vuodelta 2009. Tällä kaudella Dovizioso on ollut palkinnoilla kolme kertaa.

Dovizioso voitti 125-kuutioisten maailmanmestaruuden Hondalla 2004. Sittemmin hän oli 250-kuutioisissa kahdesti hopealla. Nyt on menossa uran paras MotoGP-kausi. Ennen kolmea päätöskisaa italialainen on pisteen edellä tallikaveriaan Dani Pedrosaa.

Hondan ykköstähti Casey Stonerin mestaruus on katkolla ensi viikonloppuna Phillip Islandin radalla Australian osakilpailussa.

Dovizioso ottaa Tech 3 Yamaha -tiimissä konkari Colin Edwardsin paikan, Edwards siirtyy Moto2 -luokasta ylöspäin nousevaan Forward Racing -talliin.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
En sitä huonoksi asiaksi väittänytkään, ihan mielenkiintoista, että lajissa on muitakin merkkejä kuin jokapäiväiset Honda, Kawasaki... kuten nämäkin erikoisuudet:
Kalex
Motobi
kyseessä on itseasiassa uudelleen henkiin herätetty merkki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Motobi
Tech3 :)
Yllättävän tasaisia ne ovat, kirjostaan huolimatta. Taitaa se moottori merkitä sitten kuitenkin yllättävän paljon näissä tanhuissa?:dunno:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Kallio ja Ajo hyvässä vauhdissa Australiassa.

Mikan sivuilta:
Mika Kallio käynnisti Australian GP-viikonlopun huippuvauhdissa, kun hän ajoi perjantain kahdella harjoitusjaksolla sijat 3. ja 7. aikaerojen ollessa 0,925 ja 0,498 sekuntia kärkeen.

Kilpailijoiden kehumalla nopealla Phillip Islandin radalla päästiin ajamaan vapaat harjoitukset lähes ideaalisessa kelissä, kun Australian keväässä keli oli harvinaisen hyvä (+23 astetta) eikä pienellä saarella olevalla radalla ollut tuulestakaan haittaa.

- Pyörä tuntui heti hyvältä ja olin ensimmäisessä treenissä kolmen nopeimman joukossa oikeastaan koko ajan. Ajoin myös nopeimmat kierrokseni yksin ilman vetoapua. Kokonaisuutena tämä oli kauden paras suoritus kilpailukyvyllä mitattuna, Mika totesi tyytyväisenä.

- Iltapäivän toiselle jaksolle tehtiin pieniä muutoksia ja haettiin parempaa kääntyvyyttä. Keulaa tuotiin lähemmäksi runkoa, kun lyhensimme akseliväliä 3 milliä.

- Pyörä reagoi sen jälkeen kuskin liikkeisiin paremmin ja myös kääntyvyys kohentui. Vastaavasti pyörä oli hermostuneempi ja hankalampi ajaa.

- Keulan tuntuma oli erilainen, mutta kun siihen lauantaina totun enemmän, niin oletettavasti nämä ovat nopeammat säädöt, Mika arveli.
Ajolta:
Niklas Ajo oppi nopeasti
Phillip Islandin tavoille

Niklas Ajo oppi nopeasti Phillip Islandin vauhdikkaan radan niksit aurinkoisessa Australiassa. Ajo nousi 13. sijalle 125-kuutioisten luokan kauden kolmanneksi viimeisen MM-osakilpailun perjantain harjoituksissa.
Ajon, 17, nopein kierros kulki iltapäivän harjoituksessa ajassa 1.40,777, jolla hän nipisti reilut 1,3 sekuntia aamun ajastaan.
- Ihan all right. Perusvauhti on löytynyt ja pääsin mukavasti sinuiksi radan kanssa. Pitää kuitenkin muistaa, että tämä oli vasta eka päivä tällä radalla. Opeteltavaa ja parannettavaa jäi yhä jäljelle.
Olosuhteet keväisessä Australiassa tapailivat tällä kertaa täydellisyyttä. Lämpötila kohosi 23 asteeseen ja usein riesana oleva voimakas merituuli pysyi visusti aisoissa.
- Kelit olivat kohdallaan. Iltapäivällä tuulta oli vähän enemmän, mutta ei siitä ollut sen suuremmin haittaa, tuumi Ajo.
Piikkiluokan avauspäivän tapahtumia hallitsi saksalaiskuljettaja Sandro Cortese, joka ajoi pohja-ajan molempiin harjoituksiin. Cortese kellotti jälkimmäisessä sessiossa lukemat 1.38,530, joista Ajo jäi 2,247 sekuntia 4,4 kilometrin mittaisella radalla.
- Nopeat kaarteet kulkivat hyvin, mutta radan kakkossektorille jäi petrattavaa. Sieltä löytyvät ne muutamat hitaammat kurvit. Pyörä toimi tänään ihan hyvin. Siihen ei tehdä lauantaiksi isompia muutoksia, kertoi Aprilialla matkaa taittava Ajo.
Lauantaina Phillip Islandilla ovat vuorossa kolmas vapaa harjoitus sekä aika-ajo, joka alkaa aamukuudelta Suomen aikaa. Sunnuntain kilpailu käynnistyy tuntia aiemmin.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Aika-ajot olisi voineet paremminkin mennä
Sadekuurot pilasivat Mikan aika-ajon Australiassa
Kelin ja vauhdin puolesta varsin suosiollisten perjantain harjoitusjaksojen jälkeen Mika Kallio lähti lauantaina luottavaisena hakemaan mahdollisimman hyvää lähtöpaikkaa Australian GP:n aika-ajosta.

Phillip Islandin radalle oli luvassa epävakaista keliä, ja sadekuurot lopulta maksoivat aika-ajossa paljon juuri Kalliolle, joka oli ollut aamupäivän harjoitusjaksolla Moto2-luokan neljänneksi nopein.

Sade kasteli radan aika-ajossa kahteen eri otteeseen, joiden välissä kilpailijat ehtivät ajaa vain kahdesta kolmeen kierrosta. Valkeakoskelainen jäi harjoitusten vauhdistaan ja joutuu starttaamaan 15. ruudusta sunnuntain kisaan.

- Lähtöruudukko ei näytä kaikkien osalta viikonlopun todellista nopeutta, kun muutamat kärkikuskit jäivät pitkälle kärkikymmenikön ulkopuolelle. Olosuhteiden muutokset tietysti harmittavat, kun olen koko ajan ollut täällä viiden nopeimman joukossa, Mika vertaili.

- Aika-ajon alussa lähdin käytetyillä renkailla kokeilemaan pyörän tuntumaa ja säätöjä, mutta sade alkoi yllättäen jo neljännellä kierroksella. Vartin tauon jälkeen pääsin kuivuneelle radalla vetämään yhden kovan vedon, joka olikin sektoriaikojen perusteella samalla tasolla kärjen kanssa, mutta se meni pilalle sateen alkaessa uudelleen.

- Aivan jakson lopussa pääsimme vielä radalle, mutta minulle jäi aikaa vain yhteen nopeaan vetoon, jolla en pystynyt löytämään kunnon rytmiä, ja kärkiaika jäi vajaan sekunnin päähän.

- Kilpailun menestystä varten lähdön onnistuminen on tärkeässä roolissa. Kisavauhtini on varmasti tällä radalla kilpailukykyistä, joten sinne kuuden joukkoon yritän nousta kisassa, Mika lupasi
.

Ajolta:
Niklas Ajo kuudenteen
starttiriviin Australiassa

Niklas Ajo starttaa sunnuntaina kuudennesta lähtörivistä Phillip Islandin radalla ajettavaan 125-kuutioisten luokan kauden kolmanneksi viimeiseen MM-osakilpailuun.
Ajon nopein aika-ajokierros kulki tuulisella radalla lukemin 1.41,325, joka riitti 17. sijaan. Hän jäi 2,1 sekuntia jo kauden neljännen paalupaikan nimiinsä vieneestä ranskalaisesta Johann Zarcosta.
- Olen ihan tyytyväinen sijoitukseeni ja aikaanikin, varsinkin kun jouduin ajamaan nopeimmat vetoni yksin, kertoi Australiassa ensimmäistä kertaa kilpaileva Ajo.
Phillip Islandilla päästiin ajamaan vielä avauspäivän harjoitukset lähes ihanneolosuhteissa, mutta lauantaina pelätty ja saariradalle luonteenomainen puhuri lisäsi ärhäkkyyttään mereltä käsin.
- Välillä puuskissa tuntui, että etupää on vaarassa lähteä alta, mutta en silti pitänyt voimistunutta tuulta niinkään isona ongelmana . Toisaalta en vielä pystynyt käyttämään tuulen muutamissa paikoissa tarjoamaa etua hyväkseni.

Riskimutka varoen

Ajon osalta radan ongelmallisin kohta osui kakkosmutkaan, jonne aamun harjoituksissa kaatuneen kuljettajan pyörästä oli valunut öljyä. Rata oli toki puhdistettu tarkoin, mutta siellä ei ollut varaa riskeihin.
- Otin tuon paikan todella varovasti ja se näkyi myös kellossa. Nopeimmat ja kokeneemmat kuljettajat liikkuivat siellä puolisen sekuntia kovempaa vauhtia.
Varopaikkaa lukuun ottamatta muut mutkat taittuivat 17-vuotiaalta valkeakoskelaiselta mallikkaasti mukaan lukien myös vielä perjantaina tahmeammin kulkeneet kakkossektorin hitaammat kurvit.
- Muutimme pyörän keulaa onnistuneesti aika-ajoon. Keulaa madallettiin, millä saimme Aprilian kääntyvyyttä paremmaksi. Lähden luottavaisin mielin kilpailuun, vahvisti Ajo.
Saksalaistiimin pyörän nopeudessa ei ollut siinäkään valittamista: 227,6 kilometrin tuntinopeus kesti hyvinkin vertailun.
Ajoa odottaa Australiassa hänen MM-uransa toistaiseksi kovavauhtisin kilpailu, jos sääolosuhteet sen sallivat.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Hurjan näköinen immelmanni, kummaltakin. Marquezille se saattaa maksaa enemmän kuin pelkän starttirangaistuksen verran, ja Willairotilla kävi tuuri kun selvisi ruhjeilla takaylläristä.

Jaksaisikohan sitä aamulla kömpiä seulomaan nettistreamia kisan nähdäkseen? Kiinnostaisi nähdä etenkin Moto 2-luokka. Uskoisin sen olevan kaikkein näyttävintä katsottavaa tuolla nimenomaisella radalla.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Casey Stoner varmisti uransa toisen kuninkuusluokan maailmanmestaruuden syntymäpäivänään kotikisassa ajamalla paalulla voittoon nopeimman kierroksen kellottaen. Aika lailla täydellinen päivä 26-vuotiaalle. :thumbup: Lorenzo ja Spies DNS ja Rossi keskeytti taas. Tippui taulukossa Simoncellin perään seitsemänneksi, Hayden hengittää niskaan. Aika pitkä matka näyttäisi olevan kuljettavana Ducatilla, jos aikoo Hondan ja Yamahan kyytiin vielä tällä vuosikymmenellä.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Tosiaan, Caseylle onnittelut :thumbup: Ei jäänyt jossiteltavaa tästä kaudesta.

Ajolta:
Ajon murtunut käsi
ei vaadi leikkausta

Ratamoottoripyöräilijä Niklas Ajon, 17, murtunut käsi ei vaadi leikkaushoitoa.
Ajo loukkasi kätensä viime sunnuntaina kaaduttuaan 125-kuutioisten luokan Australian MM-osakilpailun seitsemänneltä sijalta Phillip Islandin tuulisella radalla.
- Käsi tutkittiin uudelleen tiistaina Kuala Lumpurissa. Oikean ranteen yläpuolella on selkeästi murtuma, mutta se on onneksi siksi pieni ja siisti, ettei leikkausta tarvita. Olen toiveikas, että pystyn ajamaan kauden viimeisen osakilpailun marraskuun ensimmäisenä viikonvaihteena Valenciassa. Yritetään ainakin, kertoi Ajo.
- MotoGP-sarjan lääkäreiden mukaan toipuminen tällaisesta vammasta vie yleensä noin kolme viikkoa, eli sen verran, mitä Phillip Islandin kisasta on aikaa Valenciaan, jatkoi Ajo.

Jalkamiehenä oppia
Sepangin radasta

Kauden toiseksi viimeinen osakilpailu ajetaan ensi sunnuntaina Kuala Lumpurista 50 kilometrin etäisyydellä sijaitsevalla Sepangin radalla.
Ajon hopeanharmaa Aprilia-pyörä ei käynnisty Malesiassa, mutta tässä tilanteessa valkeakoskelaiselle kelpaa jalkamiehenkin rooli pitkällä ja leveällä Sepangin radalla.
- Sepang lukeutuu uusiin tuttavuuksiini tällä kaudella. Ei tämä ole suinkaan hukkareissu, sillä minulle tarjoutuu nyt ainakin tilaisuus tutustua rataan kävellen keskiviikosta lähtien. Tietysti harmittaa, että en pääse ajamaan, mutta on tämäkin sentään parempi kuin ei mitään jo ensi kautta silmälläpitäen.
Ajo on ajanut tulokaskaudellaan toistaiseksi parhaimmillaan sijalle kymmenen Saksan osakilpailussa. Saksan lisäksi hän on yltänyt pisteille Portugalin Estorilissa ja Katalonian osakilpailuissa Barcelonassa.
MotoGP-sarjan 125-kuutioisten luokka painuu historiaan Valencian osakilpailun jälkeen. Piikit korvaa ensi vuonna Moto3-luokka, jonka pyörien voimanlähteinä käytetään 250-kuutioisia nelitahtimoottoreita.
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Casey oli kyllä omaa luokkaansa tällä kaudella. Heti kun sai allensa helpommin ajettavan pyörän, niin mestaruus aikalailla ylivoimaisesti. :D Rossin touhut Ducatilla saa Caseyn 2007 mestaruuden näyttämään yli-ihmisen suoritukselta.

Oli muuten Moto2:ssa Marquezin nousu kolmanneksi viimeisestä ruudusta myös kova suoritus. :ahem:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Casey oli kyllä omaa luokkaansa tällä kaudella. Heti kun sai allensa helpommin ajettavan pyörän, niin mestaruus aikalailla ylivoimaisesti. :D Rossin touhut Ducatilla saa Caseyn 2007 mestaruuden näyttämään yli-ihmisen suoritukselta.

Oli muuten Moto2:ssa Marquezin nousu kolmanneksi viimeisestä ruudusta myös kova suoritus. :ahem:
Taitaa se nousu jatkua vielä kisan jälkeenkin, sillä kovin varmat huhut viestivät hänen siirtyvän kertaheitolla MotoGP-luokkaan. Sen jälkeen ei Pedrosan tarvitse tuntea itseänsä luokan pienimmäksi rimpulaksi!
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Taitaa se nousu jatkua vielä kisan jälkeenkin, sillä kovin varmat huhut viestivät hänen siirtyvän kertaheitolla MotoGP-luokkaan. Sen jälkeen ei Pedrosan tarvitse tuntea itseänsä luokan pienimmäksi rimpulaksi!
Tuota tuli pohdittuakin, että moniko MotoGP talli on tarjoamassa sopimuspaperia Marquezille kisan jälkeen. Niin kova suoritus se oli ja varmasti viimeisetkin nukkujat heräsivät kyselemään, että joko tuolla kaverilla on MotoGP-soppari? :D

Vaikka kausi on kohta ohi, niin Nelosen lähetyksiin tuskaantuneille, jos lontoo taittuu, valintasi on BBCplayer.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Tuota tuli pohdittuakin, että moniko MotoGP talli on tarjoamassa sopimuspaperia Marquezille kisan jälkeen. Niin kova suoritus se oli ja varmasti viimeisetkin nukkujat heräsivät kyselemään, että joko tuolla kaverilla on MotoGP-soppari? :D

Vaikka kausi on kohta ohi, niin Nelosen lähetyksiin tuskaantuneille, jos lontoo taittuu, valintasi on BBCplayer.
Voisiko saada suoraa linkkiä tuohon?

Vielä pari viikkoa sitten Marquezin ei uskottu nousevan kuninkuusluokkaan. Bradlin piti, mutta toisin taitaa käydä.

MSa:n mukaan tehdas-KTM:t Moto3-luokkaan saava Aki Ajo ei välttämättä määrää kuskivalinnoista. Kuskien lukuakaan ei vielä tiedetä. Kallio taitaa olla vapaa, missäs Bartol :eek: Mutta kertoo Ajo tiimin arvostuksesta paljon se, että KTM valitsi juuri Ajon yhteistyökumppanikseen.
 
Ylös