BudLightJaguar
Well-known member
Eli "Ramirent 12 Hours of Tavastia" ei vielä hetkeen toteudu...50 GT-autoa kiertämässä Ahveniston 2,8 km pitkää rataa. Voi ehkä tila loppua kesken.
Eli "Ramirent 12 Hours of Tavastia" ei vielä hetkeen toteudu...50 GT-autoa kiertämässä Ahveniston 2,8 km pitkää rataa. Voi ehkä tila loppua kesken.
Niin varmaan joo paha täällä olisi helmikuussa ajaa ellei halua nastoja käyttää.Ja mikäli muuten halutaan verrata Mount Panoramaan, kai sille on syynsä miksi parhaat GT3-tiimit ovat jo vuosia matkustaneet kauas eteläiselle pallonpuoliskolle joka helmikuu ajelemaan 12 tuntia Kanta-Hämeen reissun sijaan...
Sä tuskin päätät yhtään mitään mistään. Vai kuka olet? Helppo huudella jälleen kerran nimimerkin takaa.Isompien kilpailujen avauskierros. Niissä jos lipeää kärkipään kuskilta ja tulee romua joukkokolarin muodossa, niin silloin voi mennä harkintaan kilpailujen tuominen nykyisen Ahveniston kaltaiselle radalle.
Mihinköhän tämäkin liittyy? Jokaisen henkilöllisyys on aika helposti selvitettävissä muutamalla klikkauksella (muista kuitenkin, että yksityistietojen luvaton julkaiseminen on kiellettyä säännöissä). Keskustelupalstoilla on tapana toimia nimimerkillä, eikä ole sellaista lakia joka velvoittaisi nimimerkiksi Jorma.Virtanen52@Mustikkatie4PirkkalaVai kuka olet? Helppo huudella jälleen kerran nimimerkin takaa.
Juu toki. Kyllä käsittääkseni Grade 3 luokitus olisi mahdollista sitten kun olisi uusi varikkorakennus jne. Edelleen suunnitelmat siihen ovat olemassa ja myös käsittääkseni niitä jossain vaiheessa aletaan toteuttamaan. Aikatauluista en tiedä.Hämeenlinnan kaupunki päättää, kuinka rataa kehitetään. Moottoriurheilun puolelta tulevat turvallisen ja sujuvan autosportin ohjeet. Näihin kuuluvat aivan varmasti turva -alueet, silloin kun on kyse moottoriradoista. Ahveniston saama rataluokitus, sitä on varmaankin mahdollista joko nostaa tai laskea. Joten ei kannata jäädä vain makailemaan, kun kehittäminenkin on mahdollista.
Ihan pelkällä varikkorakennuksen uusimisella ei taida Grade 3:sta herua, mutta antaa nyt fanipojan unelmoida kuuta taivaalta.Juu toki. Kyllä käsittääkseni Grade 3 luokitus olisi mahdollista sitten kun olisi uusi varikkorakennus jne. Edelleen suunnitelmat siihen ovat olemassa ja myös käsittääkseni niitä jossain vaiheessa aletaan toteuttamaan. Aikatauluista en tiedä.
Suhteet, ne suhteet. Monessa muussakin asiassa kuten työelämässä ei riitä että on hyvä omasta mielestään - vaikka olisi joku paperikin - jos ei tunne ketään. Tästä voisi sanoa enemmänkin, mutta antaa olla. Kun on kerran valittu se tie, että ollaan henkisesti nyrkit pystyssä kun vähän kriittisemmin asioita tarkastelee.Ihan pelkällä varikkorakennuksen uusimisella ei taida Grade 3:sta herua, mutta antaa nyt fanipojan unelmoida kuuta taivaalta.
Juuri näin. Toiseen topicciin jo avauduin asiasta. Ahveniston rata sopii Mini tonnareiden ja Legendsien kokoisille (ja vauhtisille) autoille, mutta isommille/nopeammille autoille se alkaa olemaan jo turhan vaarallinen ellei ajeta aivan kiltisti jonopyörää tieliikennelain sallimilla vauhdeiilla... Katsomofasiliteetit ovat täysin olemattomat, rata on kapea ja käytännössä minkäänlaisia turva-alueita ei ole stadion alueella eikä yleisöllä ole pääsääntöisesti mitään asiaa kisan aikana varikkoalueelle, toisin kuin muilla radoilla.Camaroissa lauantaina Ahvenistolla avauskierroksella tapahtunut vei onneksi ainoastaan kolme autoa pois kilpailusta, lisäksi nro 98 sai osuman. Yksi onnistui väistämään radalta ulos osumatta minnekään.
Blomqvist P siinä ajautui sisäreunassa kanttarin sisäpuolella olevalle nurmikolle, jolloin pidon puolesta ei ollut toiveitakaan saada käännettyä autoa omalla linjalla mutkaan. Ajautuminen radan poikki samalla osuen Lähteenmäen auton takaosaan ja sitten rataa reunustavaan kaiteeseen. Siitä auto kimposi takaisin ajolinjalle suoraan Palnerin eteen, joka ei ehtinyt tekemään mitään välttääkseen törmäyksen.
Toivottavasti huomenna onnistuu paremmin ja autot saadaan korjattua. Vaan esimerkki taasen metrin levyisen turva -alueen toimivuudesta isojen autojen kilpailuissa. Jos tilaa olisi ollut vaikkapa sen kuusi metriä radan ulkoreunassa, niin Palner olisi kenties saanut jatkaa kilpailuaan ehjällä autolla.
Kyä Motoparkin maalisuoraa (pätkää) edeltävä S-shikaani on myös vaativa. Käytännössä linjan pitää olla millilleen oikea koska mutkaan on käännettävä sisään vaikka ei edes näe rataa. Eikä se radan takaosakaan mikään helppo ole, etenkään märällä radalla. Vanhasen Jorella vois olla pari sanaa sanottavana rataprofiilista ja turva-alueista Motoparkin "montun pohjalla".Ahveniston radan ensimmäinen ja toinen mutka ovat ajettavuudeltaan sekä vaativuudeltaan Suomen hienoimmat. Ei niihin pidä koskea. Mutta ne ulkoreunan turva -alueet. Jollei mitään tehdä, niin se saattaa olla huono sijoitus kaupungilta. Hintana voi olla suurempien kilpailujen siirtäminen muualle. Kuljettajillakin on vastuu näistä kolareista, muttei sellaisista joihin itse ei voi vaikuttaa.
Pohjalta ylös on pimeä mutka. Kuva parin vuoden takaa kun nyppylän jälkeen yksi minimotokuski kaatui ja kaikki eivät ehtineet väistellä. Näytä liitetiedosto 23380Kyä Motoparkin maalisuoraa (pätkää) edeltävä S-shikaani on myös vaativa. Käytännössä linjan pitää olla millilleen oikea koska mutkaan on käännettävä sisään vaikka ei edes näe rataa. Eikä se radan takaosakaan mikään helppo ole, etenkään märällä radalla. Vanhasen Jorella vois olla pari sanaa sanottavana rataprofiilista ja turva-alueista Motoparkin "montun pohjalla".
Koko täsmää suunnilleen, mutta ei Mini1000 ja Legends vauhdillisesti ole kovin lähellä toisiaan.Ahveniston rata sopii Mini tonnareiden ja Legendsien kokoisille (ja vauhtisille) autoille, –––
Juu ei. Mutta Legendat (jotka muuten ovat parhaita pullotettuna :alppu ovat sen kokoisia, että niillä voi liki turvallisesti runtata menemään jopa Ahvenistolla ja niitä mahtuu useampi radalle rinnakkain.Koko täsmää suunnilleen, mutta ei Mini1000 ja Legends vauhdillisesti ole kovin lähellä toisiaan.
Viikonlopun kisat oli hienoa katsottavaa. Paljon oli tapahtumia. Camarot sopi vallan mainiosti Ahvenistolle.Juu ei. Mutta Legendat (jotka muuten ovat parhaita pullotettuna :alppu ovat sen kokoisia, että niillä voi liki turvallisesti runtata menemään jopa Ahvenistolla ja niitä mahtuu useampi radalle rinnakkain.
Jep, siellä tasan tarkkaan jokaisella tiimillä on viimeiset lantit kiinni niissä Camaroissa. Tehdastiimit ovat ihan eri juttu, niillä on vara-autot sun muut.Katsojan kannalta ehkä. Sen, jonka lompakolla Camaroiden oikomiset maksetaan, ei varmasti.