Mercedes GP kaudella 2011

  • Viestiketjun aloittaja IWE
  • Aloituspäivämäärä

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kuis?
Oikeata autoa ei olla vielä nähty, mutta mä tykkään kyllä, että menevän näköinen piirustus toi on.
No karkea arvaus tietysti. :D Eihän tässä tosiaan ole nähty autoa edes kunnolla edestä(pohjaratkaisut, kölit jne.

Jotenkin tämä vaan silti näyttää sellaiselta varman päälle pelaamiselta tyyliin -09 BMW. Lisäksi tästä tulee lähinnä mieleen hörökorva Jörö-Jukka tai jotain sinnepäin.

Nyt on siis perustelut vakaalla pohjalla.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
En kyllä näe miten tuo on hitaampi kuin Ferrarin F150 pelkistä kuvista katsomalla :doubtful:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
En kyllä näe miten tuo on hitaampi kuin Ferrarin F150 pelkistä kuvista katsomalla :doubtful:
No ensinnäkin siinä on suuremmat ja konservatiivisemmän malliset ponttoonien jäähdytysaukot = enemmän dragia ja tehottomampi virtauksen kierto ponttoonin alasivuitse. Moottorikate on paksumpi = enemmän otsapinta-alaa. Lisäksi nose on vain kopioitu varman päälle viime vuoden Mclarenista, ja iskettu Red Bullien patit siihen päälle. Ei tällä läillä voittoja oteta...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Talven parasta viihdettä kun te propellipäät täällä laitatte autot järjestykseen ennen kuin niillä on metriäkään ajettu. Nyt mentiin jo siinä mielessä pidemmälle, että tuomio tuli jo kun autosta on vain yksi tietokoneella raapustettukuva edestä :D siis ei saatana
Niinno onhan tässä vielä mahdollisuus, että auto muilta osin osoittaa nopeutensa näyttämällä nopealta esim. sivusta katsoen. :) Rohkenen silti epäillä. Sen kyllä melkein jo tietää miltä se sivusta ja ylhäältä näyttää kun on edestä nähnyt.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Itse asiassa mun mielestä nuo Mersun ponttoonit näyttävät tuon piirustukseen mukaan alareunaltaan ja edestä päin(luonnollisesti) huomattavasti Ferrarin vastaavia sulavalinjaisemmalta ja modernimmalta.

Jos totuus vastaa yhtään minun kuvitelmaa, niin kyllä tuolla voidaan hyvinkin päästä haastamaan Ferrari :ahem:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itse asiassa mun mielestä nuo Mersun ponttoonit näyttävät tuon piirustukseen mukaan alareunaltaan ja edestä päin(luonnollisesti) huomattavasti Ferrarin vastaavia sulavalinjaisemmalta ja modernimmalta.
Tuollaisia ilmanottoja käytettiin jo 2005 McLarenissa. Mikä ei tietenkään välttämättä tarkoita, että olisivat huonot. Jos Ferrari saa riittävän jäähdytysimun 2x pienemmillä aukoilla niin hyvä niille, mutta tuskinpa se silti ratkaisusta sinänsä 2x parempaa tekee. Onhan noita pieniaukkoisia nähty jo 90-luvulla...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eniten ihmetyttää tuo airboxin muoto. Totutusti se on noussut pystysuoraan ilmanottoaukkoa kohti, mutta tässä se on lähes kolmion muotoinen. Tuo muoto lisää otsapinta-alaa ja lisää varmasti dragia.
Siis tarkoitatko nyt tuota boxia pään yläpuolella, turvakaaressa?
Jos, niin sehän on samanlainen kuin McLareneissakin oli pitkään Mikan aikana, eli Neweyn mestaruusautoissa (98-01 ja tais olla -05 myös)
Ts. käytetty niin usein että ihme jos ei toimis :)
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Siis tarkoitatko nyt tuota boxia pään yläpuolella, turvakaaressa?
Jos, niin sehän on samanlainen kuin McLareneissakin oli pitkään Mikan aikana, eli Neweyn mestaruusautoissa (98-01 ja tais olla -05 myös)
Ts. käytetty niin usein että ihme jos ei toimis :)
Airboxin alaosa kyllä on selvästi pulksemman näköinen ainakin edestäpäin kuin mitä se kyseisissä mäkeissä oli aikanaan. Kuva voi hämätä, mutta ei siis todellakaan kovin sulavan näköinen viritelmä. Muuten näyttää hienolta, kuhan saataisiin niitä oikeita kuvia.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
No ensinnäkin siinä on suuremmat ja konservatiivisemmän malliset ponttoonien jäähdytysaukot = enemmän dragia ja tehottomampi virtauksen kierto ponttoonin alasivuitse. Moottorikate on paksumpi = enemmän otsapinta-alaa. Lisäksi nose on vain kopioitu varman päälle viime vuoden Mclarenista, ja iskettu Red Bullien patit siihen päälle. Ei tällä läillä voittoja oteta...
Nyt en seuraa... Ponttoonien aukot voi olla isommat, mutta miten isommat ponttoonien alareunan viisteet tekee virtauksen kierrosta huonommat?

Lisäksi en myöskään keksi tuota kolmion mallisen airboxin huonoutta. Terävämmällä airboxin kärjellä yritetään varmasti saada takasiiven keskikohdalle mahd. puhdasta ilmaa...kuten tolpparatkasullakin viime vuonna.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Nyt en seuraa... Ponttoonien aukot voi olla isommat, mutta miten isommat ponttoonien alareunan viisteet tekee virtauksen kierrosta huonommat?

Lisäksi en myöskään keksi tuota kolmion mallisen airboxin huonoutta. Terävämmällä airboxin kärjellä yritetään varmasti saada takasiiven keskikohdalle mahd. puhdasta ilmaa...kuten tolpparatkasullakin viime vuonna.
1. Ponttoonien alareunan viisteet voivat aiheuttaa epätoivottua pyörteilyä alaosan virtaukseen. Lisäksi se ikäänkuin pakottaa käyttämään tietynlaista ilmavirtauksen rataa ponttoonin sivuitse, optimaalin ollessa suhteellisen pienessä ikkunassa. Toisessa ratkaisussa on vapaammat kädet virtauksien ja sitä kautta ponttoonien muotoilulle. Alaosan airflow on myös puhtaampi ja dragittomampi, vaikka näennäisesti ponttooni ei ainakaan enempää kapene alaosiltaan kuin Mesessä.

2. Ei kolmionmallisessa airboksissa sinänsä ole(kovin paljon) vikaa, kyse on tässä tapauksessa siis moottorikatteesta - joka edestäpäin näkyy heti airboksin alta lähtien - paksuudesta.
 

rkantos

Well-known member
Liittynyt
26.3.2010
Viestit
58
Väittäisin olevan suoraan viime kauden autosta.

Siiven suurin palikka on kyllä erilainen tuossa. Isoimman siiven suorin sivu ei ole läheskään yhtä terävässä kulmassa kuin tuossa renderöinnissä.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
On kyllä järjettömän aggressiivinen tuo keula. Muutenkin ihan asiallisen näköinen pirssi. Kyllä tuolla kisataan paremmin kuin edellis vuonna...

Ja pisteet tuosta, että nuo ilmanottoaukkojen vieressä olevat ohjaimet on pistetty poikki. Vielä kun saatais loputkin pois niin olisi hienomman näköisiä...
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Keula pistää ensimmäisenä silmään. Ohut kuin mikä ja aika agressiivinen muutenkin. Väritys on hivenen parempi kuin viime kaudella.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Keulassa piirteitä tojotasta , näyttää ihan hyvältä ja väritys on mielestäni onnistunut .
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296


Takasiivessä ei näyttäisi olevan säätöä. Lisäksi peilit näyttävät olevan melko pitkän varren päässä verrattuna muihin. Laittomat?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Takasiivessä ei näyttäisi olevan säätöä. Lisäksi peilit näyttävät olevan melko pitkän varren päässä verrattuna muihin. Laittomat?
Peilien varret on vedetty tosi viistoon, mistä johtuen ne ovat varmaan ihan sääntöjen määräämällä etäisyydellä ohjaamosta.

Gary Anderson ihmettelee Mersun itsepäisesti käyttämää kaksiprofiilista etusiipeä. Se on kolmiprofiilista herkempi kohtauskulman muutoksille, eli se korostaa Schumacherin ongelmaa huonosta pidosta jarrutuksissa/mutkien alussa.
 
Ylös