WRC:Ruotsin ralli 2011

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Muistelisin, että vielä vuonna 2002 wrc.comin splitit toimivat hyvin, mutta sitten vuoden 2003 paikkeilla alkoivat nämä ongelmat varmaan lisääntyneen kävijämäärän myötä.
Ilmeisesti kävijämäärä on jatkanut huikeaa nousua ja on joka vuosi yllättänyt kapasiteetin.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ilmeisesti kävijämäärä on jatkanut huikeaa nousua ja on joka vuosi yllättänyt kapasiteetin.
Ralliradiossa taidettiin mainita, että radiolähetystä kuunteli nyt jälleen ennätysmäärä väkeä, edellinen ennätys syntyi viime kauden päätöskisan aikana. Lukuja ei taidettu mainita.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
Jos Todtin kommenteista voi jotain päätellä niin saattaa parannuksia olla vielä tulossa...

Anetten jutussa maikkarilla löytyy seuraava:

"Kysyin lähetyksen jälkeen herra Todtilta, mitä hän oli showsta mieltä. Todt oli silminnähden tyytyväinen ohjelmaan. Ainoa, mitä hän jäi kaipaamaan vanhana rallimiehenä olivat väliajat."
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Ainoa, mitä hän jäi kaipaamaan vanhana rallimiehenä olivat väliajat."
Eikö tässä ole nyt pieni ristiriita? Eihän sitä ennenvanhaan mitään splittejä tuijoteltu, ajettiin pätkä maaliin ja iskettiin nortti huuleen ja odotettiin mikä aika takaatulevalta kirjataan tauluun :doubtful:
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
Eikö tässä ole nyt pieni ristiriita? Eihän sitä ennenvanhaan mitään splittejä tuijoteltu, ajettiin pätkä maaliin ja iskettiin nortti huuleen ja odotettiin mikä aika takaatulevalta kirjataan tauluun :doubtful:

Katsojille ne väliajat, sitä kai tässä Todt tarkoitti. Samaa mieltä itse olen siitä että splitit pois kuskeilta. Rata ajot on erikseen...
 

mjh1010

Well-known member
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
53
Kuinkas tuo pistejako tuolla Power Stagella menee? Saavatko vain kuskit nuo pisteet vai merkitäänkö ne myös talleille?
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Kuinkas tuo pistejako tuolla Power Stagella menee? Saavatko vain kuskit nuo pisteet vai merkitäänkö ne myös talleille?
Ilmeisesti ei merkita talleille.

WRC:n sivuilla ei ole merkitty FORDille (25+16-1=40), eika Citroenillekaan kuin puoliksi (15+10-3=22). Ogierin 2 Power Stage pistetta on vahingossa (?) jaanyt pistetaulukkoon.

http://www.wrc.com/results/2011/championship-standings/drivers/

http://www.wrc.com/results/2011/championship-standings/manufacturers/

Joka tapauksessa kaikki power staget voittamalla Ogier / Loeb kuittaa ylimaaraiset 25 pinnaa, eli kisavoiton, helposti.
 

pikkujarru

Member
Liittynyt
19.2.2010
Viestit
7
Hieman vuodatusta.

Oli mielenkiintoinen kisa aina maalin asti. Autot ovat reuhakkaita ja näyttää siltä, että niitä pitää oikeasti ajaa.

Valittamista kisan puolesta riittää lähinnä kehnosti toteutetuista WRC sivuista, ja oikeastaan kaikesta muusta mikä liittyi tapahtuman välittämisestä maailmalle.
Plussat ralliradiolle: se on mainio.

Pätkäajat löytyy tsekki-sivuilta ei siinä mitään, mutta mutta. Yhden kohtuullisen palvelimen vuokraaminen maksaa ~0.1 € / tunti. Viikonlopuksi, kun vuokraa nivaskan, kustannukset on koskenkorvapullon tasolla. Verkkosivujen(splittien...) toiminta ei pitäisi ainankaan hinnasta olla kiinni.

Ei luulisi olevan kovinkaan vaikeata pistää esim tietokone,kamera ja tusina "mokkkuloita" takakonttiin. Ei Ruotsi mikään periferia ole, kyllä kohtuullisen helposti ja halvalla pitäisi video kuvan lähetys onnistua. Luulisi, että edes yksityistallit ja muu takapään joukkio käyttäisi tälläistä mahdollisuutta hyväkseen. Normaalisti ryhmä "muu-porukka", kun ei saa tv-aikaa ollenkaan. Siirtäisivät onboard-videot edes siirtymillä tai huoltotaukojen aikana nettiin.

Laitteiston(kamerat yms...) ostaa yhden puskurin hinnalla.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
Luulisi, että edes yksityistallit ja muu takapään joukkio käyttäisi tälläistä mahdollisuutta hyväkseen. Normaalisti ryhmä "muu-porukka", kun ei saa tv-aikaa ollenkaan. Siirtäisivät onboard-videot edes siirtymillä tai huoltotaukojen aikana nettiin.

Laitteiston(kamerat yms...) ostaa yhden puskurin hinnalla.
Niin varmaan voisi mutta kun ei saa. Edes omaan käyttöön ei incar-kameraa saa laittaa jos ei ole lupaa. Puhumattakaan siitä että niitä julkaistaisi jossain. NorthOne on varsin tarkka näistä asioista ja on esim. Jyskälässä otattanut kameroita pois jälkipään autoista...

Muuten samaa mieltä "palvelun" tasosta. Kyseessä on sentään MM-sarja joten luulisi edes sen verran olevan kapasiteettia että tulospalvelu toimii...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Olen ensimmäistä kertaa täällä ralli osiolla, joten antakaa anteeksi tyhmyyteni.

Osaako joku vastata kysymykseen:

Nämä uudet WRC autot ovat suoralla hitaampia kuin vanhat, mutta miten on mutkien laita? Ovatko säännöt tehneet niistä hitaampia myös mutkissa?
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Olen ensimmäistä kertaa täällä ralli osiolla, joten antakaa anteeksi tyhmyyteni.

Osaako joku vastata kysymykseen:

Nämä uudet WRC autot ovat suoralla hitaampia kuin vanhat, mutta miten on mutkien laita? Ovatko säännöt tehneet niistä hitaampia myös mutkissa?
Tämä forumhan on kysymyksiä ja vastauksia varten :)

Vielä on paha sanoa tarkemmin nopeuseroista soralla/asvaltilla, mutta sanoisin, että uudet wrc:t ovat 1-4 vaihteilla ajettavissa mutkissa lähes yhtänopeita, kun vanhat wrc:t. Syheiröisissä mutkayhdistelmissä uusien autojen kompaktimpi koko varmasti nopeuttaa etenemistä, mutta toisaalta keskilukon puuttuminen ja muu vähempi elektroniikka tasoittaa eroa vanhan wrc:n suuntaan. Myös uusien autojen 3x pienempi vääntömomentti näkyy varmasti syheröisissä mutkayhdistelmissä ei-niin-junamaisena etenemisenä, etenkin liukkaalla.

Kun puhutaan 4-6 vaihteella ajettavista nopeista ja pitkistä mutkista, ero vanhan wrc:n eduksi on selkeämpi. Vanhempi wrc käyttäytyi huomattavasti rauhallisemmin ja loogisemmin nopeissa mutkissa laajan teho- ja vääntöalueen, keskilukon ja yleisesti ottaen isomman kokonsa ansiosta. Ja, kun puhutaan tosi nopeista mutkista, yksinkertaisesti 2L turbo pannu kipitti sen 150-200 km/h nopeammin, kuin nykyinen 1.6L turbo..
 

Bacard

Member
Liittynyt
14.2.2011
Viestit
14
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/01/1255712/mtv3fi-selvitti-tallainen-on-uusi-wrc-auto

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/02/1267719/uusi-wrc-fiesta-voi-olla-jopa-nopeampi-kuin-focus

Tuossa jotakin informaatiota

Sitten mietteitä Fordin insinööriltä:

- Lyhyempänä autona Fiesta on ketterämpi kapeilla ja mutkaisilla teillä, mutta nopeissa paikoissa se käyttäytyy hermostuneemmin. Esimerkiksi Kyproksella Fiesta voi olla jopa nopeampi kuin Focus. Sen sijaan nopeissa kilpailussa, kuten esimerkiksi Suomessa ja Ruotsissa, Fiesta on luultavasti hieman hitaampi, Loriaux vertaili.
 
Ylös